Relaties... Te hoge verwachtingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:14

De ene mens is de andere niet. Sommigen zijn direct klaar voor samenwonen (of denken dat te zijn), anderen willen toch eerst hun eigen leven houden. Ik hoor tot die laatste groep. Ik moet er niet aan denken meteen elke dag bij een partner te zijn. Dan liever geen relatie! Maar ja, dat ben ik; voor acht miljard andere mensen ligt dat misschien weer anders.

Zoals hierboven al werd gezegd: eigenlijk heb je maar twee opties. Ofwel moet je je aanpassen, ofwel moet je iemand zoeken die ook zo'n intensieve relatie wil. Anders word je er allebei doodongelukkig van: de een omdat h/zij intimiteit mist, de ander omdat h/zij zich gevangen voelt.

"Ofwel moet je je aanpassen." Moet de ander dat dan niet ook? Natuurlijk, dat moet altijd. Maar als de een meer wil dan de ander, zal het eindresultaat toch meestal in het voordeel zijn van degene die minder wil. Voor dingen samen doen heb je tenslotte twee mensen nodig.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:16

Ik reageer vooral op je beginpost, heb de rest vluchtig doorgelezen en ben het eens met wat Biks2 zegt.

Iedereen is anders, iedereen zoekt wat anders in een relatie. Jij wilt graag iemand waarbij je weet waar je aan toe bent, en één van die dingen is elkaar regelmatig zien. Ik vind dat eerlijk gezegd niet per se een hoge eis. Wat iedereen daar van vind is anders, maar er zijn echt wel andere mensen die dat ook zoeken in een relatie. Maar jij moet dan wel duidelijk communiceren dat jij dat wilt, want een ander kan jouw gedachte niet lezen. Heb er een gesprek over. Wellicht moet je water bij de wijn doen, en aan jou hoeveel water dat dan is.
Loslaten hoort er soms ook bij.
En wie weet blijken jullie helemaal niet bij elkaar te kunnen komen qua verwachtingen, dat is erg rot, maar daarin moet je denk ik ook eerlijk naar jezelf kunnen zijn.

Ik heb een vriend die heel erg zijn eigen ding doet en eigen ritme heeft. Zo ben ik ook maar mijn ritme is heel anders dan die van hem en beiden geven we ons ritme niet graag op. We zijn elkaar een beetje tegemoet gekomen hierin. Qua contact heb ik wel meer behoefte heb aan regelmaat en planning dan hij. Maar zo iemand is hij gewoon niet. Daar hebben we meerdere argumenten en gesprekken over gehad. Op sommige punten konden we elkaar wat meer tegemoet komen, sommige dingen heb ik gewoon losgelaten en heb ik er mee leren omgaan. Dat heeft voor mij even geduurd om er vrede mee te hebben, maar de relatie wilde ik ook niet opgeven. Nu ik dat losgelaten heb ben ik gelukkiger met onze relatie. Op een bepaalde manier heeft het mij ook wat 'relaxter' gemaakt als het gaat om planningen en tijd.
We hebben overigens wel dagelijks contact (via app).
Laatst bijgewerkt door divided op 14-03-22 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:17

Ik vind je verwachtingen eigenlijk helemaal niet zo gek. Met mijn huidige man wilden we in het begin juist zo vaak mogelijk bij elkaar zijn, dat was wederzijds. Juist de relaties daarvoor was dat minder, en die hebben dan ook geen stand gehouden. En nu, 32 jaar later ( :oo :D ) zijn we nog steeds graag veel samen, ook al doen we regelmatig dingen apart van elkaar. Als ik terug kijk was de beste relatie dus degene waarbij er in het begin heel veel tijd samen werd doorgebracht, voor we samen gingen wonen (na 5 maanden relatie).

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:29

Puur vanuit mijn eigen ervaringen: het is belangrijk dat je met elkaar op hetzelfde level zit. :) En dan kan dat voor een ander te veel, of te weinig zijn. Je hoeft niet vast een x aantal momenten bij elkaar te zijn, want voor iedereen is "veel" en "weinig" relatief.

En belangrijk is het dan ook om het met elkaar te bespreken. Mijn vriend en ik zijn ontzettend graag, en veel, bij elkaar. Maar hebben soms ook, als we bij elkaar zijn, ons eigen momentje zoals bijvoorbeeld een boek lezen voor onszelf.

