Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
callippo schreef:Ik lease sinds een tijdje een spijkerbroek van Mud jeans. Zit minimaal elasthan in en voelt een heel stuk steviger dan de meeste huidige slappe spijkerbroeken.
Bij Mud bestaan de broeken deels al uit gerecyclede jeans en kan spijkerstof tot 96% katoen (dus met Elasthan) nog gerecycled worden. Dus helemaal zonder stretch hoeft ook niet, gelukkig
https://mudjeans.nl/pages/duurzaamheid-onze-impact
Ineke2 schreef:callippo schreef:Ik lease sinds een tijdje een spijkerbroek van Mud jeans. Zit minimaal elasthan in en voelt een heel stuk steviger dan de meeste huidige slappe spijkerbroeken.
Bij Mud bestaan de broeken deels al uit gerecyclede jeans en kan spijkerstof tot 96% katoen (dus met Elasthan) nog gerecycled worden. Dus helemaal zonder stretch hoeft ook niet, gelukkig
Hoe werkt dat leasen? Je betaalt per maand zag ik, maar hoelang dan? En als de broek kapot / versleten is wat dan?
Ineke2 schreef:callippo schreef:Ik lease sinds een tijdje een spijkerbroek van Mud jeans. Zit minimaal elasthan in en voelt een heel stuk steviger dan de meeste huidige slappe spijkerbroeken.
Hoe werkt dat leasen? Je betaalt per maand zag ik, maar hoelang dan? En als de broek kapot / versleten is wat dan?
Ineke2 schreef:Bedankt voor de antwoorden
Ik heb normaal damesmaat 34/36, geen konten ben 1.70 lang. Best lastig dan om de maat te gokken. Ik ga eens mailen met het bedrijf.
Amber_anne schreef:Mij zou het niet uit maken. Ik zou gaan voor de Milieu vriendelijkste optie. Als je wel voor composteerbaar gaat zou ik dat goed aangeven voordat mensen het toch gewoon weggooien
Dozen hergebruiken vind ik ook een hele mooie. Supermarkten ed snijden ze vaak open en dan gaan ze in de bak. Zou mooi zijn als je ze kan hergebruiken.
Danique_G schreef:Composteerbaar plastic is enkel composteerbaar, dat wil niet zeggen dat het wordt gecomposteerd. Bij commerciële compostering is de duur te kort om het te composteren. Bij afvalverwerkers zal het dus gewoon verbrand worden. Daarnaast kunnen ze niet zien of iets wel of niet composteerbaar is op een grote hoop, dus nemen ze het zekere voor het onzekere.
Zelfde geldt voor theezakjes. Op de markt bestaat er nog niets wat composteerbaar is voor een commerciële composteerplaats. Al zou het wel bestaan, worden zakken met dergelijke theezakjes vooralsnog afgekeurd.
Even zomaar binnenvallen
DuoPenotti schreef:Maar is het niet zo dat papier minder op een pallet past omdat het dikker is en zo meer vervoer nodig heeft?
Eerlijk..ik kijk niet of mijn kleding duurzaam is.
Kleding gaat vlot 10 jaar of langer mee. Daarnaast koop ik erg weinig.
Ik heb nog truien aan die 20 jaar oud zijn en bij de paarden echt nog prima.
Koop ook nog 2e hands.
En als het dan versleten is gaat het naar de milieu straat want dan is het echt echt versleten.
Dat vind ik duurzaam.
Kaka schreef:Danique_G schreef:Composteerbaar plastic is enkel composteerbaar, dat wil niet zeggen dat het wordt gecomposteerd. Bij commerciële compostering is de duur te kort om het te composteren. Bij afvalverwerkers zal het dus gewoon verbrand worden. Daarnaast kunnen ze niet zien of iets wel of niet composteerbaar is op een grote hoop, dus nemen ze het zekere voor het onzekere.
Zelfde geldt voor theezakjes. Op de markt bestaat er nog niets wat composteerbaar is voor een commerciële composteerplaats. Al zou het wel bestaan, worden zakken met dergelijke theezakjes vooralsnog afgekeurd.
Even zomaar binnenvallen
Daarom inderdaad een voorkeur voor papier.
DuoPenotti schreef:Maar is het niet zo dat papier minder op een pallet past omdat het dikker is en zo meer vervoer nodig heeft?
Koop ook nog 2e hands.
En als het dan versleten is gaat het naar de milieu straat want dan is het echt echt versleten.
Dat vind ik duurzaam.
JudithGigi schreef:DuoPenotti schreef:Maar is het niet zo dat papier minder op een pallet past omdat het dikker is en zo meer vervoer nodig heeft?
Koop ook nog 2e hands.
Dat vind ik duurzaam.
Maar, waarom zit je dan in het duurzame kleding topic?ik kijk of kleding duurzaam is én doe er 10+ jaar mee..
DuoPenotti schreef:JudithGigi schreef:
Maar, waarom zit je dan in het duurzame kleding topic?ik kijk of kleding duurzaam is én doe er 10+ jaar mee..
Omdat ik aan wilde geven dat er lang mee doen duurzaam is
Ken genoeg mensen die kijken wat duurzaam is en het vervolgens 1 seizoen 3 keer dragen.
Van jou dus helemaal top