Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Kun je zo niks van zeggen. Hangt onder andere ook van de auto af die je er voor hebt staan.
Muronia schreef:Op mijn weerapp staat voor morgenmiddag windkracht 6 en in de avond/nacht kracht 7. Dat is zuidoost groningen. Ik ga vanaf windkracht 6 niet met de trailer op pad, met name vanwege gemene windvlagen die er dan tussen kunnen zitten.
SusanH schreef:Ik ga de windy app eens checken.
Edit: die heeft het zwaartepunt boven Friesland en Groningen liggen. Dus die voorspelling van hierboven is idd bijzonder. Windy zit wel heel vaak goed.

Er zijn wel meer kaarten die nu met deze stroming komen. Dat brengt weer andere problemen met zich mee, want dat kan ook zorgen voor een flinke stuwing van het water. Maar geen noordwesterwind, daar ben ik al blij mee want dat zou pas echt ellendig worden

Ziet er niet heel fraai uit. Hopelijk gaat het nog wat mee vallen, maar dat worden leuke staldiensten donderdag en vrijdag...
xDeena_ schreef:Oef wat een voorspellingen... Laten wij nu net dit weekend een weekendje weg gaan met de paarden, dat wordt dus een uitdaging.
De planning was om vrijdagochtend te gaan maar het lijkt er op dat dat geen handig plan is. Nu maar hopen dat we zaterdagochtend alsnog kunnen gaan en anders evt. ons weekendje kunnen verplaatsen.
Overigens staan de paarden bij ons lekker 24/7 op een PP, gelukkig wel veel schuilmogelijkheid en ook windstillere plekken (achter de heuvels op de track). Hopen dat er geen vliegende schuilstal taferelen onstaan

Tancreda4 schreef:Hmmm, klinkt niet heel prettig allemaal.... Word weer stalwerk gok ik. Paarden zijn niet happy met zoveel wind en kan ook wel eens gevaarlijk worden. Ik heb de storm van 18 januari 2018 nog in mijn hoofd, toen was er best veel kapot gewaaid op het erf
ik wil dus meteen even kwijt dat ik blij ben met dit topic en de waarschuwing, losse spullen buiten (meubels, kliko's etc.) heb ik nog steeds vast liggen met spanbanden nog vanwege de vorige storm, maar ik ga nog wel een extra rondje door de tuin maken van de week, even dubbelchecken of alles nog veilig vast ligt voordat het begint.
.