Ondanks dat ik al een relatie had, wilde ik er meer over weten, en heb me toen verdiept in relaties d.m.v. 2 boeken, puur uit nieuwsgierigheid, en het zijn echt aanraders: How to not die alone & attached. Vooral attached denk ik dat je veel aan hebt, puur om te beseffen dat wat je wilt niet "te hoge verwachtingen" zijn, maar dat je naar iemand op zoek gaat die daarmee matcht. Want ik heb het topic vluchtig doorgelezen, en iedereen wil wat anders. Ook hier is dat te zien!

Daarnaast denk ik ook altijd, als je de rest van je leven met iemand samen wilt zijn mogen je verwachtingen ook wel hoog zijn :o

Nog even een aanvulling op de berichten die ik hier lees. "Mannen willen dat vrouwen niet altijd beschikbaar zijn", en "mannen willen jagen". Nou, dan zeg ik :wave:
Bij de juiste persoon hoeft dat niet. En niet alle mannen steken zo in elkaar. Ja tuurlijk, je moet het leuk houden in je relatie, maar dat hoeft niet door spelletjes te spelen. Alle keren dat ik heb gedate, en er dit soort spelletjes werden gespeeld, was het nooit succesvol. In mijn huidige relatie nooit een spelletje gespeeld, direct eerlijk geweest wat we voor elkaar voelden en wat we van elkaar wilden, en dat is heerlijk. <3 (Dit is mijn mening & ervaring natuurlijk!)

Arabesk

Re: Relaties... Te hoge verwachtingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:41

Er zijn ook echt wel gewoon leuke mannen die er wél voor gaan. En die wel een relatie willen en graag dingen samen doen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 15:43

Arabesk schreef:
Er zijn ook echt wel gewoon leuke mannen die er wél voor gaan. En die wel een relatie willen en graag dingen samen doen.

Ik moet ze alleen nog even zien te vinden, en zien te onderschijden van degenen die dat alleen maar in het begin beweren :')

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:52

prompter schreef:
Ik vind je verwachtingen eigenlijk helemaal niet zo gek. Met mijn huidige man wilden we in het begin juist zo vaak mogelijk bij elkaar zijn, dat was wederzijds. Juist de relaties daarvoor was dat minder, en die hebben dan ook geen stand gehouden. En nu, 32 jaar later ( :oo :D ) zijn we nog steeds graag veel samen, ook al doen we regelmatig dingen apart van elkaar. Als ik terug kijk was de beste relatie dus degene waarbij er in het begin heel veel tijd samen werd doorgebracht, voor we samen gingen wonen (na 5 maanden relatie).

Hier sluit ik me bij aan. Inderdaad, iedereen is anders, maar als iemand in de beginfase van een relatie al space nodig heeft en je het idee krijgt dat diegene jou niet zo graag wil zien als jij hem/haar... tja, dan zou dat voor mij niet goed genoeg zijn :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:01

Er kan inderdaad iets zijn in de interactie waardoor je zonder dat je het doorhebt een bepaalde druk op de ander legt. Hoe harder je trekt, hoe harder de ander zich afsluit, dat verhaal. En als jij altijd degene bent met initiatief omdat je de snelste bent, creëer je ook een patroon in een vriendschap of relatie waardoor de ander "lui" wordt en jij steeds vervalt in "zie je wel!".

Maar wat ook zeker een mogelijkheid is, is dat je je onbewust aangetrokken voelt tot een bepaald type dat jou niet geeft wat je nodig hebt. Vaak omdat dat een patroon is dat je eerder in je ontwikkeling hebt opgedaan, vaak in het gezin van herkomst. Mensen die van kleins af aan steunende en voedende relaties hebben met bijv hun ouders, vallen zelden op het type "onvoldoende wederkerig" zowel in relaties als vriendschappen. Ik heb verder geen idee van jouw persoonlijkheid natuurlijk, maar ik wilde het toch even noemen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 16:09

VogeltjeM schreef:
Er kan inderdaad iets zijn in de interactie waardoor je zonder dat je het doorhebt een bepaalde druk op de ander legt. Hoe harder je trekt, hoe harder de ander zich afsluit, dat verhaal. En als jij altijd degene bent met initiatief omdat je de snelste bent, creëer je ook een patroon in een vriendschap of relatie waardoor de ander "lui" wordt en jij steeds vervalt in "zie je wel!".

