Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:46

Oh dat heb ik verkeerd gelezen.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:51

Besef je overigens wel dat als je broer en schoonzus, om de goede vrede te bewaren, jouw kinderen wel laat komen, dat zij dan de enige kinderen aanwezig zijn? Alsof een bruiloft niet al saai genoeg is voor ze, moeten ze daar ook nog eens de hele avond met enkel volwassenen gaan zitten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:58

Ik snap het wel. Toevallig gaat mijn broer volgens jaar trouwen en het eerste wat ik vroeg is mag onze dochter mee? Tot aan de receptie of iets geloof ik of na het eten gaat ze gewoon mee, en daarna brengen wij haar lekker naar oma! Dan heeft ze zelf ziezo een leuke avond en wijzelf ook onze handen vrij en kunnen we gewoon zo lang Blijven als we willen.

Ze is dan bijna 4, dus wel nog een leeftijd dat je haar niet zomaar haar gang kunt laten gaan :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:04

Pfoe, vroeger had ik gehoopt dat er kindvrije bruiloften bestonden. Vond er geen bal aan, de hele dag tussen de grote mensen. Ik was als kind echt heel netjes en beleefd en je hoorde me echt niet. Ik kon me desnoods uren vermaken met een potlood. Maar ik hield al niet van de saaie verjaardagen. Vanuit dat oogpunt zou ik je zeker willen aanraden om kinderen waar mogelijk lekker thuis te laten op zo'n dag, ook bij de ceremonie.

Ik ga het overigens volledig met al mijn voorgangers mee. Een oppas regelen bij jullie thuis voor die twee dagen lijkt me het meest logisch, mits de kinderen dit gewend zijn. De andere opa en oma of andere familieleden of een goede vriendin van je die ze door en door kennen. Als je kinderen het niet gewend zijn is het misschien een idee om hierop te oefenen? Zelf een dagje op stap en iemand in huis laten oppassen. Lijkt me ook super handig voor jullie als daar de mogelijkheden voor zijn. :j

En anders kun je altijd nog aan je broer vragen of je zelf een huisje mag huren zodat jullie de kinderen na de ceremonie makkelijker weg kunnen brengen ipv 2 uur rijden. Vond de tip om dan oma/andere oppas mee te vragen echt een hele goede. Kunnen de kinderen hun eigen feestje en diner (iets lekkers natuurlijk) houden in het huisje en jullie kunnen onbezorgd genieten. Als de locatie dichtbij het huisje is zou je zelfs de slapende baby bij oma kunnen leggen in een fijn bedje. Lijkt me voor de baby ook een stuk rustiger.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 08:08

verootjoo schreef:
Misschien ben ik de enige maar een baby van 6 weken gaat bij mij echt nog niet naar een oppas, laat staan logeren, en een kind van drie jaar laten logeren doe ik ook niet, dat vind ik te jong.
En bij wie dan, want de enige oppas die ik op die leeftijd zou vertrouwen zijn m’n ouders maar die zouden dan ook op de bruiloft zijn.

Ik zou de baby gewoon daar in de wagen of draagzak meenemen en de driejarige eventueel laten logeren of in het huisje laten slapen.

Wij hadden overigens op de bruiloftsdag van m’n zus twee oppasmeisjes meegenomen die op de kinderen pasten. Die kan je in het huisje laten oppassen.

Zoiets was voor ons ook het meest ideaal geweest

Nogmaals, ik begrijp de meeste reacties hier zeker.

Ik heb in iedergeval meer inzicht gekregen waarom hun vraag mij dit gevoel geeft.

Overigens waren er bij onze bruiloft (destijds zelf nog kindloos) ook alleen mijn nichtjes en neefjes van toen 3, 5 en 7 bij. En dat was een grote bruiloft. Zij zijn er de hele dag geweest en ergens aan het begin van het feest door mijn (andere) schoonzus naar huis gebracht waarna zij later nog even terugkwam. Zij hebben het fantastisch gevonden om daar bij te zijn. En ook voor ons hoorden ze er gewoon bij. Dus zo verschrikkelijk hoeft het niet te zijn om kinderen op je bruiloft te hebben Denk dat heel erg Nederlands is om snel kinderen als overlast te zien. Maar goed, ook dat is iedereens eigen keuze.

