Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:03

Hier een tijdje terug ook een handgeschreven brief gekregen. Die heb ik 'ritueel verbrand' in de houtkachel. Bij navraag bij de buren blijken de brieven uiteindelijk bij iedereen op een ander moment bezorgd te zijn geweest. Mijn naaste buren hadden de brief twee weken eerder al ontvangen.

Onali

Re: Jehova's.. tegenwoordig per brief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 23:06

Even over ongewenste post.
Ik krijg steeds post van oa de vriendenloterij en andere post Aan de bewoners van ... adres.

Ik heb me nu ingeschreven bij Postfilter en als het goed is krijg ik dan inderdaad niks meer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 23:13

Volgens mij heeft de Postcodeloterij of een vergelijkbare een fikse tik over de vingers gehad omdat ze reclame verspreidden met 'aan de bewoners van *adres*' omdat ze daarmee de ja-nee en nee-nee stickers omzeilden.
Menukaarten van afhaaltoko's worden vaak door hun personeelsleden verspreid en die houden zich ook niet aan de stickers. -O-

Mochten er geloofsovertuigers zijn die het nodig vinden om mijn post te sturen dan gaat het retour afzender met de mededeling dat post van hen ongewenst is.
Ik heb zowel voor de post als voor aandedeurzeurders nee-nee stickers en ik kan best chagrijnig worden als men dat negeert.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:58

Marloez schreef:
Ik ben zelf opgegroeid binnen deze geloofs gemeenschap en mijn ouders zitten hier nog altijd in.
De reden dat ze nu brieven sturen is omdat ze vanwege Corona niet langs de deuren gaan. En ook oude/zieke Jehovah's getuigen doen dit al langer zo.
Ze proberen mensen in hun geloof te betrekken omdat ze echt denken dat het de waarheid is en iedereen die hun geloofs overtuiging deelt heeft recht om in het volgens hun toekomstige aardse paradijs te komen. Ze zien het als een misdaad om mensen niet te vertellen over hun geloof omdat ze er van overtuigd zijn dat dit mensen redt. Er wordt hierbij vaak vergeleken met een kind dat op een gevaarlijke autoweg speelt en dreigt aangereden te worden. Dat zou je toch ook weg trekken? Het is in elk geval niet onaardig bedoelt en juist liefdevol.

Inderdaad ja. Gelovigen menen dat ze de opdracht van God hebben om de verdoolde zielen terug naar Hem te voeren opdat ze gered worden. Ze bedoelen het dus zeer goed.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:21

Ik begrijp wel dat veel mensen daar niet op zitten te wachten. Wat ik alleen nooit heb begrepen is dat als het om Jehovah's Getuigen gaat het opeens als volwassen mens geoorloofd is om te bespotten en respectloze grappen te maken. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik met een andere levens overtuiging. Ik vond het als kind moeilijk om te zien hoeveel flauwe grappen er in de klas werden gemaakt over mijn toenmalige geloof. Vaak nog met de paplepel ingegoten door hun ouders.

Ik word regelmatig vriendelijk aangesproken in de stad door gelovige mensen. Eerder kwamen er nog wel eens Jehovah's Getuigen aan mijn deur (voor Corona). Ik bedank hun vriendelijk voor het blaadje dat ze aanbieden en leg respectvol uit waarom geloof niets voor mij is en dat ik daar in nooit zal veranderen.

Er zitten best heel veel ouwetjes in dat geloof en die zien zo'n sticker vaak niet eens op de deur. En ja er zullen vast ook wel vervelende pannekoeken tussen zitten maar mijn ervaring is dat ze juist heel vriendelijk zijn en veel liefde voor hun medemens voelen. Of deze nou wel of niet in het geloof zit. En dat vind ik juist wel weer heel mooi aan hun.

