Kaffekapslen.nl, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:10

Even een stipje, deze wil ik ook nog wel eens proberen :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Kaffekapslen.nl, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 15:30

Ik heb inmiddels 2x besteld en ik ben nog altijd fan :D

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:51

Iemand ervaring met de bonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:18

Telpeva schreef:
Ik heb inmiddels 2x besteld en ik ben nog altijd fan :D

zie dit topic ook voorbij komen.

Ik bestel hier ook regelmatig en vergeet altijd welke smaken lekker zijn en vies :') Dus het is iedere keer weer een hele ontdekking :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 16:30

Ja daar was ik zelf ook bang voor, ik heb van de lekkere wat doosjes bewaard (dun opvouwen en dan achterin de kast opgeborgen) en die die ik niet lekker vind daarvan doe ik de doosjes meteen weggooien. Als mijn voorraad dan bijna op is dan graaf ik even snel achterin de kast om de opdruk van de doosjes die ik lekker vind te dubbelchecken voordat ik nieuwe bestel :+
Zelf drink ik cafe au lait, die van kaffekapslen vind ik persoonlijk lekkerder als de originele <3 die van kaffekapslen is wat milder, alsof er meer melk in zit.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:51

Ik vind juist de cappuccino en lattemachiato van eigen merk heel erg bitter smaken. Hier gaat er vanavond of morge nog bestelling uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:57

Telpeva schreef:
Zelf drink ik cafe au lait, die van kaffekapslen vind ik persoonlijk lekkerder als de originele <3 die van kaffekapslen is wat milder, alsof er meer melk in zit.

Dan is het niks voor mij.. ik gebruik de normale al met minder water omdat ik hem anders te smaakloos vind :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:15

Hier toevallig gisteren besteld nadat ik erachter kwam dat het hier goedkoper is dan op de officiele Dolce Gusto website :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:17

Ik vind vooral het merk gimocha ofzo lekker jammer dat ze niet meer smaken hebben. En dolce vita heeft ook lekker koffie met smaakjes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:52

Ik vind die Gimoka echt niet te zuipen, heel waterig terwijl ik 150ml mokjes gebruik.
Dolce Vita is behoorlijk zoet en de schuimlaag vd hazelnoot cappuccino stelt niets voor maar hij is erg lekker. :9
Café René vind ik goed van smaak, het eigen merk van kaffekapslen moet ik nog uitproberen en Starbucks en DG zelf zijn de meeste smaken uiteraard ook goed van. :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:30

ik drink alleen die zoette koffie van dolce vito, latte macchiato en cappuccino, dus over de normale koffie kan ik niks zeggen. maar cafe rene en eigen merk vond ik beide juist niet te drinken. Mijn vriend vind alles lekker zolang er maar koffie in zit dus dat is gelukkig makkelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:54

Ik volg ook. Prijzen van de nespresso cups zijn een stuk voordeliger dan in de winkel

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:01

Telpeva schreef:
Ik hoop er altijd op dat de vuilniszak in mijn prullenbak waterdicht is :')

Ik doe er een zakje omheen en laat ze ook eerst uitlekken

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 21:22

Na inmiddels wat meer oeps momenten in de prullenbak (oef, de stank :r ) heb ik nu een klein prullenbakje op het aanrecht gezet waar ik de cups in verzamel. Plastic zakje er in, cups in het zakje, en dan later de inhoud buiten in de kliko weggooien. Als het zakje dan lekt, dan lekt het in het kleine prullenbakje ipv in de grote pedaalemmer, en zo'n klein prullenbakje is makkelijker schoon te maken.

Deze heb ik
https://www.blokker.nl/mepal-calypso-af ... 99639.html

Ik zit nog te denken om het plastic zakje helemaal weg te gaan laten, en in plaats daarvan het bakje gewoon mee te laten draaien in de vaatwasser :) ik weet alleen niet of het bakje daar tegen kan, maar dat zien we dan wel weer.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:39

Ik heb inderdaad gewoon een plastic bakje waar ze in uitlekker. Cups eruit halen en overtollig 'water' weg. Elke x aantal dagen (afhankelijk hoeveel koffie er gedronken is) gaat ie mee in de vaatwasser. Werkt mooi en geen lekkende zakjes

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:51

Wij gebruiken de lege blikken van de voeding van onze baby om de cupjes in te gooien. :)) sluiten mooi af, lekken niet en kunnen mooi gevuld de kliko in, ipv leeg.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 00:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:45

Telpeva schreef:
Na inmiddels wat meer oeps momenten in de prullenbak (oef, de stank :r ) heb ik nu een klein prullenbakje op het aanrecht gezet waar ik de cups in verzamel. Plastic zakje er in, cups in het zakje, en dan later de inhoud buiten in de kliko weggooien. Als het zakje dan lekt, dan lekt het in het kleine prullenbakje ipv in de grote pedaalemmer, en zo'n klein prullenbakje is makkelijker schoon te maken.

Deze heb ik
https://www.blokker.nl/mepal-calypso-af ... 99639.html

Ik zit nog te denken om het plastic zakje helemaal weg te gaan laten, en in plaats daarvan het bakje gewoon mee te laten draaien in de vaatwasser :) ik weet alleen niet of het bakje daar tegen kan, maar dat zien we dan wel weer.

_/-\o_ Slim. Nooit aan gedacht. Ik gooide het altijd gewoon in een grote pot/blik. Maar de laatste keer dat ik hem leeggooide na een week zat er allemaal schimmel in en dat vond ik me toch wel heel erg ranzig. Onze koffiezetapparaat staat niet in de buurt van een keuken / prullenbak . Maar een apart zakje dat je dicht kunt knopen is een goede oplossing :j.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:19

Hoelang duurt het gemiddeld voordat jullie bestelling binnen is? Ik heb afgelopen woensdag besteld maar nog geen verzendmail gehad

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:21

purny schreef:
Hoelang duurt het gemiddeld voordat jullie bestelling binnen is? Ik heb afgelopen woensdag besteld maar nog geen verzendmail gehad

ik had 10 pakken Senseo (voor m'n man) binnen 5 dagen in huis dit keer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:42

Morrie schreef:
purny schreef:

ik had 10 pakken Senseo (voor m'n man) binnen 5 dagen in huis dit keer

Thnx. Toevallig net de mail dat het is verpakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:31

De ene keer 3 dagen, de andere keer 8 dagen en alles ertussen :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:57

Gemiddeld ongeveer 1 week soms iets sneller soms iets langer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 15:11

Hier ook tot nu toe steeds ongeveer een week

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:11

Ga er maar vanuit dat het maximaal 10 dagen duurt (in geval van feestdagen, drukte bij de post etc). :)
In normale periodes is het ongeveer 4-7 dagen onderweg vanaf moment van bestellen.