[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:17

VuurVleugels schreef:
Cayenne schreef:
Topic gevonden! *\o/*
Hier ooit wel een kinderwens gehad, maar dat bleek vooral door de hormonen van de pil te komen :?
Echt heel aparte bijwerking: Je neemt de pil tegen zwangerschap en daardoor beginnen je hormonen juist te werken :')
Gestopt met de pil en het was gelukkig ook weer weg.


Jij hebt Mango, die staat gelijk aan 5 kleuters geloof ik


Daar heb je een punt! _O-

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:17

c_alsemgeest schreef:
Welkom nieuwe kindvrije clubleden...


Zelf had ik van de week trouwens ook nog iets grappigs:

Op een crematie, veel mensen die ik al lang niet heb gezien.

"En wanneer beginnen jullie aan een kleine?"
"Nooit"
"Oh nou dat komt vanzelf wel"
"Mag hopen van niet, mijn sterilisatie was vrij duur"

:')


_O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:18

c_alsemgeest schreef:
Welkom nieuwe kindvrije clubleden...


Zelf had ik van de week trouwens ook nog iets grappigs:

Op een crematie, veel mensen die ik al lang niet heb gezien.

"En wanneer beginnen jullie aan een kleine?"
"Nooit"
"Oh nou dat komt vanzelf wel"
"Mag hopen van niet, mijn sterilisatie was vrij duur"

:')


_O- En wat kreeg je toen voor reactie?

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:22

Mkango schreef:
Haha, o, nee hoor. Ik overweeg om voor mezelf een Anglo-Luso te fokken tzt - eerst wat veulens voor de sport en dan voor mezelf een rijpaard. :D


Oh gaaf!

Valentijn is Fries x Tinker (ongelukje) en we zouden heel graag een volle Friese merrie willen.
Zelf zou ik dan het liefst ook kruisingen gaan fokken met aparte kleuren. Het lijf van een fries vind ik prachtig maar ik erger me dood aan het " Een fries moet zwart zijn". Ze zitten al zo hoog op inteelt en dan worden ze ook nog afgekeurd als het niet 100% gitzwart is. Vroeger waren friezen er ook in het bruin en zelfs schimmel. Ik vind het veel belangrijker dat er een gezond dier uit komt met een top karakter dan dat ze 100% gitzwart moeten zijn. Geef mij dan maar een geschimmelde fries dan heb ik een echt Barbie paardje <3

c_alsemgeest

Berichten: 20732
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:27

Cayenne schreef:
c_alsemgeest schreef:
Welkom nieuwe kindvrije clubleden...


Zelf had ik van de week trouwens ook nog iets grappigs:

Op een crematie, veel mensen die ik al lang niet heb gezien.

"En wanneer beginnen jullie aan een kleine?"
"Nooit"
"Oh nou dat komt vanzelf wel"
"Mag hopen van niet, mijn sterilisatie was vrij duur"

:')


_O- En wat kreeg je toen voor reactie?


Ehm... oh ik ga even tante die en die gedag zeggen :')

Dieuwke_
Berichten: 4561
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:37

c_alsemgeest schreef:
Zelf had ik van de week trouwens ook nog iets grappigs:

Op een crematie, veel mensen die ik al lang niet heb gezien.

"En wanneer beginnen jullie aan een kleine?"
"Nooit"
"Oh nou dat komt vanzelf wel"
"Mag hopen van niet, mijn sterilisatie was vrij duur"

:')


_O-

Dieuwke_
Berichten: 4561
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:39

Plop1997 schreef:
Oh gaaf!

Valentijn is Fries x Tinker (ongelukje) en we zouden heel graag een volle Friese merrie willen.
Zelf zou ik dan het liefst ook kruisingen gaan fokken met aparte kleuren. Het lijf van een fries vind ik prachtig maar ik erger me dood aan het " Een fries moet zwart zijn". Ze zitten al zo hoog op inteelt en dan worden ze ook nog afgekeurd als het niet 100% gitzwart is. Vroeger waren friezen er ook in het bruin en zelfs schimmel. Ik vind het veel belangrijker dat er een gezond dier uit komt met een top karakter dan dat ze 100% gitzwart moeten zijn. Geef mij dan maar een geschimmelde fries dan heb ik een echt Barbie paardje <3


Ik had van de week een Fries x Lippizaner voor de lens. Bouw van een Fries in schimmel uitvoering. Heel tof dier :j

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:41

Dieuwke_ schreef:
Plop1997 schreef:
Oh gaaf!

