Wat zou jij doen als je "Het Geluid" zou raden?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Wat zou jij doen als je "Het Geluid" zou raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:47

Hoezo heb je een horloge nodig, je telefoon geeft toch ook de tijd aan? _O-

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:48

Horloges en designer tassen zijn een goede investering worden alleen maar meer waard :D :D ( moet je ze alleen wel mooi houden en niet veel gebruiken )

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:52

Suzanne F. schreef:
Horloges en tassen geef ik dus echt helemaal niks om. In een tas van 7000 euro past toch evenveel als in een tas van 50 euro? En een horloge geeft gewoon de tijd aan, of hij nou 20 euro of 2000 euro kost.
Ik heb van iemand een Cartier horloge gekregen maar ik draag net zo lief mijn oude goedkope horloge. Het doet me niks. Ik zie dat echt als luxe plus plus. Als je niet meer weet wat je moet kopen zeg maar.
Er zijn zoveel nuttigere dingen die ik met dat geld kan doen.

Voor mij ook zo.
Maar toen ik bij de Dolce Gabana aan de deur stond in de Desiger outlet, heb ik me toch verbaasd in wat voor dure dingen, die daar dan blijkbaar goedkoop waren, verkocht werden.
Idd tassen van 4000 euro, schoenen van 2500 enz enz. Als warme broodjes over de toonbank of er minstens een nul minder achter stond.

En met de dagopbrengst waren ze toen te pinnig dat op te laten halen door geldtransport en liepen ze mee over straat om bij de bank te posten.
Ik moest dan mee. Ik heb ze voor gek verklaard en echt aangegeven dat ik me niet lek laat schieten/steken voor hun zuinigheid (dan wel). Vonden ze vreemd :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:54

Captain schreef:
Hoezo heb je een horloge nodig, je telefoon geeft toch ook de tijd aan? _O-

Heb je gelijk in. Maar heb mijn telefoon niet altijd in mijn handen. Horloge vind ik toch gewoon wel makkelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:08

Zo heeft iedereen weer dingen waar ze geen geld aan uit willen geven :D

Bepaalde designertassen zijn best wel een safe investering.

Ik zat me te bedenken dat ik het ook in mijn tuin kan steken, alleen vind ik dat dan weer zonde, want dat doe ik liever 'zelf'. Ik ben niet gewend aan dingen 'laten' doen. Vond het al lastig genoeg dat mijn keuken werd geplaatst door een wildvreemde :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:11

DuoPenotti schreef:
Suzanne F. schreef:
Horloges en tassen geef ik dus echt helemaal niks om. In een tas van 7000 euro past toch evenveel als in een tas van 50 euro? En een horloge geeft gewoon de tijd aan, of hij nou 20 euro of 2000 euro kost.
Ik heb van iemand een Cartier horloge gekregen maar ik draag net zo lief mijn oude goedkope horloge. Het doet me niks. Ik zie dat echt als luxe plus plus. Als je niet meer weet wat je moet kopen zeg maar.

Voor mij ook zo.
Maar toen ik bij de Dolce Gabana aan de deur stond in de Desiger outlet, heb ik me toch verbaasd in wat voor dure dingen, die daar dan blijkbaar goedkoop waren, verkocht werden.
Idd tassen van 4000 euro, schoenen van 2500 enz enz. Als warme broodjes over de toonbank of er minstens een nul minder achter stond.

En met de dagopbrengst waren ze toen te pinnig dat op te laten halen door geldtransport en liepen ze mee over straat om bij de bank te posten.
Ik moest dan mee. Ik heb ze voor gek verklaard en echt aangegeven dat ik me niet lek laat schieten/steken voor hun zuinigheid (dan wel). Vonden ze vreemd :+

Vergeet niet, een winkelmedewerker bij de D&G of bij de Action, zijn beide gewoon winkelmedewerkers. Weliswaar een andere allure, maar het is niet zo dat ze de boel runnen, dan zaten ze wel op een andere functie.

