Ruzie tussen vriend en mijn familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:53

Koekie73 schreef:
Suzanne F. schreef:
Van zulk gedrag droog je toch ook spontaan op? Dat wil je toch niet naast je in bed hebben liggen of wel?
Wat een sneu gedrag. Pokemon spelen tijdens een etentje en dan uit boosheid je ogen maar dichthouden de hele avond? Is hij verder wel helemaal normaal ontwikkeld zeg maar?

Beelddenker hier... zie je het voor je dat een kerel van 42 met z'n ogen dicht gaat zitten in een restaurant omdat hij boos is _O-

Ik probeer dit... maar het lukt me echt niet. Hoe dan, ik zou echt sterven van schaamte.
Eet hij dan met zijn ogen dicht? Doet hij of hij slaapt? Hoe moet dit?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:12

Suzanne F. schreef:
Van zulk gedrag droog je toch ook spontaan op? Dat wil je toch niet naast je in bed hebben liggen of wel?
Wat een sneu gedrag. Pokemon spelen tijdens een etentje en dan uit boosheid je ogen maar dichthouden de hele avond? Is hij verder wel helemaal normaal ontwikkeld zeg maar?

Proest daar ging bijna mijn drinken over mijn laptop _O-

Ik vind ze beide fout en asociaal in hun gedrag.
De ene hoort niet op zijn telefoon te zitten in een restaurant. Ongeacht wat hij erop doet.
Maar de andere hoort niet als een tokkie te schreeuwen.

Ik vind dat ze beide hun excuses horen te maken, in ieder geval naar je ouders

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:22

scrabbel schreef:
Je moeder betaald om jullie uit eten te nemen. Jouw vriend besluit gezellig, ik ga lekker op mijn telefoon een spelletje doen en sluit mij af van jullie. Broertje zegt daar waar van. Geen reactie want het spelletje is belangrijker. Broertje wordt boos vanwege zijn asociale gedrag. Gevolg

Je vriend vind zich zelf een enorm slachtoffer, want hij heeft wat over mijn spelletje gezegd. Ik mag niet op mijn telefoon iedereen negeren. Dus nu doe ik lekker mijn ogen dicht om jullie te negeren hahaha, maar ik ben nog steeds het slachtoffer. Want ik mag mijzelf niet zijn. (Vraag me nog wel af hoe dat met eten ging met de ogen dicht)

Ik lees heel veel chantage. Ik zou zeggen run forest run

Dit!
Echt zoveel rode vlaggen hier.

Wat ik je nog wil meegeven, sta niet toe dat je vriend tussen jou en je familie komt. Er kan dadelijk een situatie ontstaan dat je van hem moet kiezen voor hem of je familie. En als je niet voor hem kiest "hou je niet van hem". En dat gaat vermoedelijk met heel veel (krokodillen)tranen en emoties. Als dat gebeurt, niet aarzelen, wegwezen.

Ik zou hem nu al de deur gewezen hebben trouwens, ik ben geen kleuterjuf.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:25

Arme TS, die voelt zich al klöte over deze hele situatie en nu trappen wij even allemaal haar vriend de grond in. :(:)

TS, ik begrijp dat je de gemoederen graag goed houdt in zowel je relatie als met je familie, maar dit is iets wat je broer en vriend zelf moeten oplossen. Ik zou wel duidelijk maken dat je niet gediend bent van zijn gedrag in bijzijn van jouw familie en een excuses naar je ouders op zijn plaats is. Het is niet eerlijk als hij daar boos op reageert, die woede is namelijk misplaatst. Hij mag best een beetje boos zijn dat jouw broer tegen hem schreeuwt, maar ik hoop dat hij genoeg reflectievermogen heeft om in te zien dat zijn eigen gedrag ook niet oké was en hij uit deze sneue slachtofferrol moet stappen. Verder ben jij absoluut niet verantwoordelijk voor hoe je vriend en je broer zich gedragen, dus draag die last niet op je schouders, zonde van je energie.

Charaz

Re: Ruzie tussen vriend en mijn familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:36

Mijn vriend is ongeveer even oud, maar ik zou me echt bescheuren als hij uit boosheid met zn ogen dicht gaat zitten in een restaurant.

