Kleding voor een sollicitatiegesprek...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Kleding voor een sollicitatiegesprek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:27

Het ligt er ook aan of je solliciteert op een representatieve functie waarbij je met de klanten in contact komt,of op een functie op de achtergrond zonder klantencontact.Daarbij zul je wat vrijer kunnen zijn in je kledingkeuze.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:31

Misschien een flauwe opmerking: ik zou aantrekken waarin ik me het meest op mijn gemak voel. Zo'n gesprek is al spannend genoeg. Je opgelaten voelen vanwege je kleding is dan extra vervelend.
Geen van de opties die je hebt is verkeerd. Uiteindelijk gaat het om de klik tijdens het gesprek. Iemand die op haar gemak is, ziet er altijd beter uit.
Succes!

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:36

Ik vind optie 2 vrij tuttig en ook niet charmant donkere dichte schoenen met blote benen.

Optie 5 (zonder colbert) vind ik ook netjes en vlot! Donkere jeans staat ook leuk bij je bril

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:39

Ik vind je jurkje heel leuk, best gekleed dus zonder vestje prima. Beide schoenen vind ik niet echt passend. Ik las dat je geen pumps hebt, lastig hoor.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:49

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:06

Vjestagirl schreef:
Oké, mijn hoofd stroomt over, dus ik heb even input nodig :D

Optie 1: jurkje, zonder vest, met sandalen en opvallende ketting (en uiteraard donderdag een panty in de juiste kleur)
[ [url=m/ulWfYs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 2: jurkje met vestje, met laarsjes en opvallende ketting (en uiteraard donderdag een panty in de juiste kleur)
[ [url=m/q9pZ3s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 3: Optie 2: jurkje met vestje, met sandalen en opvallende ketting (en uiteraard donderdag een panty in de juiste kleur)
[ [url=m/EdabWJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 4: nette spijkerbroek met laarsjes en een opvallend, bont shirt
[ [url=m/IRFg8k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 5: nette spijkerbroek met laarsjes en een wit shirt, evt afgemaakt met de onderstaande blazer die ik dan nog even als de wiedeweerga morgen ochtend moet gaan halen
[ [url=m/n2VoAy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nAEX7R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou voor optie 5 gaan en dan een kort effen blazer erop. Zonder blazer kan ook.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:24

senna21 schreef:
Misschien een flauwe opmerking: ik zou aantrekken waarin ik me het meest op mijn gemak voel. Zo'n gesprek is al spannend genoeg. Je opgelaten voelen vanwege je kleding is dan extra vervelend.
Geen van de opties die je hebt is verkeerd. Uiteindelijk gaat het om de klik tijdens het gesprek. Iemand die op haar gemak is, ziet er altijd beter uit.
Succes!

Beste antwoord vind ik. Binnen het redelijke natuurlijk.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:34

1 en 5 vind ik persoonlijk de beste keuzes. Het witte vestje matcht echt totaal niet met de rest van je outfit (sorry... mijn mening en negeer het vooral als je het zelf wel tof vindt!) en doet er imo echt afbreuk aan terwijl die jurk je juist zo goed staat! Ook de nette broek met shirt staan super netjes. Optie 4 is in mijn ogen echt te casual voor een dergelijk sollicitatiegesprek.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:04

Ik ga voor de bonus optie! Staat je echt heel mooi. Ben het ermee eens dat je nu echt niet strak in pak hoeft, je bent immers niet aan her werk, maar je wil wel netjes gekleed. De bonus staat echt het mooiste. En anders de spijkerbroek met gekleurde top of witte top. Het jurkje is zonder mouwen te bloot en met vestje een beetje tuttig. Succes met je sollicitatie!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:08

Optie 2!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:20

Optie vier of vijf. Daarin oog je meer op je gemak. Zonder jasje of blazer.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:07

Bedekte schouders en tenen zijn toch echt wel een must.

Petrol jurkje is heel leuk. Zou dat combineren met de laarsjes en een colbert.

