Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Verdiepen in een ander, hoe komt het dat de ander zo denkt? Op welke ervaringen baseert degene dat? Waarom zou jouw mening of "feit" belangrijker zijn dan die van de ander? want gelijk willen halen is gewoon een egoistische ego strijd. Elisa2 schreef:Enige wat ik lees is: oordeel, oordeel, oordeel..met begrip zou de samenleving een stuk verder komen.Verdiepen in een ander, hoe komt het dat de ander zo denkt? Op welke ervaringen baseert degene dat? Waarom zou jouw mening of "feit" belangrijker zijn dan die van de ander? want gelijk willen halen is gewoon een egoistische ego strijd.
Mindim schreef:Ik kijk wel anders tegen bepaalde mensen aan. Niet zo zeer vanwege wel of niet vaccinneren, maar wel vanwege de manier waarop ze het ventileren.
Mindim schreef:Elisa2 schreef:Enige wat ik lees is: oordeel, oordeel, oordeel..met begrip zou de samenleving een stuk verder komen.Verdiepen in een ander, hoe komt het dat de ander zo denkt? Op welke ervaringen baseert degene dat? Waarom zou jouw mening of "feit" belangrijker zijn dan die van de ander? want gelijk willen halen is gewoon een egoistische ego strijd.
De eerste zonder oordeel over een ander moet nog geboren worden, je maakt mij niet wijs dat jij nooit een oordeel hebt over een ander.
maar ik doe in ieder geval vaak nog wel mijn best om te begrijpen waarom iemand denkt zoals hij/zij denkt. (niet om mezelf op de borst te kloppen, dit gaat niet over mij)
Elisa2 schreef:Dat beweer ik ook nietmaar ik doe in ieder geval vaak nog wel mijn best om te begrijpen waarom iemand denkt zoals hij/zij denkt. (niet om mezelf op de borst te kloppen, dit gaat niet over mij)
Het enige wat ik wil zeggen hiermee dat als we allemaal ons best doen hiervoor de wereld er toch echt een stukje mooier uit gaat zien. Verbinding ipv polarisatie, uiteindelijk leven we allemaal samen en naast elkaar op deze planeet.
Elisa2 schreef:Enige wat ik lees is: oordeel, oordeel, oordeel..met begrip zou de samenleving een stuk verder komen.Verdiepen in een ander, hoe komt het dat de ander zo denkt? Op welke ervaringen baseert degene dat? Waarom zou jouw mening of "feit" belangrijker zijn dan die van de ander? want gelijk willen halen is gewoon een egoistische ego strijd.
. Mindim schreef:Ik kijk wel anders tegen bepaalde mensen aan. Niet zo zeer vanwege wel of niet vaccinneren, maar wel vanwege de manier waarop ze het ventileren.
Wat betreft facebook, als mensen op facebook constant hun ongenuanceerde mening neerplempen, dan ontvriend ik ze niet, maar ontvolg ze wel. Maar goed dat doe ik ook met mensen die constant hun politieke mening, de berichten van farmers defence force, grafische dierenmishandeling posten.
Mindim schreef:Tegenwoordig niet, maar vroeger evengoed niet. Alleen had je toen nog geen social media.Elisa2 schreef:Dat beweer ik ook nietmaar ik doe in ieder geval vaak nog wel mijn best om te begrijpen waarom iemand denkt zoals hij/zij denkt. (niet om mezelf op de borst te kloppen, dit gaat niet over mij)
Het enige wat ik wil zeggen hiermee dat als we allemaal ons best doen hiervoor de wereld er toch echt een stukje mooier uit gaat zien. Verbinding ipv polarisatie, uiteindelijk leven we allemaal samen en naast elkaar op deze planeet.
Mooi streven, maar tegenwoordig amper nog haalbaar vrees ik.
Elisa2 schreef:Enige wat ik lees is: oordeel, oordeel, oordeel..met begrip zou de samenleving een stuk verder komen.Verdiepen in een ander, hoe komt het dat de ander zo denkt? Op welke ervaringen baseert degene dat? Waarom zou jouw mening of "feit" belangrijker zijn dan die van de ander? want gelijk willen halen is gewoon een egoistische ego strijd.
Barbet schreef:Ik denk op mijn werk wel.
Mijn werk is in Nunspeet/Elspeet, veel collega's die zich niet willen laten vaccineren vanwege het geloof. (Bibelebelt)
Ook toen met de corona eerste golf toen er zoveel beperkingen waren, gingen ze massaal naar de kerk, en zongen ook tijdens de diensten.
Natuurlijk wist ik daarvoor ook al dat een aantal collega's zwaar gelovig zijn, bij de gereformeerde gemeente kerken.
Maar nu merk ik pas wat voor invloed die kerk op heel hun leven heeft.
Nu moeten we weer mondkapjes dragen sinds kort, maar tot voor kort gingen ze gewoon zonder mondkapje naar kwetsbare ouderen ook al waren ze niet gevaccineerd.
Daarom kijk ik nu wel anders naar mensen die bij zo'n zware kerk behoren, daarvoor dacht ik daar niet echt bij na, omdat iedereen zelf moet weten wat ie gelooft.
Maar veel leden van deze zware kerken kijken niet verder dan hun eigen kerk en geloof en distantiëren zich van 'de wereld'.