Vervelend dat het zo is gegaan TS, hopelijk kunnen je broer en je vriend het uitpraten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:47

Je broertje had het schelden miss achterwege kunnen laten, maar ik vind jouw vriend hier toch degene die excuses moet maken.

Wat een sneu en kinderachtig gedrag om hier zo boos om te worden. Ik vind het zeer onfatsoenlijk dat hij tijdens een etentje heel de tijd op zijn telefoon zit. Ik snap de irritatie van je broer heel erg goed. En dan vervolgens als een klein kind met je ogen dicht gaan zitten ….
Ik zou mij als partner enorm schamen voor dit kinderlijke gedrag.

Ik denk dat jij met je vriend goed in gesprek moet gaan. Zolang jouw vriend vindt dat het probleem/schuld bij jouw broer ligt, gaan ze er niet uitkomen denk ik.

Je vriend zal eerst in moeten zien hoe onfatsoenlijk het is om tijdens een etentje op zijn telefoon spelletjes te spelen en dat het vervolgens met ogen dicht gaan zitten helemaal schandalig en kinderachtig gedrag is. Dat jouw broer het met minder schreeuwen en schelden duidelijk had kunnen maken, doet niets af aan het feit dat jouw vriend echt zijn excuses moet maken aan je broer.

Ook vind ik dat hij met minimaal een flinke bos bloemen en doos bonbons zijn excuses moet gaan maken bij jouw ouders. Miss hen een “nieuw” etentje op zijn kosten aanbieden. Hij heeft hun etentje en herinnering hieraan echt enorm verpest.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:53

Je broertje had niet moeten schreeuwen en je vriend had even na moeten denken dat wat hij deed niet al te handig was.
Dat van met zijn ogen dicht aan tafel zitten, daar moest ik hartelijk om lachen. Dat is geen normaal gedrag.

Dat hij Pokemon speelt moet die zelf weten, niet in een restaurant waar hij aan het eten is met zijn schoonfamilie.
Ik ken genoeg mensen die Pokemon Go spelen, ook op latere leeftijd.

Allebei een schop onder de kont en doorrrrr.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:56

Ik vind het echt niet oké dat je gaat lopen schreeuwen als iemand je niet hoort. Of dat nou komt doordat diegene niet oplet of omdat diegene bij wijze van spreken slechthorend is. Je gaat geen ‘hints gooien’, je praat gewoon normaal, toch?

Ik vind Pokémon Go aan tafel spelen in een restaurant ook niet oké, maar gaan lopen schreeuwen en ruzie zoeken vind ik een probleem an sich. Dat bespreek je normaal en waar mogelijk niet in dat restaurant. Jakkes.

Allebei excuses aanbieden aan de ouders lijkt me in ieder geval het belangrijkste.
En ook naar jou, TS, want hun achterlijke gedrag doet jou pijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:00

Ik ben ondertussen wel benieuwd hoe ts er nu instaat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:00

AlwaysH schreef:
Ik vind het echt niet oké dat je gaat lopen schreeuwen als iemand je niet hoort. Of dat nou komt doordat diegene niet oplet of omdat diegene bij wijze van spreken slechthorend is. Je gaat geen ‘hints gooien’, je praat gewoon normaal, toch?

Ik vind Pokémon Go aan tafel spelen in een restaurant ook niet oké, maar gaan lopen schreeuwen en ruzie zoeken vind ik een probleem an sich. Dat bespreek je normaal en waar mogelijk niet in dat restaurant. Jakkes.

Allebei excuses aanbieden aan de ouders lijkt me in ieder geval het belangrijkste.

Hoezo moet broer zijn excuses aanbieden aan TS? Zij mag ook zorgen dat haar vriend zich gedraagt he? Als ze dat zou doen was dit hele drama niet nodig geweest...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:04

Omdat hij als een achterlijke schreeuwt?
Echt, al ben je boos en al doet iemand iets wat niet netjes is, dan ga je toch niet schreeuwen of ruzie zoeken? ZEKER niet als je volwassen bent.
TS waa ook bij het etentje, niet alleen de ouders. Dus een excuses naar hun alle drie van allebei lijkt me meer dan redelijk.

