poes schreef:Klopt. In Duitsland bezoeken ze met school ook concentratie kampen.
Ts: hoe kan je vriend zeggen dat oorlog passé is? Ik volg weinig nieuws en actualiteiten maar serieus er is nog zoveel oorlog vandaag. Dat je dat niet actief volgt tot daar, maar zeggen dat het passé is, is wel bijzonder.
Eerlijk gezegd snap ik zijn redenatie helemaal niet. Of hij heeft echt rare gedachten die voor mij rechts neigen of hij moet eens leren niet zo bijzonder te willen doen als hij er niets van af weet…
WO II is passé, en in theorie is dat ook zo, het is toch wel al wat jaren geleden ondertussen.
Er zijn altijd oorlogen gaande, niet perse hier, maar ergens op de wereld wél, daar heb je zeker en vast gelijk in.
Mijn vriend is overigens LANG niet de enige met een beperkte kennis ivm WO II hoor. Als ik zo eens pols in mijn omgeving, zijn er bitter weinig mensen die meer dan de basiskennis omtrent het onderwerp hebben.
Het leeft hier gewoon blijkbaar niet echt. Ik vind dat zonde - net daarom wil ik gids worden. Wat mij betreft moet de geschiedenis levend gehouden worden.