Pakket in container

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:58

Daarom laat ik altijd graag mijn pakketjes op mijn werk bezorgen.
Daar ben ik altijd, en anders neemt de receptie het voor me aan.
Of bij een bezorgpunt, die ik van te voren uitkies zodat ik weet dat ik het kan ophalen.
Beetje jammer wel dat het DHLpunt in de buurt er mee gestopt is, en ik naar een winkelcentrum moet waar er dan meteen 3 zitten, maar je eerst je auto moet zien te parkeren.
Of 10km verder moet rijden.

genja

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:12

Wij hebben zo waardeloze dhl bezorger zit nu ook op een pakket te wachten van kramer .
En die bezorger pleurt het altijd over het hek of het nu regent of niet .

Vorige pakket ook ik was al onderweg omdat ik het in de gaten aan het houden was . En ik zie voor mij ogen zo het pakket door de lucht vliegen het hek over.
Gezegd dat het wat voorzichtiger kan en aanbellen helpt en of hij wil wachten er zat oa manenspray in namelijk . Natuurlijk kapot maar zat zak omheen en chauffeur was weg .

Probeer altijd via post nl te laten komen
Hele fijne bezorger dus het altijd in de schuur zet als hij niemand ziet . Maar helaas niet altijd keus .

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:49

Nikass schreef:
Een telefoon moet altijd aan iemand persoonlijk worden overhandigd. Dus dit is een hele vreemde gang van zaken.

Als dat een gewoon bol.com pakketje is, weet je niet dat daar een telefoon in zit. Denk niet dat alle bol.com pakketten "high value" pakketten zijn. Bij ons bij PostNL België zijn dit bijv. bepaalde pakketten van Telenet, Coolblue, Mediamarkt...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:53

chanicha schreef:
Rivendell ben je niet bang dat iemand anders het uit de aanhanger haalt?
Ik zou hier zoiets niet hoeven te doen :n

Doodlopende weg. Maak me daar geen zorgen om. Er komen. Toch weinig pakketten daadwerkelijk in de aanhanger omdat die sukkels het niet snappen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:55

Op zich is een wat duidelijk bordje / briefje op de aanhanger dan handiger misschien...?
Dat je er even bij zet "PostNL / DHL / DPD enz. pakketten mogen in de aanhanger, bedankt"

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:49

UPS vind ik trouwens altijd heel fijn bezorgen.
Nu is die vaste bezorger daarvan heel netjes bij ons dus ook nooit gezeur mee gehad.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:55

DHL ben ik ook klaar mee.
Ik had bij amazone iets besteld, adres van mijn werk doorgegeven,
zodat het op de dag dat ik werk binnenkomt.
Ik had al in de app aangegeven dat het bij de receptie afgeleverd mag worden.
Krijg ik een berichtje: pakket niet kunnen bezorgen, bedrijf gesloten.
Vind het toch knap, wij zitten 24/7 hier, hebben een camera hangen waar je alles op ziet wat het terrein oprijd. Gebeld, wordt vandaag nog bezorgd, nou niet dus -:(- -:(-

Komt er net een DHL bezorger, beetje te boos gedaan tegen hem :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:10

Heb nu al een paar pakketjes met Postnl laten bezorgen en er wordt gewoon netjes aangebeld :j
De koffie deed ik bewust ‘s avonds met DHL voor het geval dat we weg waren maar nu gewoon op de dag met Postnl en dat gaat helemaal goed!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:29

Ik bewust gisteravond iets besteld zodat de verwachte leverdatum morgen was omdat ik vandaag op kantoor zat, zijn zowel Bol als PostNL retesnel :') Als ik vanavond thuis kom maar even langs de buren dus :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:40

Ik heb wel de indruk dat bezorgers van de bol.com pakketjes beter hun best doen dan van een willekeurig andere webshop. Bol gaat vrijwel altijd goed, andere is het vaak spannend of het gaat lukken om te bezorgen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:22

Meestal zet PostNL het bij mij voor de deur en zijn ze de hoek al om voor ik de deur open heb, Bol pakketje of niet. Wat dat betreft is dit wel een vooruitgang :+

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:14

sabine1979 schreef:
DHL ben ik ook klaar mee.
Ik had bij amazone iets besteld, adres van mijn werk doorgegeven,
zodat het op de dag dat ik werk binnenkomt.
Ik had al in de app aangegeven dat het bij de receptie afgeleverd mag worden.
Krijg ik een berichtje: pakket niet kunnen bezorgen, bedrijf gesloten.
Vind het toch knap, wij zitten 24/7 hier, hebben een camera hangen waar je alles op ziet wat het terrein oprijd. Gebeld, wordt vandaag nog bezorgd, nou niet dus -:(- -:(-

Komt er net een DHL bezorger, beetje te boos gedaan tegen hem :=

Dat laatste lijkt me nou niets om trots op te zijn.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:21

DHL is hier altijd prima. Maar PostNL is een drama. Onze brievenbus staat langs de weg, en daar stoppen ze dan ook alles in. Ook alles wat aan de deur bezorgd hoort te worden of wat eigenlijk niet past. Zo zit er regelmatig een doos letterlijk vast in die er bijna niet meer uit wil. Ook hadden we een keer iets groots en zwaars, dat hebben ze maar achter het huis neergegooid en mijn moeder kon het alleen in de garage slepen. Er heeft ook al wel eens iets buiten in de regen gestaan, of als iemand eindelijk eens de neerzettoestemming had gelezen, in de garage zoals gewenst. Maar dan wel op de grond, precies achter het achterwiel van de auto zodat je het haast niet zag. Is gelukkig goed gegaan, maar hebben die mensen nou echt geen verstand in de kop?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:44

