Beschrijf jezelf alsof je een paard bent.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:23

AmyII schreef:
Elisa2 schreef:

Donkerbruine 12 jarige merrie, 1.72m hoog. Luchtzuiger, met de juiste huisvesting is dit opgelost.
Geen andere stalgebreken.

Over het algemeen erg braaf maar is wel een binnenvetter. Explodeert een enkele keer, haar dan even zelf laten gaan helpt.
Heeft een hekel aan honden en kan niet goed overweg met (kleine) kinderen maar blijft wel beleefd en braaf wanneer er toch kinderen/ honden om haar heen zijn.

Is gek op eten, heeft wel wat voernijd (serieus! :j) is hierdoor iets te zwaar maar dat komt ook omdat ze een tijd stil heeft gestaan. Bij voldoende beweging en met de juiste voeding prima op gewicht te houden.

Allround inzetbaar mits op recreatief niveau. Kan, wanneer op de juiste manier gevraagd, erg leuk lopen. Is dol op buitenritten en staat het liefst 24/7 buiten met schuilmogelijkheid. Lief voor beginners en vergevingsgezind. Hoeft niet elke dag getraind te worden, mits ze in vrijheid voldoende ruimte tot bewegen heeft. Wanneer zij enthousiast wordt kan ze haar geduld verliezen, wil ook wel eens harder lopen dan de ruiter aangeeft/ vraagt/ wil.

Houdt niet van ellenlang poetsen: functioneel is lang genoeg. Is een mannenpaard, met vrouwen wil ze nog wel eens botsen of onzeker worden. Houdt wel van een knuffel op zijn tijd maar ook niet te lang/ altijd.

(Lastig om zo’n omschrijving over jezelf te maken zeg, wel een grappige manier om ‘kennis’ te maken. Ik zou niet weten wat voor ras ik mezelf zou moeten indelen).

Luchtzuiger? haha hoe dan? :')

Geweldig die omschrijvingen, ik zou ook niet weten wat voor een ras ik ben hoor. Een akhal teke ofzo..ben nogal tenger. _O-

Ik heb nare gewoontes die door stress getriggerd worden: roken, nagelbijten… :') dus ik vond luchtzuigen wel passend.

Geniaal :D

Ik geniet weer van alle omschrijvingen haha

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:40

Dit is Anne, een Gelderse merrie van 15 jaar.
Anne is een eenkennige, sensibele merrie. Maar mocht je eenmaal haar vertrouwen gewonnen hebben, dan gaat ze voor je door het vuur. Anne gaat graag voor je aan het werk, zowel onder het zadel als met grondwerk. De laatste tijd is ze enkel recreatief gereden. Buiten is ze bombproof en kan ze prima alleen op pad. Trailerladen is geen probleem. Wegens gebreken is ze niet meer geschikt voor het zwaardere werk in de sport. Via pb meer info daarover.

Wegens tijdgebrek zoeken we een nieuw plekje voor haar. Bij voorkeur eentje waar ze voldoende gezelschap heeft, beweging krijgt en ruim beschikt over ruwvoer. Ze is altijd netjes bijgehouden wat betreft de hoefsmid, tandarts, wormenkuur en entingen.

Een goed tehuis is belangrijker dan de prijs.
Handelaren of maneges hoeven niet te reageren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:45

ikkedus schreef:
Plop1997 schreef:
Waren paardenadvertenties maar zo eerlijk over gebreken als deze _O-

Dan dalen de prijzen ws heel snel en gaan verzekeraars failliet. Er komt maar 2% door de keuring zo te lezen.

Volgens mij waren de meesten allang ingeslapen... :P

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:53

Merrie van 12 jaar, net iets te zware bruine koudbloed. Niet snel onder de indruk. Nuchter karakter, geen typisch merrie gedrag.
Tikkeltje lui, maar super fanatiek wanneer de interesse is gewekt en gemakkelijk te activeren. Gek op buiten rijden.
Selectief in wie wel/niet aardig gevonden wordt.
Staat het liefst zo veel mogelijk buiten, wordt onrustig bij te veel op box/binnen staan.
Gevoelige rug, röntgenologisch in orde maar bij spanning wordt de rug extreem vast gehouden en kan ze amper lopen.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:00

Elisa2 schreef:
Volgens mij waren de meesten allang ingeslapen... :P

Ik had als paard zijnde de 3 waarschijnlijk niet eens gehaald laat staan een keuring. Weet al 4 momenten in mijn leven dat ik ingeslapen zou zijn als een paard dit had.