Maar wat ook zeker een mogelijkheid is, is dat je je onbewust aangetrokken voelt tot een bepaald type dat jou niet geeft wat je nodig hebt. Vaak omdat dat een patroon is dat je eerder in je ontwikkeling hebt opgedaan, vaak in het gezin van herkomst. Mensen die van kleins af aan steunende en voedende relaties hebben met bijv hun ouders, vallen zelden op het type "onvoldoende wederkerig" zowel in relaties als vriendschappen. Ik heb verder geen idee van jouw persoonlijkheid natuurlijk, maar ik wilde het toch even noemen.

Dat zou inderdaad ook goed kunnen, al heb ik daarbij nu niet meteen een :)* ohh daarom dus momentje.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:19

Allereerst, sterkte met je break-up :(:)

Ik zou daar echt niet tegen kunnen, elkaar zo vaak zien en het ook gelijk al een relatie noemen. Toen mijn vriend en ik begonnen te daten in december 2020 toen zagen we elkaar 1 nachtje per week/2 weken en pas na een maand of 8/9 daten werden we vriendje en vriendinnetje. Nu woont hij ook aan de andere kant van Nederland, maar dat vond ik ook wel meer dan genoeg. Ik heb ook gewoon mijn eigen leven en ga niet opeens alles overhoop gooien omdat hij mij dan elke dag zou willen zien. Ik denk dat ik gevlucht was haha.

Ik vind het juist heel gezond om elkaar niet constant te zien in het begin en gewoon lekker je eigen ding te blijven doen. Ik zie hem nu ook nog niet elke dag, soms ook wel een keer twee weken niet als het zo uitkomt. En zelfs als we ooit gaan samen wonen hoop ik dat we ook allebei gewoon ons eigen ding blijven doen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:26

Ach, ts. Ik val ook op types die achteraf niet degene zijn die bij me passen :') of zelfs die door vriendschap erg goed waren in doen alsof ze wel waren wat ik zocht. Want dat had ik vertelt, alleen bleek het niet echt hun karakter te zijn, maar een manier om indruk te maken. Flink frustrerend dus, want dan ben je ineens samen met iemand die juist niet past.

En mijn fout, die jij ook lijkt te maken, is dat ik me dan ging aanpassen aan hen waardoor het steeds minder van hen kant kwam en ik nog harder ging aanpassen. Ik ben dus harder geworden, maar ook duidelijker. Ik doe niet meer aan hints ik geef duidelijk aan wat ik nodig heb en met concrete afspraken (dus niet we zien elke week wel welke dag. Nee, dat komt voor mij niet uit. Ik stel voor die en die dag, want ik heb ook zelf plannen) en als dat niet werkt en het telkens weer in oude patroon vervalt stop ik ermee. Ik ga namelijk ook niet continu opnieuw dat gesprek aan, want dan passen onze wensen blijkbaar niet bij elkaar en moeten we beide teveel veranderen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 16:28

MyWishMax schreef:
Ach, ts. Ik val ook op types die achteraf niet degene zijn die bij me passen :') of zelfs die door vriendschap erg goed waren in doen alsof ze wel waren wat ik zocht. Want dat had ik vertelt, alleen bleek het niet echt hun karakter te zijn, maar een manier om indruk te maken. Flink frustrerend dus, want dan ben je ineens samen met iemand die juist niet past.

En mijn fout, die jij ook lijkt te maken, is dat ik me dan ging aanpassen aan hen waardoor het steeds minder van hen kant kwam en ik nog harder ging aanpassen. Ik ben dus harder geworden, maar ook duidelijker. Ik doe niet meer aan hints ik geef duidelijk aan wat ik nodig heb en met concrete afspraken (dus niet we zien elke week wel welke dag. Nee, dat komt voor mij niet uit. Ik stel voor die en die dag, want ik heb ook zelf plannen) en als dat niet werkt en het telkens weer in oude patroon vervalt stop ik ermee. Ik ga namelijk ook niet continu opnieuw dat gesprek aan, want dan passen onze wensen blijkbaar niet bij elkaar en moeten we beide teveel veranderen.

