Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik vind je verwachtingen eigenlijk helemaal niet zo gek. Met mijn huidige man wilden we in het begin juist zo vaak mogelijk bij elkaar zijn, dat was wederzijds. Juist de relaties daarvoor was dat minder, en die hebben dan ook geen stand gehouden. En nu, 32 jaar later (![]()
) zijn we nog steeds graag veel samen, ook al doen we regelmatig dingen apart van elkaar. Als ik terug kijk was de beste relatie dus degene waarbij er in het begin heel veel tijd samen werd doorgebracht, voor we samen gingen wonen (na 5 maanden relatie).
VogeltjeM schreef:Er kan inderdaad iets zijn in de interactie waardoor je zonder dat je het doorhebt een bepaalde druk op de ander legt. Hoe harder je trekt, hoe harder de ander zich afsluit, dat verhaal. En als jij altijd degene bent met initiatief omdat je de snelste bent, creëer je ook een patroon in een vriendschap of relatie waardoor de ander "lui" wordt en jij steeds vervalt in "zie je wel!".
Maar wat ook zeker een mogelijkheid is, is dat je je onbewust aangetrokken voelt tot een bepaald type dat jou niet geeft wat je nodig hebt. Vaak omdat dat een patroon is dat je eerder in je ontwikkeling hebt opgedaan, vaak in het gezin van herkomst. Mensen die van kleins af aan steunende en voedende relaties hebben met bijv hun ouders, vallen zelden op het type "onvoldoende wederkerig" zowel in relaties als vriendschappen. Ik heb verder geen idee van jouw persoonlijkheid natuurlijk, maar ik wilde het toch even noemen.
MyWishMax schreef:Ach, ts. Ik val ook op types die achteraf niet degene zijn die bij me passenof zelfs die door vriendschap erg goed waren in doen alsof ze wel waren wat ik zocht. Want dat had ik vertelt, alleen bleek het niet echt hun karakter te zijn, maar een manier om indruk te maken. Flink frustrerend dus, want dan ben je ineens samen met iemand die juist niet past.
En mijn fout, die jij ook lijkt te maken, is dat ik me dan ging aanpassen aan hen waardoor het steeds minder van hen kant kwam en ik nog harder ging aanpassen. Ik ben dus harder geworden, maar ook duidelijker. Ik doe niet meer aan hints ik geef duidelijk aan wat ik nodig heb en met concrete afspraken (dus niet we zien elke week wel welke dag. Nee, dat komt voor mij niet uit. Ik stel voor die en die dag, want ik heb ook zelf plannen) en als dat niet werkt en het telkens weer in oude patroon vervalt stop ik ermee. Ik ga namelijk ook niet continu opnieuw dat gesprek aan, want dan passen onze wensen blijkbaar niet bij elkaar en moeten we beide teveel veranderen.
Nala schreef:Arabesk schreef:Er zijn ook echt wel gewoon leuke mannen die er wél voor gaan. En die wel een relatie willen en graag dingen samen doen.
Ik moet ze alleen nog even zien te vinden, en zien te onderschijden van degenen die dat alleen maar in het begin beweren
Bonita_Bon schreef:Nala schreef:
Ik moet ze alleen nog even zien te vinden, en zien te onderschijden van degenen die dat alleen maar in het begin beweren
Ik denk dat je hier alweer een verkeerde afslag in je denken maakt. Ik ben heel geschikt relatiematetiaal al zeg ik het zelf, steek veel tijd en energie in mijn partner maar zodra hij tegen mij zou zeggen 'joh wanneer zagen jij en je ex elkaar? Oh 1x doordeweeks en 1x in het weekend? Okee nou welke dag doen we?" Zou ik m'n rok optillen en rennen. Het komt zonder dat jij het zo bedoeld heel benauwend en beklemmend op me over. Ik zou dan iets afstand nemen en als er dan nog harder getrokken word is het doei!