Zonder hiermee af te willen doen aan die functie. Maar het merk zegt maar minimaal iets over de functie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:15

Janine1990 schreef:
Vergeet niet, een winkelmedewerker bij de D&G of bij de Action, zijn beide gewoon winkelmedewerkers. Weliswaar een andere allure, maar het is niet zo dat ze de boel runnen, dan zaten ze wel op een andere functie.

Zonder hiermee af te willen doen aan die functie. Maar het merk zegt maar minimaal iets over de functie.

Maar duidelijk was wel de affiniteit die ze met het merk hadden en geselecteerd op maat 34 :D
En dat lag daar toen echt aan de manager, wat een, laat ik het netjes houden, apart mens. :+

Maar goed, ik snap niet dat je als medewerker zelf dat risico wilt lopen met een zeer dikke enveloppe over straat te gaan lopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:17

DuoPenotti schreef:
Janine1990 schreef:

Maar duidelijk was wel de affiniteit die ze met het merk hadden en geselecteerd op maat 34 :D
En dat lag daar toen echt aan de manager, wat een, laat ik het netjes houden, apart mens. :+

Maar goed, ik snap niet dat je als medewerker zelf dat risico wilt lopen met een zeer dikke enveloppe over straat te gaan lopen.

:') :')

Nee, ik begrijp dat ook zeker niet...

Maar goed, zo begrijp ik ook niet dat een vrouw die in haar eentje bij de Mercedes dealer komt (om een nieuwe auto te bestellen), wordt weggestuurd met: "Kom maar terug als je mannetje er bij is."
Gozert, je bent een verkopert, grow a pair :roll:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:19

O, autoverkopers en vrouwelijke klanten is inderdaad een foute combinatie. Je wordt niet serieus genomen als vrouw is mijn ervaring ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:20

Dat is idd ook heel erg.
Als je als vrouw afdingt op een auto vinden ze ook bijzonder.
En dan zeggen ze heel mooi, maar ik geef heel veel terug voor uw oude auto, dat krijg je nergens.
En als je dan zegt al geef je er niks voor, vind ik ook prima, gaat mij over wat ik bij moet betalen, dat vinden ze echt raar van een vrouw. :P :+

Maar goed afdingen vinden sowieso geen vrouwen ding denk ik, want dat vinden ze ook raar in een meubelzaak of stoffeerwinkel oid.

Maar geloof dat dat of topic is :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:22

Fitzroy schreef:
O, autoverkopers en vrouwelijke klanten is inderdaad een foute combinatie. Je wordt niet serieus genomen als vrouw is mijn ervaring ook.

Probeer als vrouw in de machine onderdelen te gaan :7
Waar ik voor uit ben gemaakt :oo

maar inderdaad, offtopic

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:54

Ik heb die ervaring gelukkig helemaal niet. Niet bij het kopen van een auto, maar ook niet bij meubels, keuken, badkamer, etc. Juist complimenten dat ik er erg goed in ben. Bij de keukenzaak vroegen ze of ik ze misschien op de zaterdag wilde helpen, ze zochten nog iemand haha

Het is misschien ook de manier waarop je er zelf zit en niet persé omdat je vrouw bent?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:01

snuffie123 schreef:
Ik heb die ervaring gelukkig helemaal niet. Niet bij het kopen van een auto, maar ook niet bij meubels, keuken, badkamer, etc. Juist complimenten dat ik er erg goed in ben. Bij de keukenzaak vroegen ze of ik ze misschien op de zaterdag wilde helpen, ze zochten nog iemand haha

Het is misschien ook de manier waarop je er zelf zit en niet persé omdat je vrouw bent?

Hmm, als je de vraag krijgt waarom je geen ring om je vinger hebt en meteen terug krijgt: "Jij zult toch nooit trouwen, met jouw attitude. Trut!"
En dit gaat omdat meneer een bepaald onderdeel niet gratis meekrijgt, omdat we door een concullega zijn gewaarschuwd voor deze meneer die zijn op rekening bestellingen niet betaald... Dan ligt het vast niet aan de manier waarop je er zelf in zit :P

Van de mevrouw bij de Mercedesdealer weet ik ook heel goed dat het niet is om hoe ze er zelf in stond en hoe ze zichzelf zag.

