Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:53

Wat hebben die mensen toch voor leven, dat dit een wereldprobleem is waar je over komt klagen :') Lekker hoor, als je het kan permitteren je over zoiets druk te maken.

Inderdaad echt een VOC-mentaliteit :=

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:54

Getup schreef:
Echwel schreef:
Je enige vaste plek is op de begraafplaats hoppa
Dat is wat ik antwoord

:Y) _/-\o_

Dit ga ik mijn moeder even uitleggen!

Wij wonen met 7 man in een huis en hebben 3 auto's (ja, die zijn ook nodig met werk). Nu zijn er al 20 verschillende mensen bij ons geweest om even aan te geven dat wij ergens anders moeten parkeren. Dat wij betalen voor de oprit toen wij het huis kochten en daar dus 2 auto's kwijt moeten. Of dat wij onze auto op hun plekje hadden staan en dat mijn zusje (14 jaar) maar even moet zeggen dat wij het moeten verplaatsen want dit kan echt niet.
Echt waar mensen, waarom? Waarom zo zeuren?

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:02

Ik vind dit zo moeilijk.
Natuurlijk zijn het publieke plaatsen dus iedereen parkeert waar die zin heeft. Daar kan niemand iets over zeggen.
Maar er is toch zoiets als een beetje rekening houden met elkaar?
In onze straat mag je maar aan 1 kant parkeren. De helft van de buren hebben hebben 2 of meer auto's, ook zijn er een paar mensen van de zijstraten die hun bedrijfswagen of busje hier parkeren, omdat het breder is dan in hun eigen straat (waar veel meer plaats is). Het resultaat is dat ik, die maar 1 auto heb, en maar rond 22u van mijn werk thuis kom, vaak rondjes kan gaan rijden op zoek naar een plaats. Heel fijn is dat echt niet.
Als ik dan zie dat sommige van die buren dan nog zo parkeerden dat ze 2 plaatsen met hun autootje innemen, is dat erg frustrerend.
Ik verplaats trouwens ook mijn wagen als ik zie dat het plekje voor mijn huis vrij komt. Niet omdat ik het zo erg vind daar eens niet te kunnen staan maar omdat ik al zo vaak gehad heb dat anders een van de buren zijn 2e of 3e wagen daar zet en er dan een week of langer blijft staan. Als je die auto toch bijna niet gebruikt, zet die dan ergens waar die niemand hindert. Ik vind dat heel storend, kan er niets aan doen, ook al weet ik dat het flauw is, en vooral mijn probleem.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind niet dat TS hier in de fout gaat, hoor. Je kan niet meer doen dan parkeren waar er plaats is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:27

Wat een heerlijk topic. :+

De een beticht de ander van een voc mentaliteit, terwijl die personen niets snappen van normaal overleg en wat voor elkaar overhebben, terwijl dat in dorpen vaak nog steeds gebruikelijk is. Daar heb je ook gewoon goed contact met de hele straat enzo, zorg je gezamelijk voor dingen.

Hier kwam ook een Amsterdams stel wonen, dat in het begin wat moeite hadden met de aanpassingen.
Ze wilden graag in het dorp passen, wat ze zelf teminste aangaven, maar hadden moeite de 'ikke ikke ikke en de rest kan doodvallen' mentaliteit los te laten uit de stad.
Uiteindelijk is dat prima goedgekomen door ze bij dingen te betrekken en dan er over praten..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:28

Ik blijf van die parkeerkwesties altijd wel een beetje lastig vinden hoor. Natuurlijk heeft niemand een "eigen" plek maar het is aan de andere kant ook niet fair als altijd dezelfde mensen de fijnste parkeerplaatsen bezet houden, al helemaal niet als het dan wel bijzonder veel auto's van 1 huishouden zijn.

Maar heb je gewoon 1 of 2 auto's waar je als stel gewoon allebei mee naar je werk moet, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je die gewoon dicht bij je deur neer wilt zetten. En vaak zijn parkeerplaatsen ook wel zo aangelegd dat het er wel heel sterk op lijkt dat ze bij een bepaalde woning "horen" :=

Ik vind het fair dat je een beetje rekening met de buren houdt, en je werkbus ofzo, dus ook niet bij een ander voor het raam zet omdat je het zelf een vervelend uitzicht vindt :=

Het is ook fair als je de buren ook een plekje gunt, dus als je 3 huizen hebt met 3 parkeerplekken er recht voor, dat je dan niet standaard 2 plekken bezet houdt en de buurman het maar uit moet zoeken.

