Dierenleed of overdrijf ik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:20

Bellen. Ik heb weleens 144 gebeld voor een kip die alleen vies water had en af en toe eten. Zat wel in een hok, en die kip is meegenomen toen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:32

Summerdreams schreef:
Bellen. Ik heb weleens 144 gebeld voor een kip die alleen vies water had en af en toe eten. Zat wel in een hok, en die kip is meegenomen toen

Niet eerst een waarschuwing voor de eigenaar? Dan was de kip er vast slecht aan toe.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:31

Cayenne schreef:
Summerdreams schreef:

Niet eerst een waarschuwing voor de eigenaar? Dan was de kip er vast slecht aan toe.

Ja he, vaak moet een dier al onderhand dood zijn voor ze ingrijpen. Gelukkig maar dan voor de kip.

paddington

Re: Dierenleed of overdrijf ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:41

Bij mijn melding voor een buurvrouw hebben ze ook de konijnen gelijk mee genomen want het hok was leeg na een paar dagen. Dit was ook niet diervriendelijk.

Maar ik heb 2 weken geleden via mijn vriendin vernomen dat haar honden ook al eens in beslag zijn genomen.
Mijn vriendin was haar tijdelijke huishoudelijke hulp in huis vorig jaar op haar oude adres.

Maar ik weet niet als ze al bekend staan dat er sneller ingegrepen wordt.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:35

Cayenne schreef:
Summerdreams schreef:

Ze hebben de eigenares overtuigd om de kip af te staan, dus niet echt in beslag genomen, weet niet of dat anders was gelukt. Maar mijn punt is dat het sowieso zinvol is om ze te bellen.. Het kan alleen niet anoniem heb ik me laten vertellen, mij boeide dat niks maar kan me voorstellen dat het vervelend is als het je directe buren zijn.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 03:47

Mij is verteld dat de melding wel anoniem blijft mits er een strafzaak oid komt dan word je naam wel bekend.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 06:55

Je naam word niet gelijk verteld maar als ze het papierwerk/dossier opvragen (wat blijkbaar mag) dan staat de naam van de melder daar in. Zo werd het mij toen uitgelegd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:15

De inspecteur vertelt gewoon waar de melding vandaan komt hoor.

De enige manier om dat te voorkomen is via misdaad anoniem melden.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:35

Goed dat er nu sneller word gereageerd. Een jaar of zes geleden ben ik onderweg gestopt om een pony die vast zat in een losliggend stuk hek en schrikdraad. Beestje bevrijd, zag er erg slecht uit. In diezelfde wei liepen in totaal 6 paarden en pony's. Drie ervan waren broodmager, veel en veel te lange hoeven, eentje had flinke verwondingen en een andere liep erg kreupel. Heb toen meteen gemeld.
Ik denk dat de eigenaren ons hadden gezien, of gehoord dat er iemand in de wei was geweest (het is daar wel afgelegen, maar in de verte staan twee boerderijen; ik weet niet van wie die wei is). Na twee dagen stonden alleen de drie 'goede pony's en paarden er nog. Die slechte waren weg.

Na een week is de politie wezen kijken en zagen dus niets bijzonders. Zijn bij mij langs gekomen om dat te melden.
Ik weet nog steeds niet wat er met die drie zielige dieren is gebeurd.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:54

Tallie1979 schreef:

Heb laatst anoniem een melding gedaan en daar is mijn naam écht niet genoemd hoor. Kan gewoon anoniem!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:49

Geef je toch een valse naam op...

Heet iedereen Anna de Vries.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:52

VuurVleugels schreef:
Tallie1979 schreef:

Heb laatst anoniem een melding gedaan en daar is mijn naam écht niet genoemd hoor. Kan gewoon anoniem!

Nou, de melding die ik 6 jaar terug deed, is mijn naam gewoon gevallen hoor. Een gezeik van gehad, tot en met.

Daarnaast staat het ook op de website van 144. Wil je anoniem blijven, dan bel je met misdaad anoniem.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:05

Ik heb wel eens een melding gedaan van geluidsoverlast en dat hebben die mensen gewoon te horen gekregen wie de melding had gedaan.Daarna gingen die buren best vervelend doen tegen ons.