Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:31

Schiet me net wat te binnen...

Ik vind het fijn om meerdere keren per jaar een weekje of een lang weekend vrij te nemen en in de zomer hooguit twee weken achter elkaar. Zo doe ik dat al jaren, praktisch mijn hele werkende leven.

Bij mijn eerste baan had ik een collega die dat maar vreemd vond.

- 'Dus jij gaat niet in de zomer drie weken kamperen in Frankrijk?'
- 'Nee.'
- 'Dat vind ik raar.'

Ik stond echt met mijn bek vol tanden, heb me omgedraaid en ben weer aan het werk gegaan }>

xoranlover

Re: Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:43

Ik fok dus als liefhebber katten. Dat wil zeggen af en toe een nestje omdat ik van het ras houd. Echt op de een of andere manier denken veel mensen dat ik daar rijk van wordt…

Nou newsflash totaal niet hoor. Kost vooral geld maar ik vind het heerlijk dat kleine grut en andere mensen blij maken met kittens.

Oh ja ik kreeg laatst de vraag of ik een rijke oude vent getrouwd had. Ik stond met mijn bek vol tanden. Vroeg nog hoezo?
Ja hoe kun je anders zo jong (33) al een groot vrijstaand huis hebben en zo’n dure camera.
Ik zat op de grond beestjes bij mijn lavendelstruik buiten te fotograferen.
Ik heb uiteindelijk maar gezegd dat ik een oud opaatje getrouwd heb en dat die overleden is en mij alles nagelaten heeft. Mijn buurvrouw die buitenstond had het niet meer. Die vrouw liep snel door. Heb daarna met de buurvrouw er nog om staan lachen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:55

Karin schreef:
Schiet me net wat te binnen...

Ik vind het fijn om meerdere keren per jaar een weekje of een lang weekend vrij te nemen en in de zomer hooguit twee weken achter elkaar. Zo doe ik dat al jaren, praktisch mijn hele werkende leven.

Bij mijn eerste baan had ik een collega die dat maar vreemd vond.

- 'Dus jij gaat niet in de zomer drie weken kamperen in Frankrijk?'
- 'Nee.'
- 'Dat vind ik raar.'

Ik stond echt met mijn bek vol tanden, heb me omgedraaid en ben weer aan het werk gegaan }>

Echt? Alsof iedereen blij wordt van drie weken in Frankrijk kamperen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 00:02

xoranlover schreef:
Ik fok dus als liefhebber katten. Dat wil zeggen af en toe een nestje omdat ik van het ras houd. Echt op de een of andere manier denken veel mensen dat ik daar rijk van wordt…

Nou newsflash totaal niet hoor. Kost vooral geld maar ik vind het heerlijk dat kleine grut en andere mensen blij maken met kittens.

Oh ja ik kreeg laatst de vraag of ik een rijke oude vent getrouwd had. Ik stond met mijn bek vol tanden. Vroeg nog hoezo?
Ja hoe kun je anders zo jong (33) al een groot vrijstaand huis hebben en zo’n dure camera.
Ik zat op de grond beestjes bij mijn lavendelstruik buiten te fotograferen.
Ik heb uiteindelijk maar gezegd dat ik een oud opaatje getrouwd heb en dat die overleden is en mij alles nagelaten heeft. Mijn buurvrouw die buitenstond had het niet meer. Die vrouw liep snel door. Heb daarna met de buurvrouw er nog om staan lachen.

HIER HOU IK VAN!!! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 03:01

Die is geweldig Xoranlover _/-\o_

In dezelfde categorie:

Jou schoonouders zullen ook wel mooi gesponsord hebben zodat jullie jullie huis konden kopen niet?

Euh nee. Tot de laatste cent zelf voor gewerkt…

Jij bent mama?
- Ja
Nu al?
- Al 4 jaar
4 jaar? Dan was je er toch ook vroeg bij!
- Nou ik vind 25 een prima leeftijd hoor…

Oh en een echt pareltje:

Is DAT jou man?
- Ja, dat is hem :D
Hij is wel klein hé…?
- Nou, niet iedereen is boven de 1.80 ofzo…
Zou je jou hakken niet uit doen want dat dat toont toch niet echt als hij al zo klein is.
- >;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 04:42

Dit zou ik dan ook vragen :o
Hoe doe je dat :)*

8nnemiek schreef:
Ik krijg ook altijd veel vragen als ik vertel dat we op een boot gaan wonen/reizen en vroeg met pensioen gaan..