Kijk, als het zo is dat wanneer jij die plek vrij laat, iemand van een paar huizen verderop er dan wel gaat staan, dan heeft dat ook geen enkele zin natuurlijk :=

Bij zo'n buurvrouw als bij TS zou denk ik het juiste antwoord zijn, om haar in te laten zien dat je je auto niet expres bij haar voor de deur zet, maar als "jouw" plek bezet is, je de auto toch echt op een vrije plek parkeert. En dat dat soms DIE plek zal zijn. En je vervolgens niet constant in de gaten gaat houden of de auto al weer ergens anders naartoe kan.

Voor de lieve vrede zou ik gerust af en toe even willen kijken (als het niet al te lastig is) of je "eigen" plekje alweer vrij is en je de auto daar dan even neer kan zetten. Maar ik zou er niet teveel energie in stoppen.

Dat verhaal van dat je de auto maar een straat verderop moet zetten: dan staat hij vast ook op het favoriete plekje van iemand anders :=

Ik stel voor dat buuf niet alleen haar, maar ook jullie plekje vrij gaat houden, zodat jullie daar kunnen parkeren en niet naar haar plekje uit hoeven te wijken :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:31

Sunnda schreef:

De een beticht de ander van een voc mentaliteit, terwijl die personen niets snappen van normaal overleg en wat voor elkaar overhebben, terwijl dat in dorpen vaak nog steeds gebruikelijk is. Daar heb je ook gewoon goed contact met de hele straat enzo, zorg je gezamelijk voor dingen.

Hier kwam ook een Amsterdams stel wonen, dat in het begin wat moeite hadden met de aanpassingen.
Ze wilden graag in het dorp passen, wat ze zelf teminste aangaven, maar hadden moeite de 'ikke ikke ikke en de rest kan doodvallen' mentaliteit los te laten uit de stad.
Uiteindelijk is dat prima goedgekomen door ze bij dingen te betrekken en dan er over praten..

Nou… Ik weet niet waar die mensen in Amsterdam woonden maar Amsterdam staat niet bepaald bekend om de ‘ikke, ikke en de rest kan doodvallen’ mentaliteit. De provincialen die hier veel te veel € neerleggen voor veel te weinig vierkante meters echter wel :').

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:33

MarliesV schreef:
Ik zou de buurvrouw een keurig briefje in de bus doen met:

We hebben het besproken thuis en zullen proberen zo veel mogelijk op de vaste plekken te parkeren maar als die bezet zijn zien we ons genoodzaakt een andere plek te kiezen die vrij is.
Verplaatsen van de auto nadien werken wij niet aan mee.

Klaar toch?

Kom op zeg, serieus _O-
Het zijn openbare parkeerplaatsen hoor. Als zij een vaste plek willen moeten ze die kopen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:38

MarlindeRooz schreef:
Tja je kan twee dingen doen. Gewoon parkeren waar je wil en dat mag wettelijk ook. Maar dan houd je niet echt een lekkere sfeer in de buurt. Dus ik zou zelf de goede vrede bewaren.

Dus haar auto in de woonkamer zetten als de vaste plek van TS bezet is?

Ik zou niets gedaan hebben TS. Iets gezegd hebben van “ik begrijp wat je zegt. Ik snap je. Maar soms lopen dingen anders dan dat je wilt”. Maar dat is dan ook alles. Dat je iets snapt wil niet zeggen dat je het er mee eens bent.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:39

Wat een gedoe.
Hier hebben we het ook hoor, veel flats en relatief weinig parkeerplaatsen ( Naarden).
Ik heb toevallig zelf 2 auto's, een Fordje voor dagelijks rondtuffen en mijn Blazer K5 Oldtimer voor de fun en de weekends.... Dus ik heb zelf 2 parkeerplaatsen nodig.
Er zijn steeds 3 parkeerhavens voor de deur met dan een strook gras en dan weer 3 parkeerplaatsen enzovoort.
De Blazer heb ik het liefst voor de deur omdat ik zuinig op die auto ben, maar ga hem niet verplaatsen als er een plekje vrijkomt.
De Ford interesseert me niet waar die staat.

Vaak is alles vol als ik thuiskom en de "latertjes" parkeren dan op het gras tussen de parkeerplaatsen.
Gaat al jaren goed, tot ik met Kerst een kerstkaart kreeg van de beneden buren..... 'Fijne dagen en goed nieuwjaar en wil je je auto iet meer op het gras parkeren!"
WTF..... ik erheen met de vraag of alle andere bewoners die dat deden óók een kaartje hadden gekregen ? nee, dat niet maar ze wisten dat de blauwe auto van mij was, HAHAHAHA.

