Ik draag geen sieraden, nooit gedaan ook.
En toch heb ik van 4(!) verschillende exen sieraden gekregen, en vorig jaar ook van een vriendin (met de letterlijke tekst "ja, ik weet dat je nooit sieraden draagt, maar deze vond ik zò bij je passen!")
Heel lief bedoeld allemaal hoor, maar ik word er echt niet blij van.
(gelukkig is mijn moeder gek op sieraden, dus alles is linea recta naar mijn moeder gegaan)
Van een andere ex heb ik eens zo'n reuzeverjaardagskaart gekregen, omdat hij geen geld had voor een "echt cadeautje" (zij hij, want hetzelfde weekend kocht hij nog een flesje parfum van 60 euro voor zn moeder voor de "zomaar")
Hij vond het teveel moeite om zijn naam er in te zetten.

Van mijn schoonouders heb ik een keer allemaal spulletjes uit hun kerstpakket gekregen (een paar kaarsenhouders, servetringen, eierdoppen, dat soort spul)
Wederom, goed bedoeld, maar ik gebruik het gewoon oprecht niet, dus ik bewaar het een tijdje en uiteindelijk eindigd het vaak in de prullenbak, of ik doe het naar de kringloop.
Ik heb ook een keer een pot honing gekregen, omdat ik zo van bijen hou.
Ik ben zelf imker

Ik vind cadeautjes geven om het cadeautjes geven vaak echt zonde. Tuurlijk vind ik cadeautjes leuk, maar ik heb liever niks dan iets waar ik niks mee doe.
Als je echt per se iets wil geven doe dan een cadeaubon ofzo, kun je imo nooit de mist mee ingaan.