Niet veilig voelen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:51

Ik vind het filmen op jouw eigen terrein echt wel een inbreuk op je privacy en vraag me af of dat niet strafbaar is.
Daarnaast vind ik ook echt dat je vriend je hierin wat meer kan steunen. Is samen een gesprek met de buurvrouw aangaan geen optie?
Leuke honden heb je trouwens <3

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:53

Wat een mooie tuin en hondjes heb je! <3

Probeer alsjeblieft je niet meer druk te maken hoe moeilijk ook. Geniet van je tuin en jouw huis!
Ga leuke bloemen kopen, boekje lezen en geniet. Het leven is kort en het is toch zonde dit?

Echt ik ben vaak verhuisd en overal zit altijd wel zo soort 'type' buur. Daarin ga ik mee dat het ook voor jou een leerproces is in laten. Beoordeel zelf of ze een punt heeft wat inderdaad niet klopt en trek jij de conclusie dat het onzin is kun je haar bedanken en zeggen dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.

Fijn dat ze zich om je honden bekommert en als ze ziet dat ze gewond zijn mag ze je gerust waarschuwen of de dierenambulance bellen. En kun je haar de tip geven eens als vrijwilliger bij het dierenasiel te kijken, misschien hebben ze daar wel personeel nodig!
Zo heb ik dat ook opgelost met mijn benedenbuurman die hier nodig vond allerlei duiven en meeuwen te voeren
. Deze werkt nu bij een vogelopvang, een win win situatie!

Hou je positief en leer ook grenzen stellen. En gaat ze tever dan vraag je vriendlief of bel je de politie.
Ook zonder ptss kan het te confronterend zijn. Zowiezo nooit in het heetst van de strijdt onderhandelen! Zeg gerust nee sorry nu even niet als ze ergens over begint

Kennelijk heeft ze er een hobby van gemaakt om zich over andermans zaken te bemoeien. Kan heel goed zijn, denk aan de eenzame mens maar kan ook teveel van het goede zijn.
Dus bedank haar voor haar oplettendheid en zeg dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.

En de rest ene oor in andere uit! Jij betaald jouw huur dus jij bepaald! Overlast mag niet. Filmen van een ander zijn tuin ook niet. Dus daar kun je evt voor naar de politie.

En pakketjes kun je vaak ook aangeven deze te wijzigen en bij een afhaalpunt te laten bezorgen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:56

Wat een heerlijke tuin heb jij voor je honden. Logisch dat ze veel zijn, het is er fijn.

Zou je het durven TS op de ouderwetse botte bijl manier. “Zo, dat was het dan buurvrouw. Na jaren gezeik ben ik er helemaal klaar mee. Vanaf nu. NU! Stop je met filmen zeiken en bespieden. Klaar er mee! Ophouden!” Dan omdraait en weglopen.
Of je vriend dit laten doen?

Ik denk dat het een stap te ver is voor je. Maar dit is wel wat ze verdient.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:59

Jis_ schreef:
Ik denk dat jouw vriend eens voor jou op moet gaan komen en de buurvrouw eens uit gaat leggen dat ze jou met rust moet laten, en dat hoeft helemaal niet onvriendelijk.

Eens! Je hoeft dit niet alleen op te knappen.

upendo

Re: Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:08

Heb je de wijkagent al eens gebeld?

Jou zonder toestemming filmen in je eigen achtertuin mag niet en ik zou eens informeren bij hem of hij dat wil komen uitleggen bij de buurvrouw en als het door blijft gaan zou ik ook eens bij hem vragen of je hier aangifte van kan doen.

Daarnaast zou ik haar negeren. Ze weet dat ze grip op je heeft gekregen en dat moet stoppen..

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:10

Gebaseerd op de klachten van je buurvrouw dacht ik dat je een mini tuin had zonder enige vorm van groen er in, vol met zooi, en drie joekels van pitbulls (ze omschrijft het alsof je een stereotype tokkie tuin hebt). Dit ziet er toch allemaal netjes uit? Ik ga met de rest mee en vind ook dat je vriend meer voor je mag opkomen. Misschien ziet hij niet in wat deze situatie met je doet?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:11

senna21 schreef:
Jis_ schreef:
Ik denk dat jouw vriend eens voor jou op moet gaan komen en de buurvrouw eens uit gaat leggen dat ze jou met rust moet laten, en dat hoeft helemaal niet onvriendelijk.

Eens! Je hoeft dit niet alleen op te knappen.

