Wel al aardlek. En deze ging ook om als de zwaluwen in grote getalen gingen verzamelen op de draad

Maar met onweer idd ook.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Telpeva schreef:Is dat zo? Je houdt een stekker toch aan het 'kopje' beet als je hem eruit trekt, dat gelijdt toch geen stroom neem ik aan? Ik heb daar nooit bij stil gestaan dat dat gevaarlijk kon zijn
De transformator kast van ons huizen blok ligt hier 1 straat verderop en staat lager als de huizen e.d. dus ik acht de kans klein dat die zomaar geraakt wordt in zo'n woonwijk als waar wij zitten - en dan zitten wij ook nog niet op een hoger punt als een groot deel van de wijk wel dus ik verwacht dat het dan eerder op hoger gelegen plekken zal inslaan. Die kast staat bv ook tussen de huizen blokken in 'verstopt' nog. Maar wanneer het onweer wel dichterbij komt, trekken we het meeste wat uitgetrokken kan worden wel uit het stop contact. Maar we zijn ook wel eens niet thuis ofzo en we trekken dan niet standaard alles uit wanneer we thuis weg gaan, dus dan zou het wel pech zijn voor oa de TV, game consoles e.d. mocht het dan gebeuren. Ijskast, diepvries en wasmachine zijn ongeacht wat wel altijd ingestoken. Daar komen we gewoon niet zo 1,2,3 bij om dat even snel te doen elke keer.