Wat is het meest vieze wat je ooit dacht op te eten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:42

Goh wel “eetbaar” maar echt goor was de kip die nogal vreemd smaakte en waar de wormen uit kropen.

En dan op hotel zin hebben in yoghurt, tot je vreugde een grote schaal gevuld met yoghurt ziet staan, een bakje vult, een gretige hap neemt en ontdekt dat het mayonaise is. Bah !
(Ik lust geen mayo)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:45

Zit echt zo hard te lachen, dank daarvoor...

Dat met de mayonaise en yoghurt heb ik ook wel eens gehad.

Caira

Re: Wat is het meest vieze wat je ooit dacht op te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:47

In Tsjechië doen ze overal slagroom op, en dat is geregeld zoete slagroom. Dus vlees met zoete slagroom. Horror

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:50

Mijn moeder en tante waren op vakantie in Italië. Zaten ze te bij het hotel te eten (hotel was netjes schoon etc, niets wat argwaan wekte) totdat het eten werd geserveerd. De sla op bord bewoog zowat vanzelf, kleine beestjes. Hun grapte al, lijkt wel bladluis... bah bah bah

Later die week met de ochtend bij het ontbijtbuffet hadden ze filet American, nou eten ze dat sws niet in andere landen (altijd erg voorzichtig mee) maar echt sindsdien noemen we dat hier thuis maaienvlees ( wij noemen mades nl maaien).

Diezelfde tante had met de ochtend thuis een nieuw pak jus de orange open gemaakt, glaasje uit gedronken en in de koelkast gezet.
Einde dag toen ze uit haar werk was, nog al dorstig door het warme weer. Pak uit de koelkast, pak aan dr mond en voelde wel een klontje meekomen. Maar dacht eerst dat het kwam omdat ze niet goed had geschud en het vruchtvlees was. Nou helaas dat waren allemaal mieren. Eén ding heeft ze wel afgeleerd, uit het pak drinken _O-

Zelf eigenlijk niets wat ik me kan herinneren.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:52

8nnemiek schreef:
Capriootje schreef:
Colosan voor de paarden :r Stond in een coca cola fles onderin de kast en de kleur komt overeen. Jeeeetje wat smerig.

:')
Het ruikt naar drop, smaakt het daar ook naar? :))

Nee alles behalve drop helaas :') echt een hele bittere en vieze smaak. Het is al jaren geleden maar ik vergeet het nooit meer :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:53

AmyII schreef:
Movement schreef:
Op de vroege ochtend dacht ik dat ik pindakaas op mijn brood zat te smeren, leek het later bij de lunch saté saus te zijn. De calve potten lijken zo erg op elkaar en wie zet ze dan ook naast elkaar neer. :')

Ohja, in het kader van vergissing heb ik wel eens paprikapoeder op mijn appel gedaan in plaats van kaneel :r

Zo heeft mijn vriend eens kaneel in de chili gedaan ipv paprikapoeder, dat was ook geen succes :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:56

Capriootje schreef:
Nee alles behalve drop helaas :') echt een hele bittere en vieze smaak. Het is al jaren geleden maar ik vergeet het nooit meer :=

En ik mijn paard maar steeds vertellen dat hij zich niet aan moet stellen, want het ruikt zo lekker naar drop :(:) :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:04

Lauriannnn schreef:
AmyII schreef:
Ohja, in het kader van vergissing heb ik wel eens paprikapoeder op mijn appel gedaan in plaats van kaneel :r

Of chilipoeder ipv kaneel in je kwark om 7 uur 's ochtends.... en ik hou ook echt niet van scherp eten :')

Oh de horror :')

Mijn vader heeft zich eens vergist en een pot peperbolletjes op de pizza gedaan ipv. kappertjes :j feest!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:06

Geweldig topic, er komen al een paar herkenbare voorbij :') Slokje asbak vocht uit een blikje is mij ook al eens overkomen, net als een slok olie ipv. wijn en per ongeluk beschimmeld brood eten. En als kind een slok wijn ipv limonade :=

