Mode van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:07

Ik heb op zich niets tegen de huidige mode, maar zou het fijn vinden als er meer aangesloten bovenkleding van normale lengte te koop was. Niet alles hoeft van mij oversized of cropped.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:15

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:21

Ik ben enorm moeilijk kwa kleding.
Spijkerbroeken wil ik alleen maar van only bijvoorbeeld. De high en mid raise vallen perfect als je een navelpiercing hebt.

Kwa shirts blouse truien en jurken
Kom ik vaak uit bij

store woerden
Most wanted luxury
Beetje dat soort boetiek winkeltjes.
Ik vind daar juist wel aansluitende kleding. Of gewoon normale lengte en breedte.
Oversized als in truien vind ik wel weer lekker tijdens het werk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:27

ik vind vooral de schoenen heel lelijk momenteel, zo lomp, met van die achterlijke grote dikke zolen eronder

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:30

Ik vind de huidige oversized trend helemaal niks, ik verlies m'n figuur erin. Wijde mouwen/ballonmouwen vind ik ook ongelofelijk lelijk :')

Ik zou wel meer keuze willen hebben voor kleine mensen, ik ben 1,60 en online is er wel veel petite of korte lengtemaat verkrijgbaar maar ik heb altijd moeite met de juiste maat vinden, wat me dan tegenhoudt om te bestellen. Ik heb namelijk wel billen/bovenbenen en het lijkt in de modewereld zo dat als je klein bent je ook automatisch heel smal bent :+

Sowieso vind ik maten per merk gigantisch verschillen. Van het ene merk broeken pas ik prima in maat 36, bij de Zara kreeg ik een keer niet eens maat 40 over mijn kont... -O-
Het liefst pas ik kleding in een winkel maar ik ben nog nooit een fysieke winkel voor petite kleding/kleine mensen tegengekomen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:48

Arthur en Willemijn vind ik een topwinkel met hele goede service, die zeggen ook gewoon als iets je niet staat. Ze hebben in Midden Nederland meerdere winkels.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:55

fokfanaat schreef:
ik vind vooral de schoenen heel lelijk momenteel, zo lomp, met van die achterlijke grote dikke zolen eronder

Ja, echt heel lelijk. Dat vind ik denk ik ook het best passende woord voor de algehele stijl van nu: lomp.

:brr:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:30

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:39

Ideaal de huidige mode! Ik heb net voor de winter een paar truien ingeslagen die ik de hele winter door kan dragen met m'n zwangere pens. :')

Normaal shop ik altijd jurkjes bij winkels zoals Topvintage. Ik volg de mode niet zo, maar ik weet altijd wel te slagen bij winkels die er niet zo in meegaan.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:20

Al die oversized dingen word ik als kleintje van < 1m55 ook niet bepaald blij van. Lijkt dan alsof ik al helemaal geen benen meer heb :') Vind flare daardoor ook niet leuk staan. De boho stijl van Shein past dan weer meer in mijn straatje, maar daar wil ik liever niet meer bestellen. Spijkerbroeken met gaten vind ik wel fantastisch haha. Al die veel te slanke modellen met crop tops en een platte buik word ik alleen maar super onzeker van, want niet iedereens genen zijn zo en ze doen het lijken alsof dat het enige perfecte lichaam is. Ik heb wel een paar crop tops, maar wil ze alleen dragen met een high waisted broek :Y)

Over high waisted gesproken, die rijlegging trend vind ik he-le-maal niks! Die dikke, hoge band zit mij niet fijn met sporten. En ze hebben nooit kontzakken. Zonder afgetrainde kont staat dat gewoon zo vormloos ofzo, ik heb die zakken nodig zodat het er beter uit ziet haha. Het enige fijne van de rijleggings is dat ze zijzakken hebben voor je telefoon. Bij rijbroeken vind je dat maar heeel soms, dat mogen ze wel vaker maken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:33

Ik bestel bijna alles bij bonprix.
Die hebben lengtematen (normaal, kort, lang), grote maten etc en wat ik bestel staat eigenlijk altijd wel goed, valt mooi qua lengte etc.
En ook de prijzen zijn fijn als je een wat kleinere portemonnee hebt of ivm afvallen wat vlotter van maat wisselt.
Leggings en tops/longsleeves voor thuis haal of bestel ik bij Zeeman trouwens, maar je merkt wel dat de kwaliteit (met name bij de tops etc) vaak wat minder is, soms een los naadje of niet helemaal goed afgewerkt etc.
Voor de kleine portemonnee zeer fijne prijzen, dat wel maar het slijt ook vlot dus ik zou bonprix eerder aanraden wat dat betreft. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:44

High waist low waist, mid waist...
Het kan allemaal.
Evenals de rok/jurk lengtes. Kort, langer, langst.
Het mag allemaal.