Vestjes/sjaals/sandalen zijn te informeel voor de branch waarin je solliciteert.
Natuurlijk gaat het om wat jij kunt bieden als persoon, maar een eerste indruk heeft veel effect en kun je maar 1x maken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:18

Studio Anneloes heeft hele mooie basics die geschikt zijn voor dit.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:43

Ik weet trouwens niet waar je woont, maar als je op Vinted je woonplaats intypt dan kom je advertenties tegen bij jou in de buurt. Daar kijken naar een tweedehands colbert die je morgen kunt ophalen kan misschien handig zijn als je er zelf geen hebt en hem alleen voor 1x nodig hebt :j

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:47

Muze schreef:
En toch vind ik dan optie 1 maaaaaaaar met een nette pump ook nog best fijn.
Vind persoonlijk zowel de laarsjes als de sandalen dan net niet helemaal passend.

Dit is precies wat ik ook dacht. Optie 1 maar dan met zwarte dunne panty en zwarte pumps. Jurk staat je zowel qua kleur als model prima en vind ik zakelijk genoeg.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:47

Optie 2

Laat de sandalen echt thuis, is echt not done tijdens een sollicitatiegesprek. Als het warm is en de gesprekspartners zijn ook wel wat casualer gekleed kan je het vestje uit doen, alhoewel ik een leuke blazer wat minder tuttig zou vinden. Bij Bon Prix kosten ze 30-40 euro.
Het witte shirtje is ook prima, maar dan met een pantalon, de spijkerbroek in deze branche thuislaten.

Ik moest destijds intern solliciteren en alhoewel ze me kunnen uittekenen in een (nette) spijkerbroek heb ik toch een jurkje aangedaan. Dat werd echt gewaardeerd. Net dat stukje extra doen om een goede impressie achter te laten.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:49

De jurk staat je heel goed. Pumps erbij zou ik mooier vinden. Zwarte pumps met zwart vestje?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:19

Leuk topic! Ik vind het model van de linnen jurk je het mooist staan, zo met die riem erbij. Alleen het kreukelige linnen maakt het al snel rommelig. Maar zo'n model met een laarsje eronder is gekleed genoeg en staat je ook goed. Spijkerbroek of blote armen zou ik sowieso niet doen, sandalen ook niet. Maar ik vind die bruine laarsjes nou weer net niet onder die blauwe jurk passen.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:21

Optie 2, met een mooie blazer in plaats van dat vestje. Heb je eventueel zwarte laarsjes in plaats van bruine?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:14

Ik ben ook fan van studio anneloes. Jumpsuit angelique bijvoorbeeld. Ook via vinted. Maar weet niet of je dan nog op tijd bent.

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:29

Een satijnen kleurrijke blouse en een mooie zwarte broek.

Of een zwart shirtje met een toffe blazer/vestje erop en dan een donkere broek. De boel moet wel beetje fleurig zijn hoor. De klanten zijn dood he, niet de medewerkers.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:04

DuFraize schreef:
Een satijnen kleurrijke blouse en een mooie zwarte broek.

Of een zwart shirtje met een toffe blazer/vestje erop en dan een donkere broek. De boel moet wel beetje fleurig zijn hoor. De klanten zijn dood he, niet de medewerkers.

Niet te kleurig tenzij de functie is het verzorgen van de bloemstukken.Ts heeft niet vermeld voor wat voor functie daar ze gaat solliciteren.Maar bij een uitvaartcentrum hoort een bepaalde sfeer waar bonte kleding niet in past.De nog levende klanten die daar komen hebben zojuist een naaste verloren en zijn in rouwstemming.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:17

Ik moet wel zeggen dat ik sommige adviezen vrij bijzonder vind. Nu kun je natuurlijk aantrekken wat je wilt, want wat je aantrekt, bepaal je natuurlijk zelf.
Wel ben ik van mening, dat je maar 1 keer een eerste indruk kan maken.
En in bepaalde branches, is het gewoon van belang dat je ook zakelijk over komt ipv casual.

Sandalen, een kreukelige stof kunnen in mijn ogen echt niet snel tijdens een sollicitatie, tenzij je in zo'n reform winkel gaat solliciteren.

Ik zou altijd voor better safe than sorry gaan......

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:24

Linnen draagt wel erg prettig met warm weer, alleen zo jammer dat het zo kreukt. Kan je de sjaal ook combineren met je eerste jurk of komt dat wat kleur betreft niet uit?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:49

Ik vind de sjaal en dichte laarsjes echt niet bij het seizoen passen. En de sandalen te casual.

Ik zou voor het petrol jurkje gaan en dan nog even zoeken naar zwarte schoenen/pumps voor eronder. Eventueel ook zwart vestje/colbertje voor erover. Ik vind het wit ook een beetje afbreuk doen aan de mooie jurk die je goed staat.