Katten afschrikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:38

rien10 schreef:
Needje schreef:
Aluminiumfolie hebben meesten gewoon schijt aan.
Waterpistool leert ze alleen niet te komen als jullie er zijn.
M'n ouders hebben zo'n apparaat wat een hoge pieptoon geeft. Die werkt wel goed bij hun.
https://www.lidl.nl/p/parkside-solar-di ... 7ABAF6AE89
Zoiets.
Alleen wel uitzetten als jullie zelf buiten zijn :D

Mijn buren hebben er een gehad. Daar heb ik tinnitus van gekregen. T zijn poedersuiker dingen.

Dat zijn het zeker, ze produceren 100 decibel aan herrie... ik heb wel eens naast een kattenverjager gestaan, had een buuf met territoriumnijd, en ik voelde gewoon een klap tegen mijn oren van de voor mijn verder onhoorbare herrie. Die dus wel degelijk schade kan aanrichten, of je het nu wel of niet hoort.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:46

mvdende schreef:
Dovahkiin schreef:
Nou inderdaad! Ik schrik ook wel van bepaalde reacties maar wat mij het meeste schokte was een soortgelijk topic een aantal jaren geleden. Een bokker wist doodleuk te vertellen dat haar honden elke kat kapot scheurden die ze in de tuin te pakken kregen. En er ook gewoon akkoord mee gaan dat zoiets gebeurde want dan had de eigenaar de kat maar in huis moeten houden. Ik vind elk dier wat aan stukken gescheurd wordt verschrikkelijk, ongeacht het dier. En hondeneigenaren die er zo in staan zijn wat mij betreft geen knip voor de neus waard. Maar is een heel andere discussie.

TS ik zou een piepding aanschaffen en de tip over een plank op het zeil leggen ook een goede. Dan ontneem je de katten de optie om onder het zeil te kruipen.

Een kat in mijn tuin die niet optijd weg kan komen, is hier óók de banketstaaf.

Mijn hond haat katten en als ie de kans zou krijgen, grijpt hij ze.

Mijn tuin is volledig omheind met betonschutting van zeker 1.80m hoog, 100% zeker dat mijn hond hier niet uit komt.

Katten komen er helaas wél in, maar redelijk moeilijk weer uit. Ging een paar jaar geleden bijna fout, kat kwam in de tuin, hond erachteraan, kat wilde op de schutting springen maar sprong mis. Gelukkig landde hij in een hoge struik/ boom, want m'n hond stond er al onder....

Ik ga niet mijn hond de toegang tot zijn eigen tuin ontzeggen omdat er misschien een kat de tuin in kan komen....

Met het huidige warme weer, blijft de tuindeur óók open als ik een paar uur van huis af ben, dus toezicht is er dan niet. En ik heb geen geld en zin om rare constructies te moeten gaan maken om andermans kat buiten te houden....

Ik zorg ervoor dat mijn hond netjes binnen blijft, dan moeten anderen ervoor zorgen dat hun katten geen overlast veroorzaken....

Hier ook een hond die dat doet even schudden en klaar kat is nog compleet en netjes.. maar wel dood en word ook netjes begraven door de hond ( meestal in de zandbak of bloementuin...) de katten lopen los op ons erf met meerdere hekken waar wel wat door / langs kan maar geen hond..
Keur ik het goed nee gebeurd het ja soms en dan meestal een vreemde kat kan ik er wat aan doen nee.. ( naja hond hele dag in zijn hok stoppen of aan lijnen elke x maar dat doe ik niet)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:40

snorkel1986 schreef:
Hier ook een hond die dat doet even schudden en klaar kat is nog compleet en netjes.. maar wel dood en word ook netjes begraven door de hond ( meestal in de zandbak of bloementuin...) de katten lopen los op ons erf met meerdere hekken waar wel wat door / langs kan maar geen hond..
Keur ik het goed nee gebeurd het ja soms en dan meestal een vreemde kat kan ik er wat aan doen nee.. ( naja hond hele dag in zijn hok stoppen of aan lijnen elke x maar dat doe ik niet)

Bij mijn ouders, lang geleden, twee keer een kat gesneuveld. Mijn vader loopt naar buiten met de honden en opeens schieten die de tuin in, krijs, einde kat. M'n pa kreeg niet eens de kans om boe of ba te zeggen, laat staan ingrijpen.

