Welke bizarre dingen heb jij wél gedaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:53

De eerste rebreather cave instructeur in Nederland worden. :D

Een ticket naar Amerika kopen om te duiken met iemand die je heeft uitgenodigd via fb en die je nooit in werkelijkheid hebt ontmoet. En dan aankomen zonder dat je een auto of onderdak geregeld hebt. Gelukkig werd ik netjes zoals afgesproken opgehaald.

Een vermist persoon onder water vinden (ja, was er wel naar op zoek). Die was natuurlijk overleden. Daarmee help je de familie van het slachtoffer.

Bijna verzuipen omdat je door groepsdruk zonder gidslijn een wrak binnenzwemt en de uitgang niet meer kunt vinden. En daarbij moet kiezen tussen alleen je zelf redden of mogelijk ook je buddy. De officiele regel is dat je dan je buddy laat gaat, maar ik heb toch lucht gedeeld en daarmee ook het leven van m'n buddy gered.

Mijn vader succesvol gereanimeerd

3 mensen die verdwaald waren in een grot er uitgehaald als soloduiker.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:43

- in een tank meegereden als klein meisje, in mijn herinnering gingen we ook onder/door heel diep water

- op mijn 17e mijn vader zien sterven

- psychoses gehad, manisch en zwaar depressief geweest, geslapen in de bosjes omdat ik ontsnapt was van de gesloten afdeling en op de telex stond, lang in de separeercel gezeten (nog zo'n ouderwetse met alleen een bed, krijtbord (zonder krijtjes), bekertjes water en een kartonnen po)....

- heimlich uitgevoerd bij mijn broertje (toen 10 en 12 ofzo) waarbij een snoepje in zijn keel was geschoten

- een gedichtenwedstrijd op school gewonnen waarbij mijn gedicht gepubliceerd is in een bundel die uitgebracht is

- bijna in jachtslot Sint Hubertus op Nationaal Park de Hoge Veluwe gewoond :)) Ze waren destijds op zoek naar nieuwe beheerders die de rondleidingen etc ook zouden doen en dan in een deel van het jachtslot konden wonen, en mijn ouders waren een van de 2 overgebleven koppels maar omdat zij 2 kinderen hadden zijn zij/wij het niet geworden.

Afbeelding

Bullebeest

Re: Welke bizarre dingen heb jij wél gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:46

Stom dat jullie het niet zijn geworden. Als kind zijnde is dat toch vet gaaf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:47

Karlijn, wat een verschrikkelijke dingen heb je mee moeten maken! :knuffel:

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:47

martine0503 schreef:
Stom dat jullie het niet zijn geworden. Als kind zijnde is dat toch vet gaaf.

Ja dat leek mij ook :)) de hele Hoge Veluwe als achtertuin <3

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:10

Ik ben van Alaska naar Vancouver gehiked
    Heb Orka's onder me door zien zwemmen
    Ik ben door de Sinai gereisd op een kameel
    Ik heb mopane rupsen geroosterd en gegeten
    Ik heb gezien hoe de Okwavango is als er geen water in staat
    Ik heb honderden olifanten in een eindeloze rij langs me heen zien lopen
    Ik heb mijn ondergoed verbrand aan het kampvuur
    Ik heb aan mijn moeder gevraagd of ze niet liever dood zou gaan dan naar een gesloten afdeling
    Ik heb een geit geslacht
    Ik heb voor een zaal met een paar honderd mensen mijn levenverhaal verteld
    Ik heb twee keer een paard in laten slapen
    Ik ben mijn hundje twaalf jaar geleden verloren en denk daar nog elke dag aan
    Met een staal borsteltje heb ik de markering om bomen om te zagen weggeschuurd
    Ik heb de leeuwerik horen zingen
    Gelachen getroost en gekoestert heb ik

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:13

Ohja, nog een: ik heb door mijn biologieleraar zelf geschoten, zelf gerookt, elandenhart gegeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:22

Wat heb ik toch een saai leven :')
Ik heb alleen verschillende soorten drugs gebruikt, bij een vreemde man geslapen en iemand dood geschoten zien worden op zo'n 3 meter afstand.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:25

Een keer stomdronken een tattoo laten zetten in zuidoost Azië en de volgende dag denken dat het een droom was. Tot ik de achterkant van m’n bovenarm zag :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:42

Danique_G schreef:
Een keer stomdronken een tattoo laten zetten in zuidoost Azië en de volgende dag denken dat het een droom was. Tot ik de achterkant van m’n bovenarm zag :')

Foto. :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:48

Een lijk uit het water gevist zien worden toen ik naar huis fietste vanuit m'n werk..

