Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:21

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:
Oh ik snap je ergernis heel goed... Bedrijfsbussen zijn zo groot en lomp, daar zou ik ook niet t hele weekend tegenaan willen kijken, het zou ook niet nodig moeten zijn :).

Ik zou het even met je gemeente opnemen. Meestal zijn er regels qua formaat dat toegestaan is in een woonwijk.

Deze bus is ook echt groot, het is geen gewoon bedrijfsbusje, maar wel iets van 6-7 meter lang en 2-2.5 meter hoog ofzo?

ikke, zelf de auto er neer zetten kan ik doen, maar a) daar heb ik vandaag niet aan gedacht en b) dat voelt dan toch een beetje kinderachtig ofzo :') Ik heb gewoon een eigen oprit en dan doe ik hetzelfde als de bestuurder van de bus :+

Het hoeft alleen maar op de vrijdag middag hè. Dan parkeert hij de bus ergens anders en kun jij je auto weer terug zetten op de oprit :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:21

borderjay schreef:
MyWishMax schreef:
Maar dan zou je hem toch liever dichterbij huis hebben? Vroeger zetten vrienden en wij ook liever de personen auto verderweg en de werkbus bij huis. Juist vanwege inbraken.

Ja maar dat mag dus niet. Als de bus boven een bepaalde afmeting komt mag die niet geparkeerd in een woonwijk

In dit geval staat de bus wel in woonwijk. Ik had het over dit topic, waarbij bus dus in een straat staat waar diegene niet woont. Dan zou het logischer zijn om bus voor de deur te zetten bij jezelf.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:14

Sansevieria schreef:
luuntje schreef:
Zeg ik iets geks als ik vind dat grote bedrijfsbussen gewoon op het werk geparkeerd moeten worden.
Gemeente heeft niet voor niets zo’n verbod.

Grote werkbus op een parkeerterrein is vragen om leegroven.

Mee eens, bedrijfsbussen van onze overbuurman mochten eerst met de chauffeurs mee naar huis, sinds een paar weken niet meer ivm stelen van de katalysator van die bussen.

Die parkeren de werkbus dus tegenwoordig op het bedrijventerrein, wat afgesloten en bewaakt is, en gaan dan met eigen vervoer naar huis. Lijkt me de meest zinvolle oplossing eerlijk gezegd.

Heeft er ook niemand last van andermans werkbus voor de deur ;)

Er zijn ook zat bedrijven die bereikbaarheidsdiensf/storingsdienst/24-uursdienst hebben, dat personeel moet dat om 02:00 binnen tijd xx op de plaats van de melding zijn. Deze heren (of dames) liggen dan gewoon in hun eigen bed (want ze worden de volgende dag ook weer gewoon om 08:00 verwacht) als ze dan eerst een bus op moeten halen op plaats x en vervolgens weer door moeten naar plaats Y, dan halen de binnen tijd xx niet..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:26

roxiie schreef:
Er zijn ook zat bedrijven die bereikbaarheidsdiensf/storingsdienst/24-uursdienst hebben, dat personeel moet dat om 02:00 binnen tijd xx op de plaats van de melding zijn. Deze heren (of dames) liggen dan gewoon in hun eigen bed (want ze worden de volgende dag ook weer gewoon om 08:00 verwacht) als ze dan eerst een bus op moeten halen op plaats x en vervolgens weer door moeten naar plaats Y, dan halen de binnen tijd xx niet..

Daarnaast is de vraag wie gaat betalen voor de tijd dat de werker eerst naar de zaak moet, om de bus te halen. De klant?

luuntje

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:46

Je zet je vrachtwagen ook niet in de bebouwde kom.
Nou ja de meeste mensen niet gelukkig.

Ik geloof nooit dat kozijnen plaatser, pakket vervoerders, zonnepanelen plaatsers, schilders midden in de nacht hun bus nodig hebben.
Afgesloten terrein van de baas is dan wel zo veilig voor de spullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:57

luuntje schreef:
Je zet je vrachtwagen ook niet in de bebouwde kom.
Nou ja de meeste mensen niet gelukkig.

