Even de weg kwijt, angst en gebrek aan toekomstperspectief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:57

poes schreef:
Dat bestaat in België niet meer. Geloof dat er nog eentje is is Leuven maar het is zeldzaam. Je huurt dus een kamer/appartement of studio.

Ik heb overigens al mijn jaren volbracht in een studentenhome. Eerst de Vermeylen en dan de Fab. Ik wou er voor geen goud weg. Dus ga er misschien toch eens kijken als je de kans hebt.

Het zou zomaar kunnen dat dit wel weer aantrekkelijk wordt, gezien de energieprijzen.

poes

Re: Even de weg kwijt, angst en gebrek aan toekomstperspectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:01

Ik zie het zeker niet terugkomen. Particulier een kamer verhuren moet aan net zo veel eisen voldoen dus dan is het een pak aantrekkelijker om het hele huis te verhuren (per kamer of als co housing). Er als huisbaas zelf bij wonen heeft geen enkele toegevoegde waarde meer.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 10:03

Ik heb ook een kat, die zijn niet toegestaan in studenten homes. Ik voel me daar echt een beetje te oud voor, mijn job, vriendenkringen en mensen met wie ik heb samengewoond voordien zijn allemaal +25, dan heb je echt geen zin om terug in een home te zitten met 18-jarige, zeker niet als je al zolang op jezelf woont. Daar bovenop heb ik een vorm van smetvrees, gaat voor mij ontzettend moeilijk zijn om een badkamer te delen met een hele gang studenten. Dit is echt voor mij uitgesloten.

Nu heb ik gisteren een hele positieve huisbezoeking gehad. Een co-housing met nog 3 andere, allemaal tussen de 23-25 jaar, het huis is volledig gerenoveerd en iedereen komt er 'nieuw' in. Enige nadeel is dat het net wat verder uit het centrum is en het een jaarcontract is maar niet verlengbaar. Dat betekent dus dat ik volgend jaar weer een nieuwe woning moet zoeken, wat ik wel heel jammer vind als het heel leuk is. Maar ik heb toegezegd, dus ik weet normaal vanavond of ik het heb of niet. De kosten vallen ook heel goed mee.

Ik heb straks nog twee huisbezoeken, er komen hier vanavond nog een paar mensen kijken en we hadden maandag ook wat mensen die kwamen kijken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:37

Veel succes!

Met een kat mag je idd niet naar de homes (al leefden er wel veel huisdieren destijds).
Wat betreft leeftijd hadden wij best veel oudere mensen, tot zelfs een 40jarige. En qua netheid; ik vond het pakken schoner dan de particuliere loten en gedeelde huizen die ik heb gezien. Douches werden dagelijks goed schoongemaakt en ik vond het echt enorm schoon.

Maar allee ik snap goed als iets je niet ligt hoor :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 13:11

poes schreef:
Veel succes!

Met een kat mag je idd niet naar de homes (al leefden er wel veel huisdieren destijds).
Wat betreft leeftijd hadden wij best veel oudere mensen, tot zelfs een 40jarige. En qua netheid; ik vond het pakken schoner dan de particuliere loten en gedeelde huizen die ik heb gezien. Douches werden dagelijks goed schoongemaakt en ik vond het echt enorm schoon.

Maar allee ik snap goed als iets je niet ligt hoor :j

:')

Nou van 40-jarige in een studentenhome heb ik zelf nog nooit gehoord. Denk dat de kans wel wat klein is, had een paar vrienden die het nog deden maar die zijn er nu toch ook allemaal weg ivm de leeftijd en meer nood aan echt een 'huis'. Homes hebben tegenwoordig door de huurprijzen hier ook een giga wachtlijst. Ik ben zelf ook nooit op kot gegaan omdat ik wist dat het niks voor mij was, heb mijn eerste studentenjaren thuis bij mijn ouders doorgebracht...

Maar goed nieuws! Ik heb het huisje waar ik in mijn laatste post over geschreven had, ben net het contract gaan tekenen en heb de sleutels. Geen valkuilen in het contract en gewoon eerlijk :) Ik kan zo snel mogelijk verhuizen, maar op dit moment hebben we nog niemand die mijn kamer gaat overnemen. Waarschijnlijk is daar vanavond wel meer duidelijkheid over.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 15:20

Goed nieuws en succes!