Hoe iemand leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:24

Via een vriendin, hij was haar oudere broer :D nu 16 jaar samen ondertussen.

Ex-vriendjes daarvoor ook altijd via gemeenschappelijke vrienden leren kennen, dus misschien eens goed rondkijken bij feestjes van vrienden ;)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:17

Aranel schreef:
Ik zou toch echt Tinder installeren TS, hoe makkelijk wil je het hebben? :D

Je komt daar uiteindelijk vast ook wel een leuke vent tegen hoor, niet iedereen is alleen maar uit op seks.

Of je kunt de modjes van bokt eens aan de mouw trekken of ze weer op 1 april bokt aan Tweakers kunnen koppelen net als 10 jaar geleden. Ik ben inmiddels getrouwd en heb 2 kinderen met degene aan wie ik toen gelinkt werd :')

Oh wat leuk <3
Dat was echt zo ontzettend geweldige 1 april grap. 10 jaar geleden al weer..

Ik ken mijn man van het mountainbike forum , We waren allebei Mod en allebei bevriend met de eigenaren. Ze organiseerden wel eens MTB tochten en zo zagen we elkaar in het echt.
Wij zijn het eerste mountainbike.nl koppel , inclusief kinderen, want dit is alweer 18 jaar geleden.

Mijn dochter kent haar partners via haar hobby LARP
Mijn tienerzoon z'n eerste relaties via dansen
Mijn ouders ( begin 70) via de padvinderij

Dus wij hebben vooral succes met hobbies :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:22

Goof schreef:
MoppieFilou schreef:
Edit: En hoe in godsnaam begin je een gesprek op datingapps? :')

Hetzelfde als in het echte leven!

Het echte leven :)* _/-\o_
Heeft verder het óvergrote voordeel dat je het hele virtuele geneuzel en verschillende stappen overslaat. Hoppa, gelijk direct kontakt en zíen wat voor vis je in de kuip hebt _/-\o_

Oogkontakt en een glimlach. Vrolijk geïnteresseerd en ontvankelijk voor kontakt om je heen kíjken. Werkt bij de kassa bij de supermarkt, bij het tanken net zo goed als bij een kop koffie op een terras. Zelfs op de fiets wachtend voor het stoplicht *D

Veel succes en vooral veel plezier +:)+

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:27

Mijn vriend heb ik leren kennen door... pokemon go! :D

Kabayo

Re: Hoe iemand leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:34

Ik ken mijn vriend via mijn broer. Schijnbaar waren ze al best lang vrienden maar heb ik hem nooit gezien. Altijd net misgelopen. Ik ging steeds met mijn broer op stap en met een groot kerstfeest vroeg hij of ik met hem mee wou, maar dan gingen er nog een paar mee die ik niet kende. Ik vond 't wel prima. En ja, de vonk sloeg al over toen hij zijn achterdeur opendeed toen we hem ophaalden. Inmiddels al 2.5 jaar samen.

Mijn ene ex kende ik via mijn goede vriend. Hij was zijn collega. Mijn andere ex via school/vriendengroep

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:48

Ik ken mijn vriend door een paardrijvriendin van vroeger. Hij is (verre) familie van haar, dus op die manier hebben we elkaar ontmoet.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:48

Via het uitgaan of via datingapps.

Ik zou Tinder vermijden en voor Happn of Bumble (!) gaan, deze worden bij ons studenten heel veel gebruikt nu atm. Vooral Bumble is super chill want daar mag de chick de eerste stap zetten, dus jij hebt de touwtjes in handen. Bijna al mijn vriendinnen (van die verenigingstypjes, dus sociale mensen) daten via Bumble.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:54

Zelf heb ik mijn vriend ontmoet via mijn toenmalige huisgenootje. Zij kende hem, hadden niet veel contact meer maar toevallig die ene keer dat ik bij haar binnen liep zat ze met hem te msnen, toen viel hij me direct op en puntje bij paaltje heeft m'n huisgenootje ons toen soort van gekoppeld. Zij zei tegen hem wanneer kan je een keer langskomen? Ik dacht dat het een grapje was, maar 3 week later kwam hij echt, toen hadden we inmiddels zelf ook al dagelijks contact gehad via toen nog msn :P

Om nog wat andere verhalen te noemen, mijn broer heeft z'n vriendin via Tinder leren kennen. Zijn inmiddels 5 jaar samen.

Een vriendin van me heeft haar vriend via werk leren kennen, hebben inmiddels 2 kinderen samen.