Ik geloof nooit dat kozijnen plaatser, pakket vervoerders, zonnepanelen plaatsers, schilders midden in de nacht hun bus nodig hebben.
Afgesloten terrein van de baas is dan wel zo veilig voor de spullen.

Aan de bedrijfsnaam te zien is dat bij deze bus ook niet het geval, heeft niets met storingen ofzo te maken.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 16:17

Kun je er een foto van maken aangezien het weekend is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 16:29

lovelucydan schreef:
Kun je er een foto van maken aangezien het weekend is?

Lijkt me nergens voor nodig, los het liever met de bestuurder op ;) jullie oordeel doet er feite niet toe, mijn vraag was of het mocht en ik weet nu dat het niet mag :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 16:35

Hier de de wijk kregen we een wildgroei aan (extra lange) bestelbussen. Deze hadden dan ook nog eens een plank aan de achterkant waardoor ze over de volle breedte de stoep blokkeerde. Ik heb heel wat mensen op leeftijd hun rollator door de bosjes zien duwen om er nog aan voorbij te komen.
Na de zoveelste keer heb ik een mail naar de gemeente gestuurd, niet eens omdat ik er hinder van had (kon er langs lopen) maar de bejaarden wel. Er is in de wijk genoeg plaats om file te parkeren waardoor ze de stoep dus niet blokkeren.

Je zou dus bij je gemeente kunnen informeren.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:16

In onze APV staat zelfs dat kleine vrachtwagens mogen parkeren.
Toen ik ziek was keek ik dagen lang tegen een witte vrachtwagen. Die parkeert al 5 jaar bij voorkeur voor mijn raam.
Het mocht van de APV.
Ik probeer nu ook zelf maar in mijn eigen uitzicht te parkeren.
Nu ik gewoon weer fit ben heb ik er ook geen last meer van eigenlijk. Ik kijk minder vaak buiten.
Het is alleen irritant dat die vrachtwagentjes en werkbussen zoveel parkeerruimte innemen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 18:16

WenK schreef:
Ik zette mijn bus ook nagenoeg altijd voor mn eigen deur. Als dit bezet was parkeerde ik elders, maar als de plek dan op een redelijk tijdstip weer vrij kwam zette ik hem weer voor mijn deur. Niet om flauw toe doen, maar juist om de mensen uit de buurt tegemoet te komen. Veel oudere mensen die hun sociale leven van achter hun raam hebben, die wilde ik niet onnodig beperken. Werd erg gewaardeerd altijd. Inmiddels geen bus/grote auto meer, dus ook geen "probleem" meer. Sta nog wel graag/vaak voor eigen huis ivm opladen hybride, maar als t gaat gaat t niet. Overigens hier ook vaak, als er een bus van een ander staat, dat ze zo strak parkeren dat ik zelfs met wandelwagen, laat staan motor, mn tuin niet meer uit kan. Als ik ze zie zeg ik daar wel wat van.

Zo hoort het, naar mijn mening! +:)+
Ik woon in een buurtje met arbeiderswoningen zonder voortuin en ik heb zo'n buurman die liever niet zijn knaloranje bedrijfsbus voor eigen woonkamer heeft _O- - zijn vrouw zorgt meestal dat hun luxe wagen daar al staat :roll:
Na 'n (informeel) buurtoverlegje overleg parkeert -ie hem in het weekend iig niet meer bij bejaarde buurtjes voor de deur en wisselt hij het verder zo veel mogelijk af.

@TS: beste remedie om te zorgen dat de bus niet voor je huis wordt geparkeerd, is op vrijdag je eigen auto op die plek zetten :o

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:48

luuntje schreef:

nou....ook bedrijven die kozijnen plaatsen hebben "storings"diensten. Bijv. na (poging tot) inbraak of storm, dan is het toch wel lekker dat een deur of raam weer even dicht kan. En er zijn pakketvervoerders die soms spoedritten hebben en ook middenin de nacht op pad gestuurd worden.

