Gedoe met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:01

Bij het stukje dat de hond je toen 3 jarige beet gaat het al fout geloof ik. Ik zou meteen aangifte doen, ze komen er gewoon mee weg.

BigOne

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:18

En camera’s hoef ( en zou ik ook zeker niet doen) je niet te melden.
Zolang ze alleen je eigen terrein filmen is het goed, misschien klein stukje straat waar je containers staan .

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:29

MarjanB schreef:
Exitium schreef:
Je moet er toch al een ophangen als je camera's ophangt, dan kun je 'verboden toegang' er net zo goed gelijk naast hangen.

Dat hoeft niet als je camera's maar in t zicht hangen en alleen eigen terrein filmen

Mijn ouders hebben een camera hangen, in het zicht, en die filmen alleen het eigen terrein. Toch waren ze, na navraag, wel verplicht een bordje op te hangen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 06:32

Ik ga even afwachten wat de wijkagent mij adviseert hierover, zodat ik het goed doe.

Ik ben ook nog aan het nadenken met betrekking tot de schutting. Er moet iets komen dat sterk genoeg is om flink wind te vangen, omdat de zuidwester stormen er redelijk vol op komen te staan en ik weet niet of een schutting dat fatsoenlijk overleeft. Het is ook een flinke investering, dus het zou wel mooi zijn als het duurzaam zou zijn. Daarnaast weet ik niet of het hout niet kapot gaat als de heg van de buren er doorheen probeert te groeien. Even goed over nadenken dus wat wijs is. Aan de achterzijde heb ik ijzeren hekwerk met windbreekgaas, juist vanwege de hoeveelheid wind die er soms op komt te staan. De wind heeft aan die kant op wat bomen na 8 km aanloop aan open veld bij storm.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 07:20

Jezus, wat een gedoe zeg :\. Ik denk dat je het juiste voor nu hebt gedaan, de wijkagent inschakelen.

Sterkte, dit is echt slopend.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 07:39

Laat het vooral niet meer gaan..
Er een poosje bovenop zitten en ze flink duidelijk maken dat er met jou niet te sollen valt. Goeie stap van de wijkagent idd.
Ze hebben jaren hun gang kunnen gaan, het is een keer klaar.
Sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:38

Muronia qua schutting, wij hebben steigerbuis van 3 meter, 1 meter de grond in. En tussen de palen een gaasnet waar klimop tegen groeit.
Overleeft hier alle stormen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:45

Majabeestje schreef:
Laat het vooral niet meer gaan..
Er een poosje bovenop zitten en ze flink duidelijk maken dat er met jou niet te sollen valt. Goeie stap van de wijkagent idd.
Ze hebben jaren hun gang kunnen gaan, het is een keer klaar.
Sterkte!

Dat zal in het begin niet zo maar gaan. Spreek uit ervaring met onze buren. Mensen die lang zo hebben gedaan zullen niet zo snel veranderen, dat kost moeite en tijd.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:40

PureSG schreef:
Als ze de andere buren met rust laten, omdat ze die een beetje eng vinden, dan zou ik de beste mensen ook een flink aanspreken op hun belachelijke gedrag.

Wie weet maakt het voldoende indruk en houden ze zich daarna koest.

Wat moet dit ontzettend rot zijn TS, sterkte.

Met zo'n advies breng je dierenlevens in gevaar.

Camera's ophangen en wijkagent inschakelen vind ik veel betere adviezen.

Sterkte TS.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:56

Heb je Frank Visser al benaderd?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:01

Meestal is er niet echt iets wat jij gedaan hebt maar is het klagen om het klagen. Sommige mensen hebben als hobby paardenhouden en sommigen hebben als hobby klagen.
Vaak is hun wereld erg klein en hebben ze verder niet veel wat hun bezig houdt helaas.

