Help, mijn man is een snurker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 10:50

happytime schreef:
Wat een herkenning hier _/-\o_
Ik ben een hele lichte slaper en mijn vriend maakt herrie,hij heeft er geen last van en helaas is de oplossing dan voor mij apart slapen zolang hij de oorzaak niet laat onderzoeken.
Ik kan er moordneigingen van krijgen of hou hem wakker als hij snurkt.
Wilde al een blafband aanschaffen
Wel weer een dingetje als we op vakantie gaan...samen in 1 bed,maarja 1 week gaat nog net en op het strand slaap ik wat bij :O

Moordneigingen, absoluut, je wilt ze echt pijn doen he hahaha!
Gek dat ze er zelf geen last van hebben he. Je zou verwachten dat ze er zelf wakker van worden, maar neeeeee.

Britta31

Re: Help, mijn man is een snurker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:01

Heeft hij zelf al het snurkgeluid terug gehoord van zichzelf?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:03

Je moet er toch ook wel een zere keel van krijgen, zou je denken :(:)

Die van mij kan sporadisch (als hij heel moe is vooral, of wanneer hij lekker aan de wijn en Irish koffie heeft gezeten bij een etentje ofzo :P ) echt heel erg snurken, flashbacks naar oma vroeger als die beneden bleef slapen na kerst ofzo... manman wat een bulderende herrie kan een mens produceren :=

Maar ik moet zeggen dat oordopjes dan toch wel het scherpe randje er vanaf halen gelukkig, waardoor het net iets beter te verteren is en je als je eenmaal slaapt, er minder snel wakker van wordt :(:)

Hopelijk wil je man een slaaponderzoek gaan doen en het inperken van amandelen en huig klinkt ook wel als een opluchting denk ik, dat dat eventueel zou kunnen :(:)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 11:24

Britta31 schreef:
Heeft hij zelf al het snurkgeluid terug gehoord van zichzelf?

Ja, schrok hij zelf heel erg van!
Heb hem vanochtend ook het resultaat van de decibelmeter laten zien. "Ja maar ik ben ziek". Uh ja klopt, maar je snurkt er echt niet harder door hahaha, hij snurkt even luid ziek als wanneer hij niet ziek is :')

pmarena hij heeft momenteel ontzettende keelpijn, cadeautje van mijn verkoudheid. Ik hoopte stiekem dat hij daardoor een paar dagen minder zou snurken, maar helaas :+

Ik geloof wel dat hij het wilt laten onderzoeken, hij snapt gelukkig wel dat hij mijn nachten onbedoeld hels maakt :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:13

Wel goed dat hij zich wil laten onderzoeken.
Jij hebt ook nachtrust nodig.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:20

Mss heel stom he ... ik was ook een énorme snurker!! Mijn vriend werd gek :')
Heb dit jaar mijn amandelen moeten laten verwijderen omdat ik vaak "witte angina" had, opgezette klierrn in de hals en keelpijn..
Sindsdien NIET meer gesnurkt!!! Op een klein knorretje na bij omdraaien of als ik verkouden ben bvb.
Maar geen snurken meer dus!! Zelf slaap ik nu ook 10x beter :=
Ik kan zelfs beter door mijn neus ademenen! Zowel overdag als snachts. Had vaak het gevoel alsof ik door mijn neus niet genoeg lucht kreeg en ging dus automatisch door mijn mond ademenen. Ook geen droge bek meer dus met opstaan en zelfs mijn sportprestaties zijn daardoor verbeterd!

Snurken kan dus ook afkomstig zijn van "grote" amandelen, zoals bij mij.
Wist ik dus niet tot ik naar de NKO arts moest hahahaha

En ja, ze waren als kind ook al eens verwijderd maar ze kunnen dus gewoon weer terug groeien!!! En bij mij waren het dus schijnbaar behoorlijke joekels :')

Mijn vriend is gelukkig vrij stil, alleen als hij op zijn rug slaapt komt er wat geronk vanaf :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:04

Mijn mijn snurkt ook, altijd en bij tijden echt ook heel hard. Vooral als hij te zwaar is. Hij is i.v.m. diabetes flink moeten afvallen en toen is het veel minder geworden. Als hij aankomt in gewicht merk ik het meteen doordat hij meer/harder snurkt. Hij snurkt ook meer als hij op zijn rug ligt. Het is mij gelukt om hem te "trainen" want als ik vraag of hij op zn zij wil gaan liggen, doet hij dat gewoon in zijn slaap. _O- En dan blijft het weer even stil. Als ik eenmaal slaap, dan slaap ik er wel doorheen.
Het is trouwen niet alleen snurken, maar hij maakt allerlei soorten geluiden. Snurken, kreunen, steunen, zuchten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 12:47