Ik kan maar een ding zeggen: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ welcome to the family :')
Ik denk dat vooral dat eerste in dit geval ook echt gebeurd is. Dat ik zo duidelijk tegen hem was over wat mij stoorde in mijn ex dat hij dan dus maar compleet het tegenovergestelde ging doen, maar dat niet volhield want zo is hij niet als mens.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:40

En dat is denk ik ook niet expres, want voor mensen waar je verliefd op bent probeer je ook de beste versie te zijn en hun het naar hun zin te maken. Maar als dat niet jouw karakter is, dan houd je dat niet vol.

Jammer, maar helaas. Doet nu pijn, maar liever nu er achter komen dan wanneer je nog langer doorgaat of volgende stappen in relatie hebt genomen.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:00

Ik heb niet alles gelezen maar er bestaan echt wel mannen die graag bij hun partner zijn en daar moeite voor doen.
De frequentie van de gedeelde tijd ligt echter bij iedereen anders en het is een kwestie van de juiste match te vinden.

Ik ben ondertussen 25 jaar een koppel met mijn partner en we zijn samen sinds het middelbaar.
In die 25 jaar zijn we - op de eerste 3 maand na- nooit langer dan 2 a 3 dagen fysiek gescheiden geweest. Meer zelfs, we werken semi dagelijks van thuis uit op 2 bureaus naast elkaar. En voor ons werkt dat prima.

Wat bij ons werkt: wees duidelijk en concreet wat jij nodig hebt en wat je verwacht, en laat de keuze aan de andere, als die dit niet (meer) ziet zitten, is er een mismatch en daar is op zich niets mis mee.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:16

Niet l.ullig bedoeld, maar ik kreeg zelf echt de kriebels van jouw openingspost en ook de andere berichten. Maar dat ben ik. Er zijn vast ook mensen die dit juist enorm kunnen waarderen. Als dit is wie je bent, zul je ook een type vriend moeten zoeken die ook zo is, anders verstik je hem en duw je hem alleen maar weg.
Wordt wel even heel goed zoeken, want veel mannen hebben echt hun ruimte nodig en gaan pas “aan” als je genoeg kunnen jagen op jou. En dat lijkt me erg moeilijk als ik je berichten lees. Maar op ieder potje past een deksel en ik ken ook mannen die wél aangeven dat ze dit enorm zouden waarderen (oa mijn ex :D )

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:33

Nala schreef:
Arabesk schreef:

Ik moet ze alleen nog even zien te vinden, en zien te onderschijden van degenen die dat alleen maar in het begin beweren :')

Ik denk dat je hier alweer een verkeerde afslag in je denken maakt. Ik ben heel geschikt relatiematetiaal al zeg ik het zelf, steek veel tijd en energie in mijn partner maar zodra hij tegen mij zou zeggen 'joh wanneer zagen jij en je ex elkaar? Oh 1x doordeweeks en 1x in het weekend? Okee nou welke dag doen we?" Zou ik m'n rok optillen en rennen. Het komt zonder dat jij het zo bedoeld heel benauwend en beklemmend op me over. Ik zou dan iets afstand nemen en als er dan nog harder getrokken word is het doei!
We zijn op een paardenforum dus ik trek vergelijking even door, paard wat niet stug in de mond is maar gereden word door een stugge hand gaat vanzelf trekken of flippen..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 17:37

Bonita_Bon schreef:
Nala schreef:

Ik denk dat je hier alweer een verkeerde afslag in je denken maakt. Ik ben heel geschikt relatiematetiaal al zeg ik het zelf, steek veel tijd en energie in mijn partner maar zodra hij tegen mij zou zeggen 'joh wanneer zagen jij en je ex elkaar? Oh 1x doordeweeks en 1x in het weekend? Okee nou welke dag doen we?" Zou ik m'n rok optillen en rennen. Het komt zonder dat jij het zo bedoeld heel benauwend en beklemmend op me over. Ik zou dan iets afstand nemen en als er dan nog harder getrokken word is het doei!
We zijn op een paardenforum dus ik trek vergelijking even door, paard wat niet stug in de mond is maar gereden word door een stugge hand gaat vanzelf trekken of flippen..

