Favoriete meisjesnaam...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:49

Onze zoon heeft wel een aparte naam, heel oud Hollands. Ook wel een achternaam. De naam is ooit bij ons blijven hangen omdat we het zo gek vonden en toen we een naam hadden gekozen voor ons kind kwamen we allebei na een week: ik vind deze eigenlijk wel heel leuk. Toen was dit het. Wij zijn helemaal niet hip maar ik kan me wel voorstellen dat mensen even gek opkeken/kijken.
Het is Ridder trouwens. Hoeft niemand te raden :))
We wilden helemaal niet per se apart zijn. De andere naam die we eerst hadden gekozen was ook wel in de top 25 terug te vinden maar dit voelde gewoon beter. Lekker doen wat je leuk vindt. Wat je ook doet, mensen vinden er toch wel wat van. Doe gewoon alsnog Truus.

Urbanus

Re: Favoriete meisjesnaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:00

Ridder! Dat past ook echt fantastisch bij 'm!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:01

Karin schreef:
Cayenne schreef:
Hier moest ik ook aan denken! Volgens mij hebben ze inmiddels ook weer een nieuwe aanwinst _O-

Je hebt gelijk... op 4 april is Laex geboren: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/30 ... aal-namen/

Citaat:
"We hebben altijd zelf gezegd dat 12 het maximum is, dus voor ons stopt het ook hier", lacht Gwenny.

Dat dan weer wel.

Best jammer. Ik was wel benieuwd wat ze er nog meer voor namen van zouden maken! :))

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:28

rien10 schreef:
"Dag dokter, dit is Urtus, ze heeft iets aan haar....."
Nee, laat maar. Ik haak af.
Hahahahah :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:36

Tsja, mijn vriend heeft in een ver verleden eens laten vallen bij een kennis dat als hij ooit een dochter zou krijgen, hij deze Evelien of Romy zou noemen.
Nog geen jaar later krijgt deze persoon een kind, en raad eens? Ze heet Evelien Romy Achternaam. Vriend was not amused :')
Ik heb ook altijd een naam in mijn hoofd gehad voor het geval ik een dochter zou krijgen.
Nou zijn we er inmiddels achter dat we geen kinderen willen, dus zal die naam bij ons nooit gebruikt gaan worden voor een (mensen)kind, maar ik hou hem evengoed voor me (al heeft dat meer als reden dat mensen sowieso al over mij heen walsen als ik aangeef geen kinderen te willen, ik hoef ze niet nog meer munitie te geven om te twijfelen aan mijn standvastige keuze :+ )

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:50

Ik snap niet zo goed het nut van het geheim houden van die naam TS. Ben je bang dat heel Bokt ineens aan de naam "Truus" gaat?

Levert wel een goed lopend topic op zo :j

Mijn dochter heet Liv, mogen jullie allemaal stelen hoor :D ;) maar wij hebben spannend gedaan met haar 2e naam <<)

En ja dit houd me inderdaad bezig. Je moet wat met je leven he jongens :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:53

Liv, dat is Zweeds, toch?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:57

Suzanne F. schreef:
Ons bles-schaap heette Truusje.

Ach ja, Gerda, Annie, Mien, Corrie, binnenkort komt het allemaal weer terug. Na al het maan, bloem en vlinder gedoe.

Maan, Vlinder en Storm is toch ook alweer een paar generaties geleden? Nu hoor je ruist veel "hippe" namen als Riff, Nox en Naud etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:58

lucifertje schreef:
elnienjo schreef:
Tis toch niet echt Truus zeker? Dat klinkt meer als een hoogbejaarde vrouw.

Hahahah mijn oma van 98 heet Truus, dus ik had dezelfde gedachte. Ergens vind ik het wel wat om oude namen weer nieuw leven in te blazen :D

Mijn schoonmoeder heet Truus := ik heb zelf geen seconde gedacht om mijn dochter te vernoemen. Ik heb niet echt een lievelings meisjesnaam. De naam voor onze dochter heb ik zo lang over gedaan om die te bedenken. Jongensnamen kon ik zo verzinnen. Hidde leek me leuk, of Mats, of Fedde.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:34

Onze vaatwasser heet Truus

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:48

Onze vaatwasser heet Vaatima.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:50

Silenna schreef:
Onze vaatwasser heet Vaatima.