Toen ik jong was hadden we ook dit soort buren. Gelukkig zat er een huis tussen dus die mensen vingen de meeste klappen op, maar daar was het ooit nooit goed.
Wel een leuke anecdote; onze buren hadden kippen en een haan, die kraaide en dat was natuurlijk aanleiding voor geklaag. Die mensen gingen 's avonds altijd al 3x checken of de haan goed opgesloten was om de overlast tot een minimum te beperken. Na nog een berg geklaag heeft de man de haan gepakt en aan de klagers gegeven, veel plezier ermee!. Haan is daar geslacht en opgegeten en de volgende morgen liepen er 3 zoons van de klagers door de buurt, wat bleek, een andere haan bleek het geluid te produceren. Ze hadden dus de verkeerde beschuldigd.
Echter was die veroorzakende haan van een buurman die nogal invloedrijk was (en mega rijk) en daar durfden ze niet tegen te klagen.
We waren blij dat ze uiteindelijk verhuisden en hadden medelijden met hun nieuwe buren. Ze gingen namelijk van een vrijstaande woning naar een rijtjeswoning in een nieuwbouwwijk waar alles zeer dicht op elkaar stond.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:03

Ik ben benieuwd wat de wijkagent zegt. Goede zet van je.
En schrijf alles op, fotografeer het als het kan zodat je een dossier hebt.
Klinkt sneu, maar mochten ze echt wat uitvreten, dan kun je aantonen dat het niet eenmalig is.

Bekentenis: ik heb een vriend geholpen met zijn buren. Hadden een halve schutting en die mensen stonden de hele tijd in zijn tuin te kijken. Hoge schutting mocht niet vanwege zon, hek vonden ze niet mooi etc. (schutting was gedeeld). Wij hebben bamboe geplaatst. Groeit als een tierelier, groen en hoog. Nadeel is dat het net onkruid is en bijna niet weg te krijgen is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 15:28

Wat waardeloos.

Ik herken wel dat mensen een stap verder gaan als er een man ontbreekt. Wij hadden buren waar we niks mee, maar ook niks tegen hadden. Toen mijn vader overleed, dachten ze wel mijn moeder te kunnen dwarszitten. Hebben die even geweten dat je never nooit mijn moeder lastigvalt. Was een emotionele tijd, dus ze konden me niet slechter treffen.

Maar het is wel heel typisch dat mensen denken dat een vrouw alleen een makkelijk slachtoffer is.

Kwam je man wel hier vandaan? Dat kan voor sommigen nog wel verschil maken.

Ik kan ongeveer inschatten waar je zit en daar is de situatie al langer zo en zijn er meer geuren en geluiden, dus BS dat ze last van jou hebben.

Ik zou wel camera's gaan ophangen. Sowieso voor je eigen rust en veiligheid. Als mensen zo zijn en denken overal mee weg te komen, trekken ze zich misschien ook weinig van een wijkagent aan.

Toen we hier pas woonden, probeerden mensen van verderop ons ook een beetje uit. Ben 2x flink uitgevallen. Niet aan die dieren komen, die doen jullie niks. Als er wat is, kom je naar ons. En gezegd; we zien alles, want er hangen camera's..........Nooit meer last. We hebben wel alles hermetisch afgesloten. Dat is rondom gaas met stroom draad bovenop. De poorthaken zitten op plekken waar we alleen vanaf onze kant bij kunnen. Aan de beide opritten staan afgesloten hekken. Is voor hier wel afgesloten, maar mensen liepen zo door, waren nieuwsgierig naar de spullen, veel bouwmaterialen en ik wil de dieren op ons erf houden. Mensen komen wat zeggen, laten hek open en doen hem niet meer dicht.

Schutting tussen beton en palen in beton blijft meestal wel goed staan.

Wij hebben voor kerstbomen, groen blijvers die de wind vangen en na kerst niet duur. En nu ook populier geplaatst, ook goede windvangers. Als je dat tegen de schutting aan zet, scheelt dat ook weer.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 09:44

Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat je iets van een wijkagent hoort. Op 27 mei is er weer een melding door ze gemaakt en ik zie net dat ze gisteren weeer een melding hebben gedaan. Het loopt de spuigaten uit ;(

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:49

Kan je je wijkagent niet opbellen? In onze gemeente staan de namen/telefoonnummers van de wijkagenten op de website van de politie :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 09:51

Ik moest een formulier invullen voor contact met de wijkagent. Voor spoed stond er een telefoonnummer van de gewone politie bij.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:54

Zou gewoon bellen hoor, dan zetten ze je maar door en maken ze een aantekening dat je gebeld hebt.
Je moet doorpakken hoor en dit niet over je kant laten gaan.