Oh ik vroeg hem nooit naar zijn ex of hoe hij het deed! Daar kwam hij mee. "Ja goh, bij mijn ex deden we het zo en zo vond ik het prettiger, dat wil ik weer zo doen." Daar kwam dan mijn "okay, welke dagen dan?" op.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:03

Ik vind ook niet dat je te hoge verwachtingen hebt. Maar misschien dat de andere persoon andere verwachtingen had in het begin. Je schrijft in het Tinder topic dat je aseksueel bent. Kan het zijn dat partners in het begin denken... ach dat komt wel goed.... Bij mij heeft ze daar vast geen last van.... en dat dit dan anders blijkt en ze dan minder vaak willen afspreken?
Ik hoop het niet hoor want ik zou dat kortzichtig vinden.... maar ja

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 18:04

Sure_lee schreef:
Ik vind ook niet dat je te hoge verwachtingen hebt. Maar misschien dat de andere persoon andere verwachtingen had in het begin. Je schrijft in het Tinder topic dat je aseksueel bent. Kan het zijn dat partners in het begin denken... ach dat komt wel goed.... Bij mij heeft ze daar vast geen last van.... en dat dit dan anders blijkt en ze dan minder vaak willen afspreken?
Ik hoop het niet hoor want ik zou dat kortzichtig vinden.... maar ja

Hij had het er wel moeilijk mee dat alles op seksueel gebied "for his sake" was en ik er geen lol aan had, dat wel ja.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:07

Nala schreef:
Bonita_Bon schreef:

Oh ik vroeg hem nooit naar zijn ex of hoe hij het deed! Daar kwam hij mee. "Ja goh, bij mijn ex deden we het zo en zo vond ik het prettiger, dat wil ik weer zo doen." Daar kwam dan mijn "okay, welke dagen dan?" op.

Nog wat subtieler, je hebt je al heel snel geschikt naar zijn wensen. Misschien leuk om voor jezelf na te gaan: Wanneer en met welke reden heb je voor het eerst nee gezegd/een grens getrokken?

Je hebt weliswaar niet zelf gevraagd naar de vorige situatie voor hem. Maar je bent wel meteen akkoord gegaan met zijn voorstel. Je hoeft natuurlijk geen nee te zeggen, maar eerst zeggen: "Oke, nou laten we eerst eens kijken waar het schip strand voordat we alles zo in gaan plannen." Ik noem maar even wat.
Het is een mooie eigenschap om een ander tegemoet te kunnen komen, het is nog mooier als je jezelf tegemoet kan komen. :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 18:10

Janine1990 schreef:
Nala schreef:

Nog wat subtieler, je hebt je al heel snel geschikt naar zijn wensen. Misschien leuk om voor jezelf na te gaan: Wanneer en met welke reden heb je voor het eerst nee gezegd/een grens getrokken?

Je hebt weliswaar niet zelf gevraagd naar de vorige situatie voor hem. Maar je bent wel meteen akkoord gegaan met zijn voorstel. Je hoeft natuurlijk geen nee te zeggen, maar eerst zeggen: "Oke, nou laten we eerst eens kijken waar het schip strand voordat we alles zo in gaan plannen." Ik noem maar even wat.
Het is een mooie eigenschap om een ander tegemoet te kunnen komen, het is nog mooier als je jezelf tegemoet kan komen. :)

Ik denk dat dat zeker komt door mijn omgeving. Ik hoor al jaren "je hebt wel een lijstje he, en paardenmeisje, en vegan, en aseksueel, en en en... dat wordt moeilijk dus je zult zeker compromissen moeten willen sluiten!" Dus misschien dat het onderbewust ook daarmee samen hangt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:42

Mensen die je echt leuk vinden gaan voor het hele lijstje :)

Ik ga mee met de rest, eerst eens een tijd single zijn, voor jezelf bedenken wat je nodig hebt in een partner, wat je graag wilt, wat je leuk vindt, wat deal breakers zijn.
Er zijn ook aseksuele mannen.

Ik persoonlijk wil geen seks met iemand die het alleen maar doet "for my sake". Ik wil iemand die enthousiast instemt. Of enthousiast instemt met geen seks :D

Om een voorbeeld te geven. Ik ben ook niet iemand die snel verliefd wordt, en op het moment dat ik iemand leuk vindt en die persoon wil me heel vaak zien, ren ik gillend weg. Bij mij is liefde iets wat groeit, en ik vind het zelf prettig om een relatie op een meer organische manier te ontwikkelen.