En hoe bedoel je ‘Zij mag zorgen dat hij zich gedraagt’? Wat is TS van haar vriend? Zijn moeder? :+ Omgekeerde wereld dit.
Ik hoop oprecht dat je een grapje maakt want ik hoop niets at jij je vriend zo bemoedert. :')

DuoPenotti, ben ik ook wel benieuwd naar.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:06

Achterom schreef:
AlwaysH schreef:

Hoezo moet broer zijn excuses aanbieden aan TS? Zij mag ook zorgen dat haar vriend zich gedraagt he? Als ze dat zou doen was dit hele drama niet nodig geweest...

TS is toch niet de moeder van haar vriend? En vriend is toch geen kleuter? Van een 42-jarige mag je toch gewoon verwachten die hij zich gedraagt. De schuld in dit verhaal ligt zeker niet bij TS, maar gewoon bij haar vriend. En ben het met AlwaysH eens dat broer niet had hoeven schreeuwen en schelden, ook een beetje onnodig, maar dat praat niets goed aan het gedrag van vriend.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:07

Achterom schreef:

Tsja, als je loopt te brullen en te vloeken in een restaurant en kort daarna iemand eraan herinnert dat je als volwassenen onder elkaar bent dan heb je het ook niet helemaal begrepen. :D

De manier waarop hij de vriend van TS heeft aangesproken zorgt natuurlijk alleen maar voor escalatie. Ik ken weinig mensen die heel goed reageren op zulk gebrul. Als je iemand aanspreekt op onvolwassen gedrag, doe dat dan ook op een volwassen manier. Het is allemaal niet zo heel moeilijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:10

Suliko schreef:
De schuld in dit verhaal ligt zeker niet bij TS, maar gewoon bij haar vriend. En ben het met AlwaysH eens dat broer niet had hoeven schreeuwen en schelden, ook een beetje onnodig, maar dat praat niets goed aan het gedrag van vriend.

Dus omdat iemand niet geestelijk aanwezig is, is degene meer fout dan degene die als een idioot gaat zitten schreeuwen/gillen? Helemaal in een restaurant?
Als ik zie dat mijn man zich afzondert dan zou ik hem of persoonlijk even aanspreken of een appje sturen :+
Als hij niet reageert ga ik echt niet als een viswijf tegen hem tekeer hoor, ik vind dat nog meer asociaal dan iemand die op zijn mobiel zit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:12

AlwaysH schreef:
Omdat hij als een achterlijke schreeuwt?
Echt, al ben je boos en al doet iemand iets wat niet netjes is, dan ga je toch niet schreeuwen of ruzie zoeken? ZEKER niet als je volwassen bent.
TS waa ook bij het etentje, niet alleen de ouders. Dus een excuses naar hun alle drie van allebei lijkt me meer dan redelijk.

En hoe bedoel je ‘Zij mag zorgen dat hij zich gedraagt’? Wat is TS van haar vriend? Zijn moeder? :+ Omgekeerde wereld dit.
Ik hoop oprecht dat je een grapje maakt want ik hoop niets at jij je vriend zo bemoedert. :')

DuoPenotti, ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik bemoeder helemaal niemand :D Mijn man weet namelijk heel goed wat normaal acceptabel gedrag is, en daar hoort een telefoon onder het eten absoluut niet bij. En al helemaal niet tijdens een etentje dat je cadeau krijgt.

Weet je, je schoonfamilie is niet je eigen familie en dat gaat het nooit worden ook. Het punt is dat je partner altijd last heeft van het feit als jij gedoe hebt met je schoonfamilie. Want dat is zijn familie.
Dus als je een beetje van je partner houdt, en je partner vindt de relatie met haar/zijn familie belangrijk, dan zorg je dat er geen gedoe komt. Want uiteindelijk is je partner dan de dupe, hij/zij wordt tussen jouw en zijn/haar familie geplaatst. Dat wil je toch helemaal niet?