Ik zie het vaker als een man die zich een soort van bedreigd voelt in zijn mannelijkheid en daarom op hele rare manieren van zich af begint te slaan :')

Als je een handige vrouw bent (wat ik wel ben) krijg je daar ook vaker complimenten over.
Zelf heb ik dan nog wel een collega die echt twee linkerhanden heeft en dan graag opschept over de apparaten die hij heeft om mee te klussen om een soort tegenwicht te brengen in een gesprek tussen mij en een andere collega (ook man) over dingen die we aan het maken zijn en hoe. Op zich best komisch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:30

Mijn man wil graag een andere auto, ik heb die van mij net 4 maanden dus dan zou ik een auto voor hem kopen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:46

Suzanne F. schreef:
snuffie123 schreef:

Haha nou ben ik heel benieuwd welk geluid dat was.

Het dichtdoen van het klepje van een pak Venz hagelslag.

Dat deed ik verdorie elke dag. Daarvan dacht ik echt: jeetje dat is stom van je dat je dat niet herkende.
Alle andere geluiden heb ik volledig vrede mee want die had ik nooit kunnen raden.

Maar het geluid wordt zodanig opgenomen dat het niet klinkt zoals je het in werkelijkheid hoort. Micro staat vreselijk dichtbij en misschien zelfs niet helemaal correct afgesteld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:44

Klopt, maar toen ik het nadeed dacht ik: ja verdomd, wat stom dat ik dit niet wist. Maar ja, wie doet nou ook het klepje heel langzaam dicht en gaat dan van heel dichtbij luisteren? Ik ram gewoon snel dat klepje weer dicht. En dan klinkt het heel anders.
Maar goed, alleen van deze heb ik toen gebaald. Van alle inzendingen ben ik gewoon realistisch dat ik er nooit opgekomen was.

Over de autodealers: die ervaring heb ik niet eigenlijk. Heb al zeker 4 auto’s gekocht als alleenstaande vrouw en ben altijd netjes behandeld.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:35

Van dat bedrag zou ik een reis naar Antartica maken, en dan is het wel bijna op. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:50

Ik zou het op mijn spaarrekening zetten voor later. Ik kan niks verzinnen wat ik nu graag zou willen hebben.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:52

Ik zou als eerste voor een vriend van mij regelen dat hij zijn kinderen die in het buitenland wonen kan zien.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:59

Suzanne F. schreef:

Ja, en ik dus niet :-)
Financieel mag ik echtvniet klagen en zou dit geld dan dus ook echt gebruikenvoor een luxe aankoop.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:38

Imre schreef:
Ik zou als eerste voor een vriend van mij regelen dat hij zijn kinderen die in het buitenland wonen kan zien.

Dat is lief!

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:14

Heb wel een vermoeden maar speel niet mee met het spel (als iemand mijn vermoeden wil weten, stuur gerust een pb. Stel het klopt, wil ik wel een gedeelte van de winst ;) )
Waarschijnlijk zou het geld naar een vakantie en mogelijk een auto gaan

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:20

Ik zou deze winter niet kijken naar de gaskraan....... :brr: :brr: :brr:
Maar raden doe ik het niet dus beetje jammer dit O:)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 16:22

KarenQ schreef:
Van dat bedrag zou ik een reis naar Antartica maken, en dan is het wel bijna op. :D

Omg dat klinkt geweldig! <3

Imre dat is heel lief!

Ik zie hier vooral heel veel praktische dingen, weinig mensen die het in een reis zouden steken :)

Zou ik althans wel doen :D Heerlijk even een tijd niet werken en rondreizen! Of een heel mooie camper kopen en daarmee Europa rond of zo! (Al heb ik nu ook een reis gepland, maar met dat geld zou ik nog langer kunnen gaan :D )

Maar ik snap het praktische ook wel weer, ik zou dan ook wel een deel besteden aan bv een mooie auto kopen, heb nog geen huis zelf

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:15

Heel saai, maar gewoon op de spaarrekening zetten.