Babootje schreef:
Mijn mijn snurkt ook, altijd en bij tijden echt ook heel hard. Vooral als hij te zwaar is. Hij is i.v.m. diabetes flink moeten afvallen en toen is het veel minder geworden. Als hij aankomt in gewicht merk ik het meteen doordat hij meer/harder snurkt. Hij snurkt ook meer als hij op zijn rug ligt. Het is mij gelukt om hem te "trainen" want als ik vraag of hij op zn zij wil gaan liggen, doet hij dat gewoon in zijn slaap. _O- En dan blijft het weer even stil. Als ik eenmaal slaap, dan slaap ik er wel doorheen.
Het is trouwen niet alleen snurken, maar hij maakt allerlei soorten geluiden. Snurken, kreunen, steunen, zuchten.

Oh ja, zuchten, blazen, herken ik ook hier!
Mijn vriend is niet te zwaar, daar ligt het bij hem dus denk ik niet aan.

Hij heeft de afgelopen dagen veel keelpijn gehad, en is vandaag naar de dokter geweest. Amandelontsteking. Ik heb gevraagd het snurken aan te kaarten, en hij heeft een spray voorgeschreven gekregen. Fingers crossed! *\o/*

Hij (vriend, niet dokter) zei "komt zeker door de katten", hij heeft nl. een lichte allergie. Als hij de katten aait, en dan aan zijn gezicht komt zonder eerst zijn handen te wassen, slaagt dat op zijn ogen - maar hij snurkt al eeuwen, en we hebben de katten pas sinds deze zomer haha.

Ik slaap de laatste dagen uit pure wanhoop met een hoofdtelefoon, maar dat ligt érg onhandig haha. Al helemaal omdat ik zijslaper ben :+ Het volume moet dan ook ZO hoog, dat ik volgens mij snel doof zal worden :')

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:57

Zoals ik al zei hierboven ergens kunnen amandelen zorgen voor snurken!!

Als hij dus ook vaker last heeft van ontsteking/pijn/... zou ik ze ook laten verwijderen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:04

Als je met koptelefoon opslaapt zou ik zo'n schuimrubbere kussen kopen en dan je oorgedeelte uithollen ,hoef je niet met je hand in een kommetje te slapen :)*

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:12

Geen ervaring met snurkers (ik deel mijn dak met geen), maar wel met een luidruchtige collega in een kantoortuin. Hij zucht, hij klaagt, hij haalt luidruchtig zijn neus op, en verder wordt er ook met grote regelmaat aan de tafels overlegd. Het resultaat was (ik werk er niet meer) een zeer lage productiviteit omdat ik me er niet door kon focussen.

Ik heb muziek-oordopjes geregeld die goedgekeurd is als gehoorbescherming op de bouwplaats.
https://www.gereedschappro.nl/artikel/2 ... ersie.html

Ik heb ze later ook wel eens gebruikt met flink storm, omdat ik er niet door in slaap kon vallen. Dat werkte prima, maar meer slaapervaring heb ik niet (ik ben een zijslaper).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:15

Mijn man zat vannacht op 68 dcb :x Weer een nachtje logeerkamer achter de rug.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:21

ik heb helaas geen logeerkamer en ook geen comfortabele bank, dus ik ben afhankelijk van mijn oordoppen, maar ik ging vannacht even plassen (met 1 oordop in) en op de wc hoorde ik hem helemaal snurken. Ik zal de decibellen ook eens gaan meten.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:48

Hier ook zo'n snurker en laat ik nou net ook een lichte slaper zijn.
Voordeel is wel, hij snurkt alleen als ie op z'n rug ligt, dus dan geef ik een (harde) := por met m'n elleboog en draait ie netjes op zijn zij. En als ik er in de ochtend om vraag weet ie er vaak ook niks meer van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:17

Mijn man snurkte nooit. Hij was zelfs zo stil dat ik weleens heb gekeken of hij nog leefde. Vanwege schouder/nek problemen heeft hij een ander kussen, maar hij kan daar niet mee omgaan en nu hoor ik hem af en toe.
Maar hij heeft ook wel wat aan zijn hoofd en is de laatste tijd erg moe.
Ik geef wel een por dat hij even op zijn zij moet gaan liggen.