-Hoe kun je dat betalen?
-Hoe oud ben je dan?
-Is het een grote boot?
-Is die dan van jullie?
-Vind je dat niet eng op zee?
-Waar ga je dan heen?
-Is dat niet gevaarlijk?
-Kun je nog wel leven als je zo veel spaart?
En heel veel meer van dat soort vragen :))

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 05:32

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 05-08-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 05:38

Wat, heb je echt nog nooit een kop koffie / een glas alcohol op? En nooit gerookt?

“Speel je al zó lang piano? Maar dat kan niet joh, zo oud ben je niet eens!”
En de vraag met veel verbazing gesteld die er vaak op volgt: “Kan je dan goed piano spelen?!”
Nee joh, ik speel al 34 jaar Vader Jakob.

En ja, dan zijn er ook die vervolgens nog vragen, “Oh, wanneer is je volgende grote concert?” Als in, oh dan ben je dus een hele grote naam in de pianowereld. Het concept met amateur pianist met een gewone full-time baan, geen meesterpianist zijn die de hele dag oefent, en geen concerten geeft enz. is kennelijk heel raar.

“Aziatische TV series, kijk je daar echt naar?” (Of nog leuker, “Maken ze daar ook TV?!”)
En soms volgt dat dan nog door een aanname dat ik dan vloeiend ben in Chinees, Japans, Thai en Koreaans. Ehm. Ondertiteling, weet je nog?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 06:11

Ineke2 schreef:
Cayenne schreef:
Hier heb ik weleens de vraag gehad of ik een kinderhater ben omdat we bewust geen kinderen hebben :')
Ja joh, alsof dat hetzelfde is _O- We houden gewoon van onze vrijheid.

Tikkie geinig is het wel als je je vervolgens bedenkt dat jullie een Edelpapagaai hebben, dat is volgens mij net zo druk als een kind _O-

Dat is helemaal waar _O- en die blijft ook altijd in die drukke kleuterfase zitten _O-
Maar als hij vervelend is kunnen we hem nog in zijn kooi zetten. Met een kind gaat dat wat moeilijk! :))

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:28

Als ik late dienst heb vragen klanten mij regelmatig of ik dat niet spannend vind zo alleen aan het werk te zijn.

Andere standaard vraag, zeker in de winter. Je bent zo bleek, voel je je wel goed?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:29

Suliko schreef:
Oh ja, herkenbaar de niet begrijpende vragen over waarom je alleen reist.

Mensen vragen mij zeer regelmatig of mijn haar mijn eigen haar is en reageren altijd stomverbaasd als ik zeg dat het inderdaad allemaal mijn eigen haar is :')

Vervolgens krijg ik de vraag hoe ik dat dan was en gaan mensen er meestal vanuit dat dat niet kan. Maar ik was het wekelijks, als ik veel sport/zweet zelfs 2 keer in de week. Wat meer shampoo en langere droogtijd dan een gemiddeld persoon, in de winter is het soms even plannen.

Oh ja, deze krijg ik minder vaak omdat het niet zo opvalt, maar mensen vragen ook wel eens erg verbaasd of ik nou een tattoeage in mijn oor heb. Ja!

Foto’s ter uitleg:
Spoiler:
[ [url=m/buKbCy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6L2UYk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar en tattoo: gaaf!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:43

Als ik 50km of meer heb hardgelopen in het bos.

-wáárom doe je dat? Dat is toch niet leuk?

-vind je het niet eng in het bos? Nee, niet achter elke boom staat een seriemoordenaar.

- hardlopen is toch heel slecht voor je knieën?

- dat is toch niet gezond?

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:09

Ah ik herken hem ook :) Wij zijn aan het emigreren naar Zweden.
De standaard vraag....Wat gaan jullie doen dan? (En dan bedoelen ze werk)
En als ik dan zeg dat weten we nog niet precies maar we hebben wel ideeën dan ontstaat er ook een soort kortsluiting...

