Waar ben jij zenuwachtig voor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:43

prompter schreef:
Staan er geen rijtuignummers op je reservering Suliko? Zo ben ik eens probleemloos met de trein in Zwitserland aangekomen :))

Ja, gelukkig wel! Daar kwam ik vanochtend achter. Heeft de stress wel iets minder gemaakt. Maar het voelt nog steeds als de grootste hobbel voor ik aan mijn reis kan beginnen :') Ik heb een best wel late verbinding naar Hamburg (alle fietsplekken waren al vol, kom pas om 19:30 aan), dus ben zo bang dat er iets misgaat. Moet de dag erna namelijk een flixbus halen.
Het helpt niet mee dat mijn laatste treinsreis door Duitsland echt rampzalig was, zowel naar Berlijn als terug naar Utrecht. Op de heenweg 3 uur vertraging, dat is nog wel te overzien. Maar op de terugweg begon het al met een vertraagde trein die telkens van perron wijzigde, om uiteindelijk alsnog op het oorspronkelijke perron te vertrekken. Ik zie mezelf al mijn fiets van hot naar her sjouwen in enkele minuten de tijd -O- Uiteindelijk ben ik toen alsnog in Enschede gestrand, tegen middernacht. Maar in Nederland kan ik nog wel gered worden, in Duitsland wordt dat lastiger :')

Ik herken je parkeerstress trouwens ook. Ik heb het vooral in steden en drukke wijken dat ik van te voren al flink kan stressen. Ik check dan ook regelmatig google satelliet en street view van te voren _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:47

Ik heb het vooral met uitgestelde ellende. Laatst had ik een stand op een event georganiseerd en mijn baas was gaan kijken. Hij appte mij: het is niet zo best, hebben we het maandag wel over

Hele weekend niet geslapen :') uiteindelijk lag het niet eens aan mij en heb ik voor niks zitten stressen. Pfff zeg gewoon wat je dwars zit pleaaseee

Kabayo

Re: Waar ben jij zenuwachtig voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:38

Voor vrijdag, scannen kloppend hartje bij mijn merrie
Voor zaterdag, mijn allereerste fokproduct gaat naar de keuring. Ik wil graag 4 ster nakomelingen fokken zodat mijn merrie preferent wordt.
Voor aankomende weken, we krijgen een nieuwe stacaravan <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:12

Woensdag rond 18u krijgen we te horen of ons bod op een huis geaccepteerd word.

Donderdag heb ik een echo voor de hond of ze na 3 eerder niet gelukte pogingen nu bij deze 4e en laatste poging wel drachtig is

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:27

ik moet een aantal beslissingen nemen over dure dingen die ik wil aanschaffen (luxeprobleem overigens) en daar ben ik niet zo goed in, ik zit al dagen in de zenuwen of ik de goede keuze ga maken...... aan mijn man heb ik niks; die vind alles maar nonsens -O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:29

Morrie schreef:
ik moet een aantal beslissingen nemen over dure dingen die ik wil aanschaffen (luxeprobleem overigens) en daar ben ik niet zo goed in, ik zit al dagen in de zenuwen of ik de goede keuze ga maken...... aan mijn man heb ik niks; die vind alles maar nonsens -O-

Vraag het aan ons :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:12

Sintara schreef:
Ik heb het vooral met uitgestelde ellende. Laatst had ik een stand op een event georganiseerd en mijn baas was gaan kijken. Hij appte mij: het is niet zo best, hebben we het maandag wel over

Hele weekend niet geslapen :') uiteindelijk lag het niet eens aan mij en heb ik voor niks zitten stressen. Pfff zeg gewoon wat je dwars zit pleaaseee

Ohh maar dat vind ik echt banketstaaf van je baas! Snapt ie niet dat menig daar gestresst van raakt :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:42

moonsparkle schreef:
Morrie schreef:

Vraag het aan ons :')

Inderdaad, vraag het aan ons :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:03

