Volgens mij vandaag op stip op 1 bij veel mensen: vuurwerk. Zulke bommen hier. De hond vanmorgen vroeg uitgelaten. De rest van de dag wilde ze absoluut niet naar buiten en zojuist heeft ze binnen geplast. Het is 1 dag per jaar maar wat is dit toch ontzettend zielig voor dieren.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 31-12-21 22:33
Vuurwerk rant Door de constante herrie van het vuurwerk heeft mijn buurman er nu voor gekozen om zijn muziek hard aan te zetten. De beste man is heel hardhorend, ik hoor zijn muziek nu zo helder en hard in mijn woonkamer dat het klinkt alsof hier bij mij de radio aan staat. Te hard eigenlijk want zo hard zou ik hem zelf niet eens zetten, door het gedreun krijg ik hier al hoofdpijn van en er zit nog een dikke muur tussen...
Elk jaar opnieuw vind ik dit de meest waardeloze vervelende dag van het jaar. Hoe kan zoiets eigenlijk normaal zijn, of traditie zijn, als het zo veel mensen en dieren lastig valt en zo veel mensen het als heel vervelend of beanstigend ervaren? En het ook nog eens elke keer weer zoveel slachtoffers eist, zo veel schade brengt. Zo veel geld kost wat de lucht in gaat, maar daarbovenop ook het geld wat door het putje gaat om alle hulpverleners op straat te hebben vanavond, en de zorg. Ik vind het niet van deze tijd. Ben ik heel erg vals als ik van mening ben dat ik vuurwerk afstekende mensen nu echt gruwelijk egoistisch vind, mag hopen dat ze niet op de IC's terecht komen en de boel nog verder vergallen voor de rest van het land wat ook zorg nodig heeft.
Zou bijna willen zeggen, als boetes en handhaving niet werken, stel dan in als regeling dat elke idioot die tijdens het verbod door eigen toedoen met vuurwerk gewond raakt, wel zorg kan krijgen, maar dat de zorgverzekering het gewoon niet hoeft te vergoeden en dat ze het uit eigen zak mogen betalen. Het is toch verdorie verboden, laat het dan consequenties hebben
Vuurwerk rant/
En nu heeft mijn buurman een nummer op staan met zulke bassen er in dat mijn huis trilt. Geen idee wat er trilt, mijn ramen misschien ofzo, of de vloer? Het klinkt als metaal. Ughhhh
Ben meteen echt ontzettend chagrijnig, is het al 1 januari, ben er zo klaar mee
_Nancy
Geplaatst: 31-12-21 22:42
Kinderen op bed, man ziek op bed… Ik alleen met greys anatomy en snoep op te bank. Echt top oud en nieuw
JackieT
Geplaatst: 31-12-21 22:43
Dat de enigste vriendin met wie ik oud en nieuw zou vieren morgen om half 4 moet werken en nu dus al in bed ligt. Dat word dus alleen oud en nieuw vieren.
Wel met luxe hapjes schaal dus vind dat ik die helemaal alleen mag gaan opeten
MyWishMax
Geplaatst: 31-12-21 22:44
Hier ook vuurwerk. Hond die absoluut niet bang is wordt nu zenuwachtig ervan. Heb hem maar een nieuw speeltje gegeven, maat die is hij aan het slopen van de stress. Wordt steeds hier voor de deur en zelfs in mijn poort afgestoken...
En nu ben ik eens zo asociaal om de muziek keihard te zetten zodat je iets minder hoort. Maar die knallen komen er gewoon overheen.
Toch geen reet aan zo
FriesWytske
Geplaatst: 31-12-21 23:12
Knudd schreef:
Betty White overleden
Ze heeft een mooie leeftijd (99 jaar) bereikt.
Marocje
Geplaatst: 31-12-21 23:18
Gezellige avond: jongste sliep al snel (uiteraard) de drie pubers vroegen net ‘of ze erbij moesten blijven’ Tja, nee. Dat hoeft niet. Dus die zijn inmiddels ook naar bed gegaan..
Net als zovelen, vuurwerk. Of nou ja, bommen idd. W t f.
Love_Laugh
Geplaatst: 31-12-21 23:38
Ik ben verschrikkelijk moe zou het liefste naar bed gaan.
Rawr
Geplaatst: 31-12-21 23:43
M'n wappie familie, de afpraak was dat we het niet over Covid en vacinaties etc. hebben om de sfeer leuk te houden maar ze kunnen het gewoon niet laten. En nu krijg ik het verwijt dat ik naar huis ben gegaan en de vraag of ik nog teruh kom.
Hell to the no, dan veel liever alleen bij m'n kstten.
Knudd schreef:
Betty White overleden
Jaaaaa. Over een paar weken zou ze 100 worden en er was zoveel gepland voor haar verjaardag.
Rust in vrede oma Betty.
Laatst bijgewerkt door Rawr op 01-01-22 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Zebrastreep
Geplaatst: 31-12-21 23:49
Love_Laugh schreef:
Ik deel dit ik ben kapot morgen om 1 uur moet ik weer op mijn werk staan
theadora99
Geplaatst: 31-12-21 23:49
Love_Laugh schreef:
Dit. Ik ga sinds +/- september elke avond rond 21.00/22.00 Max naar bed. Er zijn wel eens uitzonderingen maar eigenlijk altijd als ik de dag erna lang kan slapen en het zal 2 keer geweest zijn misschien. Vroeger bleef ik tot 2.00 wakker zonder problemen maar ik denk dat ik 00.15 in bed lig.