De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:12

Eileen_ schreef:
Ik mag straks gewoon aan het werk tot 15.45. Dan halfuur terug rijden en nog even langs de paarden. Hopelijk waai ik niet weg met m’n C1 :+ Thuiswerken is geen optie in de zorg.

Met mee-wind ben je wel snel thuis :+

karrij

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:24

Hier nog iemand die het wel spannend vindt :(

We hebben momenteel 7 paarden staan en manlief vindt het onzin vanmiddag eerder thuis te komen -:(-
Heb hem net een duidelijk gemaakt dat ik wel verwacht dat hij zo rond 15.30 thuis is :D
Moet er niet aan denken dat de pleuris uitbreekt als ik alleen thuis ben, wat begin je dan? Helemaal niks toch.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:40

Stilte voor de storm op het moment. Ik geniet ervan, zolang het nog kan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:42

Jessix schreef:
Ik woon mijn hele leven al in de bossen maar kan me niet herinneren zoveel ellende te hebben gehad van een storm als de laatste jaren. Ik neem code oranje serieus nu. Ik heb mijn afspraken omgezet naar online en zorg er voor dat ik vanaf 16.00 uur de paarden op stal heb. Dan maar hopen dat er geen bomen om gaan op hekwerk, stallen, de dieren veilig blijven en we achteraf kunnen denken 'het viel gelukkig wel mee'.

Ik zou blij zijn als het achter de rug is.

Hier ook de laatse jaren veel schade gehad. Wonen vrij landelijk tegen een natuurgebied aan. Veel bomen rondom het huis, elke storm meerdere om, gisteren dus ook.... Deze op de wei, alleen omheining kapot.
Vanmiddag rapportgesprekken. De directeur was niet gecharmeerd toen ik vroeg om eerder naar huis te gaan en de gesprekken online te doen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:53

Deze nacht wel beter geslapen in tegenstelling tot gisteren, omdat het heerlijk stil was en nog steeds is.

Ik ga zo aankleden en naar de supermarkt. Daarna aan mijn studie en tussendoor het huishouden. Stom, maar ja is dat alvast weer gedaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:56

Vanochtend zouden de paardjes op stal nog ff naar buiten gaan maar hij wilde alles rond 12 binnen hebben dan maar iets korter buiten en even luchten.

Ik werk tot 17.00
De katjes mogen vandaag wel in de slaapkamer ik vind het eng als ze in de serre slapen wat onze huiskamer is zeg maar.

Het zal wel tekeer gaan wij wonen buitenuit met alleen grasland om ons heen dus ik hou mijn hart vast.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:00

Ik ga zo eerst boodschappen doen en werk daarna thuis.
Zometeen nog wel de loungeset naar binnen halen en de stoelen. Ik vind het nu verdacht rustig qua wind :oo

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:51

Ik heb een late dienst in de zorg. Moet savonds om 22 uur nog 45 minuten naar huis rijden. Maar moet de volgende ochtend ook werken. Als het heel erg is, blijf ik wel slapen op het waterbed in de woonkamer denk ik.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:05

Ik werk vandaag thuis, sowieso op vrijdag sinds de pandemie. Gisteren is mijn PMD-container geleegd. Lees: omgewaaid en de inhoud is met onbekende bestemming vertrokken. Die heeft dus gisteravond even een andere plek gekregen. Tuinmeubelen staan sowieso 's winters binnen, trailer en aanhanger in de schuur. We gaan het zien vanmiddag.

Heb wel voor de zekerheid de muesli voor mijn paard klaargezet. Dan hoef ik niet perse die kant op vanavond.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:06

SunnyHorse schreef:
Devic schreef:
Praktische vraag: ik heb rolluiken… open of dicht doen?? Heb even op Google zitten zoeken en de ene site zegt dat het beter is om ze dicht te doen. De ander juist weer open.
Gisteravond waaide het ook flink en heb ik ze helemaal dicht gedaan. Wat doen andere rolluikbezitters?

Hoe ging het gisteren dan?
Kan me voorstellen dat het ook nog uitmaakt vanuit welke richting de wind op je luiken waait?

