Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:Er gaat ook geld kwijt aan inefficiënte individuele transportstromen, gebrekkig organisatie en mogelijk zijn de spullen niet optimaal. Daar valt ook wat voor te zeggen.
purny schreef:Het kabinet heeft er nog eens 15 miljoen boven op gegooid. Dus als jullie je afvragen waarom alles zo duur wordt... dat wordt mooi door ons betaald.
Electra63 schreef:purny schreef:Het kabinet heeft er nog eens 15 miljoen boven op gegooid. Dus als jullie je afvragen waarom alles zo duur wordt... dat wordt mooi door ons betaald.
Je klaagt wel erg veel Purny.
Misschien eens de beelden van de steden bekijken die plat worden gebombardeerd en de stroom vluchtelingen, die alles achter moeten laten.
Tel je zegeningen hier.
Ineke2 schreef:[
Purny hoort bij de zgn minima. Ik snap wel dat ze klaagt. Zelf ben ik ook echt niet blij met de giga prijsstijgingen en voornamelijk de onzekerheid die dat allemaal met zich meebrengt.
Vooralsnog doet de regering hier geen fluit om haar burgers te helpen.
marleen_usar schreef:Vind ik ook hoor punrny alles wordt steeds duurder, veel mensen komen steeds meer in de problemen.
Echwel schreef:Maar heeft de luxe op vakantie naar Amerika te gaan
Marleen heeft de luxe van paarden..
Het is maar waar je prioriteiten liggen....
De mensen in de Oekraïne hebben niks van die luxe niet eens een behoorlijk bed om je baby in te krijgen.....
Sturen baby's gewoon met vreemden mee in bussen zodat ze kunnen overleven
purny schreef:De reden waarom ik dit vind is omdat er nog veel mensen wachten op een compensatie. Toeslagenaffaire en Groningen vergeten?
Het zou het kabinet sieren dit eerst af te handelen, maar dat gebeurd niet.
Echwel schreef:Ineke2 schreef:[
Purny hoort bij de zgn minima. Ik snap wel dat ze klaagt. Zelf ben ik ook echt niet blij met de giga prijsstijgingen en voornamelijk de onzekerheid die dat allemaal met zich meebrengt.
Vooralsnog doet de regering hier geen fluit om haar burgers te helpen.
Maar heeft de luxe op vakantie naar Amerika te gaan
germie schreef:Het mag best gezegd worden dat het raar is dat de overheid niets, maar dan ook niets voor het eigen volk doet en ondertussen het geld maar naar het buitenland brengt. Is dat voor de buitenwereld? Want dat ga je dan wel denken.
purny schreef:De reden waarom ik dit vind is omdat er nog veel mensen wachten op een compensatie. Toeslagenaffaire en Groningen vergeten?
Het zou het kabinet sieren dit eerst af te handelen, maar dat gebeurd niet.
Shae schreef:We leven in een super welvarend land en dat lijken sommige mensen heel snel te vergeten. Ons sociale vangnet is echt wel prima vergeleken met veel andere plekken in de wereld. Tel je zegeningen. Als je wiegje een paar landen verderop had gestaan, had je een heel ander leven gehad. Het is mazzel dat we hier zijn geboren in plaats van in Rusland, Oekraïne of erger en niet meer dan dat.
Is Nederland perfect? Natuurlijk niet, maar je krijgt momenteel geen bommen op je hoofd. Ik denk dat onze ((over)groot)ouders die dat wel hadden ons ook wat minder zorgen maakten om benzine, vakanties en andere luxe zaken.germie schreef:Het mag best gezegd worden dat het raar is dat de overheid niets, maar dan ook niets voor het eigen volk doet en ondertussen het geld maar naar het buitenland brengt. Is dat voor de buitenwereld? Want dat ga je dan wel denken.
Nee, dat is omdat die mensen gebombardeerd worden en het voor ons zéér nadelig is als die gek uit Moskou z'n grenzen lekker veel richting de EU kan verschuiven.
Als wij bommen op ons hoofd krijgen, hopen we ook dat andere landen vinden dat bommen op je hoofd krijgen erger is dan minder op vakantie gaan.
Het hebben van een paard is ook écht een luxe. Ik merk dat ik me begin te ergeren aan dit topic. 'Erg hoor dat die mensen geen huis meer hebben, maar ik ben bang dat ik straks niet meer naar m'n favo restaurant kan'.
En dan noemen mensen mijn generatie verwend.