Valentijn is Fries x Tinker (ongelukje) en we zouden heel graag een volle Friese merrie willen.
Zelf zou ik dan het liefst ook kruisingen gaan fokken met aparte kleuren. Het lijf van een fries vind ik prachtig maar ik erger me dood aan het " Een fries moet zwart zijn". Ze zitten al zo hoog op inteelt en dan worden ze ook nog afgekeurd als het niet 100% gitzwart is. Vroeger waren friezen er ook in het bruin en zelfs schimmel. Ik vind het veel belangrijker dat er een gezond dier uit komt met een top karakter dan dat ze 100% gitzwart moeten zijn. Geef mij dan maar een geschimmelde fries dan heb ik een echt Barbie paardje <3


Ik had van de week een Fries x Lippizaner voor de lens. Bouw van een Fries in schimmel uitvoering. Heel tof dier :j


Als het van de eigenaar mag kun je de foto dan delen? Of heb je een insta/website waar ik deze op terug kan vinden?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:41

Gouden reactie alsemgeest, gewoon prachtig :)) Die ga ik onthouden.

Babydiertjes zijn überschattig! Behalve insecten en spinnen. Die hoeven niet zo nodig, of niet in mijn buurt dan.

Mango is zoooo wijs! Voor zo een dier zou ik met alle liefde immens veel tijd en geld investeren, voor een kind peins ik er nog niet over.

Over dat Fomo... Ik heb het wel even gehad toen vriend Peter zou worden. Die vraag "wat als". Gelukkig was hij nota bene diegene die me gerustgesteld heeft dat wij de juiste keuze hebben gemaakt en dat hij daar 200% achter staat. Zonder partner die je hierin steunt lijkt het me aartsmoeilijk.

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:51

Varekaj schreef:
Over dat Fomo... Ik heb het wel even gehad toen vriend Peter zou worden. Die vraag "wat als". Gelukkig was hij nota bene diegene die me gerustgesteld heeft dat wij de juiste keuze hebben gemaakt en dat hij daar 200% achter staat. Zonder partner die je hierin steunt lijkt het me aartsmoeilijk.


Ik heb het ook gehad toen mijn moeder de diagnose Alzheimer kreeg. Want dit betekende dat als ik ooit wel kinderen zou krijgen dat ze er dan niet bij zou zijn als oma of iniedergeval niet mentaal aanwezig. Heel erg lang over gehuild en het heeft echt even geduurd dat dit juist ook weer een extra reden is waarom ik geen kinderen zou willen. Zonder mijn eigen moeder wil ik het niet. Ondertussen is er al een hele waslijst aan redenen waarom wij geen kinderen zouden willen maar dit heeft wel echt flink meegespeeld.

Mijn broertje en schoonzusje willen wel kinderen dus mijn moeder kan alsnog oma worden. ( EN IK MISSCHIEN DAN PEETTANTE!!) Mijn schoonmoeder heeft er al 3 en als alles goed gaat is de 4e ook onderweg, dus bij mijn vriend staat er gelukkig geen druk op. Zijn broer en schoonzus zijn ook heel gelukkig kindvrij dus dat scheelt ook een hele hoop.

Ik ben ook intens gelukkig dat we er beide ook zo over denken. Mijn ex waarmee ik 5 jaar een relatie had wilde er wel graag en ik werd daar HEEL oncomfortabel van. Alsof ik alleen goed zou zijn als broedmachine, dat gevoel kreeg ik ervan bah.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:54

Varekaj schreef:
Gouden reactie alsemgeest, gewoon prachtig :)) Die ga ik onthouden.

Babydiertjes zijn überschattig! Behalve insecten en spinnen. Die hoeven niet zo nodig, of niet in mijn buurt dan.

Mango is zoooo wijs! Voor zo een dier zou ik met alle liefde immens veel tijd en geld investeren, voor een kind peins ik er nog niet over.

