Het dopje van de tandpasta. Wat "vergeet" jouw man/vriend/partner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:07

Ik heb ook een lot uit de loterij hoor.
Ben al bijna 42jaar getrouwd, ja Ibbel ik win *\o/*

Maar ondanks af en toe wat vergeten en, zou ik geen kant op kunnen zonder hem...

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:10

Meestal zijn theekopje in de avond. Schrok van een hoop in het andere topic dus ben blij met deze. Niks te klagen over mijn partner. Hij kan niet opruimen maar echt veel rotzooi maakt ie ook weer niet. Dat theekopje overleef ik wel haha

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:16

Ik lees hier heel veel vrouwen die het idee krijgen dat ze voor de moeder van hun partner moeten spelen en continu achter hem op moeten ruimen, maar zou het ook kunnen dat het die (vaak mannelijke) partner gewoon echt niet zo boeit?
Wat zou er gebeuren als jullie het eens níet achter je partner opruimen maar de boel gewoon zo laten? Verwacht je dan dat ze dat erg vinden of vinden ze dat eigenlijk ook wel prima?

Wat is bijvoorbeeld het nut van schoenen 's avonds in een schoenenkast zetten als je ze er de volgende ochtend toch weer uit moet halen? Dan is het toch ook veel praktischer om ze daar te laten liggen waar je ze uit doet, zodat je ze daar dan de volgende ochtend ook weer kunt aantrekken?

Leo

Re: Het dopje van de tandpasta. Wat "vergeet" jouw man/vriend/partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:19

Haha oomens, die schoenen ben ik zelf een ramp in juist, tot ergernis van mijn partner. :')
Zogezegd, we vullen elkaar prima aan. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:21

oomens schreef:
Ik lees hier heel veel vrouwen die het idee krijgen dat ze voor de moeder van hun partner moeten spelen en continu achter hem op moeten ruimen, maar zou het ook kunnen dat het die (vaak mannelijke) partner gewoon echt niet zo boeit?
Wat zou er gebeuren als jullie het eens níet achter je partner opruimen maar de boel gewoon zo laten? Verwacht je dan dat ze dat erg vinden of vinden ze dat eigenlijk ook wel prima?

Wat is bijvoorbeeld het nut van schoenen 's avonds in een schoenenkast zetten als je ze er de volgende ochtend toch weer uit moet halen? Dan is het toch ook veel praktischer om ze daar te laten liggen waar je ze uit doet, zodat je ze daar dan de volgende ochtend ook weer kunt aantrekken?

Als ik niet achter m'n partner opruim wordt het een paasei in huis, ligt er overal kleding en vaat, blikjes bier op tafel, staan overal schoenen, staat de schimmel in de douche en heeft hij geen kleding meer in de kast.

Dank je feestelijk, zo wil ik niet leven :=. Gelukkig heb ik m e.e.a. bij kunnen sturen en ruimt ie nu steeds beter achter zich op :).

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:21

Tenzij je over die schoenen je nek breekt, natuurlijk... Er is een balans. Ik heb een wederhelft die als organiserend principe dingen naast elkaar legt. Dat is tot op zekere hoogte handig. Totdat je ook een stukje eetkamertafel nodig hebt. Of mensen op bezoek hebt die ook hun koffiebeker kwijt willen op tafel. En het is niet per se gezellig :))

Als ik ook plek wil hebben moet ik af en toe ingrijpen. Niet als moeder, maar als medegebruiker van hetzelfde huis. En als hij dingen laat slingeren die gevaarlijk zijn voor de katten word ik boos, en dan blijft het weer een paar maanden hangen. Tja. Choose your battles.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:25

_San87_ schreef:
Als ik niet achter m'n partner opruim wordt het een paasei in huis, ligt er overal kleding en vaat, blikjes bier op tafel, staan overal schoenen, staat de schimmel in de douche en heeft hij geen kleding meer in de kast.

Kleding kun je ook prima vanuit de wasmand of vanaf het rek aantrekken, scheelt uitzoeken en opvouwen. Een beetje zoals je borden en servies ook prima vanuit de vaatwasser kunt gebruiken zonder de omslachtige tussenstap van een keukenkastje.
Voor de rest zullen de meeste partners het in een gezamenlijke woning echt minder erg laten worden dan wanneer ze volledig op zichzelf zouden zitten. Er zit in mannen vaak echt wel een mate van 'rekening houden met hun partner' hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:26

oomens schreef:
_San87_ schreef:

Kleding kun je ook prima vanuit de wasmand of vanaf het rek aantrekken, scheelt uitzoeken en opvouwen. Een beetje zoals je borden en servies ook prima vanuit de vaatwasser kunt gebruiken zonder de omslachtige tussenstap van een keukenkastje.
Voor de rest zullen de meeste partners het in een gezamenlijke woning echt minder erg laten worden dan wanneer ze volledig op zichzelf zouden zitten. Er zit in mannen vaak echt wel een mate van 'rekening houden met hun partner' hoor.