Dat iemand anders dat op een andere manier wil is prima. Dan past die persoon niet bij mij :)

Single zijn is ook zo erg niet. En zeker op het gebied van een partner, waar je als het goed is de rest van je leven mee deelt, is het beter om single te zijn dan heel veel compromissen te sluiten. Dat is slecht voor je mentale gezondheid.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:51

Nala schreef:
[ En de "verbeterde hints" die jij voorstelt zijn leuk, maar voelden voor mij als "het hem te gemakkelijk maken".

Als man zijnde vind ik deze attitude hilarisch.
Je wil een bepaald gedrag en geeft vage hints om dat te bereiken, waarbij de arme kerel een telepathisch talent nodig heeft je boodschap te begrijpen. Maar gewoon duidelijk communiceren wat je wil is "het hem te gemakkelijk maken"... _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:56

Nala schreef:
Ik denk dat dat zeker komt door mijn omgeving. Ik hoor al jaren "je hebt wel een lijstje he, en paardenmeisje, en vegan, en aseksueel, en en en... dat wordt moeilijk dus je zult zeker compromissen moeten willen sluiten!" Dus misschien dat het onderbewust ook daarmee samen hangt.

Dat zijn geen leuke uitspraken om aan te horen :n En nog veel moeilijker om jezelf te kunnen blijven onder die uitspraken.

Mensen zijn ook nogal snel geneigd om zomaar een uitspraak te doen over zaken waar ze weinig vanaf weten. Ik weet niet hoe de exacte situaties zijn waarin dit tegen jou wordt gezegd, dus ik ga even weer terug naar een meer eigen situatie.

Ik vond het heel lastig om om te gaan met de mensen die tegen mij iets zeggen over kinderen krijgen. Of dat mijn klok gaat tikken. Ik was er op den duur zo flauw van dat ik geneigd was om te zeggen: "Wie zegt dat ik überhaupt kinderen kán krijgen." Of andere super banketstaaf reacties, waardoor ik mensen het schaamrood op de kaken zet. :Y)
Daar had ik het met mijn coach over, toen zei ze: "Dat is niet eerlijk, die mensen zijn zich niet eens bewust van wat ze vragen/zeggen. Daar moet je ze juist bewust van maken."
Dus sindsdien vraag ik mensen: "Waarom zeg je dat?"
En dan staan ze net zo goed met hun bek vol tanden. :')

Wellicht is het iets om op die manier te reageren? Zo'n vraag, of uitspraak, zegt namelijk helemaal niets over jou. Je kan gerust vragen: "Goh, waarom zeg je dat?" Of "Wat bedoel je daarmee?"
Als ze het niet kunnen uitleggen, en zeggen: Ja, nouja, gewoon euhh... Dan weet je in principe al genoeg.

Ja, je bent een paardenmeisje, ja je bent vegan, ja je bent aseksueel.
Zegt toch helemaal niets over jou als persoon???

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:01

Kuggur schreef:
Nala schreef:
[ En de "verbeterde hints" die jij voorstelt zijn leuk, maar voelden voor mij als "het hem te gemakkelijk maken".

Als man zijnde vind ik deze attitude hilarisch.
Je wil een bepaald gedrag en geeft vage hints om dat te bereiken, waarbij de arme kerel een telepathisch talent nodig heeft je boodschap te begrijpen. Maar gewoon duidelijk communiceren wat je wil is "het hem te gemakkelijk maken"... _O-

Ja, en dan geïrriteerd raken omdat hij niet snapt wat je bedoelt, en intussen weet iedereen wat je wilt behalve de persoon waar het om gaat.

En intussen heb je mannen die er zó van overtuigd zijn dat vrouwen niet zeggen wat ze bedoelen dat ze ervan uitgaan dat als we nee zeggen, we dat ook niet bedoelen >;)

En dat neem ik 100% de mannen kwalijk, maar het helpt niet om niet gewoon te zeggen wat je van hem nodig hebt. En je helpt de rest van de vrouwen er ook niet mee, dus misschien daar ook even aan denken.

De meeste relaties lopen stuk omdat mensen niet communiceren, en voor de duidelijkheid, dat komt van beide kanten. Zeg gewoon wat je wil, wees duidelijk. Nee is nee, ja is ja, weet iedereen waar die aan toe is. En de romantiek is er niet minder om, het drama wel.