zonnebloem18 schreef:Inschrijven bij de woningbouw inderdaad zo vroeg mogelijk doen. In Drenthe hebben we geluk dat alle woningbouwverenigingen samenwerken en je dus maar op 1 centrale site hoeft in te schrijven. Als je geen specifieke regio hebt zal je je soms wel bij veel verschillende in moeten schrijven, dat is ook geen doen.
Daar komt een oplossing voor. Te laat voor TS wellicht (want het zal nog wel jaren duren voordat dit bestaat).
Maar het is in ieder geval gunstig voor toekomstige generaties als dit er echt komt:
Nu.nl: Landelijke wachtlijst voor huurwoningen in zicht
) en dat ik daarvoor een huis heb kunnen vinden. Ook dankzij mijn lieve papa die het laatste beetje eigen geld heeft aangevuld dat ik nodig had. Ik kwam 5000 te kort ivm kosten koper, taxatie notaris enz. Nu zou ik helemaal geen recht meer hebben o een hypotheek
en nu is het alleen maar kanslozer geworden. Ik kijk nog regelmatig en blijf ingeschreven maar bizar genoeg eindigde ik 7 jaar geleden hoger in de reactielijst dan nu. Was het toen tussen de 30 en 5) zit ik nu meest op 50 en nog verder achterop. Daar snap ik dan weer niks van. Meer wachtjaren opgebouwd maar veel verder van de kans op een huurhuis verwijderd.
. Nu kan ik sommige appartementen hier in de buurt wel betalen qua hypotheek maar die gigantische bedragen die met eigen geld/ papa of mama's geld of overwaarde worden overboden niet.
Ik verleng mijn 5 inschrijvingen nog braaf ieder jaar. Als mijn vriend en ik uit elkaar gaan kan ik wsl wel ergens terecht. Bevalt het huis niet, kan ik ergens anders heen switchen en heb ik op meerdere plekken waar ik een bepaalde binding mee heb een wachttijd opgebouwd

.