Die honden waren heel fel op katten en een paar katten hebben we verjaagd door de honden er wel achteraan te laten gaan (aan de riem) maar dan zorgen dat de kat weg kan. Meestal kwamen ze dan ook niet meer terug maar die twee had mijn vader dus niet gezien maar de honden duidelijk wel.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:51

sureido schreef:
Needje schreef:
Mijne katten kwamen niet buiten m’n huis en tuin zoals je kan lezen.
Maar zoals ik al zei. Kom maar een weekje hier. Kijken of je nog steeds zo denkt.

Huh, je zegt letterlijk:
‘Helaas vonden mijn katten alleen de tuin niet genoeg. En de mensen die hier roepen dat je het kat op eigen erf moet houden nodig ik uit om een weekje met mijn katten binnen te gaan zitten.
Zij mogen nu dus als ik thuis ben met gps naar buiten. Maar ik hou ze wel in de gaten. En zorg dat ze niet poepen in iemands tuin.’

Dus je spreekt jezelf nogal tegen nu :') je hebt het zelfs over dat heel de buurt je katten kent.

Eens met TS :o
En daarnaast. Als jij van mening bent dat jouw katten niet gelukkig zijn in de veilige situatie die jij kan bieden, dan zoek je een ander huis of oplossing.
Ik vind katten in een woonwijk buiten je tuin laten lopen echt geen oplossing.
En ik wil wel met je ruilen hoor. Ik kan me zelf namelijk geen reden bedenken waarom ik jouw katten naar buiten zou laten. Waar doel je zelf dan op?

Needje

Re: Katten afschrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 00:46

Jij vind het geen oplossing. Voor ons is dat het wel. Einde discussie.
Dit gaat nl geen oplossing geven voor de haren op de loungeset van TS. Gezien die niet in mijn buurt woont en mijn katten niet bij haar komen.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 01:22

Drie bakstenen op de zitting van de bank op het zeil. Katten kunnen niet meer inder het zeil, opgelost.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:26

En dan dek je netjes je loungeset af…een paar kattenharen kan ik nog aan, maar hier krijg je toch een fiets punthoofd van?
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:35

Wat moet ik zien? :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:46

Poep of kots, geen idee, maar het komt van de kat van de buren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:50

Want die heb je dat zien doen? Dan weet je ook of het poep of kots is. :D

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:10

Dan hebben we het nu alleen nog maar over de tuinen (ik heb hier sinds ik mijn moestuintje ben begonnen trouwens geen kat meer gezien in de tuin, kan zijn door de lavendel of door de cacaodoppen, maar wie weet is dat de tip voor iemand)
Hier heb ik beneden een deur geplaatst omdat ik de katten niet boven wil hebben, doordat we allemaal schuine dakramen hebben en ik het lastig vind om die katdicht te maken.

1 keer wilde ik de wasmand met schone was pakken en dacht waarom is dit nat (de was was droog namelijk.
En ik ruik er aan en het stinkt naar kattenplas.

En een andere keer kwamen we in de avond laat thuis, lag er allemaal katten kots op de trap / railing / zoldertrap.

Ik weet dat de kat van de buren dit doet want die loopt altijd op het dak en gaat ook bij de buren via dakraam naar binnen, maar dus ook bij ons.
We hebben hem 1 keer betrapt ook, toen rende die als een gek weg natuurlijk.

dus dan scherm je de bovenverdieping af voor je eigen katten (die trouwens niet buiten komen dus andere hebben geen last van mijn katten) en dan komt er dus 1 van een ander wel naar binnen.

Is een huurhuis, woningbouw doet er niks aan, ze kunnen hier ook eigenlijk niks aan doen, want ja wat willen ze doen?
De kat toespreken dat het niet mag?

Maar ik ga ook echt mijn ramen niet dichthouden.
Dus ja vervelende situatie dit.

Net zoals het sproeien in de voortuin tegen de planten aan.
Hele voortuin stinkt naar katten urine en poep.
Maar dit word zelfs ook gedaan door honden die uitgelaten worden, het is echt een mini voortuintje dus het is echt duidelijk dat het van het huis is.
Mijn vriend heeft er ook wat van gezegd tegen deze honden man, maar die liep gewoon weg.
Katten kun je lastig tegen houden, maar je zou toch in ieder geval verwachten dat mensen met honden wel een beetje kijken waar hun hond wat doet.
Maar goed dat is een andere discussie.
(heb zelf trouwens ook honden, dus komt niet van een honden hater haha)

Het is gewoon jammer dat je last moet hebben van iemand anders hun dieren.
En dan bedoel ik niet van blaffen ofzo, bedoel mijn honden zijn heel waaks en blaffen iets vaker dan normaal is, dus er zullen vast ook wel eens mensen last hebben van mijn honden.
Maar ik vind ontlasting en geluid toch wel even iets anders.