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:22

Aan tafel als vegetariër in aardappelen vlees groente gezelschap

"Maar wat eet je dan wel?"
Alsof er helemaal niks meer overblijft als je geen vlees eet.

"Krijg je dan wel genoeg eten binnen? Dan heb je toch vaak nog honger?"

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:35

Century schreef:
Echt? Alsof iedereen blij wordt van drie weken in Frankrijk kamperen...

Ja, ze was doodserieus.

Van een andere collega begreep ik later dat het ook best Oostenrijk of zo mocht zijn :') Maar iets anders dan drie weken kamperen was volgens haar geen vakantie te noemen. Daar rustte je niet van uit.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:39

- eet jij dat allemaal op?

Ja, ik heb veel eten nodig anders val ik af. Mensen nemen altijd aan dat ik leef van sla (maar dat eet ik niet eww)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:04

Ik krijg geregeld de vraag van onbekenden of mijn kinderen dezelfde vader hebben.
Als ik aangeef dat,dat het geval is dan vinden ze dat 'bijzonder ' want 2 zijn er blond,1 heeft zwart haar en 1 heeft bruin haar.

hun vader,mijn man is blond en ik heb van nature zwart haar.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:15

Inderdaad de opmerkingen over de ''beperkingen'' die ik heb zijn ook bijzonder. Alsof je er zelf voor hebt gekozen natuurlijk. En ja ik ben 29, dus dat is jong, maar blijkbaar hoeft dat niets uit te maken.

Irritante vragen waarom ik nog geen vriend/partner heb, ja als ik daar het antwoord op wist dan had ik ook vast de oplossing wel gehad.

Over dat ik nog thuis woon, en het wel lekker makkelijk zou hebben. Het zal vast op een bepaald gebied wat makkelijker zijn, maar je kan zulke dingen niet zeggen als je niet weet wat er allemaal gaande is.

Tegen mijn moeder, die weduwe is, tijdens een sollicitatie dat ze helemaal geen weduwe kon zijn want daar was ze nog te jong voor.
Jóh ..... -O-

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:18

- Heb je nog nooit alcohol gedronken? Dan ben je zeker ook niet gezellig met op stap gaan.

- Spreek je echt Chinees, is dat niet super moeilijk?!

- Vind je tegenover de begraafplaats wonen niet doodeng?

- Ben je niet bang om alleen op reis te gaan naar "insert ieder willekeurig land".

- Wil je echt geen kinderen? Wacht maar tot je wat ouder bent en je een vaste plek vind met een leuke man.

Tja, ik hou van mijn vrijheid en reizen..

Edit: er schiet me net nog een leuke te binnen.

- Hoezo eet jij geen varkensvlees?

Vaak gevolgd door de vraag of ik dat doe om religieuze redenen. Nou nee, ik ben er gewoon allergisch voor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:40

O ik herinner mij een hele verbaasde vraag uit het ziekenhuis nog wel.
Ik werd geopereerd aan mijn achillespees en mocht daarna 3 weken niet op mijn voet staan. Ik woon alleen, dus probleem hoe ga ik dat doen met douchen e.d.
Ik hoorde van de thuiszorgorganisatie dat ik dat via het ziekenhuis moest regelen. Dus belde ik het ziekenhuis. Kreeg ik terug: “ Maar jij bent nog heel jong, dat lukt je alleen toch wel?”
Toch knap dat je dat zo door de telefoon kan zien / beoordelen was mijn reactie… (en ik sprak met de hoofdzuster van de afdeling, geen stagaire ofzo )
Vervolgens natuurlijk mijn verdere uitleg, mijn toon was zo duidelijk dat het geen probleem meer was om thuiszorg te krijgen.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:46

Mijn zoon is ondertussen 12, gekregen op mijn 22ste.