Over dat Fomo... Ik heb het wel even gehad toen vriend Peter zou worden. Die vraag "wat als". Gelukkig was hij nota bene diegene die me gerustgesteld heeft dat wij de juiste keuze hebben gemaakt en dat hij daar 200% achter staat. Zonder partner die je hierin steunt lijkt het me aartsmoeilijk.


Ik moest dit 2x lezen met dank aan de 'Peter-hype' op LinkedIn.

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:57

Alsemgeest :D

Wat is de Peter hype op LinkedIn?
Ik neem aan dat ze Peter bedoelt als in de Peter en de meter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:58

c_alsemgeest schreef:
Cayenne schreef:

_O- En wat kreeg je toen voor reactie?


Ehm... oh ik ga even tante die en die gedag zeggen :')


_O- Dat zal heel awkward geweest zijn :))

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:59

Tiggs schreef:
Varekaj schreef:
Gouden reactie alsemgeest, gewoon prachtig :)) Die ga ik onthouden.

Babydiertjes zijn überschattig! Behalve insecten en spinnen. Die hoeven niet zo nodig, of niet in mijn buurt dan.

Mango is zoooo wijs! Voor zo een dier zou ik met alle liefde immens veel tijd en geld investeren, voor een kind peins ik er nog niet over.

Over dat Fomo... Ik heb het wel even gehad toen vriend Peter zou worden. Die vraag "wat als". Gelukkig was hij nota bene diegene die me gerustgesteld heeft dat wij de juiste keuze hebben gemaakt en dat hij daar 200% achter staat. Zonder partner die je hierin steunt lijkt het me aartsmoeilijk.


Ik moest dit 2x lezen met dank aan de 'Peter-hype' op LinkedIn.


Ah ik las penis in plaats van peins dus het kan erger... Danku dyslexie.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:01

F_Orumster schreef:
Alsemgeest :D

Wat is de Peter hype op LinkedIn?
Ik neem aan dat ze Peter bedoelt als in de Peter en de meter.


Er zijn meer CEO's in Nederland die Peter heten, dan vrouwelijke CEO's. Dus werd er opgeroepen om je naam op LinkedIn in Peter te veranderen.

Niet helemaal mijn ding ;)

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:06

Whaa nieuw topic alweer en jullie gaan gelijk mega hard!

Hier had ik ook heeeeel soms twijfel, tot ik er weer eentje hoor loeien in de Albert Heijn, dan verschrompelen m'n eierstokken direct. Ik ben er ook echt geen type voor; veel te ongeduldig en ik heb graag tijd voor mijn eigen hobby's.

Wat betreft vragen wanneer wij eindelijk gaan vermenigvuldigen heb ik steeds minder last van. Vrienden en familie weten het inmiddels wel. Ik moet enkel op werk nog wel eens uitleggen dat wij geen kinderen willen.

Ook gelijk een grote ergenis van mij: collega's die bij een voorstelrondje vertellen hoeveel kindjes ze hebben en hoelang ze getrouwd zijn :roll: Lekker boeien denk ik dan, vertel liever je professionele achtergrond zodat ik weet wat ik aan je heb en wanneer ik je voor iets kan vragen.

c_alsemgeest

Berichten: 20732
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:07

Is ook niks van gelogen... mijn sterilisatie was echt duur :')
Die shizzle krijg je namelijk niet zo maar vergoed :+

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:12

c_alsemgeest schreef:
Is ook niks van gelogen... mijn sterilisatie was echt duur :')
Die shizzle krijg je namelijk niet zo maar vergoed :+


Mijn vriend heeft zich al aangeboden om te laten knippen. Schijnt voor mannen toch goedkoper te zijn. Maarja door mijn hormoon problemen moet ik toch altijd iets van de pil slikken of staafje of iets anders in die trant dus als mijn vriend zich laat steriliseren is dat alleen voor de extra zekerheid.

Edit heb het even opgezocht:
Sterilisatie mannen: 350-450
Sterilisatie vrouwen: 1250-2000
Laatst bijgewerkt door Plop1997 op 30-01-22 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20732
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:14

Klopt, en een veel minder zware operatie.