Jaaa bij ons ook!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:53

Wij noemen mijn moeder Truus om haar te pesten omdat het zo’n lelijke verbastering is van haar naam. Dus sorry TS ik moest hard lachen.

Maar wel lastig dat je er zo mee zit dat mensen je naam stelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:59

CairnTerrier schreef:
Suzanne F. schreef:
Ons bles-schaap heette Truusje.

Ach ja, Gerda, Annie, Mien, Corrie, binnenkort komt het allemaal weer terug. Na al het maan, bloem en vlinder gedoe.

Maan, Vlinder en Storm is toch ook alweer een paar generaties geleden? Nu hoor je ruist veel "hippe" namen als Riff, Nox en Naud etc.

Een paar generaties?? Nee joh, misschien de vorige generatie. Maar langer geleden is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:15

Ik ben er ook vrij zeker van dat oude namen nog helemaal terug gaan komen :) en terecht. Niets mis met een oud-Hollandse naam. Ooit valt de associatie met oude, strenge tantes helemaal weg en dan komt de charme weer boven drijven :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:22

Maar waarom zo bezitterig over een naam. Een naam kies je toch uit omdat hij bij het kind past. Niet omdat je ergens tig jaar terug hebt besloten dat je kind zo moet heten :?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:25

Ok. Dit topic is uitgelopen in een teleurstelling.

Was zo benieuwd...en dan Truus. -O-

Haha ts, zo zie je maar smaken verschillen! Truus is voor mij echt teveel herrinering aan oudtantes. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:42

lizy29 schreef:
Maar waarom zo bezitterig over een naam. Een naam kies je toch uit omdat hij bij het kind past. Niet omdat je ergens tig jaar terug hebt besloten dat je kind zo moet heten :?

Misschien is dat voor iedere moeder / kind / zwangerschap anders :o bij de eerste zwangerschap wist ik mijn naam al op voorhand.

Bij de tweede kwam het pas tijdens de zwangerschap zelf, maar ik kon toen niet zeggen of die echt goed bij het kind zou passen, ze moest namelijk nog geboren worden :D

De meningen zijn duidelijk verdeeld, sommigen herkennen het gevoel, anderen dan weer totaal niet :)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:43

Ik dacht dat er een wonderschone naam kwam. Truus vind ik echt te stoffig om ooit hip te kunnen worden. Ik snap echt niet dat de naam 2x "ingepikt" wordt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:44

enzino schreef:
Als ik ooit achter die supergeheime naam kom dan gebruik ik die voor al mijn huisdieren en toekomstige kroost.

Het worden allemaal Truusjes dus *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 00:06

Maar is het serieus Truus of noemt TS die naam gewoon als grapje? :=

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 00:23

Ik vind het wel banketstaaf als het kindje Truusje heet en jullie zo onaardig erover reageren.. -O-

Indien het kindje Truusje heet, leuke naam hoor TS!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 00:55

Mensen zijn ook niet altijd enthousiast over Lonneke, en dat snap ik

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 01:43

Ik heb al heel lang een jongens naam die vast staat. Ik vind het werkelijk prachtig en mooi fries. Een ex-collega had die naam en ik vond het zo mooi. Ik zou ook niet blij zijn eigenlijk als die wordt "gepikt" door familie leden

In de familie van mijn vriend wordt echt ieder vrouwelijk nageslacht vernoemd. Ze hebben dus allemaal dezelfde naam, danwel als tweede naam... Dus die naam die ik dan wou vervalt, want schoonzus gaf aan haar kind haar ook al zo te noemen. Nou dan verzin ik wel wat anders :=

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 01:45

Mijn beste vriend heeft z’n dochter dezelfde naam gegeven als mijn zusje heeft. Dat was even gek voor mij maar ach. Hij en zij zien elkaar nooit dus waarom zou hij die naam niet gebruiken als hij die mooi vindt?

Mijn man wilde onze dochters naar mij vernoemen (hebben we dus ook gedaan als tweede naam). Ook vreselijk gek, maar hoewel ik mijn eigen naam eerst niet echt fantastisch vond, draag ik hem nu met trots!