Wat is dit? Denken jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Wat is dit? Denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:45

Ik khad er toch een drugstest op los gelaten, als je die toch zo bij de hand hebt.
Ik heb zo gecontroleerd of de gratis coronazelftesten inderdaad van te voren met een uv lamp een positief of negatief zouden geven (niet waar dus), en of je ze met zuren positief kunt krijgen, wel waar, maar niet zo gemakkelijk als er beweerd wordt.
Dus ik had echt als ik het had een testje er over gedaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:17

En dan wat? Als kleine ervan gedronken had en het was drugs hadden we dat al lang geweten. En nu kan hij er niet meer van drinken.
En als het drugs was: hoe achterhaal je nu dan nog van waar het komt? Kind weet het niet dus ja?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:29

Het is wel iets dat op school is gebeurd dus kunnen ze daar eens gaan onderzoeken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:30

Politie inlichten dan! Als er bv een flesje drugs in de zak van een 4-jarige zit, nemen ze dat heel serieus. Kon ofwel van de winkel, ofwel van de school komen, dus kon er best concreet gezicht worden.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:41

madeliefw schreef:
Nee joh, ik woon in een heel rustig buurtje, er zijn daar geen hangjongeren enzo. Ik denk een flesje etherische olie. Iedereen vindt wel eens wat op straat. Ik heb ook geen tijd zin om het allemaal uit te zoeken. Het meest irritante vind ik dat mijn zoontje niet kan aangeven hoe het in zijn broekzak beland is. Ik dacht met het openen van het topic, misschien herkent iemand het meteen en dan is het raadsel opgelost. Maar ik ga er niet allemaal moeite voor doen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval allemaal!

Mijn mond valt open.

Ik vind je erg naïef en laconiek en zelfs nalatig in deze.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:48

Is dit soms een 1 april grap?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:49

Naast dat ik ontzettend nieuwsgierig zou zijn, zou ik het ook aangrijpen om mijn kinderen nog een keer een uitleg te geven over 'wat te doen met onbekende dingen die je op straat vindt'. En ik hoop dat de juf op school dat ook zou doen (en daarnaast ben ik zo'n moeder die dit in de groepsapp van de klas gooit, om anderen te waarschuwen)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 11:07

Ja, ik heb het in de groepsapp gegooid! Mijn zoontje noemde ook vriendjes die hij het had laten zien en die ouders gaan het ook even navragen. En ik heb hem inderdaad gezegd dat hij als hij iets vindt het meteen aan de juf of ons moet laten zien.

De kans dat er drugs in zit, tuurlijk ik moest daar ook aan denken, is natuurlijk heel klein. Mochten er nou op het schoolplein (het is natuurlijk de vraag of het daar vandaan kwam) meer van die flesjes liggen dan zullen ze heus wel een onderzoek instellen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:35

Ik vind de rest juist erg doemdenkend, kom op zeg, misschien is dat regio afhankelijk, maar ik zou hetzelfde hebben gereageerd als TS. Drugs lijken mij erg vergezocht, en de taak van de juf is het natuurlijk ook niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:38

Denk je? Wij wonen ik het grootste boerenhol ooit, maar ik weet dat de papa van een kind in onze oudste zijn klas, reeds in de gevangenis zat voor slagen aan de mama en drugs. Dat je in een klein dorpje woont wil toch helemaal niets zeggen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:55

In het boerenhol Nederweert is het grootte chrystal meth lab ooit gevonden :D
https://www.nederweert24.nl/2022/03/21/ ... ederweert/
Met realityster G van der B...haha alsof dan niemand weet wie dat is :D

Hier in het buitengebied kom je eerder drugs criminelen tegen dan politie.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:58

Ik vind dit ook erg naïef om het zo maar weg te gooien. maar goed ieder zijn ding. Hopelijk was dit 1 malig en blijft het hierbij.

En juist in de rustige, kleine en boerenhol dorpjes kom je drugslabs etc tegen inderdaad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:21

madeliefw schreef:
Ik werk zelf in de ggz en heb op werk ook wel drugstesten. Alleen ghb ofzo haal ik er niet uit. Al moet dat kleurloos zijn. We gaan het helaas nooit te weten komen want ik heb het weggegooid nu. De juffen gaan er op letten en heb mijn zoon verteld als hij nog eens iets vindt het eerst aan grote mensen te geven.