Ook de fles gevuld met plas is voor mij herkenbaar helaas :') Op een festival had dus ook 1 van de mannen van ons campingkamp groepje in een fles gepist en die buiten de tent gegooid. Was al 1 van de latere dagen van het festival, alle restanten drinken die er nog waren lagen overal door het kamp verspreid. Ik kom in de ochtend dorstig mijn tent uitgerold en zag die fles liggen en het leek heel erg op appelsap, ik dolblij dat er nog iets van fris over was. Pak die fles op, voelt wel heel erg warm aan, vond ik vreemd want alles was inmiddels wel lauw geworden maar het was nog vroeg en de zon had er nog niet opgestaan vandaag? Draai de dop eraf, zet die fles aan m'n mond en nog net op tijd komt er een geur m'n neus binnengedrongen die me tot de realisatie brengt dat ik op het punt sta iemands pis te gaan drinken :r :r :r
Was een near miss maar sindsdien denk ik wel 2 keer na voordat ik op een festivalcamping iets wil eten of drinken _O-

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:28

AmyII schreef:

Ik nootmuskaat ipv kaneel op de havermout.. Geen succes. :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:34

Ik had mijn tanden gepoetst en toen ik beneden kwam had mijn moeder superlief ontbijt voor mij klaarstaan. Dorstig als ik mij voelde nam ik eerst een grote slok jus d'orange...

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:45

Sommige dingen hier zijn echt om te gieren :')

Ik heb recent in plaats van nootmuskaat een sloot kaneel in de bechamelsaus voor de lasagne gegooid. Uiteraard kwamen we er pas achter toen de lasagne klaar was. Was een eh... Bijzondere ervaring :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:52

Hahaha sommige verhalen :))

Mijn moeder en oom zijn gek op zure haring. Nu was er iemand bij ons jarig en oom etc waren op visite. Mijn moeder had wat zure haring in een bakje gedaan en gaf dat aan mijn oom. Mijn oom had nog niet gekeken wat er in het bakje zat en meende chips gekregen te hebben. Totdat hij een "chipje" besloot te pakken en zijn hand in iets glibberigs had. Ik heb die man nog nooit zo hard en hoog horen gillen :')

En ikzelf... Ik was aan het wokken met mijn ouders en stond bij het koude buffet wat, althans dat dacht ik, gerookte zalm op te scheppen. Heerlijk! Nou bij mijn tafel bleek die mondvol zalm ineens een mondvol gember te zijn! Getverpielekes!! Dat is smerig!

Mijn moeder had mij dat op zien scheppen en vond het raar, omdat ik geen gember lust. En ik zei er nog bij: ooh lekker zalm.
En dan zegt ze niks, die smiecht :)) die heeft het hardste gelachen natuurlijk :+

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:54

Een wesp op een frietje. Kreeg er wel gelijk gratis lipfiller bij. <<)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:54

Wat een erge dingen staan hier tussen.

Hier wel eens een hap uit een perzik genomen zat die vol met allemaal kleine beestjes en een wormpje :r

Verder op een Festival camping was geen glas toegestaan dus alles ging in plastic flessen. Dacht dus een slok water te nemen uit een flesje bleek het pure wodka te zijn :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:14

Ik had in een gerecht cayennepeper gedaan ipv paprikapoeder. Wel sneu, want het is het favoriete kostje van mn jongste. Dat ging direct de prullenbak in, zó heet!

Verse kop muntthee; munt geplukt en afgespoeld onder de kraan. Goed laten trekken, honing erbij en heerlijk genieten! Halverwege viel mij tijdens het drinken op dat er iets niet klopte in het glas, zat het vol met bladluis :r

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:29

kiki1976 schreef:
Diezelfde tante had met de ochtend thuis een nieuw pak jus de orange open gemaakt, glaasje uit gedronken en in de koelkast gezet.
Einde dag toen ze uit haar werk was, nog al dorstig door het warme weer. Pak uit de koelkast, pak aan dr mond en voelde wel een klontje meekomen. Maar dacht eerst dat het kwam omdat ze niet goed had geschud en het vruchtvlees was. Nou helaas dat waren allemaal mieren. Eén ding heeft ze wel afgeleerd, uit het pak drinken _O- .

