Wil jij leven na de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil jij dat er leven is na de dood?

Ja
177 (47%)
Nee
172 (45%)
Ja indien: (toelichting in bericht)
26 (6%)

Totaal aantal stemmen: 375

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:40

Een echt leven na de dood hoeft voor mij niet.

Overigens geloof ik wel dat de geest of ook wel energie van een persoon ergens naar toe gaat. En wat dat dan is. Eeuwige rust met een fijn gevoel, met liefde van je overleden dierbaren?? Wie zal het zeggen.

Ik heb in het verleden wel eens wat onverklaarbare dingen gezien en gevoelt. Vooral de energie van mensen die zelfmoord plegen of vermoord zijn, schijnen vaak rond te zweven in een huis of omgeving omdat ze geen rust kunnen vinden. Als jij in een zogenoemde spookhuis gezet wordt met veel energie, komen de meeste mensen toch echt terug van een koude kermis.Of je er nu wel of niet in gelooft. Je zal opzeker onverklaarbare dingen horen,zien of voelen. Of dit een residu is uit het verleden die in een energiecirkel zit die continue herhaald wordt of een intelligente energie is van nu.. geen idee.
Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 01-08-22 21:53, in het totaal 4 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:41

Ik ben christen en geloof dat er nog wel wat hierna is, geen idee in wat voor vorm.
Ik begrijp ook niet goed hoe je je geliefden zou moeten terugzien want die zien er dan denk ik anders uit aangezien je lichaam in de grond wordt gelegd, of verbrand.

Ik geloof wel dat het hiernamaals eeuwig is maar krijg daar geen paniek van zoals sommigen beschrijven, ik denk namelijk dat je in het eeuwige leven geen tijd kent. Tijd is een begrip van het aardse leven maar ik denk niet van het hemelse.

Maar ja, dat zie ik allemaal wel als ik dood ben. En als er geen eeuwig leven is hierna ga ik gewoon dood maar dat weet je dan toch niet.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:46

Ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde maar of ik dat wil.. ja en nee. Nee omdat het leven vet oneerlijk is. Ja omdat ik dingen anders zou doen (zou leuk zijn als je je kennis kon behouden dan ook zodat je weet wat je anders wil doen). En ik zou graag rondspoken. 8-)

Ik vraag me wel altijd af, als je sterft en je kan wel je geliefden zien die al overleden waren hoe je mekaar dan ziet. Zoals je bent gestorven of zoals je je mensen herinnert. Zou je ook ‘ouder’ worden daar of als je op je 20ste sterft blijf je altijd twintig? En als je opa en oma zijn gestorven op jou 15e, zien zij jou dan als die 15 jaar zoals zij jou herinneren of als 20 jarige? En je ouders, stel die sterven vroeg, jij sterft als je oud bent. Dat je dan ‘ouder’ bent daar dandat je ouders waren. Dat zou raar zijn.
Anyway, genoeg filosofie gehad. Je zou er bijna wakker van gaan liggen.

Puppetje

Re: Wil jij leven na de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:25

Of je partner gaat eerder dood en jij vindt weer een nieuwe partner. Wie kies je dan uiteindelijk na je dood als ze allebei na hun dood op je wachten? Lijkt me maar lastig.
Ik denk zelf dat er niets meer is. Soms kan ik daar wel heel bang van worden….

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:41

Sizzle schreef:
Ibbel schreef:

Aan de andere kant, wat kan je gebeuren? Je bent tóch al dood :))

Nee, tante Annie is dood, haar ziel zit in de benzine tank :D

Precies, we hebben de auto van tante Annie op het laatst onklaar moeten maken omdat ze de gevaar op de weg was...
Als dat de drive in je auto is ben je daarna misschien inderdaad wel dood.
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 01-08-22 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:48

Er zal waarschijnlijk wel iets zijn, maar wat? Helemaal niks kan ik mij niet voorstellen. Ik hoop wel dat er iets is. Waarom geen idee.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:29

Er gebeuren zoveel onverklaarbare dingen dat ik ervan overtuigd ben dat er sowieso meer is dan wij mensen zien/denken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:55

verootjoo schreef:
Ik ben christen en geloof dat er nog wel wat hierna is, geen idee in wat voor vorm.
Ik begrijp ook niet goed hoe je je geliefden zou moeten terugzien want die zien er dan denk ik anders uit aangezien je lichaam in de grond wordt gelegd, of verbrand.