En al mocht het niet. Mensen moeten lekker dragen waar ze zich goed bij voelen.

Low waist is mooi als je ultra slank bent met een afgetrainde buik. Dan nog is het een beetje ,tacky, en meer iets voor in de zomer.
Het flateerd gewoon veel mensen absoluut niet! Moeten die dat dan maar dragen omdat het in de ,mode, is!?
Voor banketstaaf lopen omdat er een bepaald merk op staat is ook zoiets. Dat dit merk er op staat wil niet zeggen dat iets ook mooi is/staat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:30

Low waist kan ik al ruim 10 jaar niet meer hebben. Dat is alleen mooi als je strak bent en er geen rol of zwemband bovenuit komt. Ik ga dus voor de high waist tegenwoordig.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:34

Ik kan het wel hebben qua buik, maar het is alsnog gewoon heel lelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:37

Popstra schreef:
High waist low waist, mid waist...
Het kan allemaal.
Evenals de rok/jurk lengtes. Kort, langer, langst.
Het mag allemaal.

En al mocht het niet. Mensen moeten lekker dragen waar ze zich goed bij voelen.

Low waist is mooi als je ultra slank bent met een afgetrainde buik. Dan nog is het een beetje ,tacky, en meer iets voor in de zomer.
Het flateerd gewoon veel mensen absoluut niet! Moeten die dat dan maar dragen omdat het in de ,mode, is!?
Voor banketstaaf lopen omdat er een bepaald merk op staat is ook zoiets. Dat dit merk er op staat wil niet zeggen dat iets ook mooi is/staat.

Ja. Vind dat ook met crop tops. Heel leuk, maar voor 70% van de mensheid een crime dat precies dat mode is :)) .

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:54

Hoezo zou het anders zijn bij gezettere mensen? Ik vind het juist geweldig als ik een gezet iemand met een croptop zie lopen. Low waist zal je mij niet in zien, maar als iemand dat wilt dragen, mode of niet, gezet of niet, gewoon lekker in hun waarde laten toch? Vind het juist erg mooi dat mensen die zelfverzekerdheid zouden hebben.
Zelf geen mode fan, nooit geweest, het is mijn stijl niet, laat ik het zo zeggen. Vind er nou niet bepaald een tekort aan ''normale'' kleding. Een broek, al wel niet met gaten, een te klein(of te grote) trui en that's it. Zoveel mode vind ik er niet aan :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:59

Menino, maar als je een crop top draagt met high waist broek daaronder dan is er toch bijna geen lijf te zien?

Ik vind het echt helemaal tof :) ook bij wat vollere meiden vind ik het vaak juist heel leuk staan. Hopelijk zitten ze beter in hun vel dan de vorige generatie die aangepraat kreeg dat ze Kate Moss lichaam moesten hebben om in een extreme low waist broek te passen die destijds in de mode was :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:00

Gelukkig ben ik niet de enige die de mode afschuwelijk vind dit jaar.
De printjes ook van die kleding, mijn oma liep daar vroeger in :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:42

BaileyMix schreef:
Ik kan het wel hebben qua buik, maar het is alsnog gewoon heel lelijk :')

Ik ook, nogal ordi.

En idd met zwembanden en muffin tops al helemaal geen gezicht

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 20:44

Sommige prints lijken op de tegeltjes vroeger bij mijn opa en oma in de badkamer of wc. Dat oranje + bruin. Of dat lelijke groen :+

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:46

Coentjuh schreef:
Sommige prints lijken op de tegeltjes vroeger bij mijn opa en oma in de badkamer of wc. Dat oranje + bruin. Of dat lelijke groen :+

:') "dat lelijke groen" daar moet je dan toch wat specifieker in zijn, groen heeft nogal wat gradaties :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:37

Ik droeg eind jaren 90 ook low waist. Mn string kwam daar bovenuit.
Vreselijk!! :')
Gelukkig geen aarsgewei bij laten plaatsen. Dat moest er toen ook nog bij. Aarsgewei achter en navel piercing voor.
Allemachtig...

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:36

Ik werk op het strand en zie veel Britse jongeren in zwembroeken (dus zonder t-shirt) met slippers en dan… nike sokken.

Het kan dus altijd erger. (And the tan lines :brr: )

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:06

Waar winkelen jullie dan?

Ik vind de huidige mode trouwens wel leuk, maar ik zie ook echt meer dan genoeg wat niet perse 'in de mode' is.
Zowel bij de fast(er) fashion als My Jewellery als bij duurzamere merken als Filipa K.

Andere tijdlozere merken/winkels met aansluitende/lange kleding: Vanilia, Hallhuber, LaDress.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 23:15

Ik heb weer hoop voor de lente/zomer.. Zie nog steeds dingen die niet in mijn kast terecht zullen komen, maar ook een beetje Boho style.. komt nog goed?