Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Ja daar verbaasde ik me ook over.
Maar heb het idee dat bij deze mensen hun spaarpotjes gewoon (betaal)rekeningen zijn.
Ik kan alleen potjes maken bij een spaarrekening. Niet bij een betaalrekening. (SNS)
cissy schreef:Verder maak ik geen potjes voor boodschappen of brandstof. Hoe doen jullie dat als je bent wezen tanken of boodschappen doen, boek je het dan uit het potje terug op je betaalrekening? Dan ben je toch alleen maar heen en weer aan het boeken?
Winged schreef:cissy schreef:Verder maak ik geen potjes voor boodschappen of brandstof. Hoe doen jullie dat als je bent wezen tanken of boodschappen doen, boek je het dan uit het potje terug op je betaalrekening? Dan ben je toch alleen maar heen en weer aan het boeken?
ik heb het nu zo dat ik op mijn spaar een aantal potjes heb voor de lange termijn. Daar gaat elke maand x-bedrag naar toe.
MIjn lopende rekening heeft sinds vandaag een aantal 'budget' potjes. Dus de kosten voor eten, brandstof etc. Wat ik daar per maand max aan uit wil geven. Het bedrag dat aan het einde van de maand over is gaat uiteindelijk op de spaarrekening onder het potje 'extra spaar'. Doel is om uiteindelijk minder uit te geven.
Teruggave belasting, hopelijk straks ook energie etc gaan allemaal direct naar spaar.
Needje schreef:Maar hoe hou je dat bij dan? Want als je pint gaat het toch gewoon van de totale rekening af. En niet uit een specifiek potje.
Needje schreef:Potjes bij de SNS is gewoon onderdeel van je spaarrekening. Dus zie niet wat dat voor een invloed zou moeten hebben op je bankkosten. Is gewoon virtueel. Het geld staat nog steeds gewoon op 1 dezelfde rekening. Alleen kan je het online zelf onderverdelen als je dat zou willen.
poes schreef:Aangezien mijn potjes virtueel zijn en los staan van de rekening waarop het geld staat, is dat bij mij geen issue.
cissy schreef:Ik heb ook wat potjes waar ik vooral op zet wat nodig is (eigen risico zorgverzekering, toeslag ontvangen en na def afrekening mag ik er pas aan komen) en een potje voor uitgespaard 'stalgeld' nu ik geen paard meer heb.
Verder maak ik geen potjes voor boodschappen of brandstof. Hoe doen jullie dat als je bent wezen tanken of boodschappen doen, boek je het dan uit het potje terug op je betaalrekening? Dan ben je toch alleen maar heen en weer aan het boeken?
cissy schreef:poes schreef:Aangezien mijn potjes virtueel zijn en los staan van de rekening waarop het geld staat, is dat bij mij geen issue.
Mijn potjes zijn ook virtueel maar ik kan wel rood staan op mijn lopende rekening terwijl er genoeg saldo in de potjes zit. Betaal dan dus ook rente bij rood staan.
Vandaar mijn vraag.
Edit, ik heb ING