Bewust aangereden door auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 18:11

Zebrastreep schreef:
Het citadel is 1 grote flop geworden uiteindelijk... zelfs de mediamarkt zat er al over na te denken om weg te gaan. De sportfietsenzaak die daar zat is al plots verdwenen.

Wel rot als je daar een appartement hebt gekocht en lekker alles in de buurt hebt zoals een jumbo , trekpleister en aldi.

Maar dat huurcontract van 10 jaar wist ik niet vandaar dat opeens de keuze is gevallen om weg te gaan.

Ik zou er zelf ook niet willen wonen. Mede om een beruchte straat die er langs grenst. Maar daaronder bij die winkels ben ik op 1 hand te tellen geweest de afgelopen jaren. Dan alleen als het echt noodzakelijk was.

whahaha die beruchte straat heb ik maar 15 jaar gewoond

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Bewust aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:36

Hoe is het met jou en je vriendin inmiddels, al een beetje bij gekomen van alles? Nog pijn?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 20:43

Telpeva schreef:
Hoe is het met jou en je vriendin inmiddels, al een beetje bij gekomen van alles? Nog pijn?

Met mij gaat het gelukkig goed! Enkel is nog wat gevoel maar heb geen last met lopen en of werken.

Mijn beste vriendin is een bikkel hoor die geeft het niet zo goed aan als ze pijn heeft aangezien ze al dagelijks met fybro te maken heeft dus haar pijn grens ligt vrij hoog.

Ik hoef voorlopig nog niet alleen in het donker te fietsen overdag gaat prima maar je probeert wel de omgeving constant te scannen of er iets raars loopt. Maar beide wel weer op de fiets gezeten

Mijn liefde voor het mountainbiken gaat ook niet zomaar weg dus genoeg fietskriebels :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:18

Dat gevoel zal wel even tijd nodig hebben om volledig te slijten :knuffel: wel heel goed dat jullie weer hebben gefietst! Ik hoop dat ze ze te pakken krijgen, die malloten :r

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:36

Exitium schreef:
Gooiske schreef:
TS was dit bij de jumbo bij het veemarktterrein of bij de jumbo bij de citadel?

Even gegoogled, maar waarom zitten er daar twee Jumbo's binnen 250 meter van elkaar? :')

Taktiek van Jumbo. Dan kan er geen concurrent binnen 250 meter komen _/-\o_

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 16:00

Ik heb eindelijk een update over de situatie.

Afgelopen donderdag heb ik telefonisch contact gehad met de politie in mijn eigen woonplaats. Dit is uiteindelijk fysiek niet door gegaan omdat het bureau waar ik heen moest daar geen gasten kon ontvangen :+. Maar goed wel prima aangezien ik nu de ene na de andere corona contact heb dus het kwam mij ook wel goed uit zo.

Hele vriendelijke agent aan de telefoon , maar ik heb toch het idee dat ik aardig mijn tijd aan het verdoen ben. Ik had namelijk de intentie om aangifte te doen afgelopen donderdag. Speciaal ook vrij genomen en vervanging geregeld op mijn werk. Het kwam erop neer dat ik alleen mijn verhaal kon doen en de informatie kon geven en dat de wijkagent het verderop pakt en ik daarna alsnog kan beslissen om aangifte te doen. Het bleek dat de jongens bij meerdere mensen hetzelfde 'grapje' hadden uitgehaald. Ik merkte toch dat mij het een beetje verkeerd viel en ik toch even geïrriteerd raakte met als argument dus ze kunnen er lekker gemakkelijk vanaf komen? Dan zie ik toch als enige optie om aangifte te doen en wat er ook gebeurd dat ga ik zeker doen. Ik had het idee dat ik een beetje afgepoeierd werd maar daarna werd mijn verhaal wel serieus opgenomen. De wijkagent zou contact met mij opzoeken. Ik had er al geen hoge pet meer van op. Al met al 20 minuten aan de telefoon gezeten en absoluut niet nodig geweest om mijn werk af te zeggen :+

Maar gisteren is de wijkagent toch langs geweest , maar ik was dus niet thuis. Op zich ook wel stom dat ze ervanuit gaan dat iedereen maar thuis is , ik werk ook regelmatig in het weekend maar baalde er wel van dat ik niet thuis was. Vandaag is hij weer langs geweest , maar ik had weer weekenddienst. Mijn moeder was er nu wel dus die heeft het verhaal maar even gedaan.

De wijkagent is al in gesprek geweest met de eigenaar van de auto. Dit bleek NIET de dader te zijn , maar vrienden van de eigenaar ( oké ik ben wantrouwig ik geloof hier geen snars van) maar volgens mijn moeder was er genoeg bewijs dat het echt zo was. De daders zijn ook al aangesproken dat het echt niet kon. Ik mag alsnog aangifte doen wat ik alsnog ga doen.

Dit is weer een simpele 'niet meer doen hé'? Het kwam er wel op neer geen aangifte betekend ook dan ze de volgende keer worden aangepakt. Tja de volgende keer ligt er iemand zwaargewond of nog erger op straat.

Precies het slappe gedoe waar ik al bang voor was 8)7

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:23

Zeker doorzetten en aangifte doen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:23

Ben het echt helemaal met je eens dat ze hier veel te licht over doen, los dat het super bedreigend is, maar het feit dat ze dit al vaker hebben gedaan voor de grap. Wat is de grap dan. Jullie zijn er goed vanaf gekomen maar ik vind dit toch eigenlijk wel een poging tot zware mishandeling.

