Hoe groot is jouw vriendengroep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe groot (hoeveel mensen) is jouw vriendengroep?

2
89 (21%)
3
67 (16%)
4
62 (14%)
5
41 (9%)
6
42 (10%)
7
28 (6%)
8
29 (6%)
9
11 (2%)
10
19 (4%)
11
6 (1%)
12
23 (5%)

Totaal aantal stemmen: 417

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:27

Mariett schreef:
culaccino schreef:
Er komt wel een mooi aflopend lijntje uit jullie poll! Ik ben wel benieuwd, TS: wat dachten jullie te zien? Klopt het met de poll?

Nee! :D

We zagen een trend in de groepjes die bij ons reserveren, en als er 3 of 5 mensen hebben gereserveerd zijn het bijna altijd vriendengroepjes.
Nou heb ik zelf twee vriendengroepjes, een van 3 en een van 5, en mijn collega een groep van 5 en een van 7. We waren benieuwd of oneven aantallen vaker voor kwamen in vriendengroepen :)

Wat interessant! Zou je het niet ook andersom kunnen zien? Dat als het een even aantal is het vaak stelletjes zijn (dan is een oneven aantal nogal onconventioneel ) óf een gezin. Meeste gezinnen die ik ken bestaan uit een even aantal (meestal 2 kids, of 4. Denk dat enigskind een stuk minder voorkomt). Waardoor je dus kunt deduceren dat als het geen even aantal is, “de vriendengroep” de waarschijnlijkste optie is omdat het een kleinere kans is dat het een koppel of gezin is := .

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 09:52

Menino schreef:
Wat interessant! Zou je het niet ook andersom kunnen zien? Dat als het een even aantal is het vaak stelletjes zijn (dan is een oneven aantal nogal onconventioneel ) óf een gezin. Meeste gezinnen die ik ken bestaan uit een even aantal (meestal 2 kids, of 4. Denk dat enigskind een stuk minder voorkomt). Waardoor je dus kunt deduceren dat als het geen even aantal is, “de vriendengroep” de waarschijnlijkste optie is omdat het een kleinere kans is dat het een koppel of gezin is := .

Jaa ik denk dat dat het gewoon is hoor. Omdat we dus zelf die twee vriendengroepen hadden en we zo snel niemand wisten met een vriendengroep van 4 of 6 mensen heb ik snel even een poll gemaakt om te checken, het is leuk dat dat op bokt zo snel gaat. M'n collega was erg onder de indruk van alle snelle reacties van iedereen :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:56

Ik heb geen vriendengroep.

Ik heb 4 vriendinnen, waarvan 2 elkaar kennen, maar we hebben nog niets met zijn drieën gedaan :Y)

Verder staat alles los van elkaar.

Heb alleen voor twee artiesten met concerten een vaste groep om mee te gaan queuen, maar dat zijn geen enorm goede vrienden ofzo. Meer goede kennissen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:59

Ik heb 1 groepje van 4 vriendinnen en dan nog een stuk of 4 losse vriendinnen en 1 vriend. Meer dan genoeg voor mij haha.

Ik reken partners dan niet mee hoewel die ene vriend een suuuuper leuke vriend heeft waar ik best goed mee kan. En ga wel eens met die vriend + zijn zusje en haar vriendengroep mee. Dat zijn 6 meiden ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:43

Kennissen heb ik... maar geen goede vriendinnen meer; het is gewoon zo gelopen. Mijn jeugdvriendin overleed in 2009 en de andere close vriendinnen zijn om welke reden dan ook, uit mijn leven gegaan. Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik vaak moet afzeggen wegens lichamelijke sh*t. Het zij zo. Ben intussen op een leeftijd dat ik me er niet zo druk meer om maak; het komt zoals het komt. Heb wel 3 zussen waarmee ik close ben en dat is me heel veel waard. <3

nienke555

Re: Hoe groot is jouw vriendengroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:51

Ik heb één klein groepje waar we met z'n drieën zijn, en een grote groep van 11. Verder nog 2 'losse' vriendinnen die niet bij een groepje horen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:55

Op de basisschool hadden we wel een vriendinnengroep van 4. Op de middelbare een groep van 5. Inmiddels ben ik ontzettend blij dat ik enkel mijn beste vriendin uit groep drie nog heb, maar ook met haar ben ik het contact wat meer aan het verminderen, ik vind er gewoon simpelweg niets aan.
Maar ik heb vier gekozen, omdat vijf toch oneven is. Ik had een betere vriendin uit die groep van vijf maar er viel er soms wel één iemand uit zeg maar als er projecten etc. werden gedaan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:13

Ik heb een beetje een gemiddelde genomen. Hier een paar vriendinnengroepjes van 3/4/5 mensen waar we wel eens tegelijkertijd wat mee doen. Een deel daarvan is ook bevriend vanuit de paarden en wil nog wel eens mixen.
Eigenlijk heb ik dat nooit zo als vriendengroepen gezien omdat ik dat vooral kende van grote groepen die vast samen dingen deden en waarbij partners ook automatisch aansloten. Die dynamiek kennen wij niet echt en dan zitten we meer op het niveau van losse vrienden die elkaar ook kennen. Maar als ik het hier zo lees zou je het wel als een vriendengroep kunnen zien.

Lestrange01

Re: Hoe groot is jouw vriendengroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:42

Ik heb twee vriendinnen van de middelbare school. Beide hebben veel grote vriendengroepen, maar ik hou niet zoveel van mensen en drukte, dus als we afspreken doen we dat met zijn drietjes. Dat vind ik al genoeg. Gelukkig kunnen we het inmiddels drie jaar na de middelbare school nog steeds goed vinden. Daarnaast heb ik nog een vriend op de universiteit waar ik mee spreek en heel soms mee afspreek. Ik vind dat genoeg, ik heb niet echt behoefte aan meer vrienden en ik vind een paar keer per jaar genoeg uitjes.