Wij nemen in iedergeval de baby mee. Die kan hoe dan ook niet thuis blijven. We vinden het heel waardevol om de jongens bij de ceremonie te hebben. Hoe vaak gebeurt het nou dat je oom en tante trouwen? En voor het laatste stukje kijken we even hoe we het doen. Ook afhankelijk van hoe het dan met de nieuwe baby gaat.

De optie van Celebi vind ik ook nog een goede. Zelf een huisje in de buurt huren zodat andere oma daar dan kan komen om op te passen.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:09

Wow TS, wat denk jij vanuit jezelf en je man!!!

In je openingstopic: ‘Als het aan ons was, zouden (…)’. —> het is NIET aan jullie.

Even later schrijf je: ‘Het was voor mijn gevoel toch anders geweest als we hier zelf een keuze in hadden kunnen maken.’ —> De keuze is NIET aan jullie.

En dat gemekker over dat de kinderen niet welkom zijn! Wat een onzin! Ze mogen toch bij de ceremonie zijn?! Weet je hoeveel mensen dat al niet willen? Wiens dag denk je dat het is?! Die van jouw gelukkige gezinnetje of die van je broer?

Mijn zusje wilde helemaal geen kinderen op de bruiloft, ook niet bij de ceremonie. Kinderen zitten namelijk nooit altijd stil (ook de jouwe niet), ze praten soms door belangrijke momenten heen (zeker op de leeftijd van die van jou) en ze trekken de aandacht van zowel hun ouders als van hun opa en oma. Wij hebben ons geen seconde aangevallen gevoelen door dit verzoek. Alle andere dagen is mijn zus gek op al haar neefjes en nichtjes. Maar die dag was ze niet ‘de tante van..’ maar de bruid. Het stralende middelpunt. Waarom gun jij jouw broer dat niet?! Waarom moet het om jouw kinderen draaien? News flash: niet iedereen vindt jouw kinderen net zo geweldig als dat jij ze vindt. Daarbij geeft je broer duidelijk aan dat het vooral uit praktische overwegingen is (het huisje, niet één van jullie halverwege weg, etc) en dus niks persoonlijks is tegenover jullie kinderen. Je schrijft dat je geen familieruzie wil, maak die dan ook niet! Jij bent de enige die die kan starten of voorkomen. Je broer heeft een heel erg redelijk verzoek gedaan! Je broer snapt dat je de baby nog niet weg kan brengen op zo’n jonge leeftijd. Dus hoezo denkt je broer niet met je mee?

Je broer sluit ze helemaal niet buiten! Ze mogen naar het belangrijkste moment: de ceremonie. Is het nou echt te veel gevraagd ze daarna bij een oppas te brengen? Vind je dat zelf niet egoïstisch? Waarom zou jij mogen beslissen over de belangrijkste dag in het leven van je broer?

En als je het nou echt zó moeilijk vindt te accepteren dat deze dag om je broer en zijn verloofde gaat, en niet om jouw gezin, denk dan eens aan je kinderen: wil je ze een oersaaie dag laten hebben omdat jouw ego anders gekwetst wordt, of gun je ze een leuke dag waar ze kunnen rennen en spelen bij een oppas?
Laatst bijgewerkt door Zelda_Link op 15-10-22 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:14

3heathcliff5 schreef:
Jeetje, ik zou in jouw geval eerder een issue hebben met de resolute en onredelijke houding van mijn partner dan met het verzoek van het bruidspaar. Hij gedraagt zich alsof alleen jullie kleine kinderen niet welkom zijn na de ceremonie.

Het ‘probleem’ ligt achter je eigen voordeur en niet bij de wensen van het bruidspaar.

