
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ivy_power89 schreef:germie schreef:Ik heb al een 1* review op google gegeven aan dit bedrijf. Dat doe ik niet zo snel, maar ze willen niet leveren voor 15 euro. Ik heb meer 4 en 5* reviews geschreven. Als iets goed is vermeld ik het ook.
Ze zijn feitelijk verplicht te leveren, maar willen het niet.
Echt, meteen smijten met slechte recensies. Ik snap dit niet hoor.
Een bedrijf heeft een leveringsplicht als er daadwerkelijk een order geaccepteerd is. Dit is zelfde geweest met dat gedoe over die stapelbedden voor een prikkie, fout op de website, kan een keer gebeuren.
Dit zelfde euvel heb ik zelf vorige week meegemaakt met mijn eigen webshop. De avond ervoor (zondag avond) met mijn man gesproken over de prijs van een merk kattenbakvulling. Gezien de vele vele prijsstijgingen overal wilde ik dit de volgende dag meteen nakijken want ik had al een onderbuik gevoel.
En idd, we verkochten de zakken met flink verlies. Er waren die ochtend 2 orders binnen gekomen van betreffende kattenbakvulling, die hebben we geannuleerd met de betreffende reden erbij. Prijzen direct aangepast. De ene klant vond geen probleem en bestelde opnieuw met nieuwe prijs, de andere klant smeet meteen met juridische rechten etc. Daar zijn we de hele dag mee bezig geweest en kregen ook een 1 ster review. Gelukkig is 98% van de review een 5 sterren dus hoop dat toekomstige klanten verder kunnen kijken
ingvdh schreef:ivy_power89 schreef:Echt, meteen smijten met slechte recensies. Ik snap dit niet hoor.
Een bedrijf heeft een leveringsplicht als er daadwerkelijk een order geaccepteerd is. Dit is zelfde geweest met dat gedoe over die stapelbedden voor een prikkie, fout op de website, kan een keer gebeuren.
Dit zelfde euvel heb ik zelf vorige week meegemaakt met mijn eigen webshop. De avond ervoor (zondag avond) met mijn man gesproken over de prijs van een merk kattenbakvulling. Gezien de vele vele prijsstijgingen overal wilde ik dit de volgende dag meteen nakijken want ik had al een onderbuik gevoel.
En idd, we verkochten de zakken met flink verlies. Er waren die ochtend 2 orders binnen gekomen van betreffende kattenbakvulling, die hebben we geannuleerd met de betreffende reden erbij. Prijzen direct aangepast. De ene klant vond geen probleem en bestelde opnieuw met nieuwe prijs, de andere klant smeet meteen met juridische rechten etc. Daar zijn we de hele dag mee bezig geweest en kregen ook een 1 ster review. Gelukkig is 98% van de review een 5 sterren dus hoop dat toekomstige klanten verder kunnen kijken
Als klant zo ik hier ook niet mee akkoord gaan hoor. Jij bied iets aan voor een prijs die niet idioot vreemd is dat het te mooi is om waar te zijn en je gaat dan (maar twee) orders cancelen?
Had op zijn minst met iets van een tegemoetkoming gekomen.
Ondernemen is ook risico lopen en jij schuift dat risico zo af op jouw klanten en vind het nog normaal ook. Je gaat mij niet vertellen dat die prijzen van de ene op de andere dag zo gestegen zijn.
In feite was er reeds een koop gesloten, jij doet een aanbod op jouw site, de klant aanvaart het aanbod en voilà de koop is juridisch rond.
Ik snap dan ook niet dat men met kennelijk heel normaal vind dat de verkoper achteraf de prijs mag wijzigen. Als je een bank koopt en als deze na 3 maanden geleverd wordt is het toch ook niet normaal dat die bank in ene €300 meer kost omdat de prijzen intussen gestegen zijn omdat iedereen die bank wilde hebben?
ivy_power89 schreef:De prijs die wij aanboden was ook extreem laag
Zoek het zelfde artikel op en het scheelde bij de grote stunters nog meerdere euro's per zak.
Het gaat hier om orders van 10 zakken. Men betaald 1x verzendkosten a 11.95 vanwege het gewicht (30kg per doos), en ik heb 5 dozen te verzenden.
Het voorbeeld van die stapelbedden, een bedrijf hoeft inderdaad niet te verzenden indien de prijs niet juist is. Gelukkig hebben bedrijven ook nog rechten. (En begripvolle klanten)
Citaat:Prijsverhoging na aankoop
Maar wat als de winkelier besluit om de prijs van een product te verhogen nádat je een product definitief hebt besteld?
In dat geval is er wel sprake van een bindende overeenkomst en dus een prijsafspraak. Alleen als dat in de algemene voorwaarden staat, mag de verkoper de prijs alsnog verhogen.
Daarvoor geldt bovendien dat dat maximaal drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst mag gebeuren. Kopers krijgen dan echter wel het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden.
Een uitzondering vormen wettelijke prijsverhogingen. Als de overheid zou besluiten om het hoge btw-tarief per direct te verhogen van 21% naar 25%, dan mag de ondernemer deze btw-verhoging alsnog doorberekenen, ook nadat de definitieve koopovereenkomst tot stand is gekomen.