Jij denkt dat de kleding de wasmand redt, wat aandoenlijk :)).

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:30

Yessss! Yesss!!! Daar gaan we!!!!
*\o/*

Aller eerst. Ik houd mega veel van hem. Maar soms is het gewoon te grappig!!!

Hij maakt Mikado in de koelkast.
En er komt een dag, dat hij het voor elkaar heeft dat de eieren over de vloer gaan!
Ik ben het gelukkig een stap voor en sta al klaar als ik de deur open moet doen _O-

Eerst vond ik het verschrikkelijk, maar nu hilarisch!!

Hij raakt alles kwijt! Sleutels, zn bril, telefoon, broodtrommel... Mij gelukkig niet. _O-
Laatst heb ik zijn bril boven op mn hoofd gezet en hem de hele avond laten zoeken naar mn bril. _O-
Ik heb heel stil op de bank mn lach ingehouden.

Hij is zelfs een keer vergeten om de vriezer dicht te doen {:)-:( iets minder handig!

Als we naar we winkel gaan en hij is in gedachten, en ik zeg niks _O- want soms vind ik het te mooi, rijdt hij door naar het bos. En dan vraag ik droog. "Alleen champignons vandaag??"
En dan kijkt hij :Y) :j 8)7

Hij is zo leuk +:)+

Vergeet nooit weer, heel in begin van de relatie. Moest hij bij de Praxis wat halen. Ik mee.
Hij legde zijn portomonee èn bril, op een stelling, pakte het product en liep naar de kassa.
Jawel. Zonder bril èn portomonee!!!

Ik super stil gepakt en bij de kassa kwam zn paniek natuurlijk. Hij was mij zo dankbaar!!! :') en ik mn lach maar inhouden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:41

maralyn schreef:
Als we naar we winkel gaan en hij is in gedachten, en ik zeg niks _O- want soms vind ik het te mooi, rijdt hij door naar het bos. En dan vraag ik droog. "Alleen champignons vandaag??"

_O- <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:44

Prrrr schreef:
maralyn schreef:

_O- <3

Echt, de tranen in m'n ogen van het lachen :))

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:53

Langs de vuilnisbak lopen en z'n afval op het aanrecht zetten |o . De rest-afval is zelfs met sensor, gewoon erboven houden en er in kieperen. Elke. Keer. Weer.
En z'n bureau is ook een stort. Eens per jaar ruim ik het op, maar na twee dagen ligt er weer een berg papiertjes, blikjes, schoteltjes, wat bestek, een glas of 2... Hij ruimt het zelf ook wel eens op gelukkig. Tot die tijd doe ik de deur van z'n kamer gewoon dicht :7

Verder is hij een schat <3 Kookt, poetst, doet klusjes. Echt geen klagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:56

Ik ook niet, hij doet z'n best en is gewoon de liefste van de wereld <3.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:58

Zijn hobbykamertje…. Ik moet er doorheen om bij de wasmachine en droger te komen, maar het staat bomvol met computers, keyboards, pedalenbakken, lege dozen van pakjes, enz.
Met de rolstoel kan ik er niet eens doorhere nu

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:01

Schoenen.. overal die schoenen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:04

Wc rol is ook hier een bekende, wc bril naar beneden doen erger ik me ook dood aan. Net zoals hij het maar storend vindt dat ik hem niet omhoog doet. :')
Was opsparen van een week en ineens in de wasmand doen, bij voorkeur op de wasdag dat ik net alles weg heb gewerkt. Als de wasmand met schone was op de slaapkamer staat hij er nooit bij stil staan dat dat ook de kast in moet, kabouters zorgen ervoor dat kleren vanuit de wasmand naar de wasmachine/droger/waslijn en vervolgens de kast in gaat.
's Morgens raam dicht doen met hor er half voor en glasgordijnen half open laten, geen porem van buiten af. Ik doe direct na hem dat altijd goed, hij weet het goed zat (vooral ook omdat de buurvrouw een keer zei dat het er regelmatig niet uit zag, toen heeft ie het een 2 weken wel gedaan), maar als ik eerder op moet staan als hij blijft het dus wel zo half open.
Zijn sloffen aandoen en altijd op sokken rondlopen. Met een altijd flink verharende hond liggen de haren dus ook overal boven.
Verder is hij sowieso niet van het huishouden. Maar koken doet hij wel weer het meeste, want dan staat het het snelste op tafel. En hij is opgeruimder dan ik.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:15

