Zijn er meer deuren of wielen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zijn er meer deuren of wielen?

Deuren
65 (24%)
Wielen
199 (75%)

Totaal aantal stemmen: 264

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:04

SusanH schreef:
Ik vind het echt een grappig idee dat iedereen hier net als ik nu deuren en wielen in de directe omgeving heeft geteld :')

:D

Als ik niets vergeten ben kom ik op 81 wielen en 88 deuren.
Dus ik ben team deuren :D

Bij wielen meegerekend de kruiwagens, maar ook de schuifdeuren die ook weer wieltjes hebben.
Of de plannenbak op een trolley.
Bij deuren heb ik ook het wasmachinedeurtje magnetrondeurtje en dat soort dingen meegeteld.

LieveLoes

Re: Zijn er meer deuren of wielen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:12

Maar zijn schuifdeuren ook deuren? Want die hebben vaak ook wielen. En de wieltjes in de vaatwasser niet te vergeten!

En telt de pizzasnijder ook als wiel?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:16

ik heb de schuifdeuren als deur geteld, maar de wieltjes ook geteld.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:59

De pizzasnijder :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:10

Ik ben team wielen.

Na een screening van mijn huis (ik kan niet geloven dat ik dit echt heb gedaan :') ) kom ik op 52 deuren en maar liefst 162 wielen.
Daarnaast heb ik nog 8 kleppen/luiken. Als ik die meetel als deuren kom ik 60:162 in het voordeel van de wielen. En dan missen er ook wielen, zoals de pizzasnijder :# en alles wat voor de aandrijving in mijn auto zit.

De topscoorder per categorie:
Keuken: 8 deuren
Erf en bijkeuken: 29 wielen (auto 5, trailer 6, aanhanger 3, kruiwagens 3, kliko's 10, parasolvoeten 2) (kapstok 4, magnetron 4, zadelkar 2, stofzuiger 3, vaatwasser 16).

(Hersteld, ik was het deurtje van de magnetron vergeten, en ook de wieltjes daarin trouwens).
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 11-03-22 11:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:14

Ik hoor alleen Yanny

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:33

Ik vind het een vermoeiende vraag :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 11:36

Toch wel leuk dat ik mensen aan het tellen heb gekregen hoeveel deuren en wielen ze hebben :')

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:53

hahaha ik las dit topic gisteren al en was toen stiekem al voor #team deur, alhoewel er opzich wel een aantal goede argument zijn van #team wiel vind het irritant om rekening te moeten gaan houden met al die tandwieletjes etc. :'), dus ik blijf heeeeel eigenwijs toch bij deuren. :') ik vind gewoon dat die er meer zijn hahaha. *D

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:28

Poekkie schreef:

Ja dat is toch ook een wiel _O-

Ik vind het een mega leuke vraag! Als we nu allemaal onze wielen en deuren tellen en dan een gemiddelde nemen, dan hebben we een antwoord toch?

Moeten we wel deuren en wielen goed definiëren

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:08

ista schreef:
en iedere 5 deurs-auto heeft al 1 deur extra tov wielen... :Y)

Niet altijd, want je hebt ook nog het reservewiel.
En vind je de kofferbak een deur?
Als we uitgaan van echte wielen, dus geen tandwielen, dan is de kofferbak dus geen deur.

En is een wiel aan een duikautomaat van de DIN-kit een wiel in de zien van een wiel of eigenlijk niet? Men noemt het wel een wiel, maar het rolt nooit.

Dus wat is een wiel? In mijn ogen moet je tellen wat dan echt rolt. Dus een speelgoedautootje kan dan misschien niet altijd deuren hebben, maar wielen wel. Een stofzuiger heeft ook 3 wielen (of telt elk wieltje daar dubbel omdat het dubbelwieltjes zijn? ). En een koffer? Ik heb onder mijn koffer 4 dubbele wieltjes. Zijn dat er dan 4 of 8? Een deur heeft mijn koffer niet.
Maar mijn koelkast heeft een deur, en mijn vriezer ook. En dan zit er in 1 lade ook nog een deur. Ik heb ook deuren in mijn kasten. Puur in huis gok ik dat er meer deuren zijn dan wielen als we het echt over rollen hebben. Ik tel dan mijn vele sporen met wieltjes niet als wiel mee. Anders heb ik zo weer 20 wielen extra in huis.
Mijn 12 automaten voor duiken hebben allemaal een wiel van de dinkit. Tja. Wat is het?
Oh ja, in elke lade zitten ook weer wieltjes om het open trekken te vergemakkelijken. DAar rolt echt wat over. Dan moet ik wel van het team wiel zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 14:31

LieveLoes schreef:
Poekkie schreef:

Ja dat is toch ook een wiel _O-

Ik vind het een mega leuke vraag! Als we nu allemaal onze wielen en deuren tellen en dan een gemiddelde nemen, dan hebben we een antwoord toch?

Moeten we wel deuren en wielen goed definiëren

Nee en ja, want het gaat over de wereld en misschien winnen deuren bij mensen thuis maar als naar bijvoorbeeld een achtbaan gekeken wordt en naar een gemiddeld kantoor :')