Lekker hoor, als je het kan permitteren je over zoiets druk te maken.Inderdaad echt een VOC-mentaliteit
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Getup schreef:Echwel schreef:Je enige vaste plek is op de begraafplaats hoppa
Dat is wat ik antwoord
![]()

Sunnda schreef:Wat een heerlijk topic.![]()
De een beticht de ander van een voc mentaliteit, terwijl die personen niets snappen van normaal overleg en wat voor elkaar overhebben, terwijl dat in dorpen vaak nog steeds gebruikelijk is. Daar heb je ook gewoon goed contact met de hele straat enzo, zorg je gezamelijk voor dingen.
Hier kwam ook een Amsterdams stel wonen, dat in het begin wat moeite hadden met de aanpassingen.
Ze wilden graag in het dorp passen, wat ze zelf teminste aangaven, maar hadden moeite de 'ikke ikke ikke en de rest kan doodvallen' mentaliteit los te laten uit de stad.
Uiteindelijk is dat prima goedgekomen door ze bij dingen te betrekken en dan er over praten..
. MarliesV schreef:Ik zou de buurvrouw een keurig briefje in de bus doen met:
We hebben het besproken thuis en zullen proberen zo veel mogelijk op de vaste plekken te parkeren maar als die bezet zijn zien we ons genoodzaakt een andere plek te kiezen die vrij is.
Verplaatsen van de auto nadien werken wij niet aan mee.
Klaar toch?
MarlindeRooz schreef:Tja je kan twee dingen doen. Gewoon parkeren waar je wil en dat mag wettelijk ook. Maar dan houd je niet echt een lekkere sfeer in de buurt. Dus ik zou zelf de goede vrede bewaren.
Wennii schreef:Haha die buurvrouw is mijn moeder![]()
Nouja niet helemaal want die zou er niet bij de buren voor aan de deur gaan, dat durft ze niet, maar ze moppert er wel over!
En das nog niet zo erg, maar wel als je weet dat ze een oprit hebben waar met een beetje moeite hun 2 (kleinere) auto's kunnen staan, hoewel dan de neus van de eerste wel een stukje de straat opsteekt. Dan kun je de garagedeur niet meer open doen en is dus voor dagelijks het zo te doen niet praktisch, maar voor bv 1 nachtje omdat er ergens een feestje is in de buurt moet dat kunnen, vind ik. 1 auto kunnen ze er sowieso kwijt.
Zij vind de plek voor de deur ook 'van hun'. Als daar ooit een keer eens een andere auto staat dan zit ze te mopperen; 'ja sjongejonge d'n dieje, die zet iedere keer die auto hier neer (eens in de 5 weken een ochtend ofzo). Dettie 'm vur z'n eigen deur zet, ja toch????'. Euhm nee mam.
Ik ben een aantal jaar geleden gestopt met ertegenin gaan overigens, heeft toch geen zin.
Zij gaat dus wel echt uit het raam zitten kijken tot diegene wegrijdt om de auto daar neer te zetten. Ze haalt dan echt haar auto van de oprit af, zet m daarneer, zodat mijn vader zijn auto weer op de oprit kan zetten als ie thuiskomt
maar dat ik meer ergenis op mijzelf
Sunnda schreef:Wat een heerlijk topic.![]()
De een beticht de ander van een voc mentaliteit, terwijl die personen niets snappen van normaal overleg en wat voor elkaar overhebben, terwijl dat in dorpen vaak nog steeds gebruikelijk is. Daar heb je ook gewoon goed contact met de hele straat enzo, zorg je gezamelijk voor dingen.
Hier kwam ook een Amsterdams stel wonen, dat in het begin wat moeite hadden met de aanpassingen.
Ze wilden graag in het dorp passen, wat ze zelf teminste aangaven, maar hadden moeite de 'ikke ikke ikke en de rest kan doodvallen' mentaliteit los te laten uit de stad.
Uiteindelijk is dat prima goedgekomen door ze bij dingen te betrekken en dan er over praten..
Dus wisten gelijk waar het vandaan kwam
Fortitude schreef:Maarja, het is was het is. Ik word alleen laaiend als iemand weer eens denkt dat het ok is om voor onze carport te parkeren en dus een van onze auto's ook te blokkeren. Dan ben ik echt in alle staten
)
Autumnn schreef:MarliesV schreef:Ik zou de buurvrouw een keurig briefje in de bus doen met:
We hebben het besproken thuis en zullen proberen zo veel mogelijk op de vaste plekken te parkeren maar als die bezet zijn zien we ons genoodzaakt een andere plek te kiezen die vrij is.
Verplaatsen van de auto nadien werken wij niet aan mee.
Klaar toch?
Kom op zeg, serieus![]()
Het zijn openbare parkeerplaatsen hoor. Als zij een vaste plek willen moeten ze die kopen.
Morganlefay schreef:Wat een stel miepers, als ze eigen grond parkeerplaatsen hebben kunnen ze er wat van zeggen.
Wij hebben hier in de stad ook zo'n gevalletje gehad.
Ontzettende herrie geweest uiteindelijk hebben de aanwonenden het voor hunzelf verknald door zelf parkeervergunningen uit te schrijven en "gasten" (bewoners aan de overkant van de straat) een gele/rode kaart achter de ruitenwisser te stoppen.
Het bewuste bord met parkeren voor aanwonenden is een dag voor de Kerst door de Gemeente verwijderd
https://www.hetkontakt.nl/regio/krimpen ... erbodsbord.
Kinke schreef:Suzanne F. schreef:Nee, ik sta niet voor het raam. Maar als ik zie dat hij vrij is dan zet ik de auto weer om ja.
Waarom dan? Ik kan me er iets bij voorstellen als je wijkje/hofje een kilometer lang is, maar anders...who cares?