Suliko schreef:
Ooh ik heb er weer eentje. Ik ga zaterdag met de trein naar Hamburg vanaf Utrecht. Ik word sowieso al knetter zenuwachtig van met de trein reizen in Duitsland, op lange trajecten gaat er vaak iets fout en ik versta het gewoon niet als het omgeroepen wordt. Maar, ik heb nu ook nog eens een fiets mee volgeladen met bagage -O- ik moet in Münster overstappen, naar een specifiek rijtuig waar mijn fiets mag. Ik ben al dagen compleet in paniek hierover. En dat terwijl ik erna een maand door Denemarken en terug naar Nederland ga fietsen, als vrouw, in mijn eentje _O- ben ik ook wel zenuwachtig voor hoor, maar die €*%$£* treinreis, raap me op :')

Dit was gister en het is compleet rampzalig verlopen, maar ik ben uiteindelijk wel in Hamburg beland maar potverdikkeme wat een stress :')
Ik had bewust een trein eerder naar Münster gepakt zodat ik alle tijd had om over te stappen. Kwam om 15:00 daar aan. Was mijn trein gecanceld. De volgende had al 74 min vertraging. Ik naar de infobalie, vertellen ze mij dat mijn fietsreservatie voor een volgende trein sowieso niet telt dus ik krijg een nieuwe. De trein van 20:00 had pas weer plek voor mijn fiets. Maar die trein had volgens de app ook al (ja hoe dan) 30 min vertraging en dat zou nog wel oplopen. Toen ben ik verder gegaan met regionale treinen die bomvol zaten door de 9 euro ticket actie van Duitsland, maar daar mocht mijn fiets in ieder geval mee. Tot aan Bremen, daar reden alleen treinen die geen fietsen namen of de intercity’s met 1,5 u vertraging of gecanceld.
Dus daar gestrand om 18:00, ook nog eens een station waar héle rare en louche types rondliepen. 2x het gevoel gehad dat ik uitgecheckt/gevolgd werd voor beroving of wat dan ook en een dronken vrouw die op 3 cm van mijn gezicht af tegen mee aan begint te blaffen -O-
De trein die ik kon nemen zou pas om 21:30 komen ;(
Maar uiteindelijk toch rond 20:00 een regionale trein gevonden waarin mijn fiets mee mocht (stond op de app van niet namelijk), maar man, wat een drama allemaal _O-
Laatst bijgewerkt door Suliko op 10-07-22 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:05

Elke keer als ik een wandeling organiseer :') dan vraag ik me af wat ik mezelf aan doe ook omdat ik eerst voor het groepje uiteraard een praatje hou, maar eenmaal op gang is het zo leuk

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:06

Als ik moet lesgeven.

Ik ben docent :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 10:45

theadora99 schreef:
Als ik moet lesgeven.

Ik ben docent :+

_O-

Ik ben zenuwachtig want de wespenverdelger komt zo.. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:14

Zondag met vriend bij mijn omaatje geweest. Vooraf getest; negatief. Dus geknuffeld en 3 zoenen. Test mn vriend vanochtend positief. Hoop zo dat het haar bespaard blijft.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:56

marleen_88 schreef:
Zondag met vriend bij mijn omaatje geweest. Vooraf getest; negatief. Dus geknuffeld en 3 zoenen. Test mn vriend vanochtend positief. Hoop zo dat het haar bespaard blijft.

Mocht het je geruststellen, ik had al klachten (beetje hoesten en mijn stem kwijt, ik was er echt van overtuigd dat het de airco van vakantie was, dus van te voren niet getest) en heb ook de oma van mijn vriend geknuffeld en gekust (bij begroeting én afscheid), maar de dag erna werd mijn vriend ook zieker en toen pas dachten we aan corona, test gedaan, kei positief. Oma heeft het uiteindelijk niet gekregen!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:14

Ik denk terwijl ik praat :+ en soms heb ik van te voren al iets bedacht om te gaan zeggen en dan word ik zenuwachtig als ik dat moet gaan zeggen.