Maar goed, er staat ook wéken een grote Camper van iemand uit een andere straat die hem ws ook niet kwijt kan, de bus van de bakker in het centrum, koeriers busjes.... tja, het maakt mij echt geen moer uit.... er is gewoon parkeerplaatsen tekort in wijken waar ooit amper auto's waren en tegenwoordig wonen kids langer thuis en zijn er huizen met 4 wagens.... het is nou eenmaal zo....

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:48

Wennii schreef:
Haha die buurvrouw is mijn moeder :')

Nouja niet helemaal want die zou er niet bij de buren voor aan de deur gaan, dat durft ze niet, maar ze moppert er wel over!

En das nog niet zo erg, maar wel als je weet dat ze een oprit hebben waar met een beetje moeite hun 2 (kleinere) auto's kunnen staan, hoewel dan de neus van de eerste wel een stukje de straat opsteekt. Dan kun je de garagedeur niet meer open doen en is dus voor dagelijks het zo te doen niet praktisch, maar voor bv 1 nachtje omdat er ergens een feestje is in de buurt moet dat kunnen, vind ik. 1 auto kunnen ze er sowieso kwijt.

Zij vind de plek voor de deur ook 'van hun'. Als daar ooit een keer eens een andere auto staat dan zit ze te mopperen; 'ja sjongejonge d'n dieje, die zet iedere keer die auto hier neer (eens in de 5 weken een ochtend ofzo). Dettie 'm vur z'n eigen deur zet, ja toch????'. Euhm nee mam.
Ik ben een aantal jaar geleden gestopt met ertegenin gaan overigens, heeft toch geen zin :').

Zij gaat dus wel echt uit het raam zitten kijken tot diegene wegrijdt om de auto daar neer te zetten. Ze haalt dan echt haar auto van de oprit af, zet m daarneer, zodat mijn vader zijn auto weer op de oprit kan zetten als ie thuiskomt :')

Zo herkenbaar! _O-
Ons mam, ja ja echt brabants, kan ook voor het raam in de gaten gaan zitten houden wie wat waar doet. Allemaal een eigen oprit waar met een beetje moeite 3! auto's op kunnen, maar toch "mopperen" over de 2 openbare parkeerplekjes. Terwijl hun eigen auto in hun garage staat. Schiet mij maar lek!

Wij hebben een oprit waar 1 auto op kan. Nu hebben we 1 auto en mijn man heeft een bus van het werk. De openbare parkeerplekjes langs de weg zijn aan de andere kant van de straat, voor de voortuinen van onze overburen, die allemaal een oprit hebben waar met gemak 2 auto's op kunnen. En dat doen ze dus ook. Wij hebben uit eigen beweging met onze overburen afgesproken dat de bus van mijn man in het weekend op onze oprit gaat zodat de overburen niet het hele weekend tegen een grote witte bus zitten te kijken. Maar hier wordt niets toegeëigend. Komt misschien ook omdat er parkeerplek genoeg is.

TS, ik zou me niet zo druk maken. Behalve een beetje rekening houden met elkaar, heb jij net zo veel recht op een van de openbare parkeerplekken als hun.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:55

In onze vorige woonplaats woonden wij ook in een woonwijk, de parkeerplaatsen waren vrij dun bezaaid maar het ging precies, 2 plekken per huis gemiddeld. 1 van de huizen in ons blok werd particulier verhuurd, er kwam een moeder met 3 kinderen wonen, iedereen had minimaal 1 auto, 1 van de zoons was ook nog eens bezig met autohandel waardoor er altijd heel veel auto's stonden (stuk of 10 minmaal). Zij waren zo kinderachtig dat als ik weg ging met de auto dat zij dan speciaal naar buiten liepen om dan de plek in beslag te nemen met 1 van de vele auto's (bij anderen buren deden ze dat net zo), ze hadden ze graag allemaal voor hun huis staan, tja dat willen meer mensen. Het was gewoon geen doen meer met die mensen, om de hoek waren wel plekken vrij maar daar wilde zij de extra auto's waar ze niet mee reden niet parkeren. Onze buurvrouw minder ter been moest dat maar doen. Hele buurt was opgelucht dat ze vrij snel weer waren vertrokken.
Een ongeschreven regel die je maar moet snappen, vind ik knap, hoe moet je dat weten? Wees blij dat je de auto in de buurt kwijt kan, dat je er wat zicht op kunt hebben. We willen allemaal wel wat maar dat wil niet zeggend dat het ook kan/lukt.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:58