Het lijkt wel alsof veel mensen het normaal vinden om respectloos te doen tegen anders denkende mensen. Hoe moeilijk is het om vriendelijk ergens voor te bedanken en weer verder te gaan met wat je altijd doet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:41

Marloez schreef:
Ik begrijp wel dat veel mensen daar niet op zitten te wachten. Wat ik alleen nooit heb begrepen is dat als het om Jehovah's Getuigen gaat het opeens als volwassen mens geoorloofd is om te bespotten en respectloze grappen te maken. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik met een andere levens overtuiging. Ik vond het als kind moeilijk om te zien hoeveel flauwe grappen er in de klas werden gemaakt over mijn toenmalige geloof. Vaak nog met de paplepel ingegoten door hun ouders.

Ik word regelmatig vriendelijk aangesproken in de stad door gelovige mensen. Eerder kwamen er nog wel eens Jehovah's Getuigen aan mijn deur (voor Corona). Ik bedank hun vriendelijk voor het blaadje dat ze aanbieden en leg respectvol uit waarom geloof niets voor mij is en dat ik daar in nooit zal veranderen.

Er zitten best heel veel ouwetjes in dat geloof en die zien zo'n sticker vaak niet eens op de deur. En ja er zullen vast ook wel vervelende pannekoeken tussen zitten maar mijn ervaring is dat ze juist heel vriendelijk zijn en veel liefde voor hun medemens voelen. Of deze nou wel of niet in het geloof zit. En dat vind ik juist wel weer heel mooi aan hun.

Het lijkt wel alsof veel mensen het normaal vinden om respectloos te doen tegen anders denkende mensen. Hoe moeilijk is het om vriendelijk ergens voor te bedanken en weer verder te gaan met wat je altijd doet.

Dat heeft er alles mee te maken dat het belangrijkste zichtbare kenmerk van hun aparte levensovertuiging is dat ze die actief en ongevraagd opdringen aan anderen. Dat is geen incident maar een wezenlijk onderdeel van hun geloof, en dat is ook het onderdeel waar buitenstaanders het meeste last van ervaren.
Andere misstanden zijn er ook wel (misbruik, zwijgcultuur, uitstoting, etc), maar daar hebben mensen buiten de sekte geen last van.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als mensen voor zichzelf een of meer goden of opperwezens scheppen, en evenmin als ze besluiten mee te doen met een godsbeeld dat al eerder door anderen is bedacht, zolang ze dat maar voor en bij zichzelf houden.
Prima dat zij graag een god zien, maar ik heb geen god bedacht, heb ook geen behoefte aan een god, en hoef zeker niet door iemand gered te worden. Niet aan de voordeur, niet door de brievenbus, niet in het winkelcentrum en niet via een flyer op het station.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:47

Toen mijn vader was overleden, kreeg mijn moeder ook een hele lange, handgeschreven brief, waarschijnlijk n.a.v. de overleidingsaankondiging met correspondentie-adres in de krant.

Op zich vond ik het wel "mooi"; ze willen toch ook een soort troots bieden en "helpen" vanuit hun overtuiging. Ja, ik kan dat eigenlijk wel waarderen. En dan geloven we niet in een god.

Er zit veel energie en liefde in zoiets, dus het zal me niet boos kunnen maken of irriteren. Daar ga ik doorgaans met respect mee om.
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 25-04-22 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:47

@Marloez,ik begrijp uit jouw post dat jij niet meer bij je geloof bent? Ik ben er wel benieuwd naar waarom niet. Mag ook per pb als je het niet openbaar wil delen. Zelf ben ik geen JG maar wel zeer gelovige Rooms-Katholiek en ondanks dat er in onze Kerk enorm veel schandalen en foute zaken zijn zal ik er nooit uitgaan want het zit in mijn DNA.En het gaat tenslotte om Jezus.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 11:22

Marloez, dat heeft er denk ik mee te maken dat deze mensen telkens weer aan de deur staan of je op andere manieren benaderen terwijl je al meermaals aan hebt gegeven dat je geen interesse hebt.