Ik geloof wel dat het hiernamaals eeuwig is maar krijg daar geen paniek van zoals sommigen beschrijven, ik denk namelijk dat je in het eeuwige leven geen tijd kent. Tijd is een begrip van het aardse leven maar ik denk niet van het hemelse.

Maar ja, dat zie ik allemaal wel als ik dood ben. En als er geen eeuwig leven is hierna ga ik gewoon dood maar dat weet je dan toch niet.

Een bekende pastoor waar ik graag naar luister heeft als een side note wel eens gezegd dat hij denkt (met nadruk op denkt natuurlijk) dat iedereen in de hemel de volmaakte 33 jarige versie van zichzelf is omdat dat de leeftijd is waarop Jezus gestorven is. Maar een theorie natuurlijk, en we zullen het nooit zeker weten tot het zover is!

Overigens verwacht ik wel verder te leven na de dood, en daar baseer ik keuzes in m’n leven ook op.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 00:10

Ja, mits ik niet weer naar school hoef.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 00:21

Puppetje schreef:
Of je partner gaat eerder dood en jij vindt weer een nieuwe partner. Wie kies je dan uiteindelijk na je dood als ze allebei na hun dood op je wachten? Lijkt me maar lastig.
Ik denk zelf dat er niets meer is. Soms kan ik daar wel heel bang van worden….

Gewoon allebei, 1 groot 'feest' daarboven :j

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 00:51

Wat mooi om hier eens met bokt over te kletsen.

Ik weet eigenlijk niet of ik zou willen leven na de dood.

Ik zou wel in dit leven graag onsterfelijk willen zijn met zelf de mogelijkheid tot beëindigen als ik het mooi vind geweest.

Er is nog zo ontzettend veel te doen en te ontdekken. Ik heb het nog hartstikke druk. Dus doe mij maar wat extra jaren in goede gezondheid zodat ik nog veel meer kan leren :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:30

Eretria schreef:
Er gebeuren zoveel onverklaarbare dingen dat ik ervan overtuigd ben dat er sowieso meer is dan wij mensen zien/denken.

Dit, zelf ook eea meegemaakt en ervaren. Het is voor mij niet eens een kwestie van willen of niet, maar meer nog dan geloof een weten. Al hoor en zie ik om me heen (en ook in dit topic) dat de meerderheid er anders in staat.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:42

verootjoo schreef:

Ik ben het hier inderdaad mee eens. Soms lijkt het mij heerlijk als er niks is na de dood, dat voelt voor mij als intense rust. Maar als er wel een hiernamaals is dan graag eentje waar geen besef is van tijd.

Ik hoef absoluut niet terug te komen op aarde. Hoe mensen met elkaar en dieren omgaan in de wereld... Daar kan ik echt van huilen en wil ik absoluut niet nog een keer meemaken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 07:47

Ik ben ook opgevoed als christen, maar het 'hiernamaals' heeft mij nooit zo getrokken. Wat was het 'voor eeuwig liedjes zingen voor Jezus' nou nee dank je. :') Ik snap nooit zo dat je daar naar uit zou kijken.. Vreselijk vermoeiend eeuwig leven, is nogal lang..
Eigenlijk zou het wel heel erg mooi zijn als je een keuze zou krijgen
- Niets meer
- Naar de hemel
- Reïncarnatie en dan afhankelijk van hoe goed je geleefd hebt. Was je een boefje kom je terug als varken, en heb je een goed leven gehad in de zin van altijd goed geweest voor anderen dat je dan terug komt als ultieme soort: een dikke huiskat die achter een raam in de zon slaapt de hele dag. :')