Daarnaast vind ik het zelf ook dood eng om mijn katten buiten te laten lopen.
Er zijn er hier in de buurt al verschillende vergiftigd / in het water gegooid / vele aanrijdingen.
Nee ik ga wel lekker met ze hier thuis knuffelen haha.

En ja katten afschrikken wie weet helpt het om wat lavendel plantjes te plaatsen, en rond de plantjes dan cacaodoppen te doen.
Zoals ik al zei voor nu helpt dat hier, maar zeker weten doe ik het nog niet aangezien het ook kan zijn dat ze het nu eng vinden omdat er veranderingen zijn geweest door de vele groente plantjes die nu overal staan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:32

Cacao doppen hielp bij mij wel. (Maar dat is op een lounge bank wat onhandig.)
Ze zijn nu een jaar later al wel zover vergaan dat er weer nieuwe op loeren want het werkt nu niet meer. Dus je moet het wel bijhouden met verse doppen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:18

Iris82 schreef:
[ Video ]

Ssscat. Kost wel wat maar is supereffectief.

Waar koop je zoiets? En reageert hij ook op egels? Want die mogen dus juist wel in mijn tuin :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:31

Nog een tip mocht je een houten schutting om je achtertuin hebben, span een ijzerdraad met daarom heen een stuk afvoerpijp zodat dat kan rollen. Katten grijpen die pijp vast en krijgen geen grip. Staat misschien niet zo leuk maar wel effectief. Moet wel echt vlak boven de schutting zitten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:39

Cacaodoppen in de bloemperken helpt hier ook. N.a.v de bevuilde loungebank hebben we vandaag toch maar een bericht in de buurtapp gezet. We hebben de situatie uitgelegd, benoemd dat we zelf al veel maatregelen hebben getroffen en nu graag willen dat er meegedacht wordt door de katteneigenaren hoe de overlast beperkt kan worden. De meesten reageerden gelukkig heel schappelijk en zijn bereid om te kijken hoe ze hun dieren meer of alleen op eigen erf kunnen houden. Als het daar iets beter vertoeven is voor die beesten, wordt onze overkapping misschien minder interessant. En we overwegen om zelf nog gaas langs onze heg spannen, maar dat is dan wel weer nadelig voor egels. Maar als het helpt om de doorloop via onze tuin naar het braakliggende stuk grond achter ons te beperken, is het (wellicht tijdelijk) nog wel de moeite waard.

Domdiedom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 04:51

Als een hond katten zou dood bijten komt het door een slechte opvoeding. Doe een extra kleed over de bank en je hebt minder haren. Maar ik ben er wel mee eens dat katten niet meer vrij moeten rond lopen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 10:54

Peper werkt redelijk want we hebben geen haar meer, alleen moet je nu telkens de peper eraf stofzuigen :7

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:56

Keuze uit twee kwaden dus. Al is peper wel makkelijker weg te krijgen als kattenharen.

Tzatziki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:20

Tazzey schreef:
Tzatziki schreef:
Of je haalt de kussens binnen...

Dat is toch werkelijk te zot voor woorden. Waarom moet een ander moeite gaan doen omdat iemand zijn huisdier niet in huis kan/wil houden?

Bij ons valt het de laatste jaren gelukkig mee, maar eerder was het puur ellendig. Ik kocht een nieuwe auto, de eerste nacht was het raak en zat mijn hele dak vol met krassen en de eigenaar van de kat lag op het kerkhof uiteraard. Ik zat met een pak schade maar het baasje kwam er lekker makkelijk mee weg. Diereneigenaren moeten gewoon hun verantwoordelijkheid nemen.

Gif strooien gaat echt te ver, want het dier kan er zelf natuurlijk niets aan doen. Kennissen van mij hebben stroomdraden over de schuttingen en schuren zodat katten niet meer op het terrein kunnen komen. Dat is ook niet de meest diervriendelijke oplossing maar je moet toch wat om je eigen spullen te beschermen.

Gestoord inderdaad, om je eigen spullen te beschermen. Nog gestoorder dan muizengif strooien natuurlijk. Hoe kom je op het idee }:0

Honden zijn toch ook huisdieren? Hou die dan ook binnen! Verzorgen veel meer overlast, geloof me. Ga je ook moeilijk doen als een vogel in je tuin poept? Ik bedoel maar. Maak je druk om dingen die echt belangrijk zijn. Als kussens binnenhalen je te ver gaat, ga dan in een hutje op de hei wonen...

Moeilijk doen om niks is dit gewoon.