Wat meenemen naar een pretpark?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: Wat meenemen naar een pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:31

Geld? Als je toch iets nodig zou hebben, kun je t kopen. Ik haat zakken met spullen rondslepen…

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:37

_Anne_V schreef:
Ik ben zelf ook het type dat niet veel mee neemt, telefoon en portemonnee gaan mee. Verder kleding afhankelijk van de weersomstandigheden.

Mijn schoonouders zijn echter van het type alles meenemen voor het geval dat... Ze wilden al een rugzak voor me gaan halen, zodat ik daar mijn spullen in kan doen, terwijl ik aan een klein handtasje genoeg heb :')

Koop deze handzame kleine rugzak:
https://www.decathlon.nl/p/wandelrugzak ... 49&c=BLAUW
Ik heb deze, en ik vind hem ideaal. In het voorvak kunnen je sleutels en telefoon. Het hoofdvak is groot genoeg voor een flesje water, een krentenbol en een niet te dik vest/jasje kan ik er ook in proppen.
En je kan tegen je schoonouders zeggen dat je al eentje hebt :)).

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 17:45

Ik zie eigenlijk maar 2 opties en zie ook niet zo heel erg in hoe dit een heel discussieonderwerp kan zijn? Wat zou er dan allemaal in die 'flinke tassen' moeten zitten? :+

Optie 1: zo weinig mogelijk, wat bestaat uit sleutel, portemonnee, jasje & hoogstens een flesje water.
Vanuit het idee: lekker vrij kunnen bewegen, niet moeilijk doen, eten kopen we daar wel.

Optie 2: lekker eten en drinken mee eten en voor voor de zekerheid wat extra dingetjes,
Vanuit het idee: rugzakje op is geen probleem, ik wil lekker kunnen genieten van eigen eten en spullen bij de hand hebben.

Maar na wat extra dingen zoals een paraplu, wat doekjes of een pleister is die lijst toch wel snel leeg? Je neemt geen stoel of tafel of muziekinstallatie mee. :') Hoe kun je überhaupt met héle tassen zeulen?

Als je met een hele groep gaat, lijkt het me nog simpeler. 1 iemand neemt wat doekjes en pleisters o.i.d. mee, en dan weet je bij wie je voor wat extra spul terecht kan. En de rest gaat alsnog voor optie 1 of optie 2. Als er ook allemaal kinderen bij zijn zijn er misschien ook wel kinderwagens? Altijd een goede plek om een tasje met spul te droppen. Het is wel waar dat met hoe grotere groepen je gaat en met kinderen etc. je ook als vanzelf eten&drinken&jassen etc. in grotere hoeveelheden hebt. Maar ik neem aan dat kinderen die meegaan allemaal onder verantwoordelijkheid gaan van hun eigen ouder(s) en op die manier eigen ouders daarvoor verantwoordelijk zijn? of zie ik dat verkeerd?

Willen je vriend en jij zo weinig mogelijk meenemen? Gewoon doen. En wil de rest met tassen zeulen voor de zekerheid? Dan moeten ze dat ook gewoon doen, als zij daar blij van worden. Ieder voor zich, denk ik dan. :o De ene neemt het liefst 2 extra vestjes en een jas mee omdat het misschien wel koud wordt (en zeult er vervolgens de helft van de dag mee omdat het toch wel lekker weer blijkt te zijn) en de ander heeft geen zin in sjouwen en moet toevallig even afzien tijdens een regenbuitje, maarja, eigen keuze eigen schuld :)) . En als ik nu al weet dat mijn schoonfamilie met hele tassen gaat zeulen dan zou ik juist lekker weinig meenemen, als je echt iets nodig hebt kun je vast wel bij hun terecht :))

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 06:55

Ik heb ook trauma’s aan mijn ouders die de koelbox op een buggy vastmaakten en zo het hele park doorscheurden, dus dat in ieder geval niet. Wij zijn vooral fan van Europapark en Phantasialand en in die Duitse parken is de kwaliteit van het eten een stuk beter dan in Nederlandse parken. Daarnaast gaan wij altijd meer dagen en zitten dan in een hotel op het park. We hebben altijd 1 rugzak voor het hele gezin mee. Dat is voor de drinkflesjes die we daar kopen, maar niet in één keer leeg drinken, de zonnebrillen, soms een pak stroopwafels ofzo en wat leesvoer. Als er regen voorspeld is hebben we kleine paraplu’s en we hebben twee keer zoveel regen gehad dat we poncho’s aan hadden. Sinds toen ben ik overigens wel fan van die dingen. Als je goeie koopt dan plakken ze niet en het houdt echt goed droog. Ik ben niet zo groot, dus zelfs mijn benen bleven voor een groot deel droog.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:01

Er is hier geen goed of slecht in.

Ga je met je autosleutel, gsm en portemonnee op pad en ben je daar gelukkig mee? Gewoon doen.
Wil je 5 rugzakken, 1 bolderkar en je halve huishouden mee en ben je daar gelukkig mee? Gewoon doen.

Moeilijker dan dit is het niet. Je bent niet stoer als je maar weinig mee hebt en je bent niet belachelijk wanneer je wel veel mee hebt. Ieder doet alleen maar waar die zich goed bij voelt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:08

Gini schreef:

Ga je met je autosleutel, gsm en portemonnee op pad en ben je daar gelukkig mee? Gewoon doen.
Wil je 5 rugzakken, 1 bolderkar en je halve huishouden mee en ben je daar gelukkig mee? Gewoon doen.

Moeilijker dan dit is het niet. Je bent niet stoer als je maar weinig mee hebt en je bent niet belachelijk wanneer je wel veel mee hebt. Ieder doet alleen maar waar die zich goed bij voelt.

Dit dus. Neem mee waar jij je goed bij voelt.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:41

Gini schreef:

mooi gezegd! :j

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:14

Wat Gini schrijft, klopt.

Maar toch is dit topic nuttig in doorheen te lezen, want aan paracetamol zou ik zelf niet denken, maar neem ik voortaan wel mee.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 07:22

Mijn portemonnee. Ik heb er echt een hekel aan om de hele dag met een rugzak te sjouwen. Als ik dan toch eens weg ga neem ik het er van en koop ik daar waar ik zin in heb.