Het is toch kolder dat als je zelf niet aangeeft dat het in de kliko mag je pakket dan in de kliko gelegd wordt?!
En dat als dat dan gebeurt er ook niet over gecommuniceerd wordt. Je krijgt alleen melding dat pakket is afgeleverd. Maar niet waar.
Ik laat het dus meestal wel in de kliko stoppen als ik dat in kan geven.
Maar gister kwam er pakket waar ik niets kon aangeven en ineens krijg ik melding dat het bezorgd is.
Lag dus geen briefje in de bus. Kijk in de kliko en daar lag het. Op zich OK omdat ik het gewoon heb maar het is gewoon niet! volgens afspraak.
Ook al laat ik een hoop daar in leggen. Als ik het niet zelf heb aangegeven dan hoor je het niet uit jezelf daar maar neer te leggen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 08:40

Vervelend TS, wat zul je balen zeg…

Als ik dit allemaal zo lees zijn wij hier thuis wel gezegend met fijne bezorgers zeg, zowel PostNL als DHL. Het meeste laat ik direct naar een servicepunt komen, scheelt “erop wachten” en beter voor het milieu. En kan het ophalen wanneer ik dat wil. En anders heb ik aangegeven in de app waar het neergezet mag worden. Eigenlijk nooit problemen op deze manier.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:11

Zo heb ik een keer heel wat pakketten kunnen redden. Ik zou bij m'n zus elke week even de planten water geven en postbus legen tijdens haar vakantie, en de buren zouden de containers aan de weg zetten. Dagje eerder dan gepland gegaan, lagen er meerdere briefjes van postNL dat er pakketten in de container zaten. De container stond alvast aan de weg voor legen de dag daarna. Ik vind de container dus ook niet zo'n goede oplossing :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:56

Ik denk dat het op zich ook wel netjes van mensen zou zijn, als ze een goede plek voorzien en communiceren naar hun bezorgers. Want kan me best voorstellen dat het voor die mensen ontzettend vervelend is wanneer ze zoveel tijd verliezen aan mensen die niet thuis zijn...

Of laat pakjes anders op je werk bezorgen, of op een pakketpunt, bij je ouders of waar dan ook waar er wel in principe altijd iemand thuis is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:36

Gaat bij mij gelukkig bijna altijd goed, zowel met PostNL, DHL en DPD. Alleen door bouwwerkzaamheden in de straat kunnen ze er wel eens niet door en wordt het op een depot gebracht. Op zich niet erg, alleen in een depot in een winkelstraat waar je niet mag parkeren. Dan is een zak hondenvoer van 12kg niet grappig... -O-

Maar goed, dat is uitzondering. Alle partijen laten de pakjes achter bij de voordeur onder de afdak.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:42

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:57

pmarena schreef:
Ik denk dat het op zich ook wel netjes van mensen zou zijn, als ze een goede plek voorzien en communiceren naar hun bezorgers. Want kan me best voorstellen dat het voor die mensen ontzettend vervelend is wanneer ze zoveel tijd verliezen aan mensen die niet thuis zijn...

Of laat pakjes anders op je werk bezorgen, of op een pakketpunt, bij je ouders of waar dan ook waar er wel in principe altijd iemand thuis is.

Dat helpt helaas helemaal niks bij ons bij PostNL..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:14

pmarena schreef:

Op je werk? Dat gaan de receptie medewerkers bij ons leuk vinden als iedereen dat doet :') nog een extra taak erbij omdat de bezorger zijn werk niet doet.

Helaas is thuis zijn geen garantie :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:23

Je hebt altijd bezorgers die maar wat aanklooien, maar als je naar een pakketpunt laat brengen (en dit adres dus ook opgeeft aan de verzender) dan kan ik lang niet zoveel fout gaan als wanneer je thuis laat bezorgen.

Bij iets als ouders of werk uiteraard alleen als je daarvoor een goede optie hebt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:28

Woensdagmiddag kattenvoer besteld, woensdagavond kreeg ik via mail en de app dat DHL tussen 14.00 en 18.00 uur zou komen op donderdag.
Prima, kan ik 's morgens naar stal.

Kreeg ik om iets voor half 1 op donderdag weer bericht dat de bezorger tussen 12.35 en 16.20 uur zou komen.

Ja sorry, ik was nog op stal en ik ga dan echt niet haasten.
Uiteindelijk was ik rond 14 uur thuis en de bezorger kwam uiteindelijk om 15 uur.
We zijn elkaar dus niet misgelopen.

Is me nog niet eerder gebeurd dat ze de bezorgtijd vervroegen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:38

Was bij mij bij PostNL woensdag ook. Zou eerst 's middags worden en in T&T stond 's ochtends een tijd tussen 10:30 en 12:30 ofzo. Uiteindelijk waren ze er om 11:40 :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:48

pmarena schreef:
Je hebt altijd bezorgers die maar wat aanklooien, maar als je naar een pakketpunt laat brengen (en dit adres dus ook opgeeft aan de verzender) dan kan ik lang niet zoveel fout gaan als wanneer je thuis laat bezorgen.

Bij iets als ouders of werk uiteraard alleen als je daarvoor een goede optie hebt.

Pakketpunt heb ik al eerder iets over gezegd: das gedoe. Lang niet altijd open, je moet er speciaal voor gaan... dan kun je in mijn ogen beter gewoon gaan winkelen in een fysieke winkel. Het idee van thuisbezorgen is voor mij juist dat het geen gedoe zou moeten zijn en efficiënt.

Wie heeft er op het werk in vredesnaam voorzieningen voor? Daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in, wel in medewerkers die het niets kan schelen dat een collega druk is met zijn/haar pakket. Daar geloof ik dan wel weer in :j