Leuk voorbeeldje. Mijn man zijn kledingkast heeft een systeem dat ik niet snap. Hij ruimt zijn eigen was dus op. Deze stapel heb ik eind juli op de foto gezet. De onderste trui is een kersttrui, zo lang is deze verzameling ontstaan. Het was echt een inside joke tussen mijn beste vriendin en ik.
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:15

Die WC-bril? Wat is daar mis mee? Man doet 'm omhoog, vrouw naar beneden. Doe je allebei evenveel. Plus dat je als vrouw zeker weet dát die bril omhoog gedaan is }>

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:11

Ik ben zelf ook niet heilig hoor, vergeet ook regelmatig wat en hij helpt ook wel eens zoals de vaatwasser leegmaken/inruimen, een wasmachine aanzetten, spullen naar de vlierzolder brengen, soms stofzuigen, de boodschappen doen.

Hij ergert zich ook vaak genoeg aan mij

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:21

oomens schreef:

Of het boeit hem wel, maar hij gaat ervan uit dat zij het wel doet :+

Waar hij, als ik het topic zo lees, waarschijnlijk gelijk in heeft.
oomens schreef:

Mij boeit dat persoonlijk helemaal niet, die schoenen staan dan al klaar :') en de schone was komt uit de droger :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:26

Als ik vraag of hij een restje eten in de koelkast wil opbergen, kom ik de volgende ochtend de volledige pan, scheef op allemaal andere producten balancerend, in de koelkast tegen. Niet afgedekt.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 22:49

Soepblik schreef:
Als ik vraag of hij een restje eten in de koelkast wil opbergen, kom ik de volgende ochtend de volledige pan, scheef op allemaal andere producten balancerend, in de koelkast tegen. Niet afgedekt.

Ik las dit voor en hij begon gelijk te lachen. Heel herkenbaar, dus ik vraag waarom die dat zo doet. Sja, is gewoon makkelijk, komt morgen wel weer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:53

Ibbel schreef:
Die WC-bril? Wat is daar mis mee? Man doet 'm omhoog, vrouw naar beneden. Doe je allebei evenveel. Plus dat je als vrouw zeker weet dát die bril omhoog gedaan is }>

Heel simpel, man plast gewoon beschaafd zittend zoals dat hoort op een wc. Staand doen ze maar buiten tegen een boom. :P
Mijn vriend heeft mij inmiddels opgevoed dat mijn spullen redelijk worden opgeruimd. Hetgeen van de schoenen herken ik. Zijn schoenen staan op het kleed in de slaapkamer ipv in de kast. Maar dat is aan zijn kant van het bed dus geen ergernis. Hetzelfde als met mijn kleding verzamelwoede aan de andere kant. Aangezien ik de was doe, gooi ik mijn kleding, ondergoed wel, niet in de wasmand maar wordt het gewoon grotendeels een groeiende stapel.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:54

MarlindeRooz schreef:
Schoenen naast het schoenenrek. ;(

Ja hier nog zo een.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:09

Ik maak veel meer zooi dan mijn man. :o Ik heb meer 10x meer spullen (met name kleding), kan mijn telefoon (of andere spullen) binnen 5 seconden kwijtraken en loop de hele dag vlas, hooi en zand naar binnen. Ik kan er binnen no time een gigantische chaos van maken. Maar als ik opruim en/of schoonmaak, dan doe ik dat (veel) sneller/handiger, kritischer en uitgebreider.

Hij pakt taken uit zichzelf op en de verdeling gaat vanzelf. Is de één heel druk, dan doet de ander wat meer. Omdat we allebei leukere dingen kunnen verzinnen dan opruimen en schoonmaken, doen we dit vaak op een 'gezamenlijk moment' met de muziek heel hard. Vals meezingend en met rare bewegingen wordt het dan net iets grappiger. :D

Als ik iets moet noemen, dan is het dat hij nooit een theezakje weggooit. :P We drinken geen koffie en hij start de dag met thee. Ik ben 's ochtends te gehaast en ontbijt/drink meestal pas op kantoor. Toch ben ik degene die de theezakjes weggooit. Soms maak ik er wel grapjes over, dat de theezakjes flink aanjongen tegenwoordig. Vaak heb ik tegen die tijd de deur weer compleet geblokkeerd met 5 paar schoenen (inbraakpreventie noem ik dat), dus eigenlijk mag ik niks zeggen. :')