Nou, dit.
Wat doet die man moeilijk zeg, wat een vervelende houding.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:16

Alleen de Op gelezen.

Pak het niet zo persoonlijk.
Broer wil gewoon lekker een rustige avond, rustig eten zonder rennende en luide kinderen. Maar probeert het taktisch te brengen.
En hoe lief en opgevoed ze ook zijn.
Die leeftijd zit niet braaf de hele tijd op de stoel.
Die trekken onbedoeld continue de aandacht.

Dus laat ze lekker thuis en geniet lekker van een avondje uit waar je ook geen ogen in je achterhoofd hoeft te hebben en een gesprek kan voeren zonder gestoord te worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:17

Alleen de titel is al heel dramatisch en klopt niet eens. Je kinderen zijn dus wél welkom op de bruiloft/ceremonie en daarna willen je broer en schoonzus graag diner zonder kinderen. Is voor iedereen veel relaxter ook.
Wij wilden helemaal geen kinderen op onze bruiloft, het zijn altijd stoorzenders en zeker op bepaalde momenten.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:20

Noppes schreef:
Denk dat heel erg Nederlands is om snel kinderen als overlast te zien.

Nederlanders zijn best goed in zeggen waar het op staat. Ik vind het juist heel modern (op een goede manier!) om toe te geven dat kinderen op een trouwfeest gewoon voor heel veel mensen niet leuk is.

Op sommige plekken is het echt vloeken in de kerk om toe te geven dat je wil dat de ouders er 100% bij zijn en dat een groot deel van trouwen voor jonge kinderen helemaal geen bal aan is. Bijna niemand wil op die leeftijd de hele dag braaf zitten luisteren en bijna allemaal weten ze op één of andere manier wel de spotlight over te nemen.

Trouwen is al duur genoeg. Wees gewoon fatsoenlijk genoeg om die dag om het bruidspaar te laten draaien in plaats van je nageslacht.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:20

Noppes schreef:
We vinden het heel waardevol om de jongens bij de ceremonie te hebben. Hoe vaak gebeurt het nou dat je oom en tante trouwen?

Oh kom op zeg :') Die kinderen van jou kan het werkelijk waar geen reet schelen wat oom en tante doen. Die zijn nog veel te jong om te begrijpen wat er gaande is. Het enige wat zij zien is ballonnen en taart.

Ik denk dat je even je hoofd uit je eigen reet moet halen en je beseffen dat jouw kinderen niet voor iedereen het middelpunt van het universum zijn. Je broer wil dat jij en je partner 100% erbij kunnen zijn en kunnen genieten van de trouwerij. Want hoe vaak gebeurt het nou dat je broer gaat trouwen? Daar wil je toch niets van missen?

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:22

Ik vind je echt heel erg “ikke ikke ikke” in je houding. Wat ben ik blij dat ik wel een begripvolle zus heb.

Het. Gaat. Niet. Om. Jou.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:22

Goner schreef:
Zijn andere kinderen wel welkom of alleen die van jullie niet?

Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Zijn er andere kinderen in het spel die wel blijven of hebben ze dit verzoek bij iedereen neergelegd?

Laten we wel vriendelijk en respectvol blijven richting TS, ook als je je niet kunt vinden in haar visie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:23

Citaat:
Denk dat heel erg Nederlands is om snel kinderen als overlast te zien

Zit eens bij zee op een terras of restaurant.
Je haalt zo de Nederlandse kinderen er uit... En dat is niet positief : D

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:23

verootjoo schreef:
Misschien ben ik de enige maar een baby van 6 weken gaat bij mij echt nog niet naar een oppas, laat staan logeren, en een kind van drie jaar laten logeren doe ik ook niet, dat vind ik te jong.
En bij wie dan, want de enige oppas die ik op die leeftijd zou vertrouwen zijn m’n ouders maar die zouden dan ook op de bruiloft zijn.

.