Ik heb zelf ook behoorlijk moeten wennen aan mijn schoonfamilie. Maar het is wel de familie van mijn man, ik houd van hem, dus ik let nét even wat extra op om hen niet tegen het hoofd te stoten. Maar het is ook aan mijn man om mij te vertellen wat zij belangrijk vinden, want dat is vaak net wat anders dan dat mijn familie belangrijk vindt. En dan houd ik daar rekening mee.
Andersom werkt dat trouwens precies hetzelfde, mijn man houdt rekening met mijn familie. Omdat hij van me houdt en ik mijn relatie met mijn familie belangrijk vind.
In mijn ogen heel normaal en dat heeft niets met bemoederen te maken, maar met respect en houden van.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:15

Brainless schreef:
Suliko schreef:
De schuld in dit verhaal ligt zeker niet bij TS, maar gewoon bij haar vriend. En ben het met AlwaysH eens dat broer niet had hoeven schreeuwen en schelden, ook een beetje onnodig, maar dat praat niets goed aan het gedrag van vriend.

Dus omdat iemand niet geestelijk aanwezig is, is degene meer fout dan degene die als een idioot gaat zitten schreeuwen/gillen? Helemaal in een restaurant?
Als ik zie dat mijn man zich afzondert dan zou ik hem of persoonlijk even aanspreken of een appje sturen :+
Als hij niet reageert ga ik echt niet als een viswijf tegen hem tekeer hoor, ik vind dat nog meer asociaal dan iemand die op zijn mobiel zit.

Ik zeg toch nergens dat broer niet fout zat met zijn gedrag? Dat vind ik inderdaad ook niet kunnen en helpt de situatie niet. Maar eerlijk, pokemon go spelen en wanneer je erop aangesproken wordt met je ogen dicht gaan zitten en erna in een slachtofferrol kruipen dat je niet jezelf kan zijn?
Maar ik vind zeker niet dat TS verantwoordelijk is.

Af en toe uittunen, misschien een keer een appje checken is allemaal geen ramp, maar is iets anders dan opgaan in een spelletje heel de avond terwijl je uitgenodigd bent door familie en iemands verjaardag viert.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:20

Broertje is inderdaad een klassiek geval van "just because you're right doesn't mean you're not an asshole". Ook hij zou zich moeten verexcuseren, vooral naar z'n ouders. Het is een gebrek aan tact en onnodige escalatie.

Maar toch is de vriend van TS de hoofdschuldige en ik hoop dat ze niet beginnen aan kinderen want met zo'n man child in huis is ze voldoende voorzien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:27

Jeetje, sommigen gaan wel heel lekker op de ellende van een ander.

Creepy.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:30

Urbanus schreef:

Creepy.

Inclusief jijzelf blijkbaar :D

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:33

Onze Urbanus is niet vreemd van een beetje hypocrisie.

Creepy.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:36

Broer hoeft zich niet te excuseren imo. Dat schreeuwen komt echt niet uit het niets, ik geloof daar helemaal niets van. Die zal al verschillende keren duidelijk hebben geprobeerd te maken dat hij zich ergert aan het gedrag, en vriend kiest ervoor om dat te negeren, nu, dan moet je wat duidelijker worden en dat heeft hij gedaan. Dat maakt schreeuwen niet oké maar wel begrijpelijk.

Het alternatief is namelijk dat vriend doorgaat met zijn infantiele en asociale gedrag, en broer zich ergert maar gewoon genegeerd wordt.

En TS hoeft helemaal niet tussen 2 vuren te zitten, je kan die kerel ook dumpen. Dit is absoluut geen normaal gedrag voor een volwassen mens, en het feit dat vriend van mening is dat iedereen fout is behalve hij, vind ik een enorme rode vlag.

En verder is het niet TS haar taak om vriend op te voeden, het is een volwassen vent, die zich prima normaal kan gedragen, maar ervoor kiest om dat niet te doen. Ik zou 'm kalmpjes in de stront laten zakken met dat belachelijke gedrag.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:36

Achterom schreef:
Urbanus schreef:

Creepy.

Nou, ik vind hier absoluut iets van, maar ik ga niet op de stoel van de rechter zitten :=

Rawr schreef:
Onze Urbanus is niet vreemd van een beetje hypocrisie.

Creepy.

Meid :*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:38

Urbanus schreef:
Achterom schreef:

Nou, ik vind hier absoluut iets van, maar ik ga niet op de stoel van de rechter zitten :=

Voel je je daar goed bij?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:39

Ja hoor, prima. Jij ook?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:42

" toen heeft hij de hele avond met zn ogen dicht aan tafel gezeten"... serieus?! Dit samen met " we zijn allemaal volwassen" gaat er bij mij niet in, kom op zeg