In alle eerlijkheid.. Ik vond het machtig interessant, maar uit respect ben ik netjes verder gefietst..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:51

Na een ongeluk, waarbij een van de betrokken auto’s in de sloot belandde, de bestuurder er uit gehaald en naar de kant geholpen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 00:49

Mwah, ik word hier niet vrolijk van. Ik vind mezelf niet saai, maar mijn leven wel...

Als puber deed ik wel bizarre dingen. Flessen wodka mee naar school nemen (en niet tijdens een schoolfeest, maar gewoon onder de les). Of een mes, en dan voor de grap zeggen dat het voor de leraar Engels was. (Die man was niet geliefd). Jammer alleen dat een paar bruggertjes in de kantine dat meekregen, er de humor niet van inzagen en mij verlinkten. Achteraf een wonder dat ik niet van school ben getrapt. Ook niet omdat ik spotliederen over leraren dichtte die er niet om logen. Eéntje bereikte een lengte van zeventig coupletten.

Tegenwoordig maak ik een hoop grote plannen (iets constructiever van aard), maar ik voer ze niet uit. Ik wilde dit jaar op IJsland gaan fietsen. Maar ja, alles bij elkaar was ik dan bijna twee maanden kwijt geweest...
Weet je, als je zoals ik alle sociale situaties eng vindt en leeft als een kluizenaar, voelt iets heel gewoons al heel gauw bizar. Toen ik tien jaar geleden paard ging rijden, voelde dat zo'n beetje als achter ramen zitten of een tank besturen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 07:01

Oh ja, dat is ook een dingetje..

Toen ik nog in " the Goth scene" zat en regelmatig naar festivals ging, werd er aan mij gevraagd of ik samen met mijn gezin ( nu inmiddels gescheiden ) gefilmd wilde worden voor Hart van Nederland.
Tuurlijk willen wij dat. En dat die Hans de Hert vroeg of wij nou werkelijk de duivel aanbaden en bloed dronken.
Waarop ik met een stalen gezicht zei: " ja tuurlijk doen we dat, we hebben een groot pentagram in de kamer op de vloer staan met kaarsen op iedere punt en we hebben babyfoetussen in de koelkast die we iedere dag eten en als we dat eten, steken we de kaarsen aan en roepen de duivel op" 8)7 :') _/-\o_
Zijn gezicht sprak boekdelen.. Geniaal.
En op een dubbele pagina van het AD gestaan met mijn eigen kleding lijn toen, fantasy en gothic gerelateerd.

Baby alligator vastgehouden in de Everglades
Mijn huur opgezegd zonder dat ik een ander huis heb, eigenlijk ook wel bizar in deze tijd van woningnood. Maar had geen andere keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:47

Zonnebloem92 schreef:
Ik heb alleen verschillende soorten drugs gebruikt, bij een vreemde man geslapen en iemand dood geschoten zien worden op zo'n 3 meter afstand.

Nou behoorlijk intens vind ik zelf eigenlijk :o Vooral dat laatste.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:52

musiqolog schreef:
Mwah, ik word hier niet vrolijk van. Ik vind mezelf niet saai, maar mijn leven wel...

Als puber deed ik wel bizarre dingen. Flessen wodka mee naar school nemen (en niet tijdens een schoolfeest, maar gewoon onder de les). Of een mes, en dan voor de grap zeggen dat het voor de leraar Engels was. (Die man was niet geliefd). Jammer alleen dat een paar bruggertjes in de kantine dat meekregen, er de humor niet van inzagen en mij verlinkten. Achteraf een wonder dat ik niet van school ben getrapt. Ook niet omdat ik spotliederen over leraren dichtte die er niet om logen. Eéntje bereikte een lengte van zeventig coupletten.