Mijn manier kan ook "netjes"
Buurvrouw, het is genoeg geweest. Vanaf nu stopt u met filmen, bespieden en commentaar leveren. Het is mooi geweest, nu is het over.

Zeker dat jouw vriend dit voor jou kan doen. Zeker weten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:11

Ohhh jouw honden <3

En denk dat je tuin heel leuk wordt met gras er in. Enne gewoon lekker doen waar je zin in hebt. En wellicht je vriend wat lekker rookhout geven voor op z’n komado ~~}>

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:19

Het klinkt of je familie naast je hebt wonen van mijn buurvrouw. Die heeft inmiddels wat mensen weggetreiterd en weet je wat het vervelende is? Ze gaan helemaal los op iemand die dat niet trekt....in dit geval dus jij met je ptss en dat is zo ontzettend asociaal. Ik kan jou niet veranderen maar ik kan je wel vertellen hoe ik ermee omga, misschien heb je er wat aan.

Mijn buurvrouw loert, houdt alles in de gaten en haat mijn honden. En ja die geven een keer een blaf maar het valt echt wel mee. Ik werk namelijk bijna volledig thuis. Als ik wegben hebben ze een band om. Mijn afzuigkap maakt te veel herrie, ik mag boven niet naar het toilet, ik mag niet te vroeg douchen, ik mag niet savonds laat douchen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze trok mijn planten uit de grond, stond op mijn raam te beuken, gooide dingen over de schutting naar de honden.....

Eerst probeerde ik rekening met haar te houden maar als je dat doet is mijn ervaring, wordt het van kwaad tot erger. Ik doe dat dus echt niet meer. Als ze bonkt op de ramen, zet ik de tuinslang erop. Als ze gilt naar me, roep ik terug dat ze kan stoppen en dat ik anders de tuinslang op haar zet. En ze weet dat ik het doe.

De wijkagent (meerdere) zijn hier al jaren mee bezig maar ze is gek. Ze moest verplicht op gesprek met de agent en de woningbouw en ze moest verplicht op gesprek bij de GGZ. Dan is het weer even wat rustiger en vervolgens begint ze weer. En ze lijkt naadloos aan te voelen wanneer ik minder in mijn vel zit. Aflgeopen week is mijn zusje overleden en of ze het voelt, het hele weekend was het bal. Zondag ben ik uitgevallen tegen haar en de politie gebeld. Het zal nu wel weer even rustig zijn.

Ik laat me niet uit mijn tuin jagen, die maar half zo leuk is als jouw tuin! Geniet ervan en zorg dat je iets vindt waarmee je haar acties afkapt. Ik vind zelf de tuinslang een mooie optie :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:27

hondjes zien er prima uit, menig hondje mag in zijn pootjes knijpen hoor lekker sporten erbij, die hebben echt geen energie TE veel door niet uitlaten.

:knuffel: :knuffel:

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:27

Bullebeest schreef:
Trouwens je kunt hoor ook aanspreken op portretrecht. Ze mag jou niet zonder toestemming filmen, helemaal niet op jouw eigen terrein.

In de tuin mag ze inderdaad niet filmen. Op de openbare weg gelden andere regels, daar mag je in de basis gewoon fotograferen. Je moet als fotograaf in dat geval een belangenafweging maken. Zolang je de foto niet openbaar maakt (dus niet op FB of in de krant zetten, maar mag wel gebruikt worden bij bijvoorbeeld het doen van aangifte om maar wat te noemen) mag je behoorlijk vrij fotograferen op straat, ook als daar mensen herkenbaar op staan. Pas bij publicatie moet je er serieus over na gaan denken. Portretrecht geldt pas als de foto commercieel gebruikt zou gaan worden, bijvoorbeeld als reclamefoto.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:29

rien10 schreef:
Mijn manier kan ook "netjes"
Buurvrouw, het is genoeg geweest. Vanaf nu stopt u met filmen, bespieden en commentaar leveren. Het is mooi geweest, nu is het over.

Zeker dat jouw vriend dit voor jou kan doen. Zeker weten.

Dat kan ook zeker vriendelijk maar duidelijk, daarnaast je gesteund voelen door je vriend is ook wel heel fijn. En ik wil hiermee niet zeggen dat de vriend van TS geen leuke man is :D

Sterkte TS, laat je niet op je kop zitten door zo'n bully

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:48

Exitium schreef:
Bullebeest schreef:
Trouwens je kunt hoor ook aanspreken op portretrecht. Ze mag jou niet zonder toestemming filmen, helemaal niet op jouw eigen terrein.