Afgezien van het feit dat het irritant is dat zo'n ding voor je raam staat, is het in veel dichtbevolkte wijken, vooral in de wat oudere buurten met huizen zonder eigen oprit, gewoon zo dat er teveel auto's zijn voor de beschikbare parkeerplaatsen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:24

Als het van de gemeente niet mag, zou ik een vriendelijk briefje onder de ruitenwisser steken om dit te melden. Misschien weet de eigenaar dit niet.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:43

_San87_ schreef:
luuntje schreef:
Zeg ik iets geks als ik vind dat grote bedrijfsbussen gewoon op het werk geparkeerd moeten worden.
Gemeente heeft niet voor niets zo’n verbod.

Grote werkbus op een parkeerterrein is vragen om leegroven.

Nee, vind ik ook. Werkbussen lekker op de zaak laten.

Onze is met bijtelling, dus is gelijk privé auto. Die kan dus niet op de zaak blijven. Daarbij is de zaak in Brabant en wij wonen in Drenthe. Nou wonen wij buiten en zat plek voor meerdere bussen/auto's, maar niet iedereen heeft dat

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:24

Mijn zwager had ook een bedrijfsbus.
Kwam maar 1 of 2 x per maand op kantoor/bedrijf.
Hij vertrok vanuit huis direct naar zijn klanten en aan het einde van de dag naar huis.
Zonder bijtelling, werd niet privé mee gereden.
De bus werd 's nachts een paar keer per week bevoorraad.
Mijn zwager woont ook in een oude wijk met smalle stoep en te weinig parkeerplaatsen.
De bus stond dus altijd wel bij iemand voor het huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 23:00

Ik heb het bedrijf nog ff opgezocht, zit gewoon hier in het dorp.. dus snap dan helemaal niet waarom ie er alleen in het weekend staat :') en waarom dus hier en niet gewoon bij het bedrijf.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 23:14

Mijn vriend is hovenier, het bedrijf zit hemelsbreed een kilometer verderop, maar hij heeft ook de werkbus mee. Ze starten bijna nooit vanaf de zaak, maar vaak vanuit huis. Hij heeft de bus niet altijd mee, afgaande van waar de klus is, neemt of zijn collega de bus mee, of hij. Zelfs hun hebben afentoe oproepdienst in de nacht (denk aan strooien) De een pikt de ander op en zet thuis af. Misschien is het zoiets.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, onze straat staat ook vol met bakbeesten, mijn eigen Vito is een mini erbij vergeleken. Nu hebben wij (en alle buren) door de tuin en patio geen direct uitzicht naar buiten, dus het is alleen vervelend omdat het afentoe flink manoeuvreren is. Maar goed, meerdere gezinnen met meerdere auto's en maar 8 parkeerplaatsen. Ik snap ook dat ze de bussen niet aan de andere kant aan de weg zetten, dat doe ik zelf ook niet. Er zijn mega veel inbraken hier in de omgeving momenteel en aan de andere kant is er 0 toezicht.
Wat ik zeggen wil, misschien is het zoiets, dat hij momenteel hier staat om in het zicht te staan. Heb je al eens met het bedrijf gebeld? Niet gelijk om te klagen, maar wel vragen of de eigenaar het kan opnemen met de werknemer. Sommige mannen hebben het oprecht niet door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:21

Misschien denk ik te makkelijk hoor, maar als je je er zó aan ergert dat je er een topic over moet maken (je kan wel zeggen dat je het niet erg vind maar overduidelijk wel anders zou je er geen topic over openen :') ) maar je zegt zelf er staat een bedrijfsnaam op het busje? Wat denk je van dat bedrijf gewoon even bellen als je het graag met de bestuurder zelf wil oplossen? Dan zeg je joh ik woon in de ....straat en het busje staat nu elk weekend voor mijn raam, zou je hem ook ergens anders kunnen zetten? Klaar, probleem opgelost. Had je ook gelijk kunnen doen ipv een topic te openen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:53

Jeetje, TS mag toch een vraag stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:54

