Slaaptrainer 4 jarig kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Slaaptrainer 4 jarig kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:05

Dat is bij al die wekkers zo. Hier ook iedere ochtend

"MAMAAAAA KOM KIJKEN! MIJN WEKKER IS GROEN!!!"

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:11

secricible schreef:
Dat is bij al die wekkers zo. Hier ook iedere ochtend

"MAMAAAAA KOM KIJKEN! MIJN WEKKER IS GROEN!!!"

hahahah

Ik heb dochter van 4 nu gezegd : als jij tussen ons in kan komen liggen zonder dat wij er wakker van worden dan merken wij het niet.
Dus succes.
en als we wel wakker worden dan moet je terug naar je eigen bed ~~}>

Ik zeg dit nu ongeveer 1 keer per week, al zo'n 2-3 maanden.
Ze is nu 2 keer haar slaapkamer uitgeslopen om zo stil mogelijk naar ons bed te lopen en tussen ons in te komen liggen.
Beide keren was ik wakker/werd ik er wakker van maar deed ze zooooo haar best om zo stil te zijn dat ik deed alsof ik nog sliep. (ben een hele lichte slaper, wordt wakker van elk geluidje)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:18

Hier was Sam jaren geleden geen succes in ieder geval. Leuk idee, maar niet voor dat aparte geval van ons :')

Problemen: als hij er bij kan dan gaat hij er aan zitten. De hele tijd kijken hoe laat het is. Zitten wachten tot er iets verandert. Zelf de oogjes open draaien. Dat soort geneuzel.

Dan kan je hem natuurlijk nog ergens neerzetten waar hij er niet bij kan, maar het wel kan zien als er iets verandert. Maar dan werd hij weer voortijdig wakker door de verlichting. En wederom juist wakker blijven door te gaan kijken of er iets verandert.... en inderdaad ook in geuren en kleuren ons er van op de hoogte houden wat Sam het Schaap allemaal deed. Dat ding hield hem alleen maar wakker :=

Ook moeilijk in te stellen...kansloos ding. Dus hier gewoon geen wekker maar zeggen dat hij moet slapen omdat het nog nacht is. Kind is toch altijd wel om 7 uur niet meer in bed te houden dus wekker heeft 'ie ook helemaal niet nodig :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:48

Maar zat wekkers zonder oogjes die geluid maken toch?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:56

secricible schreef:
Dat is bij al die wekkers zo.

Nou, op het moment dat je kind een keer uit zichzelf later wakker wordt is het toch fijn dat het niet gewekt wordt door het geluid van de oogjes.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:11

Wij hebben voor beide kinderen (bijna 3 en bijna 6) ook Sam het Schaap. Op zich tevreden, ze houden zich over het algemeen prima aan 'rood is slapen, geel mag je spelen of verder slapen, groen mag je ons wakker maken met lieve kusjes'.

Het instellen vind ik niet zo moeilijk, inderdaad even het kunstje doorhebben. Wel spijtig dat je niet de piepjes van het menu uit kan zetten. Om te voorkomen dat ze herinnert worden aan de knopjes :') probeer ik te voorkomen dat ik dingen anders instel terwijl ze meekijken. Echter door de piepjes ga ik het ook niet doen terwijl ze liggen te slapen.
2 verschillende wektijden kunnen instellen zou ik dus best handig vinden.

Hoewel, een tijdje geleden had ik de schapen wat later gezet, toen kwam de oudste bij me om te klagen dat de wijzers op manier x stonden, en het schaap dan altijd geel/groen werd maar nu niet? Dus tja :)

De Tommy Tippee vind ik er interessant uit zien, die had ik wellicht gekocht als we nu op zoek waren naar een slaaptrainer. Voor erbij of even uitproberen vind ik hem wat te prijzig.

Mri, wat een lief verhaal trouwens <3 Hier ook zoiets, toen ze nog hun best deden heel stilletjes naar ons bed te komen om me wakker te kussen. Ik werd ook altijd wakker van dat 'gesluip' maar dat smoeltje als ze denken dat het is gelukt...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:37

Hier hebben we ook Sam het schaap. Ideaal ding hoor alleen niet voor ons haha. Hebben hem nu zo'n 2 jaar denk ik, zoontje is nu 4.

Mijn zoontje wordt meestal tussen 5 en 6 uur wakker en komt dan vrolijk vertellen dat Sam zich verslapen heeft! Of roept heel hard "Maaaaaaaam, ik ben wakker, maar Sam slaapt nog! Is ie niet kapot? Wil je even komen kijken?!!"

En als ik eenmaal wakker ben, dan ben ik ook echt wakker.. dus tja... heb me er maar bij neer gelegd dat ik een vroege vogel heb hahaha

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:45

Ik hoorde altijd dat dat schaapje herrie maakt met ogen open doen, dus dat leek mij heel onhandig.

