Dovahkiin schreef:Nou inderdaad! Ik schrik ook wel van bepaalde reacties maar wat mij het meeste schokte was een soortgelijk topic een aantal jaren geleden. Een bokker wist doodleuk te vertellen dat haar honden elke kat kapot scheurden die ze in de tuin te pakken kregen. En er ook gewoon akkoord mee gaan dat zoiets gebeurde want dan had de eigenaar de kat maar in huis moeten houden. Ik vind elk dier wat aan stukken gescheurd wordt verschrikkelijk, ongeacht het dier. En hondeneigenaren die er zo in staan zijn wat mij betreft geen knip voor de neus waard. Maar is een heel andere discussie.
TS ik zou een piepding aanschaffen en de tip over een plank op het zeil leggen ook een goede. Dan ontneem je de katten de optie om onder het zeil te kruipen.
Een kat in mijn tuin die niet optijd weg kan komen, is hier óók de banketstaaf.
Mijn hond haat katten en als ie de kans zou krijgen, grijpt hij ze.
Mijn tuin is volledig omheind met betonschutting van zeker 1.80m hoog, 100% zeker dat mijn hond hier niet uit komt.
Katten komen er helaas wél in, maar redelijk moeilijk weer uit. Ging een paar jaar geleden bijna fout, kat kwam in de tuin, hond erachteraan, kat wilde op de schutting springen maar sprong mis. Gelukkig landde hij in een hoge struik/ boom, want m'n hond stond er al onder....
Ik ga niet mijn hond de toegang tot zijn eigen tuin ontzeggen omdat er misschien een kat de tuin in kan komen....
Met het huidige warme weer, blijft de tuindeur óók open als ik een paar uur van huis af ben, dus toezicht is er dan niet. En ik heb geen geld en zin om rare constructies te moeten gaan maken om andermans kat buiten te houden....
Ik zorg ervoor dat mijn hond netjes binnen blijft, dan moeten anderen ervoor zorgen dat hun katten geen overlast veroorzaken....