(Eergisteren had ik ze snachts gewoon dicht en dat ging prima. Het ligt inderdaad aan de windrichting en als ik het goed in schat komt het vandaag wat meer op het huis. Plus dat dit heftiger zou zijn.

Maar misschien laat ik me ook gewoon wel een beetje gek maken door alle nieuwsberichten hoor. Ik wordt er wel wat onrustig van. Ik woon hier al 20 jaar en ze zijn nog nooit stuk gegaan.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:10

Hier is het nu wachten op de monteur. Kan elk moment komen. Als hij klaar is even snel naar pony lief om zijn medicijn te geven en dan kijk ik vanmiddag wel of ik er ook nog heen kan. Ben de enige die hem zijn medicijn kan geven. Bij anderen gaat die in protest. Hij is behoorlijk eenkennig wat dat betreft.
Als ik vanmiddag niet door de wind heen kom kan ik zijn fokker bellen en dan neemt hij mijn taken gelukkig over.

Hier waait het gewoon normaal voor mijn doen. Zie de takken in de bomen bewegen. Dus ik wacht af wat de rest van de dag voor het Oosten van het land brengt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:15

Hier thuis zal het wel goed komen. Het zou 'meevallen' hier in Limburg, en we blijven binnen. Ik ben alleen wat bezorgd om onze boot, die in Zeeland vlak bij de kust ligt en de volle storm te verduren krijgt :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:19

Dinsdag zijn er een aantal bomen gekapt die, als ze waren blijven staan, precies in de wind richting naar het huis stonden, dat was dus het op tijd. Ik slaap een stuk rustiger zo.

Na de storm van de komende dagen zullen we nog wel meer opruim werk hebben in het bos, hopelijk valt er niet te veel op het hek. Verder hebben we al veel opgeruimd dus dat zal wel meevallen. Misschien dat ik de auto's nog even in de wei parkeer ivm rondvliegende takken.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:21

Hoelaat begint de storm?

Ik moet werken vanmiddag, normaal ga ik met de racefiets maar zal nu voor de zekerheid de bus nemen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:22

Ik kreeg trouwens een mail van de RUG.. dat de treinen vanaf 14 uur niet meer rijden, maar de colleges gaan gewoon door en je moet er gewoon zijn.

Gelukkig heb ik geen colleges meer.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:23

IK werk thuis vandaag en heb net aangegeven dat ik begin van de middag even naar de paarden ben.
Normaal gaan we in de avond, maar als het dan op zijn hevigst is, zie ik dat niet zitten.
We hebben woensdag al problemen gehad met de paarden veilig de paddock in en uit krijgen. En mijn tinker moesten we met 2 man de stal in duwen. Die was helemaal over de rooie. Arm paard.
Dus die staat momenteel aan de Nerv Control van Pavo en dat helpt haar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:24

Biks2 schreef:
Hoelaat begint de storm?

Ik moet werken vanmiddag, normaal ga ik met de racefiets maar zal nu voor de zekerheid de bus nemen.

Het OV rijdt niet he? Ben je daarvan op de hoogte ook de meeste bussen stoppen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:25

Biks2 schreef:
Hoelaat begint de storm?

Rond 14:00 zou de hardste wind komen
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... en/utrecht

en voor iedereen,
Blijf veilig! Help elkaar in nood ;)

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:26

Zit thuis in quarantaine, dus komt nu wel goed uit. Paarden gaan om 14 uur op stal.
Bomen zijn hier geen gevaar meer, die zijn allemaal omgewaaid bij een wervelstorm vorig jaar :D
Hebben nog steeds mooie voorraad haardhout

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:26

Het uiterste westen van Noord-Brabant hier.

Ik heb voor mezelf maatregelen genomen. Ik had eigenlijk cursus in Den Bosch vandaag, maar ik vond het geen lekker idee om door de drukke spits daarheen te moeten, en terug. En ook dan van zo'n eind weg in de gaten te gaan zitten houden wat thuis gebeurt.
Nu waren die mogelijkheden er al ivm virus, dus ik heb kunnen regelen dat ik online kan aansluiten bij de cursus. Lekker vanaf mijn thuiswerkplek! (winwinwin).