Tegenwoordig maak ik een hoop grote plannen (iets constructiever van aard), maar ik voer ze niet uit. Ik wilde dit jaar op IJsland gaan fietsen. Maar ja, alles bij elkaar was ik dan bijna twee maanden kwijt geweest...
Weet je, als je zoals ik alle sociale situaties eng vindt en leeft als een kluizenaar, voelt iets heel gewoons al heel gauw bizar. Toen ik tien jaar geleden paard ging rijden, voelde dat zo'n beetje als achter ramen zitten of een tank besturen.

Eh.. ik vind dat best wel raar, een mes meenemen en dan zeggen dat het voor een leraar is. Heb je hulp gekregen toen?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:29

Menino schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Sluit ik mij bij aan.

Hier toen ik een jaar of 6-7 was, iemand dood op de grond zien liggen na een sprong van een flat. Samen met een paar anderen de eerste die hem zagen liggen en we moesten doorlopen. Stom vond ik dat want ik was helemaal geïnteresseerd aan het kijken hoe diegene erbij lag. Ik vond het dus leuk ipv bizar terwijl het wel bizar is. Zeker op die leeftijd.

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:35

Mijn grote angst voor vuur overwonnen door over gloeiend hete kolen te lopen. Ja het kan dus echt sindsdien durf ik tenminste weer een kaarsje aan te steken in huis.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:38

- hond gegeten in de bergen in Thailand

- op Lombok de redding van een Duitse toerist gecoördineerd. Deze was tijdens de beklimming van de Rinjani een afgrond ingevallen en had een dwarslaesie. Zijn zoon en een gids waren bij hem op de berg en zijn vrouw zat in hetzelfde hotel. Ineens kreeg ik lucht van haar paniek en bleek hij daar al 2 dagen te liggen en de Indonesische autoriteiten wilden hem niet redden vanwege het slechte weer. Uiteindelijk via wat internationale connecties en via SOS Kinderdorpen het leger aan zet gekregen. Uiteindelijk is de luchtmacht op het eiland gekomen en stond er een legervliegtuig paraat om hem direct naar Singapore te transporteren voor medische zorg.

Na 5 dagen en meerdere pogingen is het eindelijk gelukt om hem bij het eerste zonlicht van de berg te krijgen. Een enorme vent op een brancard, door het vliegtuig in en direct opgestegen en weg. Heb de beste man niet eens gezien toen. Na een lange revalidatie kon hij zijn werk op de universiteit van Berlijn weer oppakken en kan hij kleine stukjes lopen met stok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:45

martine0503 schreef:
Menino schreef:

Sluit ik mij bij aan.

Hier toen ik een jaar of 6-7 was, iemand dood op de grond zien liggen na een sprong van een flat. Samen met een paar anderen de eerste die hem zagen liggen en we moesten doorlopen. Stom vond ik dat want ik was helemaal geïnteresseerd aan het kijken hoe diegene erbij lag. Ik vond het dus leuk ipv bizar terwijl het wel bizar is. Zeker op die leeftijd.

Volgens mij is dat ook een beetje de leeftijd.
Mijn ouders gingen rond die tijd scheiden. En toen ze het me kwamen vertellen vond ik dat top. Want ik mocht later naar bed en GTST kijken *\o/* .

Het is zo'n leeftijd waarbij je niets echt helemaal snapt, en alle mogelijke emoties je maar gewoon op willekeurige momenten overkomen.
Desondanks.... Best wel heftig, en kan me voorstellen dat het toch wel impact maakt -ook als je er niets van snapt op die leeftijd en het wel grappig of interessant vindt :+ .-

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:46

Met een zware hersenschudding racen op een kameel om de eerste plek in een dressuurcompetitie van de rijvereniging te bemachtigen. Moest ook nog een proef rijden met mijn paard maar achterover van het krukje gevallen tijdens invlechten met mijn hoofd ergens op. Er was zoveel voor geregeld dat ik echt niet kon afhaken.
Zou het met mijn kennis van nu nooit meer doen, en dan heb ik het over de kamelen die er voor ingehuurd waren en niet over de hersenschudding, maar dit was in my early twenties.