Verder ken ik ook veel verhalen van mensen die elkaar via datingsites hebben ontmoet. Zelf heb ik mijn ex via Lexa leren kennen, daarvoor ook wel via internet, ik leerde vooral mensen via internet kennen een hele periode. Zo ook een verkering op langere afstand gehad. En in m'n tienerjaren was het vooral via school, of via een vriendengroep wat al een beetje verwaterd was toen ik er achter kwam dat één jongen mij wel zag zitten. (Voordat dit een verkeerd beeld geeft ik heb 4 relaties/verkering gehad voor ik mijn huidige vriend ontmoette hoor :+ )

Ik denk dat het beeld van iemand tegen het lijf lopen en praatje mee maken zeker een mooi beeld is om voor je te hebben, alleen het is ook "niet meer van deze tijd" ofzo merk ik. Volgens mij is de drempel om iemand op straat aan te spreken steeds groter aan het worden en ik heb het idee dat de meeste contacten of relaties idd ontstaan tegenwoordig via internet/social media/apps of toch via school/werk/uitgaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:00

Het zomaar iemand op straat aanspreken om er „een beschuitje mee te eten“ was in geen enkele tijd de grootste groep.
Internet heeft een grote sprong gemaakt, maar over het algemeen vind je toch pas als je niet echt zoekt.
Het is ook niet perse realistisch dat je gelijk een grote liefde gaat vinden. Sommige mensen vinden in 1 klap hun grote liefde, maar doorgaans moet je een beetje uitproberen, voor sommige mensen komt het ook gewoon nooit tot een langdurige relatie.
De maatschappij praat je graag aan dat het belangrijk is om met iemand permanent samen te zijn, maar zo standaard is dat eigenlijk helemaal niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:44

Sizzle schreef:
Het zomaar iemand op straat aanspreken om er „een beschuitje mee te eten“ was in geen enkele tijd de grootste groep.

De werkelijke wereld is en blijft het meest, enige écht sociale medium :P

En inderdaad, nee niet gelijk voor altijd of een beschuitje. Liefde als verwachting bij nieuwe kontakten is eigelijk een belasting.

Ook via internet is de eneige echt belangrijke stap uiteindelijk de ñechte persoon ontmoeten en in de ogen kunnen kijken. Tot die tijd is alles .... virtueel. Een proces van negatieve selectie tot uiteindelijk kontakt in de echte wereld. Beschuitje en of duurzaamheid is dan verder niet anders dan via direct aanspreken.
Het kontakt via de virtuele wereld is imo juist een valkuil omdat het een illusie van iemand kennen, van vertrouwen wekt terwil het allemaal virtueel is tot je iemand echt ontmoet. En dát kan ook bij de kassa maar dan zonder dat virtuele vertrouwen.

Ok, het is buiten je gewone cirkel, maar je kan ook eens ergens anders gaan winkelen en koffie drinken. Ook een andere cirkel.

Voor de goede orde. Ik schrijf niet dat het ene het andere uitsluit.
Ben nét terug van :9k buiten de deur. Had laptop mee. Echte mensen gesproken én wat virtuele contacten onderhouden.
Onderneem het allemaal :)* Parallel processen. Zijn vrouwen beter in dan mannen dus +:)+
Het is imo wel een trieste ontwikkeling dat normale sociale interactie in de werkelijke wereld zowat als een negatief gebracht wordt.
Wíl je kontakt? Vergeet dan de werkelijke wereld niet. Kijk open om je heen en lách. Ligt tientallen milénnia aan sociale evolutie onder. Voor de rest ... *\%/*

Ik ga vanavond naar de feria van een buurdorp. Bijna allemaal ´vreemde´ mensen. Ga met mijn zoon in zijn oude auto, kijken of we daarmee deelnemen in het evenement voor klassieke autos.
Ik dénk dat zijn moeder mee gaat. Die heeft dan volledig zelf in de hand hoe open ze zich opstelt. Kan glimlachen naar een wellicht leuke man of zich achter ´bezet´ verschuilen .... en dan gelijk ook mijn kruit nat maken _O- Heerlijk al die sociale complexiteit :j

Maar, uiteraard prima hoor als je dat niet zo ziet. ´Schiet´ je zo toch niet. Is altijd mis ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:49

Roodvos schreef:
MoppieFilou schreef:
Hoe heb jij je partner leren kennen?

Niet :+

MoppieFilou schreef:
Dat is ook een optie _O-

Ik zit al bij een hobbyvereniging, één van de plekken waar ik dus een leuke jongen tegenkwam. Maar bezet -O-

Bijbaantje tot nu toe nog niks tegengekomen, maar wie weet volgende zomer.

Toch veel online hoor ik, misschien moet ik mij er dan toch nog eens aan wagen. Welke websites/apps gebruikten jullie zoal?

Edit: En hoe in godsnaam begin je een gesprek op datingapps? :')

"Hoi, deed het pijn toen je uit de hemel viel?" :') oke nee grapje!

Mijn vrouw via bokt leren kennen we zijn ondertussen 7 jaar samen, waarvan 5 getrouwd <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:54

Onze zoon heeft door het gamen veel vrienden.
Waaronder een leuke meid die in Zweden woont. Is hij een week geweest.
En als ze in Nederland is komt ze bij ons.

Studenten roeivereniging zitten ook veel jongens en meiden.
Hij heeft gezellig. Stelt niks thuis voor :D .