Nog steeds de vraag;

- op je 22ste al moeder, niet gepland zeker?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:54

Ineke2 schreef:
O ik herinner mij een hele verbaasde vraag uit het ziekenhuis nog wel.
Ik werd geopereerd aan mijn achillespees en mocht daarna 3 weken niet op mijn voet staan. Ik woon alleen, dus probleem hoe ga ik dat doen met douchen e.d.
Ik hoorde van de thuiszorgorganisatie dat ik dat via het ziekenhuis moest regelen. Dus belde ik het ziekenhuis. Kreeg ik terug: “ Maar jij bent nog heel jong, dat lukt je alleen toch wel?”
Toch knap dat je dat zo door de telefoon kan zien / beoordelen was mijn reactie… (en ik sprak met de hoofdzuster van de afdeling, geen stagaire ofzo )
Vervolgens natuurlijk mijn verdere uitleg, mijn toon was zo duidelijk dat het geen probleem meer was om thuiszorg te krijgen.

Oh ja, vreselijk! Wat een rot gevoel geeft Day...

Ik had de gemeente hier thuis omdat ik huishoudelijke hulp aanvroeg via hen, omdat ik het zelf niet kan.
'Maar waarom moet jij hulp krijgen? Je bent hartstikke jong en zo ziek ben je niet, dan zou je er niet zo uit zien. Hulp is voor mensen die het niet kunnen en niet voor mensen die geen zin hebben...'
Keuring aangevraagd en die hebben een enorm dik dossier aangemaakt met veel meer dingen die ik niet mocht of kon en toen kreeg ik de hulp wel. Maar die ambtenaar was echt een verschrikking.

En ook een thuishulp;
'Waarom ben ik hier en wat kan jij nou mankeren? En waarom is het zo'n zooitje?' Nadat ze uit haar slof schoot dat ze iets op moest ruimen, wat 1 van haar taken was, voordat ze kon schoonmaken. En aangezien ik daarvoor aantal weken geen hulp had gehad was het wat minder schoon als normaal wanneer ik wel elke week hulp kreeg. Er stond een rolstoel in huis, maar omdat ik er niet inzat zou die wel voor de sier zijn... alsof je zomaar hulp krijgt, maar ook zij vond het onzin dat ik op mijn leeftijd hulp kreeg en ik pikte tijd in van mensen die het echt nodig hadden. Die heeft evht een enorme klacht aan der broek gehad en de melding aan de organisatie dat zij hier nooit meer hoeft te komen.

Sowieso het verantwoorden of je wel echt ziek bent vind ik echt heel erg.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:02

Als ik antwoord op de vraag welke muziek ik leuk vind, en dan zeg ik o.a. Rammstein, dan volgt van jongeren vaak de vraag " ken jij die dan?"

Eh ja, het feit dat ik geboren ben in 1962 wil niet zeggen dat ik de hele dag naar opera's luister of zo, en bovendien scheel ik maar een paar maanden in leeftijd met de zanger volgens mij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:21

Linnie050 schreef:
Dit zou ik dan ook vragen :o
Hoe doe je dat :)*

8nnemiek schreef:
Ik krijg ook altijd veel vragen als ik vertel dat we op een boot gaan wonen/reizen en vroeg met pensioen gaan..

-Hoe kun je dat betalen?
-Hoe oud ben je dan?
-Is het een grote boot?
-Is die dan van jullie?
-Vind je dat niet eng op zee?
-Waar ga je dan heen?
-Is dat niet gevaarlijk?
-Kun je nog wel leven als je zo veel spaart?
En heel veel meer van dat soort vragen :))

Veel en lang sparen, heel hard werken, zuinig leven.. En de boot hebben we via een veiling goedkoop gekocht en zijn we zelf aan het renoveren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:32

Overigens heb ik er geen moeite mee als mensen iets vragen uit werkelijke interesse. Zelf durf ik dat toch niet altijd, zeker niet bij mensen die ik niet zo goed ken. Bang dat het als bemoeizucht of oordelen wordt gezien. Ik denk dan al snel 'daar zal die persoon wel een reden voor hebben die ik niet hoef te weten'.

Maar mensen die na een antwoord van mij (vriendelijke uitleg of 'daar heb ik zo mijn redenen voor') maar blijven drammen om mij van hun visie te overtuigen en/of het nodig vinden om te oordelen... Daar ben ik vrij snel klaar mee.