Daarnaast vind ik ook echt dat je vriend je hierin wat meer kan steunen. Is samen een gesprek met de buurvrouw aangaan geen optie?
Leuke honden heb je trouwens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
senna21 schreef:Jis_ schreef:Ik denk dat jouw vriend eens voor jou op moet gaan komen en de buurvrouw eens uit gaat leggen dat ze jou met rust moet laten, en dat hoeft helemaal niet onvriendelijk.
Eens! Je hoeft dit niet alleen op te knappen.
Bullebeest schreef:Trouwens je kunt hoor ook aanspreken op portretrecht. Ze mag jou niet zonder toestemming filmen, helemaal niet op jouw eigen terrein.
rien10 schreef:Mijn manier kan ook "netjes"
Buurvrouw, het is genoeg geweest. Vanaf nu stopt u met filmen, bespieden en commentaar leveren. Het is mooi geweest, nu is het over.
Zeker dat jouw vriend dit voor jou kan doen. Zeker weten.
Exitium schreef:Bullebeest schreef:Trouwens je kunt hoor ook aanspreken op portretrecht. Ze mag jou niet zonder toestemming filmen, helemaal niet op jouw eigen terrein.
In de tuin mag ze inderdaad niet filmen. Op de openbare weg gelden andere regels, daar mag je in de basis gewoon fotograferen. Je moet als fotograaf in dat geval een belangenafweging maken. Zolang je de foto niet openbaar maakt (dus niet op FB of in de krant zetten, maar mag wel gebruikt worden bij bijvoorbeeld het doen van aangifte om maar wat te noemen) mag je behoorlijk vrij fotograferen op straat, ook als daar mensen herkenbaar op staan. Pas bij publicatie moet je er serieus over na gaan denken. Portretrecht geldt pas als de foto commercieel gebruikt zou gaan worden, bijvoorbeeld als reclamefoto.
candalisa schreef:Ik probeer mij zeker sterker op te stellen maar toch vind ik het heel lastig om van andere te horen hoe ernstig haar woongenot wordt verstoort door “ons” terwijl het echt niet zo is. Ik probeer altijd rekening te houden en altijd te denken bij irritaties laat ze nou gewoon hun ding doen.
In haar ogen is alles wat ik doe fout ik laat de honden niet vaak genoeg uit als ik dat wel doe laat ik ze niet lang genoeg uit. Als ik ziek thuis zit en ze lekker bij mij liggen is het een schande want ze moeten 6 uur per dag lopen. Binnen zijn het hele rustige honden zijn gewend dat ze de ene dag lekker mee kunnen naar mijn werk en ook dagen bij mij op de bank liggen en gewoon hun uitlaat rondje doen. Buiten willen ze af en toe gewoon met elkaar spelen en vliegen de speeltjes door de lucht (in ons eigen tuin)
Het laatste bericht van haar was heel denigrerend ze had al jaren last van ons en ze ging nu stappen ondernemen. Ik zou niet weten wat want onze honden staan netjes aangegeven bij de gemeente en onze tuin ligt er netjes bij.
[ [url=m/1DALyh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sinds dat moment heb ik haar geblokkeerd omdat ik na z’n bericht zo overstuur kan raken vanwege de oneerlijke opmerkingen.
Daarna is er nog een pakket afgeleverd die ik heb opgehaald (er moest voor getekend worden dus ze kon er niet onderuit dat ze hem had)waarbij ze meteen vroeg kan het kloppen dat ik jou niet meer kan appen?
Ja dat klopt
Ik bedankte haar voor het aannemen van de pakket en ben gegaan. Ik zal altijd netjes en beleefd blijven zo ben ik opgevoed.
Hierna is ze dus begonnen met filmen als mijn honden spelen als ik wat buiten in de kliko gooi enz. Als ze visite heeft hoor ik haar constant tegen iedereen vertellen hoe erg het is dat ik nooit met de honden wandel want ja ik heb de deur de hele dag open.
Ik snap mijn vriend ergens wel en hij weet dat ze bewust alleen mij aanspreekt maar ik zou wel graag willen dat hij idd een keer zou zeggen nu hou je gewoon een keer op en leef je eigen leven.
Ik zat te denken om haar een korte brief te schrijven maar een kennis van mij die haar nog langer kent zegt dat ik haar gewoon moet negeren maar tot nu toe helpt het niet echt.
Ik wil gewoon van deze aapjes genieten zonder mij druk te hoeven maken
[ [url=m/AEY5Fk.jpg]Afbeelding[/url] ]