Voor mij gaat het niet per se om JG maar elke andere organisatie die geen ‘nee’ accepteert vind ik even irritant. Neem energieverkopers, mensen die je een ‘gratis’ alarmsysteem willen aansmeren of dergelijke. Als je vriendelijk nee zegt en vraagt niet terug te komen dan is het toch niet raar dat dat bepaalde aversie oproept?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:27

oomens schreef:
Dat heeft er alles mee te maken dat het belangrijkste zichtbare kenmerk van hun aparte levensovertuiging is dat ze die actief en ongevraagd opdringen aan anderen. Dat is geen incident maar een wezenlijk onderdeel van hun geloof, en dat is ook het onderdeel waar buitenstaanders het meeste last van ervaren.
Andere misstanden zijn er ook wel (misbruik, zwijgcultuur, uitstoting, etc), maar daar hebben mensen buiten de sekte geen last van.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als mensen voor zichzelf een of meer goden of opperwezens scheppen, en evenmin als ze besluiten mee te doen met een godsbeeld dat al eerder door anderen is bedacht, zolang ze dat maar voor en bij zichzelf houden.
Prima dat zij graag een god zien, maar ik heb geen god bedacht, heb ook geen behoefte aan een god, en hoef zeker niet door iemand gered te worden. Niet aan de voordeur, niet door de brievenbus, niet in het winkelcentrum en niet via een flyer op het station.

Dit, bijna woord voor woord. _/-\o_

Ook ik heb absoluut geen probleem met de geloofsovertuiging van mensen om me heen echter wil ik er niet mee lastiggevallen worden dmv aan de deur komen, flyers, folders, telefoontjes of weet ik veel wat.
Als ik de behoefte heb aan meer informatie dan zoek ik dat zelf wel op. :)

En wb de opmerking over het stickertje niet zien:
Die zit bij mij recht onder de deurbel, als je hem niet ziet is het hoog tijd om naar de opticien te gaan. :+
Ik blijf overigens beleefd als men toch aanbelt maar wijs gelijk naar de sticker, geef aan geen belangstelling te hebben en sluit de deur, al dan niet na ze een fijne dag gewenst te hebben.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:46

Mars schreef:
Marloez, dat heeft er denk ik mee te maken dat deze mensen telkens weer aan de deur staan of je op andere manieren benaderen terwijl je al meermaals aan hebt gegeven dat je geen interesse hebt.

Voor mij gaat het niet per se om JG maar elke andere organisatie die geen ‘nee’ accepteert vind ik even irritant. Neem energieverkopers, mensen die je een ‘gratis’ alarmsysteem willen aansmeren of dergelijke. Als je vriendelijk nee zegt en vraagt niet terug te komen dan is het toch niet raar dat dat bepaalde aversie oproept?

Als je aangeeft dat je niet meer wilt dat ze terug komen wordt je als "niet bel adres" genoteerd en dan kom je op dat lijstje te staan. Dan komen ze pas na een aantal jaar weer een keer omdat mensen wel eens verhuizen. Ze komen als je gewoon "nee" zegt terug omdat de volgende keer een andere bewoner in huis kan open doen die wel geïnteresseerd is. Er zal vast wel eens een foutje voorkomen door bijvoorbeeld een verward dement ouwetje.

Ik heb inmiddels ook een sticker omdat ik erg veel energie maatschappij mensen aan de deur kreeg. Heel soms zien ze die over het hoofd en dan wijs ik er op en is het gewoon "oh oeps sorry dan ga ik weer!"

Ik vind het in geen geval goed te praten omdat mensen af en toe met vriendelijke bedoelingen aan je deur staan er meteen zo kwaad over te spreken. Besef je wel dat je het hun kinderen hierdoor heel moeilijk maakt? Als klasgenootjes hun ouders zo horen praten krijg je dat als kind in de klas ook over je heen. Wie vind het nou wel leuk om anderen zo naar over je ouders waar je veel van houdt te horen praten?

Zoals ik al eerder zei; zint het je niet geef dan gewoon duidelijk aan dat je op de lijst wilt staan en plak een sticker. Ze hebben een heel systeem waardoor ze elke week een ander gebiedje afwerken en altijd wordt er een "niet bel" lijstje meegenomen.
Deze mensen komen langs de deur vanuit hun geloofsleer en doen het uit liefde, niet om je lastig te vallen.