Maar ik snurk wel al altijd. Ik heb al geen keelamandelen meer, maar heb ooit mn neus gebroken en ene gat kan ik niet goed door ademen.
Mn man hoort me, maar kan zich wel omdraaien en verder slapen. Hij ergert zich niet snel en slaapt ook eigenlijk overal doorheen. Alleen als ik rare geluiden maak en het even "stopt" wil hij wel even schrikken.

Ik word wel van alles wakker, maar wil echt niks in mn oren hebben.

Misschien kan je bijhouden wat jullie hebben gegeten en gedaan en hoe hij ligt. Het zal echt een combi van factoren zijn als hij de ene keer heel hard snurkt en de andere keer minder of niet.
En wat doet hij voor het slapen? Is hij goed ontspannen?

Verstandig als hij naar de huisarts gaat. Kan ook geen kwaad om daar eens heen te gaan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:23

De por en dan omdraaien is uitgewerkt hier. Werkte vroeger prima, maar hij reageert er niet meer op helaas.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:24

Die antiblafband is wel een goed idee trouwens..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:58

Jojoju schreef:

_O- _O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:14

Babootje schreef:

Heb de mijne ook getraind. Als ie een elleboog in zijn ribben krijgt komt er een kort haast verontwaardigd Knorretje en dan gaat ie op zijn zij liggen. _O-
Dat is wel alleen als ik echt al van alles geprobeerd heb. Ik begin meestal met in zijn zij porren met 1 vinger. Dan probeer ik hem te motiveren om op zijn zij te gaan liggen en als dat nog niet werkt duw ik met mijn elleboog, _O-

En ‘s morgens komt er dan ‘snurkte ik weer?’ ‘Ja.’ ‘Ik voelde het...’ ‘aan je keel?’ ‘Nee aan die elleboog.’ _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 00:43

Ayasha schreef:
Babootje schreef:

Heb de mijne ook getraind. Als ie een elleboog in zijn ribben krijgt komt er een kort haast verontwaardigd Knorretje en dan gaat ie op zijn zij liggen. _O-
Dat is wel alleen als ik echt al van alles geprobeerd heb. Ik begin meestal met in zijn zij porren met 1 vinger. Dan probeer ik hem te motiveren om op zijn zij te gaan liggen en als dat nog niet werkt duw ik met mijn elleboog, _O-

En ‘s morgens komt er dan ‘snurkte ik weer?’ ‘Ja.’ ‘Ik voelde het...’ ‘aan je keel?’ ‘Nee aan die elleboog.’ _O-

Hier werkt porren niet, en hij wordt er nog grumpy van ook haha!
Wat ik doe: ik trek kei hard aan het deken, en doe alsof ik dat in mijn slaap gedaan heb :') :j

Vandaag de neusspray voor het eerst proberen, ik ben benieuwd *\o/*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 00:43

Morrie schreef:
Jojoju schreef:

_O- _O- _O-

Ik stem voor - mijn vriend stemt tegen :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:23

Ik heb ondervonden dat het goed werkt om 2 keuzes te geven als je iets wil, de een net een tandje erger. Laat hem dus kiezen tussen een blafband en elektrische sporen. Wedden dat hij voor de blafband gaat?

Hier ook een snurker en ik als lichte slaper. Ik hou van hem, maar kijk niet raar op als ik hem in de nacht vermoord.
De hoofdband werkt iets (maar werkt libido verlagend, bij mij dan) en verder proberen we alle huis tuin en keuken middelen en als ik het echt niet trek slaap ik bij mijn dochter.

Overigens voel ik me wel eens schuldig. Hij kan er niets aan doen. Maar als ik er wakker door wordt, dan is bij mij als realiteitszin weg, en zal hij ook wakker worden. Dan val ik weer in slaap en wacht hij tot ik slaap. En soms werkt de por.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 09:55

Wat heb ik héérlijke nacht achter de rug... Ik wil meteen een jaarvoorraad van die neusspray, wat een godswonder is me dat zeg!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:58

Fijn dat het heeft gewerkt!

Wel smakelijk moeten lachen om alle reacties hier.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:00

Daisy wat fijn dat het helpt die neusspray.
Goed slapen is zo belangrijk. Voor jou maar ook voor hem.