Annet_Dottie schreef:
Misschien denk ik te makkelijk hoor, maar als je je er zó aan ergert dat je er een topic over moet maken (je kan wel zeggen dat je het niet erg vind maar overduidelijk wel anders zou je er geen topic over openen :') ) maar je zegt zelf er staat een bedrijfsnaam op het busje? Wat denk je van dat bedrijf gewoon even bellen als je het graag met de bestuurder zelf wil oplossen? Dan zeg je joh ik woon in de ....straat en het busje staat nu elk weekend voor mijn raam, zou je hem ook ergens anders kunnen zetten? Klaar, probleem opgelost. Had je ook gelijk kunnen doen ipv een topic te openen :')

Als je dan de OP nog een keer goed leest, dan zie je dat ie er in het weekend staat en dat ik dit topic vrijdagavond heb geopend. Denk je dat die bedrijven dan nog bereikbaar zijn? ;) En daarbij was mijn vraag of het mag, want als die bus er mag staan ga ik het bedrijf niet bellen he.. :Y)
Maar voor jouw geruststelling heb ik vanmorgen het bedrijf een berichtje gestuurd, verwezen naar de APV en ik kreeg een aardige reactie terug en zij nemen het op met de chauffeur. *\o/*

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:14

Ik snap de irritatie van TS wel.
Wij wonen in een rijtje van 3 huizen. Plek voor 5 auto's, met parkeervergunning.
Nu heeft de buurman die links schuin tegenover zit, al 2 plekken toegeëigend. Dit terwijl tie voor zn deur dus een gigantische parkeerplaats heeft waar meer dan 100 auto's kunnen staan.
Dus blijven er 3 plekken over. Voor elk huis in ons rijtje 1 zou je zeggen.
Wij wonen als enige met zn 2en en hebben dus 2 auto's. Nu zet ik m standaard op het grote parkeerterrein want ik vind dat onze buren net zo goed recht hebben op een parkeerplaats.
Hoe vaak het niet voor komt dat mij vriend of 1 van beide van onze buren thuis komen en ze hun auto nergens in de straat meet kwijt kunnen... Belachelijk.
Zo zijn er mensen verderop in de straat die naast dat ze zelf al 3! auto's hebben, ook nog een gigantische werkbus (2 plekken) hebben en dus alle plaatsen op eisen.
Ik noem dat gewoon ronduit asociaal. Gemeente bij ons doet er niks aan want vangen geld van elke vergunning die ze uit geven.
En ja, als je dan een heel weekend tegen een bus van 7 meter lang aan kan kijken door asociaal gedrag van je buren, en je je eigen auto niet eens meer in de straat kan parkeren hierdoor, mag je zeker wel navraag doen of dit niet anders kan.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:25

Rambogirl maar met vergunning mag die buurman er toch niet staan? Of is een vergunning voor de hele straat?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:29

Relaxed schreef:
Annet_Dottie schreef:

Als je dan de OP nog een keer goed leest, dan zie je dat ie er in het weekend staat en dat ik dit topic vrijdagavond heb geopend. Denk je dat die bedrijven dan nog bereikbaar zijn? ;) En daarbij was mijn vraag of het mag, want als die bus er mag staan ga ik het bedrijf niet bellen he.. :Y)
Maar voor jouw geruststelling heb ik vanmorgen het bedrijf een berichtje gestuurd, verwezen naar de APV en ik kreeg een aardige reactie terug en zij nemen het op met de chauffeur. *\o/*

Top!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:56

Rivendell schreef:
Rambogirl maar met vergunning mag die buurman er toch niet staan? Of is een vergunning voor de hele straat?

Ja, je mag een vergunning aanvragen per wijk. Maakt niet uit hoeveel.

Snap zn logica echt niet, maar goed, het is nu eenmaal zo.
Wel 1 van de redenen waarom ik daar niet veel langer meer wil wonen.
Gemeente vind t namelijk geen probleem en heeft veel meer vergunningen afgegeven dan er überhaupt kwijt kunnen, want geld...

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:05

Ik snap je irritatie heel goed! Laat je nog even weten of het gewerkt heeft? :D