Ik moest maandag mijn konijntjes laten vaccineren, maar zij zijn slecht te pakken. Dus daar was ik van te voren erg zenuwachtig voor. Nergens voor nodig geweest want binnen een minuut had ik ze ieder in een reismand geprakt :D dus zat ik 45min te vroeg bij de dierenarts _O-

En nu ik er over denk word ik gewoon zenuwachtig als ik iets moet doen op tijdsdruk terwijl ik niet weet hoe lang ik er over ga doen. Dus bijv. dieren vangen voor de dierenarts, maar ook een lange takenlijst op werk etc. Ik ben normaal heel goed in inschatten hoe lang ik ergens over doe en overal precies op tijd. Als ik dan geen controle heb over hoe lang iets duurt of ik kan het niet inschatten, word ik daar zenuwachtig van :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:19

Anouk_H schreef:
marleen_88 schreef:

Mocht het je geruststellen, ik had al klachten (beetje hoesten en mijn stem kwijt, ik was er echt van overtuigd dat het de airco van vakantie was, dus van te voren niet getest) en heb ook de oma van mijn vriend geknuffeld en gekust (bij begroeting én afscheid), maar de dag erna werd mijn vriend ook zieker en toen pas dachten we aan corona, test gedaan, kei positief. Oma heeft het uiteindelijk niet gekregen!

Dat is fijn om te horen. Hopelijk geldt dat voor mijn oma ook. :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:23

Morrie schreef:

Ohh ja dit herken ik helemaal. Ik zit in dubio om een auto te kopen. Heel mooi aanbod gekregen, maar ik was niet opzoek naar een auto :+ heb op dit moment een mooie regeling met mijn moeder en haar auto. Maar dit is wel weer een buitenkansje, die me dan wel een smak geld gaat kosten en ik weet nog niet of ik dat wil :+ het is de auto van mijn broertje dus ik weet precies hoe of wat qua geschiedenis, maar iets houdt me tegen. Hij wil ook weten waar hij aan toe is natuurlijk en mijn brein draait nu overuren.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:54

Ik ben nu zenuwachtig voor aankomende zaterdag. Onze eerste dressuurwedstrijd. En ben gewoon zenuwachtig voor of we er wel klaar voor zijn en ook beetje hoe het in zijn werk gaat. En ik zeg ook steeds tegen mij zelf we gaan voor plezier en ervaring en kijken waar we staan. Niet om in de prijzen te vallen ofzo.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:06

Vind hier zonet dit topic en oh ... wat komen er veel herkenbare dingen in voor !
Zelf ben ik er bijna 58, maar voor degenen die hopen dat zenuwachtigheid vermindert met ouder worden : vergeet het maar :P

Ben altijd al een stresskonijn geweest. Ik denk dat ik een sociale-angststoornis heb, eigenlijk ;)

Sommige dingen zijn in de loop der jaren dan misschien toch wel wat verbetert, zoals telefoneren (omwille van het werk), maar waar ik nog steeds heel zenuwachtig voor word zijn nieuwe dingen : nieuwe mensen ontmoeten, ergens naartoe moeten waar je nog nooit geweest bent (lang leve google maps zodat je op voorhand al kan gaan spieken hoe je moet rijden en waar je kan parkeren) en nieuwe ervaringen (nieuwe lesgever ofzo) ...
Ook nog steeds heel zenuwachtig als ik iets moet doen, terwijl ze op mijn vingers aan het kijken zijn.
Of naar een receptie of feest moeten, waar je niemand anders kent dan je partner (die dan net heel erg sociaal is en met de spreekwoordelijke hond met de hoed op kan praten) = de hel voor mij (en gegarandeerd de dag erna ziek van de migraine door de spanning).
Je kan zo al raden, dat ik niet wil spreken voor een groep groter dan een mens of 8 ... no way dat ik dat doe !

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:28

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 22-07-23 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:54

Alles wat met 1 op 1 contact met andere mensen te maken heeft :')