Mijn man leren kennen via mijn buurjongen.
Zijn neven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:55

Het leven kan sowieso raar lopen wat relaties aan gaat. Ooit had een huisgenoot iemand bij het stappen ontmoet waarmee ze het wel zag zitten. Vervolgens heeft ze hem uitgenodigd om met onze groep mee op stap te gaan (idee van laagdrempelig) maar dat had het negatieve bij-effect dat die persoon meer in mij zag.
Echt rot voor beide partijen want ik had namelijk geen enkel vonkje tov die vriendelijke man.
Puntje bij het paaltje is waren dus uiteindelijk alle nog vrijgezel door 1 onhandige samenloop. Was ze alleen met hem op stap gegaan dan was het mogenlijk wel wat geworden.

Je weet nooit welke relatie kansen je wel of niet gemist of juist gehad hebt bij iets sufs als een treinvertraging of een kapotte auto. Dus met HC eens, kijk om je heen en lach.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:35

Ik heb mijn man leren kennen door een (onschuldig :) ) appje. Ik stuurde hem een appje over een paard, maar dat appje was eigenlijk voor iemand anders met dezelfde voornaam bestemd......

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:37

Sizzle schreef:
Heel veel mensen leren hun partner op het werk kennen. Ik ook.

Idem hier, hij kwam een pakje ophalen en ik stond op de parking een sigaret te roken. We zijn volgende maand alweer 7 jaar verder :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:02

Mijn man en ik leerden elkaar kennen via een online spel, een MMORPG. Eerst als kennissen, toen vrienden. Uiteindelijk wat meer :D
We waren niet actief op zoek naar, maar toch gevonden.

Vorige vriendjes was meestal via school of ook iets online (chatroom, forums..)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:14

Ik ben gekoppeld door mijn vriendin die ik al sinds mijn 3e ken.
Mijn vriend was weer bevriend met haar toenmalige vriend :)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:19

Ik heb mijn partner bijna 7 jaar geleden leren kennen via Tinder.

We hebben samen lang volgehouden dat we elkaar op de kermis hadden leren kennen in 't spookhuis, om het verhaal wat op te leuken. Maar nee, het was gewoon Tinder haha :')

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:21

Mijn partner en ik hebben elkaar leren kennen iets langer dan 10 jaar geleden op een minecraft server.
Ik was daar moderator en hij was super irritant steeds de grens van de regels opzoeken enzo.
Dus moest hem vaak wijzen op de regels en zelfs een keer tijdelijk moeten kicken van de server, haha.
Maar van het 1 kwam het ander, nu zijn we 10 jaar verder en verloofd en spelen we nog steeds soms minecraft ookal ben ik 34 :P, alleen jammer dat de server niet meer bestaat.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:36

Jullie zochten allemaal geen partner die ook in de paarden zit denk ik dan? Of kwam je die ook tegen op zo'n dating app? Dat zou voor mij echt een harde eis zijn namelijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:40

Ik zocht sowieso niet.
Mijn man vond een paard prima.
En deed ook wel uitmesten en van de wei halen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:45

Ik wilde een man die juist niet in de paarden zat dat is mijn ding en wil ik graag zo houden. Je wil toch ook iets voor jezelf hebben. Nu gaat hij wel vaak mee ze binnen halen in de zomer en te mesten of gewoon voor de gezelligheid met mensen daar maar verder gaat hij niet mee. Hoeft van mij ook niet

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:58

Mijn vriend is juist zwaar allergisch voor paarden :') ook voor hooi en heel wat pollen enz waardoor uitstapje naar da stal zachtjes gezegd niet zijn ding is. Bijspringen om ff te mesten of hooi klaar te zetten zit er vanzelfsprekend niet in. Hij helpt wel bijna altijd mee met wedstrijden, dat is al erg lief gezien wat het hem lichamelijk kost :o

Ik vind het helemaal niet vervelend om mijn hobby zo 100% voor mezelf te kunnen houden :) maar ja, ik hoef er niet aan te denken om paarden aan huis te hebben staan. Niet dat die kans zo groot was midden in de Randstad := maar dan nog.
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 16-08-22 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:58

Ik zou dat juist willen delen met iemand. Mijn dagen bestaan voor een groot deel uit paard. Ik heb geen paardje ergens in pension maar ik heb er 5 aan huis waar ik veel mee bezig ben. De vrijheid om er even tussenuit te gaan heb ik niet, de dagen draaien om de paarden (voeren, binnen/buiten zetten, mesten, rijden en in het fokkerijseizoen insemineren, geboorte veulens enz) en ze kosten natuurlijk ook het nodige. Daar zou ik niks op willen inleveren en een partner die er niks mee heeft zelf zou daar nooit goed mee om kunnen gaan zonder dat er vroeg of laat gedoe van komt. Plus dat het ook gespreksonderwerp nummer 1 is. Na mijn scheiding heb ik echt besloten dat ik het of ooit met iemand ga delen of anders maar alleen blijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:59

Via happn! Vond dit persoonlijk een leukere app dan tinder. Inmiddels weer bijna 3 jaar samen. Een vorige vriend heb ik via farmdate leren kennen, ik weet niet of dat nog bestaat?