Zelfs mijn partner was als paard al ingeslapen terwijl hij toch heel gezond is. Alleen als hij veel gaat rennen dan krijgt hij last van z'n knie dus als paard zijnde kon hij al niet pijnvrij zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Beschrijf jezelf alsof je een paard bent.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:03

Ik heb al een poos in de couveuse gelegen want 6 weken te vroeg geboren dus daar was het als paard al einde oefening geweest :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:04

Toch wel fijn om een mens te zijn dan...scheelt natuurlijk ook wel dat wij kunnen zitten en paarden niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:09

Twee nuances:

Aan de ene kant: het is over het algemeen makkelijker via internet contacten te onderhouden als je fysiek of psychisch niet helemaal OK bent - je kunt het op jouw tijd en jouw tempo doen, wat IRL veel minder eenvoudig is. Dus op fora vind je onder de meest actieve gebruikers vaak de mensen die IRL minder kunnen. Dat is althans mijn ervaring, niet alleen hier, maar ook op andere fora. Dus het menselijke beeld is hier misschien een beetje vertekend...

Andere kant: misschien keuren we paarden veel te streng en hechten we er veel te veel waarde aan.
Ook weer eigen ervaring: ik heb meer dan 2500 endurancewedstrijdkilometers met een paard met 4-tjes op de foto's (op 4-jarige leeftijd) gereden. Is 23 geworden zonder ooit een dag kreupel gelopen te hebben (overleden aan melanomen).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:13

Met beide nuances eens :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:21

Kruising vos welsh pony en akhal teke. Middelgrote pony met aalstreep, smalle benen en niet al teveel haar. Veelzijdig in het gebruik en makkelijk te leiden, behaalt hoge snelheden, maar is erg lui aangelegd. Wordt niet snel ziek, maar wil wel graag een dekentje op in de winter.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:39

Basispaard, merrie, 175 hoog, op leeftijd. Kan uren op stal staan te suffen. Niet geschikt voor de sport, komt keuring niet meer door. Ook geen buigproef. Kan nog recreatief gereden worden, maar heeft last van vastzittende spieren in rug. Dieseltje, moet eerst een 15 minuten op gang komen, maar kan nog dan aardig lopen. Bruin met al wat grijze plekken op hoofd.

Sloopt graag dingen en speelt graag met dingen. Houdt wel van uitdaging in de zin van creatief denken. Parcours schriktraining is leuk!

Gezelschap van een of meerdere paarden is fijn, maar niet te grote kudde.

goede voeten, zonder ijzers. Altijd korte vacht en een wat dunne staart en manen. Kouwelijk aangelegd, dus wel dekens gebruiken.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:10

Als je je afvraagt of je door een buigproef komt. Ga maar eens een minuut lang met een knie ingetrokken zitten en loop/ren dan een paar meter. Ik mag dan 24 zijn maar mijn knie zegt dan knak en ik loop echt niet goed de eerste paar stappen. _O-

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 18:47

Tja, jammer…. Afgekeurd! Of nee, de verzekering zou zeggen: goedgekeurd voor recreatief gebruik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:15

Sportmerrie kruising Gelders/Fries, 1.73m, sportief gebouwd, momenteel in topconditie. Zeer geschikt voor endurance of lange buitenritten.

Geen eigen veulens gehad, maar kan wel zeer goed omgaan met veulens van andere merries.
Kan heel ongeduldig en eigenwijs zijn, maar is een doorzetter.

Functioneert het beste bij zoveel mogelijk buiten zijn in een niet al te grote groep.
Wordt het liefst onbeperkt gevoerd. Moet nog op lintworm worden gecontroleerd :+ :D.