Het idee van geliefde terug zien lijkt me ook heel erg mooi, maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets bestaat.. Hoe dan?! Dan zou sowieso iedereen naar dezelfde plek gaan, dus een hemel en zou er dus geen hel bestaan.. Leuke dingen om over na te denken. :))

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:10

janderegelaa schreef:
Ja, mits ik niet weer naar school hoef.

:') Hier hetzelfde!

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:19

Bellatrix schreef:
Ik ben ontzettend bang om dood te gaan omdat je niet weet wat er na is. Ik zou dus graag weer terug willen komen. Liefst met besef van dit leven.

Dat dus. Ik zou willen dat het leven oneindig is.
Ik ben bang om dood te gaan en dat er niks nooit meer is.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:45

Leuke vraag TS!

Voor mij zou leven na de dood niet hoeven. Het idee van de rust na overlijden klinkt me heerlijk in de oren :') Ik zou het wel heel mooi vinden als er tijdens het 'heen gaan' een moment van hereniging met alle overleden dierbaren en dieren zou zijn, met daarbij dan het gevoel van intens geluk (want dat zou ik absoluut voelen). Dat lijkt mij een hele mooie afsluiter van het leven. Dat hoeft dan niet 'echt' te zijn, maar als dat in mijn hoofd zou gebeuren, zou ik dat echt heel mooi vinden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:07

Ja, dan kun je je dromen najagen en elke dag ergens anders zijn. Heerlijk lijkt me dat. Dus niet dat je ergens als geest zwerft, maar wel alles nog kunt ervaren zonder pijn, tijdsdruk, stress of geldzorgen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:09

Maar over eeuwig dat duurt lang, als je dan er over leest zou tijdsbesef niet meer bestaan.
Dus lijkt het niet lang of kort, maar ben je in het nu.
Dat klinkt mij dan weer niet beangstigend, geen zorgen over later, geen klok kijken want dadelijk een afspraak.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:17

Ik kan je zeggen dat ik er intens naar verlang. De bijbel belooft ons een plek waar geen dood meer is, geen rouw en geen verdriet en waar God zelf bij ons woont, waar alles nieuw wordt gemaakt, waar de straten van goud zijn en waar het 1 grote party is, nou helemaal zin in *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:27

Ik denk wel dat er iets is na de dood, maar wat, daar laat ik me graag door verrassen.

Het lijkt me wel reuze interessant om ook eens terug te kunnen kijken naar alle levens die je dan al eens gehad hebt, en misschien ook wel vooruit. Of naar die in een parallel universum. Ofzo :))

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:00

Als Lucifer (die van de serie) de hel leidt, dan mag dat leven na de dood er wel zijn }> . En wie weet is dit al mijn zoveelste leven en weet ik dat gewoon niet... Ik merk het vanzelf wel (of niet) :Y)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:55

Ik denk dat energie niet verloren gaat, maar dat we niet als individuele poppetjes in een andere plaats verder gaan. Meer als een druppel in de oceaan, terug naar het grote geheel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:56

Potver, moet ik toch eerst mijn zwemdiploma's gaan halen voordat ik dadelijk verzuip als druppel in de zee... :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:58

akishino schreef:
Sunnda schreef:
Ja, zeker!
Opnieuw jong zijn, genieten, gekke dingen doen..alles opnieuw ervaren..waarom niet?

Omdat je misschien wel reïncarneerd in een vreselijke situatie :=

Of ik blijk de nieuwe Bill Gates. }>
Je weet het nooit, maar ik ben er niet persee bang voor. Je hebt dan toch geen herinneringen aan je vorige leven.