Beetje respect naar anders denkende mensen kan geen kwaad. Voor hun is geloof prediken een van de belangrijkste dingen die Jezus hun heeft "verteld" te doen. Als kind heb ik wel eens meegemaakt dat we per ongeluk aanbelden bij een niet bel adres. Die kerel begon te schelden niet normaal. Dan denk ik nu wel; waar de f*ck maakte je je eigenlijk druk om kerel. Dat je om zoiets zo kwaad kan worden kan ik niet begrijpen. En dan nog zo schreeuwen waar een kind bij is..

Foutjes maken is menselijk dus wijs op de sticker en bedank ze vriendelijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:57

Ik blijf beleefd maar ben de ene keer zeer kort: geen belangstelling *deur dicht* en de andere keer wat uitgebreider.
Bellen ze erna alsnog aan dan kunnen ze een botte reactie krijgen maar alsnog sta ik ze niet uit te schelden ofzo.
Ik heb een nee-nee sticker onder mijn deurbel die aangeeft dat ik geen collectes, verkopers of geloofsovertuigers aan de deur wil.
Zolang die sticker erop plakt kunnen ze er vanuit gaan dat ik geen belangstelling heb tenzij ik ze zelf uitnodig.
Dat geldt voor een ieder die aan de deur komt om wat te verkopen, geld te bedelen of een geloof op te dringen.

Verwarde/demente oudjes moeten niet zonder begeleiding op stap gaan imo.
Al is het maar omdat het hun veiligheid in gevaar brengt als ze de weg oversteken en daarbij niet kijken of het veilig is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:57

Ik vind het ook verschrikkelijk, mensen aan de deur. Maar daarom hoef ik ze nog niet belachelijk te maken. Als overtuigd atheïst lukt het mij ook om netjes te bedanken en aan te geven dat het niet gaat lukken om mij ooit op andere gedachten te brengen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:58

anjali schreef:
@Marloez,ik begrijp uit jouw post dat jij niet meer bij je geloof bent? Ik ben er wel benieuwd naar waarom niet. Mag ook per pb als je het niet openbaar wil delen. Zelf ben ik geen JG maar wel zeer gelovige Rooms-Katholiek en ondanks dat er in onze Kerk enorm veel schandalen en foute zaken zijn zal ik er nooit uitgaan want het zit in mijn DNA.En het gaat tenslotte om Jezus.

Voor mij klinkt het allemaal heel onwaarschijnlijk en bovendien zie ik veel "haantjes gedrag verhalen" in de bijbel voorbij komen. En dan heb ik het vooral over God en Satan. En daar zouden wij mensen en dieren dan onder moeten lijden. Dus beter is het niet zoals de bijbel het beschrijft want dan vindt ik God best wel heel erg naar.

Ik geloof nog eerder dat er ergens buitenaardse wezens zijn met meer macht dan wij die ons hebben beïnvloed (lees bijvoorbeeld het boek; "Waren de goden kosmonauten?"

Maar om eerlijk te zijn volg ik gewoon in wat ik zie en ervaar. Leef in het moment. Ik houd er niet van om iets te geloven waarvan wordt gezegd:"Het is zo en zo!".

Ik sluit verder ook niks uit maar daardoor heb ik juist een hele brede open blik op de wereld.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:58

prompter schreef:
Ik vind het ook verschrikkelijk, mensen aan de deur. Maar daarom hoef ik ze nog niet belachelijk te maken. Als overtuigd atheïst lukt het mij ook om netjes te bedanken en aan te geven dat het niet gaat lukken om mij ooit op andere gedachten te brengen.

Nou dan is het helemaal prima toch! Zou iedereen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:01

lor1_1984 schreef:
Verwarde/demente oudjes moeten niet zonder begeleiding op stap gaan imo.
Al is het maar omdat het hun veiligheid in gevaar brengt als ze de weg oversteken en daarbij niet kijken of het veilig is.