Vergissing van de webshop?
Het kan natuurlijk gebeuren dat een webwinkel zich vergist. De webwinkel is in principe verplicht om een artikel te leveren tegen de afgesproken prijs, oftewel het bedrag waarvoor het product op de website werd aangeboden op het moment dat jij het artikel bestelt.
In het geval van een vergissing pakt dat vaak uit in het voordeel van de klant. Stel, een laptop waarvan het de bedoeling is dat deze voor 500 euro te koop wordt aangeboden, belandt per abuis in de webshop met een prijskaartje van 450 euro.
Het verschil tussen de gewenste prijs en de werkelijke prijs is in dat geval zo gering dat je er in alle redelijkheid best op kunt vertrouwen dat het bedrag van 450 euro klopt. Koop je deze laptop voor het bedrag van 450 euro en constateert de webshop pas daarna dat de prijs eigenlijk 500 euro had moeten zijn? Dan is de webshop alsnog verplicht om jou de laptop voor 450 euro te leveren. Uiteraard geldt óók in deze situatie dat je de bestelling daadwerkelijk moet plaatsen om 'm definitief te bevestigen: simpelweg in je winkelwagen plaatsen is niet genoeg.
Verschijnt dezelfde laptop echter voor een bedrag van 10 euro in de webshop? Dan spreekt men van een 'kennelijke vergissing', aldus het Juridisch Loket. In deze situatie is het voor iedereen direct duidelijk dat de genoemde prijs simpelweg niet kan kloppen, want daarvoor is het prijsverschil gewoon te groot.
In de meeste gevallen hoeft een webshop deze bestellingen dan ook niet te honoreren.
Bron: Consumentenbond, Juridisch Loket
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... uw-rechten
ivy_power89 schreef:We hebben het over kattenbakvulling he, niet over een TV
En ja, we zaten 22% onder de prijs van de andere aanbieders.
Juridische stappen ondernemen voor zulke bedragen is prima hoor.
In deze gekke tijden met allerlei verhogingen, is het gewoon niet gek. En overigens de eerste keer dat dit voorkomt. Tis nou niet dat ik het super leuk vind om klanten te benadelen. De klant die opnieuw besteld heeft, heeft ook netjes een kortingsbon gekregen voor de volgende aankoop.
germie schreef:Wat jij nu zegt Brainless betekent weer dat de consument dus aan het kortste eind trekt. Dat is wel gemakkelijk als bedrijf.
ivy_power89 schreef:De prijs die wij aanboden was ook extreem laag
Zoek het zelfde artikel op en het scheelde bij de grote stunters nog meerdere euro's per zak.
Het gaat hier om orders van 10 zakken. Men betaald 1x verzendkosten a 11.95 vanwege het gewicht (30kg per doos), en ik heb 5 dozen te verzenden.
Het voorbeeld van die stapelbedden, een bedrijf hoeft inderdaad niet te verzenden indien de prijs niet juist is. Gelukkig hebben bedrijven ook nog rechten. (En begripvolle klanten)
secricible schreef:In principe niet. Het is mogelijk dat je je gelijk krijgt als je kan aantonen dat deze prijs realistisch was. Dan kun je een rechtzaak aanspannen en je gelijk krijgen en zullen ze zich daar aan moeten houden.
Ik zou wel tempo maken overigens, aangezien je een maand de tijd hebt. Maarhey, dan heb je wel 30e aan een ticket uitgespaard.
iirrssjjee schreef:Leen Bakker heeft ook ooit eens zoiets gehad toch? Met een bed/hoogslaper die per ongeluk voor €10,- ofzo te koop stond online. Die prijs is te mooi om waar te zijn, kun je als consument ook weten en dus stond de Leen Bakker heel sterk!
mvdende schreef:ivy_power89 schreef:De prijs die wij aanboden was ook extreem laag
Zoek het zelfde artikel op en het scheelde bij de grote stunters nog meerdere euro's per zak.
Het gaat hier om orders van 10 zakken. Men betaald 1x verzendkosten a 11.95 vanwege het gewicht (30kg per doos), en ik heb 5 dozen te verzenden.
Het voorbeeld van die stapelbedden, een bedrijf hoeft inderdaad niet te verzenden indien de prijs niet juist is. Gelukkig hebben bedrijven ook nog rechten. (En begripvolle klanten)
Je bied het zelf aan op deze manier.
Ik vind het ook absoluut niet kunnen dat je de orders gewoon canceled!
Zou een mooie boel worden als iedere webshop dat gaat doen.
Als je mij als klant had gehad, dan had ik er zeker achteraan gegaan.
Jouw fout dat je de prijzen niet op orde hebt....
Ik zit tegenwoordig behoorlijk goed te Googlelen als ik wat wil bestellen. Als ik dan een webshop tegen kom die nèt een paar € goedkoper is dan de grote jongens, dan bestel ik daar. En als de "aanbieding" / de prijs erg goed is, is het logisch dat je dan meerdere items besteld.
Je bent gewoon verplicht te leveren zodra er betaald is en de koopovereenkomst dus gesloten.
prompter schreef:wat FIJN dat je daar tijd voor hebt. Het zou het mij de energie allemaal niet waard zijn.