In de tuin mag ze inderdaad niet filmen. Op de openbare weg gelden andere regels, daar mag je in de basis gewoon fotograferen. Je moet als fotograaf in dat geval een belangenafweging maken. Zolang je de foto niet openbaar maakt (dus niet op FB of in de krant zetten, maar mag wel gebruikt worden bij bijvoorbeeld het doen van aangifte om maar wat te noemen) mag je behoorlijk vrij fotograferen op straat, ook als daar mensen herkenbaar op staan. Pas bij publicatie moet je er serieus over na gaan denken. Portretrecht geldt pas als de foto commercieel gebruikt zou gaan worden, bijvoorbeeld als reclamefoto.

Klopt ja. Was het even kwijt mbt portretrecht. Filmen op eigen terrein mag niet door een ander ongevraagd

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:11

Nette tuin hoor en leuke honden.

Je vraagt je soms wel af waar mensen dingen vandaan halen. Hoe komt de buurvrouw erop en waarom houdt het haar zo bezig.

Maar goed, heb je niks aan. Dit moet gewoon ophouden en dat zal toch ergens door communicatie moeten. Als iemand bij alles zo ver zoekt, is het lastig om haar te bereiken.

Wat ik eerder schreef; Zijn er mensen die af en toe met je in de tuin kunnen zitten? Dat je met iemand die je goed vertrouwd buiten bent en niet alleen bent. Dan voel je je misschien al sterker en gaat het ook doorwerken als je alleen bent.

Iemand zei dat je het zelf moet doen, maar het kan soms wel goed zijn om wat steun te hebben en ook een voorbeeld. Dat iemand haar negeert of juist hard aanspreekt en je ziet hoe ene reactie daarop is.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:21

Wil je buurvrouw stappen ondernemen? Prima. Jij doet niets verkeerds dus ze kan je ook weinig maken lijkt me. Voor haar houdt dat net wel risico in want dan komt ook jullie kant van het verhaal boven en is al snel duidelijk dat zij wel dingen doet die niet door de beugel kunnen. Het is een poging van haar om jou te manipuleren / intimideren ik snap dat je je daar slecht door voelt, maar laat het je niet tegenhouden om gewoon te doen wat je anders ook zou doen.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:45

Man ik zou zo graag eens een weekje komen logeren en dan hopen dat ze begint te zeuren. }>

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:56

Ja filmen van andermans prive is strafbaar.
Dus daar kan de wijkagent echt mee helpen.
Dit mag ze dus echt niet!!!
En of jij nou de eerste klas herrieschopper bent of niet, maakt niets uit, dit mag niet.

En voor de rest, 6 uur wandelen.... ken niemand die dat doet.
Echt dat mens spoort niet.

Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ene oor in en andere uit.
Dat mens heeft zelf ergens psychische problemen en reageert ze op jou af.
Laat je niet meeslepen in haar negativiteit.
Zo te horen heb je alles dik in orden, dus lekker genieten van je hondjes en wat je doet.
Ja soms maakt dat geluid...ja dat is nu eenmaal zo.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:17

Ik zou aan mijn vriend vragen om samen met de buren en wijkagent een gesprek ter bemiddeling aan te gaan. Dan kan de agent ook als buitenstaander aangeven dat jullie niks verkeerd doen en is het hopelijk gelijk duidelijk dat alles binnen de normale leefgeluiden hoort die je van elkaar mag verwachten.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:43