Ach het eeuwige parkeerdrama. Hier is het precies zo, komt omdat er gewoon te weinig plek is in ons hofje voor de huidige norm van 2 auto's per gezin. Soms erger ik me er groen en geel aan, want als iemand een feestje heeft kan ik op 5 minuten lopen de eerste andere parkeerplek pas vinden. En soms ook ondat ik een ei ben die d'r rijbewijs bij een pakkie boter heeft gekregen en niet in alle parkeerplaatsen in onze straat durft/kan parkeren :') maar dat ik meer ergenis op mijzelf :+

Maarja, het is was het is. Ik word alleen laaiend als iemand weer eens denkt dat het ok is om voor onze carport te parkeren en dus een van onze auto's ook te blokkeren. Dan ben ik echt in alle staten :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:59

Sunnda schreef:

Juist dat dorpse zorgt hier voor de problemen, denken dat je overal maar recht op hebt terwijl het openbaar goed is... Zoals in de OP staat beschreven, er is gewoon genoeg plek. Natuurlijk ga je niet achteraf je auto nog verzetten zodat de buuf die avond maar 5 meter hoeft te lopen i.p.v. 10 meter. En 'normaal overleggen' en 'wat voor elkaar overhebben' is eerder geroddel, ziekelijke bemoeidrang en denken dat je de baas bent omdat je er eerder woonde en verder blijkbaar niks te doen hebt in je leven.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:02

Hier hebben we ook over het algemeen vaste plekken in de straat. Maar staat er keer een auto. Tjah dan is het pech.

Nu konden we vorig jaar winter ideeën indienen, omdat ze de boel gingen openbreken en veranderen. Nu stond als 1 van de ideeën dat mensen verplicht voorwaarts moesten in parkeren. Omdat bij achterwaarts inparkeren, de lampen naar binnen schenen.

Nu is het zo dat mijn vriend als enige de auto achterwaarts in parkeert :+ Dus wisten gelijk waar het vandaan kwam :')

De gemeente heeft hier van zomer wel gehandhaafd op dat het niet de bedoeling was dat de mensen in de straat achter ons, bij ons gingen parkeren. Omdat bij hun de straat open lag. Terwijl verderop een groot algemeen parkeerplek is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:05

Fortitude schreef:
Maarja, het is was het is. Ik word alleen laaiend als iemand weer eens denkt dat het ok is om voor onze carport te parkeren en dus een van onze auto's ook te blokkeren. Dan ben ik echt in alle staten :')

Als iemand mijn auto blokkeert, bel ik gewoon de politie. Krijgen ze dan een boete, dan leren ze het wel af.

Voor het betaald parkeren was in de wijk waar ik woon, parkeerden veel mensen gewoon dubbel. De parkeerbezetting was hier 150% ( Ja, je leest het goed :)) )

Het is mij dus een aantal keren gebeurd dat mijn auto klem was gezet door een dubbel parkeerder. Politie schrijft daar gelukkig wel bonnen voor.

Nu met betaald parkeren, is het parkeren geen groot probleem meer. Meestal is er nog wel een plek te vinden in de buurt, soms moet ik 3 straten verderop parkeren, ach, oliebol happens :)

kiki1976

Re: Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:25

Herkenbaar wij hadden vroeger zo'n buurman, die kwam ook aan de deur zeuren of ik mijn auto weg wilde halen.
Ja sorry, is een openbare weg en ik betaal ook wegenbelasting.

Waar we nu wonen is er redelijk wat parkeerplek. De regel is, per huis max 2 auto's op het terrein, andere elders parkeren.
Enkele hebben een invalideplek en de rest is gewoon vrij.
En ja hier hebben de meeste ook wel een beetje hun eigen plek, maar niemand zeurt als ze er niet kunnen parkeren eigenlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:27

Hier is het ook een beetje de ongeschreven regel dat je je auto zo dicht mogelijk voor je huis parkeert.
Maar als mijn auto een keer omdat er gasten zijn (of wat dan ook)verderop in de straat staat zal er niemand iets over zeggen. Ik ga de auto ook echt niet verplaatsen als er voor het huis dan wel plek is later op de dag. Dat zie ik de volgende dag dan wel weer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:33

Autumnn schreef:
MarliesV schreef:
Ik zou de buurvrouw een keurig briefje in de bus doen met:

We hebben het besproken thuis en zullen proberen zo veel mogelijk op de vaste plekken te parkeren maar als die bezet zijn zien we ons genoodzaakt een andere plek te kiezen die vrij is.
Verplaatsen van de auto nadien werken wij niet aan mee.

