Ayasha schreef:Ik denk dan altijd terug aan deze spreuk:
“if you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”
Dat houdt een beperking/invulling van het begrip ´liefde´; dat die eindig en exclusief is; andere definitie van liefde voor een partner dan voor alle andere liefde.
Dat gaat echter totaal van het onderwerp weg.
Het onderwerp is of je gevoelens voor een ander met de partner deelt of niet.
Kijk en nú wordt de definitie van Ayasha ineens interessant voor degenen die niet willen delen
Immers, als ´liefde´ exclusief is dan; voor een ander = níet voor de partner. Lijkt me dat de partner het recht heeft om dat te weten als je samenleeft in de exclusiviteit van verliefd/liefde/lust.
Voor degenen waarbij het niet delen en exclusieve van liefde overlappen wordt dat niet vertellen dan én bedrog én het recht op keuzevrijheid ontzeggen.

Ik zou zelfs in staat zijn om van dit huis twee appartementen te maken zodat we niet moeten kl*ten met de lening maar dan wel "gescheiden" leven. Alsin: Ik ben ook terug "vrij".
Met momenten ben ik nl echt blind en doof er voor en reageer ik ook vrij "bot" en dan komt mijn man met "je weet toch dat ie aan het proberen te flirten was he?"