Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Ik zou de schuttingpanelen omdraaien, heb je iig een effen schutting.
Wat bezielt zo'n vrouw...
In de trant van "mooi! Verft u deze kant ook even?" 
Anoeska27 schreef:Soms is meebetalen gewoon geen optie. Mijn vader moest rondkomen van een heel klein AOWtje en de buren wilden graag een nieuwe schutting. Ik heb toen gelijk aangegeven dat ik snapte dat ze een nieuwe (hogere) wilden, maar dat hij daar onmogelijk aan mee kon betalen. Er is gelukkig geen wet in Nederland die zegt dat je verplicht bent om dat wel te doen, dat zou wat zijn zeg...
Exitium schreef:Canon schreef:In de trant van "mooi! Verft u deze kant ook even?"
En daarna kijken welke kant ze het netst geverfd hebben en eventueel nog een keer omdraaien
daffodil schreef:het is prachtig dat iedereen heer Mr Visser aanhaalt maar dat werkt dus echt alleen als beide partijen op voorhand toestemming geven om hieraan mee te werken. In dit geval gok ik zomaar dat deze buurvrouw dat niet gaat doen......
Ik zeg nog steeds wijkagent en evt aangifte van vernieling van eigendommen.....want dat is het namelijk .
zorro schreef:Wat bizar, je gaat toch geen schutting verven die niet van jou is? Ik zal er nog geen spijker in durven slaan, dat hoort gewoon niet. Ik las in dit topic dat als hij op de erfgrens staat ze met haar kant mag doen wat ze wil, maar dat klinkt me zo gek in de oren... Het immers niet voor de helft haar schutting, dus daar blijf je dan toch gewoon vanaf?!
Ik zou zelf het juridisch loket bellen ofzo, in ieder geval juridische hulp inschakelen hoe dit zit en wat kan en mag.
Vjestagirl schreef:zorro schreef:Wat bizar, je gaat toch geen schutting verven die niet van jou is? Ik zal er nog geen spijker in durven slaan, dat hoort gewoon niet. Ik las in dit topic dat als hij op de erfgrens staat ze met haar kant mag doen wat ze wil, maar dat klinkt me zo gek in de oren... Het immers niet voor de helft haar schutting, dus daar blijf je dan toch gewoon vanaf?!
Ik zou zelf het juridisch loket bellen ofzo, in ieder geval juridische hulp inschakelen hoe dit zit en wat kan en mag.
Als een schutting op de erfgrens staat dan is hij mandelig: van beide partijen dus. Ongeacht wie hem betaald heeft. Daarom regel je betaling van dit soort dingen ook altijd voordat je plaatst.
_San87_ schreef:Vjestagirl schreef:Als een schutting op de erfgrens staat dan is hij mandelig: van beide partijen dus. Ongeacht wie hem betaald heeft. Daarom regel je betaling van dit soort dingen ook altijd voordat je plaatst.
Dan nog is het niet meer dan fatsoen te overleggen wat wel en niet kan, en niet zomaar overal zooi op te kwasten en doorheen te boren. Helemaal niet wanneer je geen cent hebt betaald aan het goed waar je naar hartelust mee loopt te klooien.
Vjestagirl schreef:_San87_ schreef:
Dan nog is het niet meer dan fatsoen te overleggen wat wel en niet kan, en niet zomaar overal zooi op te kwasten en doorheen te boren. Helemaal niet wanneer je geen cent hebt betaald aan het goed waar je naar hartelust mee loopt te klooien.
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik denk dat het ook fatsoenlijk is om af te blijven van een schutting waar je zelf niet aan betaald hebt, maar goed, wettelijk gezien zijn dingen op de erfgrens gewoon gedeeld eigendom.
mylittlejoy schreef:Hoe dan ook, eerst moet duidelijk zijn waar de erfgrens loopt.
MCE schreef:TS,
je moet wel van alles foto's en/of opnames maken, verbaal geweld opnemen, hou een logboek bij van alles,
door de veelheid en emotie vergeet je vaak dingen
Anoeska27 schreef:Soms is meebetalen gewoon geen optie.

Liezel1 schreef:Ik had die schutting dezelfde avond eruit gehaald.....
Boras schreef:Ts, waar staat die schutting nou? En waar stond die oude schutting? Op de erfgrens of op "jullie" grond?
Fitzroy schreef:Ik lees dit op het juridisch loket. Ik heb daar overigens nog nooit van gehoord?
[ [url=m/0VkVSx.png]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:Ik zou de schuttingpanelen omdraaien, heb je iig een effen schutting.
Wat bezielt zo'n vrouw...

Soepblik schreef:En het zijn van een tyfuswijf heeft niets te maken met het feit dat deze mevrouw immigrant is.

Jester_ schreef:Die schutting is toch sowieso van jou, stel je wil hem met een verhuizing meenemen. Dat mag want je hebt hem volledig zelf betaald. Dat betekent toch niet dat de buurvrouw hem mag beschilderen?
In dat geval, haar kleinkind liep in mijn tuin. Misschien kan ik die ook verven. 
verootjoo schreef:We hebben geen idee wat er voor maart 2021 is gebeurd en wat het verhaal van de buurvrouw is.
rien10 schreef:Je kan ook extra planken plaatsen zodat de schutting helemaal dicht is TS.
LWDaisy schreef:En.. laat het los.. hoezo en waarom dan? Buurvrouw heeft op deze manier schade toegebracht aan wat TS betaald heeft. Principieel kan je dat toch niet gewoon maar over je kant laten gaan? Het mens heeft al een gratis schutting gekregen, na TS haar tuin als stortplaats te hebben gebruikt. Het zou toch echt te gek zijn om dit ook nog te gaan tolereren?
SusanH schreef:Ik ga even terug naar het begin. Hij is stuk gewaaid waarom is er niks verhaald op de verzekering?
balance schreef:Een nederlandse afghaan om hulp vragen.
Balko schreef:Je vertelde dat ze niet met je man spreekt. Kan dat cultuur zijn dat ze niet met andere mannen mag spreken? Geen idee hoe streng gelovig ze zijn?
Cowboy55 schreef:Sommigen hier hebben echt psychiatrische hulp nodig. Je zou echt het huwelijksfeest van de dochter verkl*ten om je gelijk te halen over een f*kking schutting op de moeder?! Hoe sneu ben je dan.
Niet accepteren van de situatie is 1. Ga vooral in verzet binnen de geldende juridische- en fatsoenskaders. Maar dit soort voorstellen zijn waaaaaaay over the top wat mij betreft. Wat doe je als ik morgen je auto bekras? Een huurmoordenaar inschakelen? Mijn huis in de fik steken? Mijn kat vermoorden? Grow up zeg.