Komend jaar wil ik in Marvel thema. Dus zal dan waarschijnlijk een verkleedpak huren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ik vraag me af of jullie nu echt geloven dat die "emmer oliebol" die je over TS heen gooit werkelijk iets uit haalt... Als ik TS was kreeg je er nog een middelvinger bij uit principe.
Nou TS. Je topic is officieel overgenomen.![]()
Soepblik schreef:Ayasha schreef:Ik vraag me af of jullie nu echt geloven dat die "emmer oliebol" die je over TS heen gooit werkelijk iets uit haalt... Als ik TS was kreeg je er nog een middelvinger bij uit principe.
Nou TS. Je topic is officieel overgenomen.![]()
Okee, dus jij steekt uit principe een middelvinger op naar mensen die uit principe tegen mensenleed zijn. Dat kan, hoor.
Maar als je een dag lang naast het bureau zou zitten van een arbeider, die met bloed, zweet en tranen onder erbarmelijke omstandigheden jouw stuk in elkaar zet waar je 'm dan een kwartje voor geeft en vrolijk wegloopt. Zou je het dan ook doen? Want dat is precies wat er gebeurt, maar dan op afstand.
Waarom ben je tegen mensen die zeggen van: goh, shein is niet zo goed. Je kan beter winkelen op vinted. Hoe kan je daar "uit principe" tegen zijn? Echt geen aanval, ik ben gewoon heel benieuwd.
Mkango schreef:ivy_power89 schreef:Ik denk dat de mensen die het niet zo hebben op Shein, daar ook niet bestellen, nee.Nou zal deze TS dan tegen de schenen schoppen. Ik heb besteld, tshirt van dikke kwaliteit, echt leuke dingen.
En laten we dan vooral ook niet bij winkels zoals primark, wish, aliexpress etc kopen enzo...
Overigens ging het bij mij om 1 bestelling tot nu toe.
Ouwe schreef:Goed dat er aandacht wordt besteed aan de vreselijke omstandigheden waarin de mensen verkeren die deze kleding maken.
Maar aan iedereen die in dit topic reageert, hebben jullie dan bijvoorbeeld ook geen mobiele telefoon? Enig idee in wat voor vreselijke omstandigheden grondstoffen voor je mobieltje worden gewonnen? En helaas niet alleen voor je mobiel.
Geen idee waar ik het over heb? Check deze link:
https://nos.nl/artikel/2288129-kobalt-c ... eurs-congo
Dus voordat jullie mensen gaan veroordelen wanneer ze kopen bij Shein, Primark of waar dan ook, bedenk dan even dat je zelf ook meedoet aan het faciliteren van kinderarbeid, uitbuiting en allerlei andere ellende.
Ouwe schreef:Goed dat er aandacht wordt besteed aan de vreselijke omstandigheden waarin de mensen verkeren die deze kleding maken.
Maar aan iedereen die in dit topic reageert, hebben jullie dan bijvoorbeeld ook geen mobiele telefoon? Enig idee in wat voor vreselijke omstandigheden grondstoffen voor je mobieltje worden gewonnen? En helaas niet alleen voor je mobiel.
Dus voordat jullie mensen gaan veroordelen wanneer ze kopen bij Shein, Primark of waar dan ook, bedenk dan even dat je zelf ook meedoet aan het faciliteren van kinderarbeid, uitbuiting en allerlei andere ellende.
Urbanus schreef:Maar je kunt je faciliteren wél beperken. Het is niet zo omdat ik een Samsung heb, ik dan dus ook net zo goed maar bij Shein kan gaan kopen.
kiki1976 schreef:Iemand ergens bewust over maken is prima, maar de manier waarop laat bij sommige wat te wensen over.
Ik denk niet dat iedereen er altijd bewust bij stilstaat, dat er veel producten gemaakt worden onder slechte omstandigheden.
Maar vriendelijk uitleggen werkt beter dan met sneren iemand de grond intrappen.
Mars schreef:Dat whataboutism helpt ook niemand.
Als alleen perfecte mensen zich nog druk mogen maken over klimaat en overconsumptie dan zie ik de toekomst van de planeet nog somberder in dan nu al het geval is.
Eleeke schreef:Hilarisch ik krijg een anonieme pb van iemand zonder berichten alleen omdat ik twee linkjes naar een documentaire heb geplaatst hier en gezegd dat je er beter niets kan kan kopen.
Dit bedrijf heeft duidelijk grote fans
sasja0705 schreef:Iedereen moet voor zich zelf bepalen maar nu alleen op de winkels af te geven is ook niet geheel correct.
Want er is meer.
De consument is niet bereid om meer te betalen,
Ouwe schreef:Mars schreef:Dat whataboutism helpt ook niemand.
Als alleen perfecte mensen zich nog druk mogen maken over klimaat en overconsumptie dan zie ik de toekomst van de planeet nog somberder in dan nu al het geval is.
Als jullie allemaal goed lezen, zien jullie dat het helemaal niet om whataboutism gaat. Het gaat erom, dat er behoorlijk veroordeeld wordt omdat iemand bij Shein koopt, terwijl jullie er allemaal op 1 of andere manier zelf ook aan meedoen.
Zegt helemaal niks over dat alleen perfecte mensen zich druk mogen maken. Dat zeg ik nergens, en staat ook nergens. Gewoon niet zo oordelen. Klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet.
ivy_power89 schreef:Nou zal deze TS dan tegen de schenen schoppen. Ik heb besteld, tshirt van dikke kwaliteit, echt leuke dingen.
En laten we dan vooral ook niet bij winkels zoals primark, wish, aliexpress etc kopen enzo...
Overigens ging het bij mij om 1 bestelling tot nu toe.
Mars schreef:Appels, peren.
Wel degelijk whataboutism want volgens jou is die telefoon net zo erg etc. Uitbuiting is nooit goed, en hopelijk doen mensen met een telefoon wel iets langer dan met het crappy shirtje van €2. En kan een oude tel of de onderdelen ervan nog gerycycled worden of gebruikt om een andere mee te repareren. Waar er 150 miljoen ton aan fast fashion kleding in Afrikaanse landfills gedumpt wordt omdat men er geen kant meer mee op kan. Dat is wat je koopt met die paar euro die je bij shein besteed