Maar mijn man heeft door een zwaar motor ongeluk daar litteken weefsel door de toen geplette pielie :')
(En gebroken bekken, schaambeen etc etc :+ )
Dus door litteken weefsel was het bij hem te risico vol voor bloedingen.
Dus ik was de lül. :')

En ik ga niet zo lekker op anti conceptie... dus het was een heel gedoe maar uiteindelijk gelukt.

marleen_88

Berichten: 14136
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:15

c_alsemgeest schreef:
Is ook niks van gelogen... mijn sterilisatie was echt duur :')
Die shizzle krijg je namelijk niet zo maar vergoed :+


Heel bijzonder dat ernaar gevraagd wordt op een crematie. Wel goeie reactie :')

Mijn vriend en ik krijgen de vraag ook niet vaak meer, gelukkig. Hier ook wel getwijfeld, maar dat komt dan vooral doordat ik mijzelf ineens af ging vragen hoe het zou zijn om zwanger te zijn...

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:15

c_alsemgeest schreef:
Klopt, en een veel minder zware operatie.

Maar mijn man heeft door een zwaar motor ongeluk daar litteken weefsel door de toen geplette pielie :')
(En gebroken bekken, schaambeen etc etc :+ )
Dus door litteken weefsel was het bij hem te risico vol voor bloedingen.
Dus ik was de lül. :')


Dat klinkt extreem pijnlijk... %)

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:16

marleen_88 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Is ook niks van gelogen... mijn sterilisatie was echt duur :')
Die shizzle krijg je namelijk niet zo maar vergoed :+


Heel bijzonder dat ernaar gevraagd wordt op een crematie. Wel goeie reactie :')

Mijn vriend en ik krijgen de vraag ook niet vaak meer, gelukkig. Hier ook wel getwijfeld, maar dat komt dan vooral doordat ik mijzelf ineens af ging vragen hoe het zou zijn om zwanger te zijn...


Ik droom ook wel eens dat ik zwanger ben maar dat voelt als ik wakker wordt dan echt als een nachtmerrie.

Sabbientje

Berichten: 4724
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:17

Mag ik mij ook aansluiten?

Zowel mijn man als ik hebben geen behoefte aan kids.
Ik wist dit al vanaf toen ik zelf kind was. :+
En mijn paard April heeft het ook niet op kinderen. En aangezien ze er erg knuffelbaar uitziet met haar lange manen, staart en sokken, horen we nog wel eens kinderen roepen dat ze paardje willen aaien. En dan wil ze er het liefst in volle galop vandoor _O-

axel_1997

Berichten: 1795
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:21

Mag ik me hier ook melden?
Ik kan best met kinderen overweg. Maar ik zie mezelf nog eerder iets in de richting van leraar worden dan vader. Hoewel een hele werkdag met 20-30 van die apen dan ook weer (veel) te veel van het goede is. Ik kan een paar uur per week met ze overweg als ik op zaterdag help met de manegelessen.

Als man wordt ik niet vaak lastig gevallen met het al dan niet hebben van een kinderwens. Maar men is wel eens verbaast om te horen dat zelfs een relatie nergens op mijn prioriteitenlijst voorkomt. En in die context hoor ik wel eens dat komt wel. Blijkbaar vind de maatschappij gemiddeld genomen nog steeds dat zowel mannen als vrouwen naar een relatie horen te verlangen en dat voornamelijk vrouwen daar ook nog een kinderwens bij horen te hebben. Lekker woke. :')

En als ik offtopic ook nog even de vergelijking mag trekken met een ander onderwerp waarin de maatschappij wat rare verwachtingen heeft en groepsdruk hanteert: Als geheelonthouder op het HBO kreeg ik in jaar 1 bij het weigeren van een biertje ook nog wel te horen "dat leer je nog wel." Ik zet niet vaak m'n stekels overeind. Maar dat onderwerp is nooit meer ter sprake gekomen.
Laatst bijgewerkt door axel_1997 op 30-01-22 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Berichten: 14136
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:26

Ik ben juf, en ik vind kinderen over algemeen genomen helemaal prima. Zolang er niet gekrijst wordt en ze weer naar/met hun ouders meegaan, hoor je mij niet. :')