Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:23

Dat zijn normale prijzen voor kapsels. Ik heb ook veel lopen zoeken en uiteindelijk 190 euro betaald incl proef en incl make-up. Dat vind ik nog oké, al is het erg duur. Het scheelt wel om wat kappers af te bellen. Sommige komen aan huis, anderen niet, scheelt ook! Ik zou een proefkapsel wel aanraden.

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:34

Yes! Ik heb echt een hele poos gewacht tot er een 2023 trouw topic kwam _O-
En nu kom ik zelfs pas 2 maanden later haha.
Wij gaan 16-09-2023 trouwen!

Ik heb echt gemerkt dat je echt overal op tijd mee moet beginnen, zeker als je trouwt in 2023.
Gelukkig hebben wij veel belangrijke zaken al geregeld, kan maar gebeurd zijn!
Zoals:
- Toffe B&B naast de locatie (nacht voor de bruiloft en de nacht van de bruiloft.
- Welkomstbord
- Drankjes/hapjes
- Ringen
- Haar en make up
- Muziek
- Photobooth
- Fotograaf
- BABS
- Taart

Dat is nog niet de helft van de complete to do lijst :P
Volgende maand jurken passen *\o/*

Ik was even heel enthousiast met reageren. Nu ga ik lekker alles teruglezen in het topic :D

Afbeelding

Captain

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 09:09

Wij zijn er twee weken geleden ook maar eens voor gaan zitten. :') Afgelopen weekend bij een kleine zaak geweest die de kleren voor mijn vriend gaat maken. Ik ga a.s. vrijdag voor een jurk kijken. Mocht die winkel niets hebben, dan heb ik weinig zin om nog 10 winkels door te gaan dus dan ga ik hem waarschijnlijk laten 'namaken' van de foto die ik eerder gepost heb. Hij zal natuurlijk niet 100% hetzelfde zijn, maar zal dan ook geen 2000 euro hoeven kosten. :+

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:35

Dat is wel een hele bijzondere jurk Captain, prachtig!
Bij wat voor winkel ga je kijken, hebben ze deze stijl ook? :D

Ik ga de 19e passen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:37

Oeh leuk topic, ik meld me ook. Wij trouwen op 14 mei 2023, of nou ja dan is het feest met een ceremonie, we zijn dan wel al officieel getrouwd, dat doen we op een maandagochtend in het stadhuis. Jurk heb ik al, gevonden op Vinted en helemaal wat ik zocht :D . Locatie voor het feest is ook geregeld. We zeilen beide dus we hebben uiteraard een nautisch tintje: feest is op een klipper, we gaan ook varen. De eigenaren kennen we, dus dat is extra leuk.

Mooie stijl jurk Captain!

Iedereen die gaat passen veel plezier!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:27

Ik krijg mijn kerel nog niet aan zijn verstand dat als hij een datum in juli wil dat we dan toch echt al moeten gaan regelen.

Jullie mannen wel zo enthousiast?

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:20

Mo_86: Wauw dat is bijzonder! Echt heel leuk :D

Eilinora: die van mij is redelijk enthousiast, maar laat het regelen vooral aan mij over haha. Hij vond het wel heel erg leuk om naar locaties en ringen etc te gaan kijken. Ik zou wel echt beginnen. Wij trouwen in september en zowel aan locaties, fotografen en catering hebben wij al een klusje gehad omdat er stiekem al best wat vol zat. Mijn haar en make up heb ik ook 2 maanden geleden al geregeld, net op tijd want laatst hoorde ik dat ze nog een aanvraag kreeg voor mijn datum. Nu weten wij vrij goed wat we willen, zoals bijv stijl en kwaliteit van fotografie, en vonden wij 1 fotografe in onze regio die ik heel graag wilde hebben. Gelukkig is dat gelukt! Maar de aanvragen stromen echt binnen voor volgend jaar. Ook trouwjurken hebben gauw een besteltijd van 7 maanden. Heel veel plezier in ieder geval :D

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:52

Ik ben gisteren geslaagd voor mijn jurk! <3

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:13

Leuk!! Ik vorige week ook!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 19:15

Wat goed! Gaat jullie partner jullie ook al zien voor de grote dag of wordt het een verrassing?

Ik ben een paar weken geleden wezen passen maar ik mocht maar 1 jurk passen want ze had niet zoveel zin in iemand die alleen even kwam kijken. :') Wel een groene aan gehad, stond echt mooi. :j Maar met zo'n instelling wil ik niks bij je kopen dus doei. :')

Nu doorgestuurd naar iemand die hem op wens kan maken.. Morgen maar even polshoogte nemen hoe het er voor staat. :)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:10

Wat raar!

Hier blijft de jurk verrassing :)

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:42

Guusje1: wat leuk!! foto via pb?? O:)

Captain: het word absoluut een verassing. Ik denk dat wij op de dag zelf, voor de ceremonie, een first look moment gaan doen :) Maar wat raar dat je maar 1 jurk mocht passen.. de dame die mij zaterdag hielp was echt geweldig lief en professioneel gelukkig. Ik snap dat je er niks gaat kopen haha. Ik ben heel benieuwd hoe je jurk eruit gaat zien!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:41

Kreeg de vraag ook al via pb, maar ik kan geen foto’s toevoegen..