Uitzonderingen daargelaten, zijn je schoonouders net zo goed met de baby te vertrouwen als je eigen ouders. (Er vanuit gaande dat je die hebt). Eveneens je zwager/schoonzus. Er kan toch iemand van de ‘andere kant’ van de familie oppassen, die niet naar de bruiloft gaat? Daarbij heeft de broer al aangegeven begrip te hebben als de baby meekomt. Kinderen van 3 kunnen prima een nachtje bij opa en oma logeren. Krijgen ze geen trauma van.
Laatst bijgewerkt door Zelda_Link op 15-10-22 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:25

verootjoo schreef:
Ik zou de baby gewoon daar in de wagen of draagzak meenemen en de driejarige eventueel laten logeren of in het huisje laten slapen.

En dan willen ze 's avonds de geloftes doen en begint de baby te krijsen.
Leuk hoor, echt fijn!

Hoezo zo egoïstisch zijn en zelf oplossingen bedenken als "draagzak" en "driejarige in huisje laten slapen".

Ze zijn niet uitgenodigd. Klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:26

Ik zie een hele hoop reacties, niet gelezen meer opgevenment.

Enige wat ik denk: praat gewoon met je broer!
Iedereen maakt overal een probleem van, maar als jou dit toch een moeilijk gevoel geeft kan je aan je eigen broer toch wel zeggen:
Hey luister, ik snap en respecteer jullie keuze, maar op een of andere manier voelt het voor mij niet fijn.

Wie weet wat voor opties er nog meer zijn, of weet hij juist jou gerust te stellen of wat dan ook.

Maar PRAAT!
Het hele probleem is dat mensen niet meer fatsoenlijk met elkaar communiceren zodat kleine dingen uiteindelijk grote dingen worden.
Zo zonde

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:26

Het lijkt me dat jij dingen gaat invullen op basis van hun verzoek. Waarom doe je dat?
Je maakt ervan dat jouw kinderen niet welkom zijn. Hebben ze dat ook zo gezegd? Nee? Dan is dat ook niet zo en maak jij dat ervan in jouw eigen hoofd.
Zo te lezen heb je inmiddels een oplossing gevonden die voor jullie passend zou zijn, dat is mooi om te lezen :j

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:28

Als ik het goed begrijp, ben je nu zwanger? (Als de baby begin volgend jaar 6 weken oud is)
Dit is totaal geen persoonlijke aanval, maar wellicht dat je door de hormonen ook anders naar de situatie kijkt dan dat je normaal zou doen?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:31

Je gevoel is dat ze niet welkom zijn. Klopt de kids zijn s avonds niet welkom.
Accepteren, het is niet jouw dag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:32

Ik snap niet zo goed waarom het zo ontzettend erg is dat kinderen ergens niet welkom zijn... En waarom er zo'n groot probleem van wordt gemaakt :?.

Flowery schreef:
Als ik het goed begrijp, ben je nu zwanger? (Als de baby begin volgend jaar 6 weken oud is)
Dit is totaal geen persoonlijke aanval, maar wellicht dat je door de hormonen ook anders naar de situatie kijkt dan dat je normaal zou doen?

Welke verklaring heb je voor de man van TS :D? Hij lijkt in dit verhaal het grootste probleem te hebben en sleurt TS daarin mee.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:32

Romy1234 schreef:
Ik zie een hele hoop reacties, niet gelezen meer opgevenment.

Enige wat ik denk: praat gewoon met je broer!
Iedereen maakt overal een probleem van, maar als jou dit toch een moeilijk gevoel geeft kan je aan je eigen broer toch wel zeggen:
Hey luister, ik snap en respecteer jullie keuze, maar op een of andere manier voelt het voor mij niet fijn.

Wie weet wat voor opties er nog meer zijn, of weet hij juist jou gerust te stellen of wat dan ook.