Hier thuis hebben we gisterenavond voertuigen binnen gezet of uit het directe bereik van de bomen. De poorten zijn nu gebariccadeerd met pinnen of houten balken en lijmklemmen omdat de teveel wind vingen en wapperden. Afvalcontainers staan in de loods, evenals losse zooitjes.

Alle ramen van het huis zijn dicht.
De paarden lopen buiten met hun inloopstal. Er is buiten en binnen hooi, ze kiezen maar waar ze zich het fijnst voelen.

Mijn vriend stopt om 12u op zijn werk en komt ook naar huis.

Verder fingers crossed... Ik vind het 3x niks

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:31

suffie schreef:
Jessix schreef:
Ik woon mijn hele leven al in de bossen maar kan me niet herinneren zoveel ellende te hebben gehad van een storm als de laatste jaren. Ik neem code oranje serieus nu. Ik heb mijn afspraken omgezet naar online en zorg er voor dat ik vanaf 16.00 uur de paarden op stal heb. Dan maar hopen dat er geen bomen om gaan op hekwerk, stallen, de dieren veilig blijven en we achteraf kunnen denken 'het viel gelukkig wel mee'.

Ik zou blij zijn als het achter de rug is.

Hier ook de laatse jaren veel schade gehad. Wonen vrij landelijk tegen een natuurgebied aan. Veel bomen rondom het huis, elke storm meerdere om, gisteren dus ook.... Deze op de wei, alleen omheining kapot.
Vanmiddag rapportgesprekken. De directeur was niet gecharmeerd toen ik vroeg om eerder naar huis te gaan en de gesprekken online te doen...

Ja dat heb ik dus ook. De storm van een paar weken terug zorgde weer voor een afgeknapte boom. Gelukkig viel de gunstig. Zo is het elke keer wel wat geweest. Misschien ook mede door de droge zomers dat de bomen minder weerbaar zijn, ik weet het niet…

Ik kan gelukkig ook thuis werken en heb op mijn werk na de eerste paar keer schade al direct gezegd dat ik met code oranje thuis wil zijn. Ben er niet super angstig voor maar ik zou het mezelf niet vergeven als er ongelukken gebeuren met de paarden en ik zit lekker op kantoor. Gelukkig is daar alle begrip voor. Helemaal naar de valwind afgelopen zomer in Leersum, een dorpje verder dus.

Hoop dat we deze storm goed uitzitten met z’n alle.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:34

Ik moet vanaf Apeldoorn naar Eindhoven AirPort voor een medische keuring. Kan ook niet op een andere dag omdat ze geen plek hebben.

Ben nu bijna in Eindhoven, het duurt ongeveer 2 uur. Hoop dat ik het red, de ns app zegt dat ik via Arnhem moet zodat ik het laatste gedeelte met de bus kan afleggen.

We gaan het zien. :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:37

Ik zou vandaag gewoon les hebben op school, maar de studie zelf heeft besloten dat alle lessen online plaats zullen vinden. School zelf laat alle fysieke lessen vanaf 12:30 vervallen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:40

san4nie schreef:
Ik kreeg trouwens een mail van de RUG.. dat de treinen vanaf 14 uur niet meer rijden, maar de colleges gaan gewoon door en je moet er gewoon zijn.

Gelukkig heb ik geen colleges meer.

Hoe dan?!

Slaapfeestje op de RUG ofzo?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:40

Wij hebben een vrijdagmiddag /afscheidsborrel van een collega op de planning, lijkt me onwaarschijnlijk dat dit doorgaat maar vooralsnog ook geen afzegging gezien. Zouden ook collegas van een andere vestiging voor komen van 100+ km verderop, lijkt me sterk dat die erop zitten te wachten rond 18:00 richting huis te rijden. Met de huidige voorspellingen blijf ik liever thuis bij de dieren. Zo nog even wat spullen binnenhalen en de bomen toespreken om te blijven staan en dan hopen voor het beste!