Zou ook niet echt meer lekker op de fiets zitten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 16:32

De daders blijken ook nog een licht verstandelijke beperking te hebben.

banketstaaf is dat ik gewoon in de gehandicaptenzorg werk , hoop ik voor ze dat ze mij nooit als begeleider krijgen haha :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:24

Doorzetten en aangifte doen…. Jullie komen er nu nog aardig vanaf… had heel anders af kunnen lopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 19:24

Ja , ga ik ook doen!

De daders hadden overigens wel toegegeven dat ze het hadden gedaan dus dat punt zijn we al voorbij. Ze wonen in ieder geval niet in dezelfde woonplaats.

De eigenaar van de auto heeft ook al een bezoekje gehad maar de ouders bleken totaal niet mee te werken. Ik heb al een klein vermoeden wat voor bepaalde doelgroep dit is.

Ook al eerder bij een andere vrouw hetzelfde uitgehaald. Die mevrouw heeft nog een flinke schop tegen de auto aan gegeven en daardoor waren ze geïrriteerd geraakt.

Ik wil deze kinders best even onder ogen komen. Verstandelijke beperking of niet , je kunt gewoon normaal doen. Bij dit soort mensen zouden ze best nog wel even een rij test uit mogen voeren.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:29

En ze kunnen /mogen dus wel autorijden... Dan zijn ze ook verstandig genoeg om te beseffen dat dit niet kan.

Groot gelijk dat je alsnog aangifte gaat doen. (en dan heb jij eraan gedaan wat je kon, mochten ze het nog eens bij iemand doen en het loopt minder goed af)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:30

Ik vind dat ze niet achter het stuur thuishoren. Een auto is een potentieel moordwapen en als je dit vaker flikt onder het mom van grapje, dan mag je naar mijn mening je rijbewijs gewoon inleveren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:40

Precies
Zo verstandelijk beperkt zijn ze dan niet. Zo wel rijbewijs voor het leven invorderen want dat past dan niet bij ze.

Goed dat je doorzet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:37

Jeetje wat erg… geen woorden voor.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:22

Zebrastreep schreef:
Ja , ga ik ook doen!

De daders hadden overigens wel toegegeven dat ze het hadden gedaan dus dat punt zijn we al voorbij. Ze wonen in ieder geval niet in dezelfde woonplaats.

De eigenaar van de auto heeft ook al een bezoekje gehad maar de ouders bleken totaal niet mee te werken. Ik heb al een klein vermoeden wat voor bepaalde doelgroep dit is.

Ook al eerder bij een andere vrouw hetzelfde uitgehaald. Die mevrouw heeft nog een flinke schop tegen de auto aan gegeven en daardoor waren ze geïrriteerd geraakt.

Ik wil deze kinders best even onder ogen komen. Verstandelijke beperking of niet , je kunt gewoon normaal doen. Bij dit soort mensen zouden ze best nog wel even een rij test uit mogen voeren.

Als ze verstandelijk beperkt zijn waarom mogen ze dan überhaupt autorijden? Al is dit type wangedrag natuurlijk ook iets wat ze vanaf een scooter kunnen praktiseren helaas. Wat raar dat de politie ze niet aanpakt trouwens. Zou een schadeverzekering willen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:40

Verstandelijk beperkt betekent niet dat je alleen maar op een stoel kunt zitten. Ik heb aardig wat leerlingen in het regulier onderwijs met een iq onder de 80. Officieel zijn zij ook beperkt, daar merk je in de omgang vrij weinig van.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:16

Wat bizar dat ze het vaker gedaan hebben en er gewoon met een “foei niet meer doen” mee weg komen 8)7 Zeker je aangifte doorzetten TS en voor jou en je vriendin beterschap gewenst.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 13:26

elnienjo schreef:
Zebrastreep schreef:
Ja , ga ik ook doen!

Als ze verstandelijk beperkt zijn waarom mogen ze dan überhaupt autorijden? Al is dit type wangedrag natuurlijk ook iets wat ze vanaf een scooter kunnen praktiseren helaas. Wat raar dat de politie ze niet aanpakt trouwens. Zou een schadeverzekering willen.

Mensen met een beperking mogen gewoon autorijden , maar daar zitten wel extra controles aan verbonden voordat het examen wordt afgenomen. Als je dit gaat verbieden mogen mensen met bijvoorbeeld een ziekte als diabetes ook niet meer autorijden.

Ik ken ook wel mensen met een verstandelijke beperking die hun rijbewijs gehaald hebben.

Alleen op momenten als dit voelt het nogal krom en zou er in mijn ogen meer controle op moeten staan. Ik hou er wel rekening mee bij de beperking kan horen dat de gevolgen niet ingezien worden en sommige mensen het gewoon doen en dan pas na gaan denken. Dat ze het toegegeven hebben vindt ik al heel wat dat had ik persoonlijk niet verwacht.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 13:28

alice0cullen schreef:
Ben het echt helemaal met je eens dat ze hier veel te licht over doen, los dat het super bedreigend is, maar het feit dat ze dit al vaker hebben gedaan voor de grap. Wat is de grap dan. Jullie zijn er goed vanaf gekomen maar ik vind dit toch eigenlijk wel een poging tot zware mishandeling.

Zou ook niet echt meer lekker op de fiets zitten.

Ik durf gelukkig wel weer te fietsen. Ik doe aan mountainbiken en die verslaving is groter dan mijn angst momenteel. Overdag zit ik gewoon met een fijn en kalm gevoel op de fiets.

In de avond vindt ik het nog wel spannend. Laatst moest ik om 23 uur nog een zorgmoment bij cliënt uitvoeren en moest toen met de auto nog op pad. Ik zag iemand rijden waarvan ik het vermoeden had dat diegene met een slok achter het stuur zat en bijna tegen de stoeprand reed. Daarvan kreeg ik toch wel een beetje de kriebels moet ik zeggen.