Rontgenologisch en klinisch 100% goedgekeurd. Geen fokmerrie.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:36

Pfff... KWPN-tuiger of zo. Eentje die nodig op dieet moet. :) En met veel kuren.

Liever voor de kar dan onder het zadel: minder contact met mensen. Onder het zadel: bokken en steigeren als je me niet bevalt. Maar bij de 10% die met me kan omgaan loopt het als een trein.

Ik zou niet op mezelf kunnen rijden, nee... :n

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:47

Merrie die dol is op lange buitenritten/endurance. Helaas wel lichte astma, maar met het juiste management valt hier goed mee te werken.
Is wel een beetje een vreetzak, probeert waar mogelijk te snaaien.
Enorm eenkennig, wel een harde werker. Risico op overtrainen is groot.

Heeft nog geen veulens geproduceerd en wil dit graag zo houden. Vindt veulens van andere merries ronduit irritant.

Staat niet graag op stal, maar ook niet in een te grote kudde.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:59

Een lompe merrie met humor. Zeer geschikt voor het basiswerk en bij de juiste personen/met wat aanmoediging kan ze op z’n tijd wel een uitdaging aan, maar zodra het moeilijker word raakt ze nerveus. Kan prima alleen, maar past zich ook makkelijk aan in een kudde. Heeft wel voldoende beweging nodig en komt het liefst ook regelmatig buiten, voor zowel lichamelijke als mentale behoeftes. Heeft wel enigszins afgewogen porties aan voer nodig, kan zich anders al snel overeten. :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:14

Merrie, kwpn, vos zonder aftekeningen, commerciële maat. Nooit ingezet voor de fokkerij. Voldoende athletisch, wel wat klassiek qua type (weinig bloed) en qua exterieur niet sterwaardig. Prima allround te gebruiken (basissport of recreatief). Merrie is dressuurmatig makkelijk te rijden en is dan prettig voorwaarts, maar bij te weinig afwisseling naast het werk in de bak wordt ze flegmatiek.
Paard is goed verkeersmak inclusief groot verkeer, springt een parcours en is niet kijkerig. Ze houdt niet van drukte. Merrie heeft altijd op een kleinschalige stal gestaan. Wel sociaal naar andere paarden en makkelijk in de groep. Eenkennig en eigenzinnig karakter. Meestal meegaand, maar moeilijk/niet te overtuigen bij een 'nee'. Durft te staken als er met veel druk gereden wordt. Niet geschikt voor maneges of meerdere/wisselende ruiters. Merrie houdt ontzettend van gras/eten. Ze is niet gevoelig voor hoefbevangenheid indien ze enkele keren per week beweging krijgt en reageert ook niet gevoelig op wisseling van hooi/krachtvoer.
Bij stress of verveling durft de merrie met de tanden langs de spijlen te 'ritsen'. Bij voldoende weidegang en rust op stal doet ze dit niet. Paard heeft kissing spines, maar is hier goed van gerevalideerd en bij correcte training vormt dit geen enkele belemmering voor de basissport en recreatie.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 14-03-22 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:15

Ik zou precies mijn haflinger zijn denk ik zo.
Een eenkennige haflinger merrie! Voorzichtig in nieuwe situaties, met vertrouwen van de ruiter wel te overtuigen, maar dat vertrouwen moet echt komen van jaren, dus erg eenkennig. Vluchtdrang als de mentale emmer overspoeld en die overstroomt al erg snel, zonder dat enig mens dat ziet. Houd niet van nieuwe situaties, behalve als er snoep van te pas komt, dan is het het proberen waard dus je kunt al wel raden, houdt van voedsel. Beetje de onderste in de kudde. Staat ook niet graag op een pensionstal met drukte maar lekker op een weide met één of twee vriendjes, schuilt graag voor zon, regen is minder erg. Vind altijd wel iets creatiefs om mee te spelen of te slopen, houd van een goede knuffel op z'n tijd maar zeker niet elke dag.
Nog geen veulens gehad en heeft hier ook geen paardenbehoefte aan. Houd niet zo van getrek aan der manen en staart. Geliefde onbeperkt voer.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:51

Klein uitgevallen papierloze trekpaardkruising, merrie, vosroan, 1,60m hoog.