We zijn op een paardenforum dus ik trek vergelijking even door, paard wat niet stug in de mond is maar gereden word door een stugge hand gaat vanzelf trekken of flippen..
Sure_lee schreef:Ik vind ook niet dat je te hoge verwachtingen hebt. Maar misschien dat de andere persoon andere verwachtingen had in het begin. Je schrijft in het Tinder topic dat je aseksueel bent. Kan het zijn dat partners in het begin denken... ach dat komt wel goed.... Bij mij heeft ze daar vast geen last van.... en dat dit dan anders blijkt en ze dan minder vaak willen afspreken?
Ik hoop het niet hoor want ik zou dat kortzichtig vinden.... maar ja
Nala schreef:Bonita_Bon schreef:Ik denk dat je hier alweer een verkeerde afslag in je denken maakt. Ik ben heel geschikt relatiematetiaal al zeg ik het zelf, steek veel tijd en energie in mijn partner maar zodra hij tegen mij zou zeggen 'joh wanneer zagen jij en je ex elkaar? Oh 1x doordeweeks en 1x in het weekend? Okee nou welke dag doen we?" Zou ik m'n rok optillen en rennen. Het komt zonder dat jij het zo bedoeld heel benauwend en beklemmend op me over. Ik zou dan iets afstand nemen en als er dan nog harder getrokken word is het doei!
We zijn op een paardenforum dus ik trek vergelijking even door, paard wat niet stug in de mond is maar gereden word door een stugge hand gaat vanzelf trekken of flippen..
Oh ik vroeg hem nooit naar zijn ex of hoe hij het deed! Daar kwam hij mee. "Ja goh, bij mijn ex deden we het zo en zo vond ik het prettiger, dat wil ik weer zo doen." Daar kwam dan mijn "okay, welke dagen dan?" op.
Janine1990 schreef:Nala schreef:
Oh ik vroeg hem nooit naar zijn ex of hoe hij het deed! Daar kwam hij mee. "Ja goh, bij mijn ex deden we het zo en zo vond ik het prettiger, dat wil ik weer zo doen." Daar kwam dan mijn "okay, welke dagen dan?" op.
Nog wat subtieler, je hebt je al heel snel geschikt naar zijn wensen. Misschien leuk om voor jezelf na te gaan: Wanneer en met welke reden heb je voor het eerst nee gezegd/een grens getrokken?
Je hebt weliswaar niet zelf gevraagd naar de vorige situatie voor hem. Maar je bent wel meteen akkoord gegaan met zijn voorstel. Je hoeft natuurlijk geen nee te zeggen, maar eerst zeggen: "Oke, nou laten we eerst eens kijken waar het schip strand voordat we alles zo in gaan plannen." Ik noem maar even wat.
Het is een mooie eigenschap om een ander tegemoet te kunnen komen, het is nog mooier als je jezelf tegemoet kan komen.
Nala schreef:[ En de "verbeterde hints" die jij voorstelt zijn leuk, maar voelden voor mij als "het hem te gemakkelijk maken".
Nala schreef:Ik denk dat dat zeker komt door mijn omgeving. Ik hoor al jaren "je hebt wel een lijstje he, en paardenmeisje, en vegan, en aseksueel, en en en... dat wordt moeilijk dus je zult zeker compromissen moeten willen sluiten!" Dus misschien dat het onderbewust ook daarmee samen hangt.
Kuggur schreef:Nala schreef:[ En de "verbeterde hints" die jij voorstelt zijn leuk, maar voelden voor mij als "het hem te gemakkelijk maken".
Als man zijnde vind ik deze attitude hilarisch.
Je wil een bepaald gedrag en geeft vage hints om dat te bereiken, waarbij de arme kerel een telepathisch talent nodig heeft je boodschap te begrijpen. Maar gewoon duidelijk communiceren wat je wil is "het hem te gemakkelijk maken"...