Maar PRAAT!
Het hele probleem is dat mensen niet meer fatsoenlijk met elkaar communiceren zodat kleine dingen uiteindelijk grote dingen worden.
Zo zonde

En dit zou ik dus absoluut niet doen. Het bruidspaar heeft hun wens duidelijk gemaakt en die ene dag draait om hun. TS en haar man creëeren een probleem en vervolgens moet het bruidspaar dat maar oplossen? Moet je je voorstellen wat voor gevoel zij daarbij krijgen, dat hun eigen naaste familie niet in staat is om die ene dag om het bruidspaar te laten draaien

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 08:32

Mars schreef:
Alleen de titel is al heel dramatisch en klopt niet eens. Je kinderen zijn dus wél welkom op de bruiloft/ceremonie en daarna willen je broer en schoonzus graag diner zonder kinderen. Is voor iedereen veel relaxter ook.
Wij wilden helemaal geen kinderen op onze bruiloft, het zijn altijd stoorzenders en zeker op bepaalde momenten.

Haha ja ben me er nu van bewust dat die titel een bepaald dramatisch effect geeft. Geeft een verkeerd beeld af. Maar kan het niet meer veranderen.

Vind het overigens jammer dat een paar mensen hier wel heel bot zijn. Terwijl ik in mijn berichten volgens mij duidelijk aangeef dat ik hun keuze respecteer en daar geen drama over ga maken. Maar dat het mij gewoon een bepaald gevoel geeft.

Ik heb in iedergeval een duidelijk inzicht gekregen waar mijn gevoel vandaan komt, door een paar goede vragen van een bokker. Daar ben ik blij mee. En verder zorgen wij er gewoon voor dat het hun dag is en blijft. Ik heb nooit gevraagd om het om mij te laten draaien en dat wil ik ook jelemaal niet. Maar ik zal niet weer in de herhaling vallen.

Bedankt voor jullie reacties in iedergeval! Ik weet genoeg.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:35

Toen ik vorig jaar mijn verjaardag vierde (werd 50) hebben we al onze vrienden uitgenodigd om te gaan uit eten, wij hebben er toen bewust voor gekozen om dit zonder de kinderen te doen. We hadden van te voren wel zo iets van kunnen we dit maken? Ja uiteindelijk vonden we dat wel. We hadden ook begrip gehad als dan een aantal hadden afgezegd. Normaal zijn hun kinderen altijd welkom ( leeftijden van 10 tot 18) maar nu even niet. De reactie van iedereen was tuurlijk geen probleem. Iedereen vond het heerlijk rustig zonder hun kids, het was een hele andere avond zonde ze, andere gesprekken enzo. Plus dat kinderen het vaak lastig vinden om zo lang aan tafel te zitten. Kids vonden het jammer dat ze voor 1x er niet bij waren.

Ik snap jullie gevoel, maar het is hun feest dus hun keuze, het is niet zo dat ze de kids de hele dag er niet bij willen hebben.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 15-10-22 08:43, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:37

meggiemeg schreef:
Toen ik vorig jaar mijn verjaardag vierde (werd 50) hebben we onze vrienden uitgenodigd om te gaan uit eten, wij hebben er toen bewust voor gekozen om dit zonder de kinderen te doen. We hadden van te voren wel zo iets van kunnen we dit maken? Ja uiteindelijk vonden we dat wel. We hadden ook begrip gehad als dan een aantal hadden afgezegd. Normaal zijn hun kinderen altijd welkom ( leeftijden van 10 tot 18) maar nu even niet. De reactie van iedereen was tuurlijk geen probleem. Iedereen vond het heerlijk rustig zonder hun kids, het was een hele andere avond zonde ze, andere gesprekken enzo. Plus dat kinderen het vaak lastig vinden om zo lang aan tafel te zitten. Kids vonden het jammer dat ze voor 1x er niet bij waren.

Ik snap jullie gevoel, maar het is hun feest dus hun keuze, het is niet zo dat ze de kids de hele dag er niet bij willen hebben.

En als dat wel zo is, is dat ook okay :).