Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Misschien ben ik de enige maar een baby van 6 weken gaat bij mij echt nog niet naar een oppas, laat staan logeren, en een kind van drie jaar laten logeren doe ik ook niet, dat vind ik te jong.
En bij wie dan, want de enige oppas die ik op die leeftijd zou vertrouwen zijn m’n ouders maar die zouden dan ook op de bruiloft zijn.
Ik zou de baby gewoon daar in de wagen of draagzak meenemen en de driejarige eventueel laten logeren of in het huisje laten slapen.
Wij hadden overigens op de bruiloftsdag van m’n zus twee oppasmeisjes meegenomen die op de kinderen pasten. Die kan je in het huisje laten oppassen.
3heathcliff5 schreef:Jeetje, ik zou in jouw geval eerder een issue hebben met de resolute en onredelijke houding van mijn partner dan met het verzoek van het bruidspaar. Hij gedraagt zich alsof alleen jullie kleine kinderen niet welkom zijn na de ceremonie.
Het ‘probleem’ ligt achter je eigen voordeur en niet bij de wensen van het bruidspaar.
Noppes schreef:Denk dat heel erg Nederlands is om snel kinderen als overlast te zien.
Noppes schreef:We vinden het heel waardevol om de jongens bij de ceremonie te hebben. Hoe vaak gebeurt het nou dat je oom en tante trouwen?
Goner schreef:Zijn andere kinderen wel welkom of alleen die van jullie niet?
verootjoo schreef:Misschien ben ik de enige maar een baby van 6 weken gaat bij mij echt nog niet naar een oppas, laat staan logeren, en een kind van drie jaar laten logeren doe ik ook niet, dat vind ik te jong.
En bij wie dan, want de enige oppas die ik op die leeftijd zou vertrouwen zijn m’n ouders maar die zouden dan ook op de bruiloft zijn.
.
verootjoo schreef:Ik zou de baby gewoon daar in de wagen of draagzak meenemen en de driejarige eventueel laten logeren of in het huisje laten slapen.
Flowery schreef:Als ik het goed begrijp, ben je nu zwanger? (Als de baby begin volgend jaar 6 weken oud is)
Dit is totaal geen persoonlijke aanval, maar wellicht dat je door de hormonen ook anders naar de situatie kijkt dan dat je normaal zou doen?
Romy1234 schreef:Ik zie een hele hoop reacties, niet gelezen meer opgevenment.
Enige wat ik denk: praat gewoon met je broer!
Iedereen maakt overal een probleem van, maar als jou dit toch een moeilijk gevoel geeft kan je aan je eigen broer toch wel zeggen:
Hey luister, ik snap en respecteer jullie keuze, maar op een of andere manier voelt het voor mij niet fijn.
Wie weet wat voor opties er nog meer zijn, of weet hij juist jou gerust te stellen of wat dan ook.
Maar PRAAT!
Het hele probleem is dat mensen niet meer fatsoenlijk met elkaar communiceren zodat kleine dingen uiteindelijk grote dingen worden.
Zo zonde
Mars schreef:Alleen de titel is al heel dramatisch en klopt niet eens. Je kinderen zijn dus wél welkom op de bruiloft/ceremonie en daarna willen je broer en schoonzus graag diner zonder kinderen. Is voor iedereen veel relaxter ook.
Wij wilden helemaal geen kinderen op onze bruiloft, het zijn altijd stoorzenders en zeker op bepaalde momenten.
meggiemeg schreef:Toen ik vorig jaar mijn verjaardag vierde (werd 50) hebben we onze vrienden uitgenodigd om te gaan uit eten, wij hebben er toen bewust voor gekozen om dit zonder de kinderen te doen. We hadden van te voren wel zo iets van kunnen we dit maken? Ja uiteindelijk vonden we dat wel. We hadden ook begrip gehad als dan een aantal hadden afgezegd. Normaal zijn hun kinderen altijd welkom ( leeftijden van 10 tot 18) maar nu even niet. De reactie van iedereen was tuurlijk geen probleem. Iedereen vond het heerlijk rustig zonder hun kids, het was een hele andere avond zonde ze, andere gesprekken enzo. Plus dat kinderen het vaak lastig vinden om zo lang aan tafel te zitten. Kids vonden het jammer dat ze voor 1x er niet bij waren.
Ik snap jullie gevoel, maar het is hun feest dus hun keuze, het is niet zo dat ze de kids de hele dag er niet bij willen hebben.