Edit, niemand in de familie die eens aan kan bellen bij je buren :=
Laatst bijgewerkt door chanicha op 01-06-22 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:54

Ik zou dan de gewone politie bellen. Dit zijn echt pesterijen en daar mogen ze best wel vlot op ingrijpen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:56

Bah wat naar.
Geen algemeen nummer van het bureau bij jou in de buurt?
Dat je daar heen belt en echt vandaag een wijkagent wilt spreken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:57

Plaatselijke wijkagent bellen en er op staan dat hij contact opneemt.
Dit is gewoon pest gedrag van hun.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 09:58

Ik bel nu naar de gemeente, hang in de wacht. Dan zijn zij alvast op de hoogte.. ik vind dit zo naar he, waarom toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:01

Ik heb al jou posts gelezen Muronia, en ik wil even zeggen wat lijk je mij een fantastische buurvrouw om te hebben en wat intens jammer dat je dit soort nare mensen naast je hebt wonen. Dit soort mensen weten toch niet van ophouden, maar waar ik het meeste van schrik is dat ze dus ook gewoon doelbewust in het bos lopen te snoeien waarna jij bijna een ongeluk met je paard krijgt. Oprecht, wat ben jij een lief mens dat je zo rustig blijft, ook al snap ik dat je van binnen alles behalve rustig bent. Dit soort mensen waren bij mij heel erg aan het verkeerde adres geweest met dit soort acties, en helemaal op het moment dat het echt gevaarlijk word, dat kan écht niet.

Wat betreft die heg, die zou ik lekker zelf snoeien wat aan jou kant staat. Je hebt groot gelijk dat je ze niet meer op je erf wil hebben maar dan zou ik ook wel zelf de heg snoeien. Zo had mijn vriend toen hij net in zijn nieuwe woning zat een keer gedoe met de achterburen, die hebben ook een soort heg die bij mijn vriend ver boven de schutting uit groeit en er ook helemaal doorheen, zij snoeiden het nooit dus deed hij het vanaf zijn kant waarbij hij ook een stukje van de hoogte afhaalde, nou toen stond die buurvrouw even gelijk op de oprit te zeuren. Dan moeten ze het maar zelf doen, maar dat doen ze ook niet dus mijn vriend heeft het vorige week weer zelf gedaan, al blijft hij nu wel van de hoogte af.
Dus ik zou dit ook zelf doen, sowieso de zijkanten. De hoogte zou ik lekker afblijven.

Wat betreft het op jou erf komen als je er niet bent, als je dit soort dingen allemaal kan bewijzen, net als met het snoeien waarbij jullie bijna geraakt worden door een tak dan zou ik zonder twijfel aangifte doen. Tevens zou ik net als wat anderen zeggen echt camera's ophangen, en dus contact opnemen met de wijkagent. Ik lees dat je dit probeert maar nog niks gehoord hebt en dat je buren gezellig door gaan, dus ik zou zeker het 0900-8844 nummer bellen, dit verhaal voorleggen en aangeven dat je graag met enige spoed in contact zou willen komen met de wijkagent omdat dit volledig de spuigaten uitloopt en je niet weet hoelang je zelf nog netjes kan blijven. (je mag hier overigens echt wel gewoon het 09008844 nummer voor bellen ook hoor, heb zelf ook behoorlijk gedoe met extreem burenoverlast gehad, woningbouw deed niks en uiteindelijk naar de wijkagent gestapt en daarmee in contact gekomen via het centrale nummer, mijn vriend het zelfde verhaal met gigantische overlast bij hem.)

Ook toch wel jammer dat de gemeente blijft komen na alle meldingen van deze mensen terwijl jij het toch echt goed op orde hebt en ze dat ook zeggen, dan zouden zij op een gegeven moment toch ook moeten zeggen en nu is het een keer klaar?

Al met al, super vervelend voor je. Ik hoop echt dat je snel contact kan krijgen met de wijkagent en dat dit stopt..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:09

Gets, 2 meldingen in 2 dagen? Waarover dan wel in hemelsnaam -O- Die mensen hebben echt tijd teveel ofzo.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:10

Muronia schreef:
Ik bel nu naar de gemeente, hang in de wacht. Dan zijn zij alvast op de hoogte.. ik vind dit zo naar he, waarom toch?

Goed dat je het oppakt en niet meer alleen maar laat gebeuren.

Natuurlijk hoeft je geen tegenaanval te doen, maar je verdedigen en 'wapenen' tegen zulke buren is wel erg verstandig. Door hier gelijk de juiste instanties bij te betrekken maakt je alleen maar sterker.

Wat zei de gemeente?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:20

Wat voor een meldingen hebben ze nu gedaan?