Pittige introverte merrie die snel in de stress schiet als dingen niet gaan zoals ze horen te gaan, niet voor de beginnende ruiter.
In het verleden niet al te best behandeld, en dit is in de omgang goed te merken.
Gedijt het beste op duidelijk en eerlijk leiderschap, wordt snel nerveus van onzekere mensen in haar omgeving. Ook is ze erg eenkennig en heeft lang de tijd nodig voor zij mensen vertrouwt, maar als ze je eenmaal vertrouwt, gaat ze voor je door het vuur en is ze het eerlijkste paard wat je maar kan hebben.

Wel een echte merrie, ze laat het duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is en kan gemeen uit de hoek komen door middel van bijten en/of trappen. Indien de duidelijke signalen van tevoren worden opgepikt, is hier prima mee te werken.

Heeft in het verleden bomen gesleept en is regelmatig mee voor de kar geweest.
Is verder beleerd onder het zadel en kent de basis, maar door meerdere blessures wordt ze enkel nog recreatief gereden.

Staat het liefst 24/7 buiten met schuilmogelijkheid, op stal ontwikkelt ze snel stalondeugden (weven, luchtzuigen), maar wegens haar slechte rug is een extra deken in de winter wel wenselijk, nat en kou op haar lijf zorgt voor een stijf en kreupel paard.

Wegens lichamelijke slijtage en blessures niet geschikt voor de fokkerij, maar is een goede opvoedmerrie om net afgespeende veulens bij te zetten.

Kan niet goed samen met andere merries gehouden worden, uitzonderingen daargelaten. Ruinen en/of hengsten zijn dan weer geen probleem. Niet onder de indruk van hengstengedrag en geeft hierin ook zeer duidelijk haar grenzen aan.

Braaf bij hoefsmid, dierenarts, tandarts en geniet enorm van de osteopaat.
Laatst bijgewerkt door Goudhaan1 op 14-03-22 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:09

Ik geniet echt van dit topic :D zo mooi dat elk 'paard' prima in te beelden is _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:12

Snippergroen schreef:
Ik geniet echt van dit topic :D zo mooi dat elk 'paard' prima in te beelden is _O-

Wat ik leuk vind is dat er geen ander topic te vinden is waar mensen zo persoonlijk over zichzelf praten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:15

Kruising friese merrie, 12 jaar, lange manen..

Houdt van eten, maar heeft gevoelige darmen.. Let daarom goed op dieet ivm koliek..

Kan ontzettend eigenwijs zijn en heeft en groot gevoel voor gerechtigheid, ga je goed met haar om, doet ze alles voor je..

Selectief in banden met andere paarden.. Absoluut niet geschikt voor kinderen.. Ook niet voor beginners..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:23

Typische koudbloed merrie op leeftijd. Veel behang, voornamelijk grijs :D
Niet geschikt voor wedstrijden, hooguit voor een rustig buitenritje. Houdt niet van dekens, beenbescherming of ander getut. Heeft ruimte nodig, dus bij voorkeur zoveel mogelijk buiten. Kan heel slecht tegen warmte, dus bij 25+ graag een stal met mogelijkheid om airco te gebruiken :D Kan met alle soorten paarden overweg, maar houdt van nature niet van hoogdravende types :D
Zeer gevoelig voor rugblessures en conditie moet weer opgebouwd worden. Grasbuik aanwezig :D
Zoals bij menig koudbloed....kan niet tegen onrechtvaardige behandeling, en toont pas dat grens bereikt is als het zover is (ontploffingsgevaar) :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:34

Suzanne F. schreef:
Snippergroen schreef:

Wat ik leuk vind is dat er geen ander topic te vinden is waar mensen zo persoonlijk over zichzelf praten.

Haha klopt, waar velen altijd zo anoniem mogelijk wil blijven, zo open zijn ze hier, en grappig is dat alleen paardenmensen het snappen :')