Ooohja! Zo had ik eens een pak drinken al een week op mijn kamer staan, die was in een verloren hoek terecht gekomen. Bij opruimen weer gevonden en ergens neergezet om weg te gooien. Toen kwam net mijn (toenmalige) vriend binnen en hij had dorst. En voor ik hem kon waarschuwen, nam hij een grote slok uit dat pak..

Sindsdien ben ik ook voorzichtig met uit een pak drinken :-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:43

Je had vroeger van Crofty verfverwijderaar dat in een pak zat, toen ik een jaar of 8 was gingen we verhuizen en stond dat pak op t aanrecht.

Er stond een schattig eekhoorntje op die de korrels in een bakje had. Dus ik dacht: Oh, dit zijn van die zoete dingen die je in de melk doet. En jahoor, pak schuin en hap.

Ik realiseerde al snel dat dit geen ontbijtgranen waren dus heel snel uitgespuugd. Durfde t niet tegen m'n ouders te vertellen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:53

Als kind had ik een stoeltje dat gemaakt was van schuim met daaromheen een hoes. Op een mooie zonnige dag, als 4-jarige of zo, had ik ontdekt hoe de rits van die hoes open moest en daarin ontdekte ik: CAKE :wow: Dus blij als ik was nam ik een hap uit deze cakekleurige substantie, om vervolgens beteuterd naar mijn ouders te gaan en te zeggen: "Sha vindt cake niet lekker." :')

En recentelijk heb ik een stukje verbrande lucifer opgegeten in de veronderstelling dat het een Oreokruimeltje was dat op tafel was gevallen.

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:14

tones schreef:
NadjaNadja schreef:
Niet echt eetbaar, maar ik heb ooit mijn tanden gepoetst met zonnebrand. Beide zat in een kleine tube :') Ik kan het in ieder geval niet aanraden...

Ik met ontharingscrème. -O-
Ook in n tube.

Je hebt geen haar meer op je tanden :+

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:21

Koffiedrab, dacht dat er brownie was gemaakt dus nam een grote hap. Getsie :r

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:45

No brainer voor mij..

andouillette (mensen met een zwakke maag, zoek het niet op)

Mijn schoonouders vinden het erg lekker, ik dacht ik probeer het wel maar heb er nog dagen kotsnijgingen van gehad.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:53

Alleen als klein kind een keer iets oneetbaars gegeten, is denk ik niet zo vreemd. :D Dacht dat het dropjes waren die iemand in het bos had laten vallen... :')

De eerste keer dat de kinderen sushi aten, en mijn jongste, 4 jaar, een garnaal met staart en al op at en zei hmmm lekker. <3

En zo dacht een familielid van mij bij het voor het eerst eten van schaal en schelpdieren, gek genoeg, dat de schelp zelf ook wel eetbaar moest zijn. :))

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:15

Niet persee dat het eten vies was, maar de gedachte erachter wel.

Ik heb op een boerderij in Canada gewerkt. Het was hartje zomer en er was een kip overleden. De eigenaresse besloot dat het een goed idee was om de kip te verbranden in de houtkachel, in huis. Een week later zagen we opeens allemaal maden op overal. In de vloer, onder de vloer, onder de kasten. Overal honderden/ duizenden maden, de kip bleek niet goed te zijn verbrand... Dus de hele dag dag hebben we maden opgeruimd.
Helaas besloot mijn vriendin dat het een goed idee was om kip met rijst te eten. Totaal niet overna gedacht dat dat misschien niet een heel goed moment was. Rijst lijkt behoorlijk veel op maden kwam ik achter en kip was ook opeens niet zo lekker meer -O-

En een keer dachten we een lekkere verjaardagscake te eten. Helaas was er baking soda gebruikt in plaats van baking powder. Smaakte behoorlijk naar afwasmiddel :P

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:19

Mariska_28 schreef:
AmyII schreef:

Ik nootmuskaat ipv kaneel op de havermout.. Geen succes. :')

Oh hier hetzelfde gedaan idd geen succes.

Ook weleens een slok schoonmaakazijn genomen in de veronderstelling theewater in te schenken, vriend was de waterkoker aan het ontkalken :(
Gelukkig niet doorgeslikt maar stond een uur lang steeds mijn mond te spoelen!