Voor een messenwerper gestaan

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 12:00

Oh ja,

Ook redelijk bijzonder,

Als kind veeeeel uren doorgebracht achter de schermen bij een circus.
Als in vrijwel iedere twee weken een vol weekend, inclusief in de winterstop/winterstalling en ook tijdens de reizende periode, em dus iedere keer ergens anders

Ik heb er geweldige herinneringen aan.
Het is een bijzondere wereld, maar lang zo slecht niet als mensen (die het niet van binnen kennen) naar buiten brengen.
Het heeft punten die ik meer dan geweldig vind, en waar 'de normale maatschappij' wat van kam leren.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:03

Menino, nog steeds geïnteresseerd in dat soort zaken. Heb er alleen nooit mijn werk van gemaakt. Nu denk ik gemiste kans. Mijn dochter heeft dat overgenomen vermoed ik, want zij werkt nu op de afdeling pathologie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:05

Femke_Tweety schreef:
Oh ja,

Ook redelijk bijzonder,

Als kind veeeeel uren doorgebracht achter de schermen bij een circus.
Als in vrijwel iedere twee weken een vol weekend, inclusief in de winterstop/winterstalling en ook tijdens de reizende periode, em dus iedere keer ergens anders

Ik heb er geweldige herinneringen aan.
Het is een bijzondere wereld, maar lang zo slecht niet als mensen (die het niet van binnen kennen) naar buiten brengen.
Het heeft punten die ik meer dan geweldig vind, en waar 'de normale maatschappij' wat van kam leren.

Wel heel benieuwd welke dingen dan :P

Ik heb er nog wel 1; Ooit met een ernstig verveelde stem tegen (dé) Maxima gezegd dat ze best wel bij de pinkassa kon afrekenen want daar stond tenminste niemand in plaats dat ze zo stond te wachten.

Zag daarna pas dat het Maxima was en prinsesjes al bij mijn collega aan het afrekenen waren. Toen was ik een beetje flabbergasted en deed snel of ik niets gezegd had, wat de situatie eigenlijk pas echt ongemakkelijk maakte :D .

martine0503 schreef:
Menino, nog steeds geïnteresseerd in dat soort zaken. Heb er alleen nooit mijn werk van gemaakt. Nu denk ik gemiste kans. Mijn dochter heeft dat overgenomen vermoed ik, want zij werkt nu op de afdeling pathologie.

Wat grappig dat het er dan zo vroeg al in zat en bij je dochter ook. Lijkt het toch wel echt een genetische fascinatie :j .

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 13:20

Oa het oplossingsgerichte.

Er gaan altijd dingen fout, vrachtwagens die er mee uitscheien, voer dat niet geleverd wordt, watervoorziening op een gemeente plek die het niet blijkt te doen.
Altijd, iedere dag, van alles.
Daar wordt gewoon níet over gezeikt, het is inherent aan het werk.
Dus het wordt opgelost hoe dan ook, op welke manier dan ook.

Dat vind ik echt sterk, geen gedoe van 'ooh ik ben zielig' of 'ja maar hullie hadden het moeten regelen'. Nee, eerst oplossen, en daarna gaan we misschien mopperen.

Em vaak dus ook gewoon echt creatieve, houtje touwtje oplossingen om iets snel werkend te krijgen, om zo tijd te krijgen om het daarna góed op te lossen.

En verder ook, hoe veel mot er ook is onderling, als er echt wat is staan ze als een húis voor elkaar.
Je bent haast meer familie en een team, dan dat ik in echte families zie.
Je bent deels afhankelijk van elkaar, en iedereen weet dat, zonder dat het er echt dik bovenop ligt
Dus je kunt onderling een verhitte discussie hebben, op het moment dat er van buiten iemand komt (diefstal heb ik bv gezien) dan is het echt een gigantisch goed samenwerkend geheel.
Die dief ligt op zijn neus met zijn handen in de tie ribs te wachten op politie, voordat hij met zijn ogen heeft kunnen knipperen, want du moment dat íemand binnen de groep ziet wat er gebeurt, heeft hij 30 man achter zich aan.

Of als iemand een ongeluk krijgt, en bijvoorbeeld tijdelijk niet kan autorijden, mensen kunnen onderling mot hebben, maar absoluut dat auto én caravan zonder gedoe op de volgende standplaatsen komen.

Ruziën doe je maar zolang de echt belangrijke zaken er niet onder lijden.

Nog wel meer dingen hoor, maar deze dingen staan me echt nog bij.