Klaar toch?

Kom op zeg, serieus _O-
Het zijn openbare parkeerplaatsen hoor. Als zij een vaste plek willen moeten ze die kopen.

Ja serieus, je toont goodwill, maar werkt niet mee aan het toe eigenen van plekken en in feite veranderd er niets voor de TS want dit is wat ze nu ook al doet.
Dus voor haar verandert er niets maar de buurvrouw heeft het idee dat er naar haar wordt geluisterd. Win-win

Die ongein als je auto moeten verzetten, speciaal plekjes vrijhouden van een ander als je 'vaste' plek bezet is en zo, daar zou ik ook niet aan mee doen. Wil best proberen die van mij zoveel mogelijk op een vaste plek te zetten, maar bezet is toch echt pech voor de vrije plek er naast. Daar kan die van mij ook prima staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:43

Wat een stel miepers, als ze eigen grond parkeerplaatsen hebben kunnen ze er wat van zeggen.
Wij hebben hier in de stad ook zo'n gevalletje gehad.
Ontzettende herrie geweest uiteindelijk hebben de aanwonenden het voor hunzelf verknald door zelf parkeervergunningen uit te schrijven en "gasten" (bewoners aan de overkant van de straat) een gele/rode kaart achter de ruitenwisser te stoppen.
Het bewuste bord met parkeren voor aanwonenden is een dag voor de Kerst door de Gemeente verwijderd
https://www.hetkontakt.nl/regio/krimpen ... erbodsbord.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 09:47

Morganlefay schreef:
Wat een stel miepers, als ze eigen grond parkeerplaatsen hebben kunnen ze er wat van zeggen.
Wij hebben hier in de stad ook zo'n gevalletje gehad.
Ontzettende herrie geweest uiteindelijk hebben de aanwonenden het voor hunzelf verknald door zelf parkeervergunningen uit te schrijven en "gasten" (bewoners aan de overkant van de straat) een gele/rode kaart achter de ruitenwisser te stoppen.
Het bewuste bord met parkeren voor aanwonenden is een dag voor de Kerst door de Gemeente verwijderd
https://www.hetkontakt.nl/regio/krimpen ... erbodsbord.

Als ik dat had zien gebeuren had ik hard gelachen denk ik. Karma :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:13

Kan je verzekeren dat dit door de Gemeente Krimpenerwaard als lichtend voorbeeld wordt gebruikt om niet
meer dit soort verzoeken te honoreren.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:26

In de straat van ons vorige huis was dit ook zo'n gedoe. Zat er zelfs een briefje onder de ruit of wij onze auto wilde weghalen. Als antwoord gegeven dat het een openbare weg is, wij wegenbelasting betalen en dus overal mogen parkeren. Sommige zaten inderdaad de auto, die voor hun deur geparkeerd stond, in de gaten te houden. zodra deze wegging, snel naar buiten en de eigen auto voor de deur zetten. Ik heb wel eens bewust een rondje gereden hiervoor :wow:

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:32

Als ik deze issues lees dan ben ik zoooo blij dat wij altijd een grote oprit hebben gehad en bij ons huidige huis ook hebben. Én een redelijke parkeerplaats tegenover voor als er bezoek Komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:35

Kinke schreef:
Suzanne F. schreef:
Nee, ik sta niet voor het raam. Maar als ik zie dat hij vrij is dan zet ik de auto weer om ja.

Waarom dan? Ik kan me er iets bij voorstellen als je wijkje/hofje een kilometer lang is, maar anders...who cares?

Dat vind ik een fijn idee. Dat ik mijn autootje kan zien als ik uit het raam kijk.
En als ik op ‘het plekje’ van de buren heb geparkeerd omdat het niet anders kon dan haal ik hem daar liever ook snel weer weg als het mogelijk is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:52

Suzanne F. schreef:
Dat vind ik een fijn idee. Dat ik mijn autootje kan zien als ik uit het raam kijk.
En als ik op ‘het plekje’ van de buren heb geparkeerd omdat het niet anders kon dan haal ik hem daar liever ook snel weer weg als het mogelijk is.

Dit is een grapje toch?