Wij hebben al jaren eentje van Alecto en die werkt perfect. De nacht is blauw met maantje en als hij uit bed mag is hij geel met een zonnetje. https://www.alectobaby.nl/products/bc-1 ... wekker-wit

ZIe dat er nu ook andere (leukere) uitvoeringen zijn van dit lampje. Hij is geluidloos dus dat is een groot pluspunt.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 14:23

Mri schreef:
Sizzle schreef:
Je kan hem toch gewoon verzetten op vrijdag?
Misschien ben ik de enige maar ik vind er niets lastigs aan eigenlijk.

hem instellen vind ik ook niet veel werk of moeilijk.
Ff 1 keer kijken hoe die werkt en klaar.

Maar die ogen....

kind slaapt, ik kijk mee via de camera. Ogen van schaap gaan open. Kind vliegt rechtop:
MAMAAAA DE OGEN ZIJN OPEN!! IK KOM ERAAN HOOR!!

en bedankt voor het roepen, nu is je zusje ook wakker :+

HAHAHAHAHA heerlijk dit :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:24

Iris82 schreef:
secricible schreef:
Dat is bij al die wekkers zo.

Nou, op het moment dat je kind een keer uit zichzelf later wakker wordt is het toch fijn dat het niet gewekt wordt door het geluid van de oogjes.

eens, ik bedoelde meer op het schreeuwen waardoor hun zusje wakker werd, haha.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:57

Oh ja hier ook, zodra schaap op groen springt is riep mijn toen 3jarige; MAMA, MAMA, SCHAAP IS WAKKER, MAMAAAA! Inmiddels komt hij nu zelf uit bed, pfff

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:37

TS heb je hem al in gebruik? Hoe gaan de ochtenden?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 19:57

maria500 schreef:

Hij blijft in bed maar is wel aan het roepen dat zn beer op groen moet gaan :') hij gaat voorlopig om 7 uur op groen, hij werd 6.45 wakker. Dus dat valt mee. Denk dat oranje er tussen misschien fijner was geweest, het leek in het filmpje ook net alsof dat het geval was. Maargoed, het zal misschien nog wennen zijn :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 06:27

Liesje89 schreef:
maria500 schreef:

Hij blijft in bed maar is wel aan het roepen dat zn beer op groen moet gaan :') hij gaat voorlopig om 7 uur op groen, hij werd 6.45 wakker. Dus dat valt mee. Denk dat oranje er tussen misschien fijner was geweest, het leek in het filmpje ook net alsof dat het geval was. Maargoed, het zal misschien nog wennen zijn :=

Ts, het viel me vandaag op dat de logotjes om de beer heen gedurende de nacht langzaam verdwijnen, tot het laatste uur alleen nog de raket boven zijn hoofd blijft staan.
Misschien heb je daar nog wat aan bij gebrek aan oranje?

Hier had ik hem op vakantie gereconnect en om 8.30 zaten ik, mijn dochter en zwager al beneden en ik hoorde wel geluiden via de babyfoon maar hij kwam niet naar beneden.
Ontdekte ik dat de werktijd eruit was :') kon hem gelukkig vanaf beneden snel groen maken. Hier zit het er goed in dus.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 09:46

Hij slaapt er nu 9 vd 10 keer doorheen hahahaha! Zelfs met een muziekje erbij _O- Dan is ie dus al groen als ie wakker wordt en dat is ook helemaal prima. Als hij wel wakker is en hij is nog rood blijft ie keurig liggen tenzij hij moet plassen. Maaaaaar na het plassen gaat ie gelukkig wel zonder morren terug naar bed.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:26

Liesje89 schreef:
Hij slaapt er nu 9 vd 10 keer doorheen hahahaha! Zelfs met een muziekje erbij _O- Dan is ie dus al groen als ie wakker wordt en dat is ook helemaal prima. Als hij wel wakker is en hij is nog rood blijft ie keurig liggen tenzij hij moet plassen. Maaaaaar na het plassen gaat ie gelukkig wel zonder morren terug naar bed.

ohhh wat heerlijk!
die van mij scheelt niet zo veel met die van jou, maar die roept dus als ze moet plassen. Gaat zelf dr bed niet uit :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 13:48

Oh ja, hij roept wel :') Dus ik moet er dan helaas wel even uit. Maar daarna gaat ie wel weer gewoon naar zn eigen bed ipv een hele discussie of ie in het grote bed mag.. want ja, de beer is nog rood _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:04

Jeetje wat een modelkind zeg, mazzelaar :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:30

secricible schreef:
Hier had ik hem op vakantie gereconnect en om 8.30 zaten ik, mijn dochter en zwager al beneden en ik hoorde wel geluiden via de babyfoon maar hij kwam niet naar beneden.
Ontdekte ik dat de werktijd eruit was :') kon hem gelukkig vanaf beneden snel groen maken. Hier zit het er goed in dus.

Haha, zoiets heb ik ook wel eens gehad ja. Het schaap doet 15 minuten na de wektijd het groene lichtje uit. Dus toen kind om 730 wakker werd bleef hij liggen / op zijn kamer, want het schaapje was niet groen...
Maar andersom ook, de oudste die 'snachts ging roepen omdat het schaap niet rood was, dus dan was het vast tijd om op te staan?