Sorry, ik vind dit erg onverantwoordelijk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:18

Ik heb van iet of wat dichtbij onderzoek naar drugs meegemaakt, en ik denk/vrees dat als het wel drugs was, het quasi onmogelijk zou zijn geweest om te achterhalen van waar het kwam. En dan ben je ook geen stap verder natuurlijk.

Ik vind het ver gaan om TS nu voor overantwoord uit te maken.

Kind is opnieuw gewaarschuwd, school en andere ouders ook. Kind is ok.

Ik denk niet dat hier veel meer uit te halen was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:23

poes schreef:
Ik heb van iet of wat dichtbij onderzoek naar drugs meegemaakt, en ik denk/vrees dat als het wel drugs was, het quasi onmogelijk zou zijn geweest om te achterhalen van waar het kwam. En dan ben je ook geen stap verder natuurlijk.

Ik vind het ver gaan om TS nu voor overantwoord uit te maken.

Kind is opnieuw gewaarschuwd, school en andere ouders ook. Kind is ok.

Ik denk niet dat hier veel meer uit te halen was.

en van hoe dichtbij is dat?
Over het algemeen zijn ze er nl. vrij goed in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:38

Waarom had je zoontje het aan zijn vriendjes laten zien? Wist hij dan toch wat er in zat of waar het vandaan komt?
Anders lijkt het me niet interessant om aan vriendjes te laten zien?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:46

Ben ik de enigste die het ''gek'' vind dat er ook nog maar een kwart in zit? :D Wat is er met de rest gebeurd?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:47

Gedronken, uitgegoten, aan de kat gevoerd, of dit was de originele hoeveelheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:56

CairnTerrier schreef:
Ben ik de enigste die het ''gek'' vind dat er ook nog maar een kwart in zit? :D Wat is er met de rest gebeurd?

Het hele verhaal zit vol haken en ogen. Dit is wel de minst "verdachte" bij gebrek aan een beter woord. Als het al in de broek zat toen het gekocht was dan is het waarschijnlijk al gebruikt geweest, wat "het" ook is.. Als het een duur goedje is of een tester van het een of ander kan het zijn dat er gewoon maar x aantal ml in gedaan is ipv het flesje vol.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-04-22 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:58

Mijn monster flesje etherische olie was ook maar voor 1/4 gevuld.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 14:07

Ayasha schreef:
madeliefw schreef:
Ik werk zelf in de ggz en heb op werk ook wel drugstesten. Alleen ghb ofzo haal ik er niet uit. Al moet dat kleurloos zijn. We gaan het helaas nooit te weten komen want ik heb het weggegooid nu. De juffen gaan er op letten en heb mijn zoon verteld als hij nog eens iets vindt het eerst aan grote mensen te geven.

Sorry, ik vind dit erg onverantwoordelijk.

Ik ook. Vind de reactie van de school ook niet gepast.
rugzak, broekzak, 1 april

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 14:09

Cayenne schreef:
Waarom had je zoontje het aan zijn vriendjes laten zien? Wist hij dan toch wat er in zat of waar het vandaan komt?

Mijn zoontje is net 4 en die laat ook een doodgewone steen aan zij vriendjes zien. Dus dat is niet zo raar hoor.

Maar ik ben inderdaad ook benieuwd of het zoals hij zegt al in zijn broekzak zat en zo ja hoe komt het daar of dat hij het ergens op straat gevonden heeft en zo ja waar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 14:11

Dus, nu interesseert het je ineens weer? :+

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 14:13

AaronYve schreef:
Ik ook. Vind de reactie van de school ook niet gepast.
rugzak, broekzak, 1 april

Nooooh wat een goeie, het zal toch niet?! :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 14:18

madeliefw schreef:
Cayenne schreef:

Mijn zoontje is net 4 en die laat ook een doodgewone steen aan zij vriendjes zien. Dus dat is niet zo raar hoor.

Maar ik ben inderdaad ook benieuwd of het zoals hij zegt al in zijn broekzak zat en zo ja hoe komt het daar of dat hij het ergens op straat gevonden heeft en zo ja waar.

Voor hetzelfde geldt is het door één of andere verwarde ( wat dat zijn er nogal veel tegenwoordig ) aan het schoolhek aan hem gegeven.

Ik vind het een heel raar verhaal, en zou het tot de bodem uitzoeken!