Dat klopt maar ik weet niet of jij wel eens een familielid hebt gehad oid die dit had maar het proces dement worden is niet voorspelbaar en simpel. Mensen kunnen zomaar ineens een verward moment krijgen en weglopen als er net even iemand niet op let. Pas als het heel erg is wordt zo iemand opgenomen. Daarvoor is bijna niemand 24/7 in staat zo iemand id gaten te houden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 12:10

Marloez het kan niet bedoeld zijn om lastig te vallen maar zo wordt het soms wel ervaren. Zeker als je nee zegt en enige tijd later staat er weer iemand aan de deur. Met als argument een levensovertuiging die niet gedeeld wordt door degene die de mensen weer aan de deur krijgt. Dat kan irritatie oproepen, lijkt me niet onbegrijpelijk.
Ik heb regelmatig gevraagd niet meer langs te komen maar dat wordt tot nog toe genegeerd, helaas voor mij en hen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:13

Mars schreef:
Marloez het kan niet bedoeld zijn om lastig te vallen maar zo wordt het soms wel ervaren. Zeker als je nee zegt en enige tijd later staat er weer iemand aan de deur. Met als argument een levensovertuiging die niet gedeeld wordt door degene die de mensen weer aan de deur krijgt. Dat kan irritatie oproepen, lijkt me niet onbegrijpelijk.
Ik heb regelmatig gevraagd niet meer langs te komen maar dat wordt tot nog toe genegeerd, helaas voor mij en hen.

Heel vreemd! Misschien kun je de Jehovahs Getuigen organisatie van jouw gemeente hier over mailen/bellen oid want dit hoort echt niet zo! Lijkt me inderdaad bloed irritant.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:25

Hier wordt alles dat iets wil verkopen aan de deur, of dat nu elektriciteit, geloof of een mobiel abonnement is, op dezelfde wijze aangepakt. Beleefd maar neen, niet vriendelijk. Als ik interesse had in jouw product dan kwam ik het wel zoeken.

Alleen lijkt élke groep te begrijpen hoe irritant het is, zelfs de verkopers zelf béhalve de jehova's, die blijven maar door gaan ver naastenliefde.... Respect voor je medemens en diens voorkeuren maakt daar ook deel van uit. En ja. Het groepje hier bleef maar terug komen, regelmatig dezelfde ook. Nu met corona hebben we inderdaad heerlijke rust.. Maar daarvoor geef ik eerlijk toe dat ik na de 3e keer echt wel eens gevraagd heb waarom het zo moeilijk was om mijn wensen te respecteren. En ja, ik kan pech hebben maar ik ben vrij veel verhuist over de jaren en er is maar 1 dorp geweest waar één keer "ik heb geen interesse, fijne dag nog!" daadwerkelijk gewerkt heeft.

Wij wonen nu op de bovenverdieping en op het einde zag ik ze via het raam vaak al aankomen en deed ik gewoon niet open. (Als je het na drie keer niet snapt dan ga ik er van uit dat alle andere pogingen ook nutteloos gaan zijn.) Maar dat heeft nog weinig met liefde en respect te maken IMO. Je kan dat dan wel blijven preken en blijven verdedigen maar het feit is dat als zo'n grote groep last ervaart. Dat de kans dan reëel is dat het niet helemaal loopt zoals jij beweerd. Anders zou men al lang niet meer zo geërgerd raken bij alleen maar het horen van de naam van het geloof.

en ja, ik ken zowel mensen die nog actief getuige zijn als mensen die er uit gestapt zijn en van alle verhalen kan ik maar één conclusie maken: Elk geloof is een wolf in schaapsvacht IMO maar de JG's aijn de alpha's. En niet in de goede zin.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:28

Marloez schreef:
Voor hun is geloof prediken een van de belangrijkste dingen die Jezus hun heeft "verteld" te doen.

Hun geloof is nog altijd hún geloof. Niet dat van de rest van de wereld.
Als ze hun geloof aan willekeurige vreemden moeten preken, dan hebben ze een probleem, want dat valt niet uit te voeren zonder er anderen mee lastig te vallen. Jammer de bammer, maar als je er anderen voor nodig hebt die daar niet op zitten te wachten en ook niet op hoeven te zitten wachten, dan betekent dat dus dat je dat belangrijke ding helaas niet kunt doen. Dan maar niet naar de hemel.

