Continu ballen in de tuin, hoe los je dit op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:38

anca schreef:
Wij hebben een hond die graag met ballen speelt en wat in onze tuin ligt is van ons {:}

Hier hetzelfde.... := sta je open voor een Mechelse herder of ander ras dat met voetballen speelt? :=
wij hebben geen pleintje oid dus we gooien altijd de ballen terug van de buren (maar dat is dan maar 1 bal en niet vaak dus een heel andere situatie. Alleen toen we dus onze huidige oudste hond namen bleek dat die ook gek was van voetballen en die tandjes ...... Híj is nog steeds blij met zijn lap die ooit een bal was trouwens. We hebben toen onze verontschuldigingen aangeboden aan de buren voor de kapotte bal maar er ook bij gezegd dat de hond vrije uitloop had de hele dag.. Dus dat de kans reëel was dat ballen die in onze tuin belanden stuk gaan. := We hebben nu de afspraak dat als ze nog leven (als ze in de paddock vallen kan hij er niet aan.) dat ik ze terug gooi en anders zijn ze voor Arras tot er echt niets meer van over blijft. :=

Kuggur

Re: Continu ballen in de tuin, hoe los je dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:54

Er ligt hier(IJsland) momenteel natte sneeuw buiten, als ik me afvraag waarom ik hierheen ben geëmigreerd, dan lees ik een topic als dit, en ben weer tevreden!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:58

Een paar straten verderop was hier ook genoeg Kuggur, maar ik begrijp je wel :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:03

prompter schreef:
Een paar straten verderop was hier ook genoeg Kuggur, maar ik begrijp je wel :D

_O- Kuggur dacht: "go big or go home". _O-

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 14:03

Ayasha schreef:
anca schreef:
Wij hebben een hond die graag met ballen speelt en wat in onze tuin ligt is van ons {:}

Hier hetzelfde.... := sta je open voor een Mechelse herder of ander ras dat met voetballen speelt? :=

Die is al aanwezig, maar die is veel te voorzichtig ;-)

Wij hebben afgelopen weekend 5 ballen verzameld, eigenaren zijn ze nog niet komen halen (wel gepoogd, maar wij waren niet thuis).. Wel hebben we gezien dat er toch weer zo'n brutaal ding op de schuur is geweest om daar zijn bal weg te halen _-:( .

Gelukkig zijn de scholen weer begonnen, nog een aantal weken dus om de beste oplossing te organiseren..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:20

Beetje hoefteer aan de bovenkant van de schutting...handjes vies kleren vies... }:)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:12

DuoPenotti schreef:
Beetje hoefteer aan de bovenkant van de schutting...handjes vies kleren vies... }:)

_/-\o_

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:37

Kuggur schreef:
Er ligt hier(IJsland) momenteel natte sneeuw buiten, als ik me afvraag waarom ik hierheen ben geëmigreerd, dan lees ik een topic als dit, en ben weer tevreden!

Kuggur: "Vijf jaar geleden zeiden de buurkinderen dat hun bal ergens op ons land was gekomen. Ze lopen nog steeds te zoeken maar ze hebben wel al bijna het halve terrein gehad."

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:40

oomens schreef:
Kuggur schreef:

Kuggur: "Vijf jaar geleden zeiden de buurkinderen dat hun bal ergens op ons land was gekomen. Ze lopen nog steeds te zoeken maar ze hebben wel al bijna het halve terrein gehad."

Kuggur: "Vijf jaar geleden zeiden de buurkinderen dat hun bal ergens op ons land was gekomen. Ze lopen nog steeds te zoeken, little do they know dat we die bal mee naar IJsland hebben genomen."

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:30

Mijn oudste van 11 en mijn jongste van 5 waren laatst bij opa en oma voor op straat aan het spelen. En toen ging er iets bij de overburen over de schutting (volgens mij een vliegtuigje).
Mijn jongste loopt naar de poort en doet hem open (was dus niet op slot). Dus ik heb hem snel terug gefloten en even duidelijk gemaakt dat hij niet zomaar een tuin in mag lopen, ook al is de poort open.
Dus ze hebben samen aangebeld. Helaas was er niemand thuis, en mijn jongste vond het wel erg lastig dat hij niet even de tuin in mocht lopen.
Maar mn oudste is rond etenstijd terug gegaan en kreeg het vliegtuig terug. Ze mogen van mij echt niet zomaar een tuin in lopen of klimmen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:42

Kuggur schreef:

Dat kan op twee manieren opgevat worden.
Óf je bent blij dat je in IJsland geen last hebt van geneuzel over ballen, óf je bent blij dat je in IJsland zo ruim woont dat je geen ballen in je tuin krijgt. Benieuwd welke van de twee het is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:55

Ik denk beiden.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 01:45

Een kennis van mij had ook steeds ballen van de buurjongens (stel pubers) in de tuin. Al een keer bij de buurman aangebeld maar ze kreeg te horen dat het kinderen zijn die fijn buiten spelen ipv op de tablet...
Jongens trapte de bal ook tegen de schutting terwijl de ouders er bij zaten in de tuin, maar ook dan werd er niks van gezegd.
Op een gegeven moment was ze het zo zat dat ze met een paar oude borden in haar hand bij de schutting is gaan staan wachten. Toen de bal er weer overheen vloog heeft ze die borden met een klap kapot laten vallen met een enorme brul er bij....daarna nooit meer een bal over de schutting gegaan :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 04:42

Suzanne F. schreef:
Ik denk beiden.

Jij gaat door voor de koelkast ;)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:35

Nienke89 schreef:
Een kennis van mij had ook steeds ballen van de buurjongens (stel pubers) in de tuin. Al een keer bij de buurman aangebeld maar ze kreeg te horen dat het kinderen zijn die fijn buiten spelen ipv op de tablet...
Jongens trapte de bal ook tegen de schutting terwijl de ouders er bij zaten in de tuin, maar ook dan werd er niks van gezegd.
Op een gegeven moment was ze het zo zat dat ze met een paar oude borden in haar hand bij de schutting is gaan staan wachten. Toen de bal er weer overheen vloog heeft ze die borden met een klap kapot laten vallen met een enorme brul er bij....daarna nooit meer een bal over de schutting gegaan :')

_O- dat is een goede oplossing.