candalisa schreef:
Ik probeer mij zeker sterker op te stellen maar toch vind ik het heel lastig om van andere te horen hoe ernstig haar woongenot wordt verstoort door “ons” terwijl het echt niet zo is. Ik probeer altijd rekening te houden en altijd te denken bij irritaties laat ze nou gewoon hun ding doen.
In haar ogen is alles wat ik doe fout ik laat de honden niet vaak genoeg uit als ik dat wel doe laat ik ze niet lang genoeg uit. Als ik ziek thuis zit en ze lekker bij mij liggen is het een schande want ze moeten 6 uur per dag lopen. Binnen zijn het hele rustige honden zijn gewend dat ze de ene dag lekker mee kunnen naar mijn werk en ook dagen bij mij op de bank liggen en gewoon hun uitlaat rondje doen. Buiten willen ze af en toe gewoon met elkaar spelen en vliegen de speeltjes door de lucht (in ons eigen tuin)
Het laatste bericht van haar was heel denigrerend ze had al jaren last van ons en ze ging nu stappen ondernemen. Ik zou niet weten wat want onze honden staan netjes aangegeven bij de gemeente en onze tuin ligt er netjes bij.
[ [url=m/1DALyh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sinds dat moment heb ik haar geblokkeerd omdat ik na z’n bericht zo overstuur kan raken vanwege de oneerlijke opmerkingen.
Daarna is er nog een pakket afgeleverd die ik heb opgehaald (er moest voor getekend worden dus ze kon er niet onderuit dat ze hem had)waarbij ze meteen vroeg kan het kloppen dat ik jou niet meer kan appen?
Ja dat klopt
Ik bedankte haar voor het aannemen van de pakket en ben gegaan. Ik zal altijd netjes en beleefd blijven zo ben ik opgevoed.
Hierna is ze dus begonnen met filmen als mijn honden spelen als ik wat buiten in de kliko gooi enz. Als ze visite heeft hoor ik haar constant tegen iedereen vertellen hoe erg het is dat ik nooit met de honden wandel want ja ik heb de deur de hele dag open.
Ik snap mijn vriend ergens wel en hij weet dat ze bewust alleen mij aanspreekt maar ik zou wel graag willen dat hij idd een keer zou zeggen nu hou je gewoon een keer op en leef je eigen leven.
Ik zat te denken om haar een korte brief te schrijven maar een kennis van mij die haar nog langer kent zegt dat ik haar gewoon moet negeren maar tot nu toe helpt het niet echt.
Ik wil gewoon van deze aapjes genieten zonder mij druk te hoeven maken

[ [url=m/AEY5Fk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een goeie om op die momenten te bedenken is dat zij op die momenten jou woongenot erger verstoord door haar gezeur als dat jij doet door normaal te leven (wat van haar kennelijk niet mag want niet naar haar onrealistische eisen)

Misschien helpt deze denkwijze je om je (overigens onterechte) schuldgevoel om te buigen naar onverschilligheid (en misschien lichte irritatie die je op den duur de kracht geven om weerwoord te geven)

Zoals je de situatie beschreef dacht ook ik een iniminie, vervuilde, volgepropt met speeltjes tuin te zien waarin een stuk of 10 honden de hele dag aan het spelen&blaffen waren.
Was dat de situatie geweest had ze misschien grond om eens te klagen, maar het ziet er bij jou keurig uit!

Lekker proberen te genieten van je tuin en de hondjes ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:26

Inderdaad lekker leven en als ze gaat lopen zeiken even zwaaien en doorlopen en vol blijven houden.
Je hebt een heerlijke tuin en mooie honden dus laat maar komen wie ze ook wil bellen maar laat je leven niet verzieken door zo’n muts die geen hobby’s heeft.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 16:27

Dat is een beetje de reden waarom ik het mij zo aantrek zij schetst een beeld waarvan mensen het zo klakkeloos overnemen terwijl ze het hele plaatje niet kennen. Ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik zo naïef ben geweest mijn vertrouwen in z’n persoon te leggen. Zij weet mijn zwakke punten en daar gaat zij op in.
Het zijn 3 vrolijke aussies 2 daarvan worden binnenkort een jaar dus de afstanden die zij benoemt zijn niet eens diervriendelijk laat staan realistisch. Voor haar zijn het border collies die de hele dag op een boerderij horen te rennen achter de schapen aan. Toen ik nog contact had en haar probeerde uit te leggen dat deze honden juist ook rust momenten nodig hebben werd ik afgewuifd zij heeft snauzers gefokt dus ze wist waar ze over praatte.
Ze ziet maar een weg en dat is haar weg. Ik heb net het zwembadje voor de honden gevuld en ik hoorde meteen al dat ze er niet blij mee was. Dan zou het water wat lekt onder de muur doorlopen en stinkt het bij haar. Ik heb mensen die bij haar op visite waren gevraagd of ze iets merken aangezien ik en mensen die bij ons op visite zijn er niks van merken maar ook die zeggen dat ze niks “aparts” ruiken. Ik heb vandaag vernomen dat ze eind volgende week weer een tijdje weg gaan met de camper en dit geeft zoveel rust maar het is echt erg dat het zo is …

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:29

Als ze zoiets tegen je zegt, wat komt er dan in je op? Wat zou je willen zeggen? En wat zeg je werkelijk?

rien10

Maar lieve TS. Neem toch de moeite niet (meer) om te vragen of iemand iets ruikt. Of hoort of wat dan ook. Gewoon doen.

topsylover

Heb je haar een wasknijper aangeboden zodat ze die op haar neus kan zetten?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:33

water is nu al verdampt voordat ze gemerkt zou hebben dat het lekte.... dus ze verteld steeds sprookjes...