Jullie al bezig met kaarten/uitnodigingen?
Ik wil misschien een save the date kaart met kerst versturen, maar dan als mogelijk een beetje in dezelfde sfeer als de uitnodiging zelf, maar dan moeten we natuurlijk al wel een beetje een idee hebben.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:17

Oei wat een rare verkoopster zeg,was ik ook niet weer gekomen.
Zeer klantonvriendelijk.

Hier verschillen we van mening,ik wil de jurk als verrassing maar aanstaande wil gewoon ook thuis samen klaarmaken haha.
Nouja komen we ook wel weer uit.

Verder eigenlijk nog niks wijzer,we schuiven de datum wel ietsje op naar ergens in augustus.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:39

Mijn vriend mag mijn jurk vooraf niet zien, hij denkt ook nog steeds dat t een top met rok wordt. Zou het eigenlijk ook worden maar toen vond ik DE jurk dus nu heb ik die set voor het stadhuis gedeelte en de jurk voor het feest.

Uitnodiging gaat m’n schoonvader ontwerpen, die kan heel goed schilderen. Eerste ontwerp/schets hebben we al gezien en vinden we erg mooi. We gaan nog een save the date sturen maar hebben ook veel mensen al ingelicht. En degenen met kinderen voorbereid dat die niet welkom zijn, zodat ze op tijd oppas kunnen regelen (daar ook alleen maar positieve reacties op gehad trouwens)

Wat een doos van een verkoopster, daar zou ik inderdaad uit principe ook niets kopen.

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:31

Guusje1: nog niet bezig, maar we willen de save the dates wel dit jaar nog uitsturen :)

Mo_86: Je hebt dan dus 2 jurken? Wat gaaf! Bijzonder ook, kaartjes ontworpen door schoonvader :D
Bij ons zijn er ook geen kinderen trouwens, maar wij hebben zelf niks met kinderen, en dat weet iedereen al, dus daar hoefden we niet eens iets over uit te leggen haha.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:09

Uitnodiging ga ik zelf ontwerpen. We hebben de Save the dates ook zelf gedaan en we willen die stijl doortrekken naar de uitnodigingen.

Ik wil de jurk wel graag als verrassing. Al vind ik dat nu wel heel moeilijk, want ik ben vanochtend geslaagd voor mijn jurk :D :D :D :D :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 17:08

Oeh leuk! Hier nog wachten tot eind januari voor ik een jurk ga uitzoeken.

Wanneer versturen jullie de uitnodigingen?

De save the date en de echte uitnodigingen?

Hoelang van tevoren met name

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:30

Wij hebben onze save the dates al extreem vroeg verstuurd, maar dat was voornamelijk omdat we per ongelijk in het hemelvaartweekend trouwen. Veel mensen gaven op voorhand al aan dat ze dan dat weekend vrij moesten houden en een hotel moesten boeken, dus hebben we ergens in juli al de save the dates verstuurd. Puur zodat mensen dat weekend vrij houden als ze willen komen en geen weekendjes weg gaan plannen. Echte uitnodigingen versturen we waarschijnlijk ongeveer 2-3 maanden voor de daadwerkelijke datum.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 20:05

Wat is het verschil tussen save the date en een echte uitnodiging? :+ Ik heb gewoon iedereen een appje gestuurd met de datum. :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:25

Save the date stuur je naar alle genodigden geloof ik en dan heb je aparte uitnodigingen voor de daggasten die bij de ceremonie zijn en de gasten die enkel bij het feest zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-22 17:06

Vandaag geslaagd voor een trouwjurk! *\o/* De jurk is petrol met gouden accenten en de 'shaal' die er bij zit donker roze met gouden accenten. <3 <3 <3

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:52

Oeh dat klinkt mooi!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:52

Dat klinkt heel tof Captain!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 17:19

Ik meld me ook.

Het was helemaal niet het plan. Wilde een geregistreerd partnerschap doen gezien de hypotheek en misschien, ooit, voor de symboliek gaan trouwen.

Werd ons in principe afgeraden door de gemeente. Dus dat was wat lastig, want we hebben weinig geld en een beetje een discussie over wie we wel en niet zouden uitnodigen. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt dat we dan maar wel gaan trouwen, maar heel kleinschalig.

Het aanzoek ging nogal rommelig dus. En mijn vriend wil het nog een keer officieel doen :') Maar ondertussen de trouwringen al uitgezocht. Mijn moeder wil ook de huwelijksreis betalen en dan blijft er daarna nog..... pampampam. Het spectaculaire budget van rond de 1500 euro over :D . We willen dus gewoon een high tea of lunch ergens regelen voor de familie en beste vrienden.

En dan de voltrekking gratis, of de karige niet-ceremoniele variant. Ergens een leuke, niet te bijzondere, jurk vandaan trekken. En een paar leuke camera's in de handen van vrienden duwen die daar dan of of wel of niet (als ze geen zin hebben) foto's van maken :D .

We gaan het zien :)) Begin er wel steeds meer voor op te warmen :)) .