Preken in een kerk met gelijkgestemden die daar allemaal vrijwillig zitten en daarheen komen voor die preek, dat is tot daaraan toe. Willekeurige derden ongevraagd lastigvallen met jouw persoonlijke overtuiging, dat is een grens over.
Dan maak je van iets wat vooral in jouw hoofd, hart of leven zou moeten zitten, opeens ook de zaak van een ander.

Die mensen komen niet naar jou toe om te vragen of jij toevallig iets over jouw god wilt vertellen. Die mensen komen überhaupt niet naar jou toe, die zijn gewoon thuis bezig met hun eigen leven, atheïstisch, (anders)gelovig, of whatever ze zelf met dat leven zouden willen doen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:32

Er zijn mensen die empathie kunnen opbrengen voor anders denkenden en mensen die dat niet kunnen. En dat mag. Gezelliger wordt het er alleen niet op met zulke onverdraagzaamheid. Meer kan ik hier niet over kwijt (nav bovenstaande twee berichten).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:33

daantjuhhh schreef:
Ayasha schreef:
hoe zeker zijn jullie dat het niet 1 handgeschreven brief is die ingescand/gekopieerd is?

Nou bij mij was het echt gewoon een normaal notitie papiertje.
En een keer een kaart.

Ach ik heb er geen problemen mee.
Ik heb dit liever dan dat ze aan de deur komen om eerlijk te zijn.

Ik eigenlijk ook, dit is makkelijker te negeren. Al moet ik zeggen dat diegene die wij nu aan de deur krijgen/kregen niet opdringerig zijn. In onze vorige woonplaats wel, daar wilde ze gewoon geen nee horen en bleven maar aandringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:34

Ik heb vorig jaar ook zo'n handgeschreven brief ontvangen, gestuurd aan mij persoonlijk mét postzegel.
Ik vond dat ook wat te "enthousiast" eigenlijk.. heb niet voor niets een Nee-Nee sticker etc en dan krijg ik het alsnog per post. Gaat bij mij dus ook regelrecht de papierbak in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:34

oomens schreef:
Marloez schreef:
Voor hun is geloof prediken een van de belangrijkste dingen die Jezus hun heeft "verteld" te doen.

Als ze hun geloof aan willekeurige vreemden moeten preken, dan hebben ze een probleem, want dat valt niet uit te voeren zonder er anderen mee lastig te vallen. Jammer de bammer, maar als je er anderen voor nodig hebt die daar niet op zitten te wachten en ook niet op hoeven te zitten wachten, dan betekent dat dus dat je dat belangrijke ding helaas niet kunt doen. Dan maar niet naar de hemel.

Preken in een kerk met gelijkgestemden die daar allemaal vrijwillig zitten en daarheen komen voor die preek, dat is tot daaraan toe. Willekeurige derden ongevraagd lastigvallen met jouw persoonlijke overtuiging, dat is een grens over.
Dan maak je van iets wat vooral in jouw hoofd, hart of leven zou moeten zitten, opeens ook de zaak van een ander.

Die mensen komen niet naar jou toe om te vragen of jij toevallig iets over jouw god wilt vertellen. Die mensen komen überhaupt niet naar jou toe, die zijn gewoon thuis bezig met hun eigen leven, atheïstisch, (anders)gelovig, of whatever ze zelf met dat leven zouden willen doen.

_/-\o_ _/-\o_ en als ze dan nog zouden vragen of ze iets over god mochten vertellen. Neen. Ze vragen "wilt u een einde maken aan pijn en verdriet?"

De eerste keer dat ze met die zin aan kwamen heb ik ze echt te lang staan aanstaren omdat ik niet begreep hoe dat nu een manier was om een gesprek te starten... := Pas toen ze het foldertje boven haalde begreep ik dat het over jehova ging. :+

Marloez; Impliceer jij nu dat JG's die empathie wél hebben?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:38

oomens schreef:
Marloez schreef:

Juistem.
En daarnaast heb ik, en velen met mij, een schurfthekel aan dat geleur aan de deur.
Voor mij voelt het echt als een inbreuk in mijn veilige plekje als mensen onaangekondigd en onuitgenodigd aan de deur komen.
Het is dat ik geen voortuin heb, anders had ik daar bij het hek een pakketbox en een brievenbus neergezet. :+